Biegi nie wchodza |
Autor |
Wiadomość |
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
|
|
|
Jesli chodzi o mnie, to zawsze praktykuje tzw.międzygaz.....ooo taaak mój GS uwielbia międzygaz, przy przełączaniu biegów. Polega to ogólnie na odpowiednim zsynchronizowaniu "ruchu" klamki sprzęgła względem manetki gazu,i odwrotnie- podczas włączania biegów. |
|
|
|
|
krzywer [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
|
|
|
KATANA napisał/a: | Jesli chodzi o mnie, to zawsze praktykuje tzw.międzygaz.....ooo taaak mój GS uwielbia międzygaz, przy przełączaniu biegów. Polega to ogólnie na odpowiednim zsynchronizowaniu "ruchu" klamki sprzęgła względem manetki gazu,i odwrotnie- podczas włączania biegów. |
Międzygaz przy zmianie biegu w górę?
Międzygaz służy wyrównaniu prędkości obrotowej zazębianych elementów. W tym przypadku kolokwialnie mówiąc - prędkość obrotową silnika oraz tylnego koła. W momencie, gdy zmieniasz bieg na wyższy - logicznie trza gazu ująć (chyba, że masz w GSie quickshifter ), bo wiadomo, że na wyższym biegu obroty spadną, a zmianę prędkości tylnego koła można tu pominąć
Oczywiście w przypadku zmiany biegu na niższy - redukcja - należy w momencie wciśnięcia klamki energicznie dodać gazu - znowu - aby wyrównać prędkości obrotowe. Pozwoli to uniknąć szarpnięcia, stuków, a w ekstremalnych przypadkach - zatrzymania tylnego koła (co z kolei grozi glebą, zwłaszcza w winklu, a boże broń na mokrym czy na piachu...). |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
|
|
|
KATANA, No ja bym się nie ośmieszał:D pokutuj teraz. Międzygaz w dół yea!! Międzygaz w góre? What the fu*k |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
No OK. Dzięki wielkie za podpowiedż- odnośnie prawidłowego używania międzygazu. Jednak z doświadczenia powiem, że to zjawisko stosowałem nawet przy wrzucaniu biegów- w górę. A doświadczeniem tym były dwie sytuacje tj. zerwanej linki sprzęgłowej. I bez urazy, ale ośmieszyłbym się, gdybym nie wrócił do domu bez użycia sprzęgła- a jednak wróciłem, bo manetką gazu dostosowywałem prędkosćć silnika do prędkości motocykla (koła), i biegi wrzucałem bez stresu- jak chciałem (bez najmniejszego zgrzytu), trzeba było tylko wyczuć TEN MOMENT i wrzucać biegi. Dobrze tylko, że nie byłem zmuszony do zatrzymania, podczas tej "zabawy"- chociaż..... też bym ruszył z jedynki bez sprzęgła (sposobem). I nie piszę tego by sobie schlebiać, czy urazić czyjąś dumę, ale wyraziłem swoja opinie, względem możliwości zastosowania międzygazu- popartą doświadczeniem z życia. Aha normalnie jeżdżę z użyciem sprzęgła.
PS. Nie mówcie, że nie mieliście nigdy takiej przygody, z zerwaną linką sprzęgła, w trasie |
|
|
|
|
mocar [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
kempes napisał/a: | mocar napisał/a: | dojeżdżam do skrzyżowania i przed całkowitym zatrzymaniem się wrzucam na luz i zatrzymuję się |
To właśnie robisz źle. Skrzynie biegów w motocyklach to zwykłe skrzynie kłowe. Nie posiadają synchronizatorów tak jak w samochodowych skrzyniach. Jeśli z 2 biegu wrzucisz luz i się zatrzymasz to może się tak stać, że kły na kołach zębatych "nie zgrają się ze sobą" i wtedy nie wbijesz biegu. Przetaczając moto do przodu powodujesz ruch tych kół i wtedy jeśli się zgrają to bieg wejdzie. Dlatego proponuję, żebyś zawsze przed zatrzymaniem redukował biegi aż do jedynki i dopiero po zatrzymaniu wrzucał luz. Wtedy koła zębate będą prawidłowo ustawione względem siebie i nie będzie problemu z wbijaniem pierwszego biegu.
