WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Biegi nie wchodza
Autor Wiadomość
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012   

Jesli chodzi o mnie, to zawsze praktykuje tzw.międzygaz.....ooo taaak mój GS uwielbia międzygaz, przy przełączaniu biegów. Polega to ogólnie na odpowiednim zsynchronizowaniu "ruchu" klamki sprzęgła względem manetki gazu,i odwrotnie- podczas włączania biegów.
 
 
krzywer
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Cze, 2012   

KATANA napisał/a:
Jesli chodzi o mnie, to zawsze praktykuje tzw.międzygaz.....ooo taaak mój GS uwielbia międzygaz, przy przełączaniu biegów. Polega to ogólnie na odpowiednim zsynchronizowaniu "ruchu" klamki sprzęgła względem manetki gazu,i odwrotnie- podczas włączania biegów.

Międzygaz przy zmianie biegu w górę? :szok:
Międzygaz służy wyrównaniu prędkości obrotowej zazębianych elementów. W tym przypadku kolokwialnie mówiąc - prędkość obrotową silnika oraz tylnego koła. W momencie, gdy zmieniasz bieg na wyższy - logicznie trza gazu ująć (chyba, że masz w GSie quickshifter ;) ), bo wiadomo, że na wyższym biegu obroty spadną, a zmianę prędkości tylnego koła można tu pominąć
Oczywiście w przypadku zmiany biegu na niższy - redukcja - należy w momencie wciśnięcia klamki energicznie dodać gazu - znowu - aby wyrównać prędkości obrotowe. Pozwoli to uniknąć szarpnięcia, stuków, a w ekstremalnych przypadkach - zatrzymania tylnego koła (co z kolei grozi glebą, zwłaszcza w winklu, a boże broń na mokrym czy na piachu...).
 
 
bilder 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 01 Sty 2012
Pochwał: 3
Posty: 245
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012   

KATANA, No ja bym się nie ośmieszał:D pokutuj teraz. Międzygaz w dół yea!! :) Międzygaz w góre? What the fu*k ?? :hyhy:
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012   

No OK. Dzięki wielkie za podpowiedż- odnośnie prawidłowego używania międzygazu. Jednak z doświadczenia powiem, że to zjawisko stosowałem nawet przy wrzucaniu biegów- w górę. A doświadczeniem tym były dwie sytuacje tj. zerwanej linki sprzęgłowej. I bez urazy, ale ośmieszyłbym się, gdybym nie wrócił do domu bez użycia sprzęgła- a jednak wróciłem, bo manetką gazu dostosowywałem prędkosćć silnika do prędkości motocykla (koła), i biegi wrzucałem bez stresu- jak chciałem (bez najmniejszego zgrzytu), trzeba było tylko wyczuć TEN MOMENT i wrzucać biegi. Dobrze tylko, że nie byłem zmuszony do zatrzymania, podczas tej "zabawy"- chociaż..... też bym ruszył z jedynki bez sprzęgła (sposobem). I nie piszę tego by sobie schlebiać, czy urazić czyjąś dumę, ale wyraziłem swoja opinie, względem możliwości zastosowania międzygazu- popartą doświadczeniem z życia. Aha normalnie jeżdżę z użyciem sprzęgła.

PS. Nie mówcie, że nie mieliście nigdy takiej przygody, z zerwaną linką sprzęgła, w trasie :D
 
 
mocar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Cze, 2012   

kempes napisał/a:
mocar napisał/a:
dojeżdżam do skrzyżowania i przed całkowitym zatrzymaniem się wrzucam na luz i zatrzymuję się


To właśnie robisz źle. Skrzynie biegów w motocyklach to zwykłe skrzynie kłowe. Nie posiadają synchronizatorów tak jak w samochodowych skrzyniach. Jeśli z 2 biegu wrzucisz luz i się zatrzymasz to może się tak stać, że kły na kołach zębatych "nie zgrają się ze sobą" i wtedy nie wbijesz biegu. Przetaczając moto do przodu powodujesz ruch tych kół i wtedy jeśli się zgrają to bieg wejdzie. Dlatego proponuję, żebyś zawsze przed zatrzymaniem redukował biegi aż do jedynki i dopiero po zatrzymaniu wrzucał luz. Wtedy koła zębate będą prawidłowo ustawione względem siebie i nie będzie problemu z wbijaniem pierwszego biegu.

Pomijam już kwestie bezpieczeństwa omówione w filmiku Tomka Kulika "dojeżdżanie na luzie" - jest na portalu w zakładce "technika jazdy".



Z tą redukcją to zawsze właśnie tak robię że dopiero z jedynki na luz a nie z dwójki. Wczoraj pojeździłem trochę i próbowałem powyższych wszystkich rad i było trochę lepiej, ale nie zawsze jest gładko. A jak już jest problem to nie ma jednej reguły raz pomoże odpuszczenie sprzęgła i ponowne wciśnięcie a raz przepychanie do przodu i do tyłu. Sam nie wiem już czy to normalne a ja sobie wymyślam i zbyt dużo oczekuję od GS'a czy jest coś nie tak. Ciekawe co by powiedział bardziej doświadczony użytkownik GS'a. W każdym bądź razie dzięki za wasze rady, jest lepiej :)
 
 
krzywer
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Cze, 2012   

Logicznie rzecz ujmując: jak możesz wyrównać prędkość obrotową przy zmianie biegu w górę (obroty spadają) jeszcze te obroty zwiększając? Gdy zrobisz to ze sprzęgłem - szarpnie Cie do przodu. Bez sprzęgła - ja tam bym nie próbował.
 
 
bilder 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 01 Sty 2012
Pochwał: 3
Posty: 245
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012   

W górę biegi zmieniać to żadna filozofia tak czy tak. ( ze sprzęgłem czy też bez)
Tak jak napisał
Szejku "Przyśpieszamy (to jest raczej oczywiste ;) ) > Przed zmianą biegu lekko zaczynamy napierać na nóżkę wybieraka >czas zmiany biegu i tutaj standardowo w jednym momencie wciśnięcie sprzęgła, odjęcie gazu i energiczna zmiana biegu na wyższy "

Chcę zwrócić Ci uwagę na to, że przy zmianie biegu na wyższy odejmujemy gaz!!, a nie jeszcze go dodajemy.

