Biegi nie wchodza |
Autor |
Wiadomość |
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2014
|
|
|
sezrg napisał/a: | Semy napisał/a: | Bo ja mam generalnie czasami problem z wrzuceniem luzu |
probem czyli co? z 1 wskakuje od razu na dwójke lub z 2 biegu na 1 i ciężko utrafić na luz? |
Też ale też czasami mam luz i za "pałe Pana" nie da się wrzucić jedynki. To się dzieje tak w zasadzie jak rzucanie kostką - raz idealnie jak w nowej z fabryki, czasami tak że w ogóle nie zaskakuje. |
|
|
|
|
Marek111
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 100 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014
|
|
|
U mnie też tak jest ale wystarczy puścić sprzęgło, wcisnąć jeszcze raz i bez problemu wtedy wchodzi 1. Wynika to z tego(o ile dobrze myslę) że gs ma niesynchronizowaną skrzynię biegów. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1747 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
Fajnie by było gdybyście przeczytali dwie wcześniejsze strony tego tematu....
Cytat: | mocar napisał/a:
dojeżdżam do skrzyżowania i przed całkowitym zatrzymaniem się wrzucam na luz i zatrzymuję się
To właśnie robisz źle. Skrzynie biegów w motocyklach to zwykłe skrzynie kłowe. Nie posiadają synchronizatorów tak jak w samochodowych skrzyniach. Jeśli z 2 biegu wrzucisz luz i się zatrzymasz to może się tak stać, że kły na kołach zębatych "nie zgrają się ze sobą" i wtedy nie wbijesz biegu. Przetaczając moto do przodu powodujesz ruch tych kół i wtedy jeśli się zgrają to bieg wejdzie. Dlatego proponuję, żebyś zawsze przed zatrzymaniem redukował biegi aż do jedynki i dopiero po zatrzymaniu wrzucał luz. Wtedy koła zębate będą prawidłowo ustawione względem siebie i nie będzie problemu z wbijaniem pierwszego biegu.
Pomijam już kwestie bezpieczeństwa omówione w filmiku Tomka Kulika "dojeżdżanie na luzie" - jest na portalu w zakładce "technika jazdy". |
|
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
kempes, super że zwracasz uwagę na ten fakt ale nie zmienia to niczego ponieważ ja mam ten problem chociaż nigdy nie jeżdżę na luzie. Nawet jak przepycham moto to częściej na 1 i z wciśniętym sprzęgłem niż na luzie. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 02 Cze, 2014
|
|
|
proponuje zrobic regulacje linka sprzegła |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|