Tego w tej Twojej całej filozofii nie rozumiem ;/

mocar Może się jeszcze wczujesz i będzie jeszcze lepiej, praktyka czyni cuda;)
A też moto jeździli inni wcześniej, więc skrzynia była na różny sposób obciążona przez mało doświadczonych motocyklistów, w końcu to moto do nauki, tzn większość wybiera gs na 1 moto. Tak dla uściślenia ;)
Ostatnio zmieniony przez bilder Wto 12 Cze, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012   

mocar, ja tak mam tylko jak mam hamowanie nieplanowane i muszę po zatrzymaniu zbić dwa czy trzy biegi, przy normalnym hamowaniu gdy silnik pełni rolę dodatkowego hamowania raczej nie obserwuję tego abym nie mógł wbić jedynki ruszając. Obserwuję jeszcze inny objaw czasami jedynka wchodzi cicho a czasami ze stukiem, ale to też jest właśnie kwestia ustawienia kłów w skrzyni na kołach zębatych.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Cze, 2012   

Co do zmiany biegów to trzeba permanentnie to ćwiczyć , ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć bo motocykl to nie samochód i tutaj już skrzynia przy niewłaściwym użytkowaniu może bardzo szybko polec w walce z obciążeniami udarowymi wywieranymi poprzez niewłaściwą zmianę biegów. Z resztą teraz bardzo mało OSK uczy przyszłych motocyklistów takich określeń jak przegazówka czy redukcja biegu przy przyśpieszaniu no i później mamy efekty typowo puszkowych przyzwyczajeń ;) .

Z własnej praktyki mogę tylko jeszcze powiedzieć ,że czasami przy ciężko wchodzących biegach skutkuje wymiana okładzin sprzęgła lub samego oleju w motocyklu, zaznaczam też od razu ,że poprawa jakaś tam super nie będzie bo problem może być nadal ale na pewno zwiększy się komfort jazdy.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012   

Szejku napisał/a:
Z resztą teraz bardzo mało OSK uczy

A kiedyś uczyło więcej ?? Ja tam wiem, że od zawsze większość uczyła tylko 8 i innych zadań egzaminacyjnych i w tym jest cały problem z abiturientami tych szkoleń, a i sami szkolący, zresztą tak jak i z kategorią B, do tego doprowadzają wygłaszając, również tutaj hipokryzje w stylu, że kurs to ma przygotować do egzaminu a nie nauczyć jeździć, ale o tym już się wielokrotnie wypowiadałem w innym wątku więc nie będę się powtarzać.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012   

Ja jak czasami czuje że bieg nie chce się wbić puszczam na chwilę sprzęgło i łapie jeszcze raz. Zazwyczaj po tym wchodzi bez problemu.

Tak samo jak zdarzy się że po hamowaniu awaryjnym itp stoję mając wbity np 3 bieg - jak czuje opór przy zbiciu leciutko odpuszczam sprzęgło żeby koła się troszkę przestawiły.


Odnośnie zmiany biegu bez sprzęgła - da się to zrobić i w górę i w dół. Osobiście nie zgadzam się z opiniami że nie ma to negatywnego wpływu na silnik, ale chyba warto coś takiego umieć na wypadek jakiejś awarii (tfu).
 
 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014   

Siema,
zauważyłem u siebie problem (może tylko mi się wydaję) ze skrzynią. Biegi wchodzą ciężkawo nie raz "na dwa razy" (wrzucam wyższy bieg, ale dzwignia zmiany biegów wpada do końca dopiero po puszczeniu sprzęgła). Ostatnio musiałem dać po garach przy wyprzedzaniu samochodu. Redukcja i puszczam sprzęgło, moto się rozpędza i nagle bieg wyskakuje (nie pamiętam który, chyba reduckcja była z 4 na 3) obroty max puszczam manetkę i gazu i nagle bieg sam wskakuje z metalicznym uderzeniem. Więcej na filmie poniżej. Nie uruchamiałem silnika bo na pracującym, czy w czasie jazdy problem występuje tak samo.
http://youtu.be/fG1xg8tTyTU
Olej czeka na wymianę, ale muszę najpierw zająć się uszczelnieniem moto.
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014   

wyreguluj linke sprzeglaa na początek
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014   

a ja mam takie inne pytanie: na ile się szacuje żywotność skrzyni biegów w GSkach?
Bo ja mam generalnie czasami problem z wrzuceniem luzu ale z wrzucaniem biegów niema najmniejszych problemów. Dzisiaj czarodziej przy odbiorze z synchro gaźników zasugerował że skrzynia może powoli kończyć swój żywot.
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Pią 23 Maj, 2014   

Semy napisał/a:
Bo ja mam generalnie czasami problem z wrzuceniem luzu

probem czyli co? z 1 wskakuje od razu na dwójke lub z 2 biegu na 1 i ciężko utrafić na luz?
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.