Pomijam już kwestie bezpieczeństwa omówione w filmiku Tomka Kulika "dojeżdżanie na luzie" - jest na portalu w zakładce "technika jazdy". |
Z tą redukcją to zawsze właśnie tak robię że dopiero z jedynki na luz a nie z dwójki. Wczoraj pojeździłem trochę i próbowałem powyższych wszystkich rad i było trochę lepiej, ale nie zawsze jest gładko. A jak już jest problem to nie ma jednej reguły raz pomoże odpuszczenie sprzęgła i ponowne wciśnięcie a raz przepychanie do przodu i do tyłu. Sam nie wiem już czy to normalne a ja sobie wymyślam i zbyt dużo oczekuję od GS'a czy jest coś nie tak. Ciekawe co by powiedział bardziej doświadczony użytkownik GS'a. W każdym bądź razie dzięki za wasze rady, jest lepiej |
|
|
|
|
krzywer [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
Logicznie rzecz ujmując: jak możesz wyrównać prędkość obrotową przy zmianie biegu w górę (obroty spadają) jeszcze te obroty zwiększając? Gdy zrobisz to ze sprzęgłem - szarpnie Cie do przodu. Bez sprzęgła - ja tam bym nie próbował. |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
W górę biegi zmieniać to żadna filozofia tak czy tak. ( ze sprzęgłem czy też bez)
Tak jak napisał
Szejku "Przyśpieszamy (to jest raczej oczywiste ) > Przed zmianą biegu lekko zaczynamy napierać na nóżkę wybieraka >czas zmiany biegu i tutaj standardowo w jednym momencie wciśnięcie sprzęgła, odjęcie gazu i energiczna zmiana biegu na wyższy "
Chcę zwrócić Ci uwagę na to, że przy zmianie biegu na wyższy odejmujemy gaz!!, a nie jeszcze go dodajemy.
Tego w tej Twojej całej filozofii nie rozumiem
mocar Może się jeszcze wczujesz i będzie jeszcze lepiej, praktyka czyni cuda;)
A też moto jeździli inni wcześniej, więc skrzynia była na różny sposób obciążona przez mało doświadczonych motocyklistów, w końcu to moto do nauki, tzn większość wybiera gs na 1 moto. Tak dla uściślenia |
Ostatnio zmieniony przez bilder Wto 12 Cze, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
mocar, ja tak mam tylko jak mam hamowanie nieplanowane i muszę po zatrzymaniu zbić dwa czy trzy biegi, przy normalnym hamowaniu gdy silnik pełni rolę dodatkowego hamowania raczej nie obserwuję tego abym nie mógł wbić jedynki ruszając. Obserwuję jeszcze inny objaw czasami jedynka wchodzi cicho a czasami ze stukiem, ale to też jest właśnie kwestia ustawienia kłów w skrzyni na kołach zębatych. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Szejku [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
Co do zmiany biegów to trzeba permanentnie to ćwiczyć , ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć bo motocykl to nie samochód i tutaj już skrzynia przy niewłaściwym użytkowaniu może bardzo szybko polec w walce z obciążeniami udarowymi wywieranymi poprzez niewłaściwą zmianę biegów. Z resztą teraz bardzo mało OSK uczy przyszłych motocyklistów takich określeń jak przegazówka czy redukcja biegu przy przyśpieszaniu no i później mamy efekty typowo puszkowych przyzwyczajeń .
Z własnej praktyki mogę tylko jeszcze powiedzieć ,że czasami przy ciężko wchodzących biegach skutkuje wymiana okładzin sprzęgła lub samego oleju w motocyklu, zaznaczam też od razu ,że poprawa jakaś tam super nie będzie bo problem może być nadal ale na pewno zwiększy się komfort jazdy. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
Szejku napisał/a: | Z resztą teraz bardzo mało OSK uczy |
A kiedyś uczyło więcej Ja tam wiem, że od zawsze większość uczyła tylko 8 i innych zadań egzaminacyjnych i w tym jest cały problem z abiturientami tych szkoleń, a i sami szkolący, zresztą tak jak i z kategorią B, do tego doprowadzają wygłaszając, również tutaj hipokryzje w stylu, że kurs to ma przygotować do egzaminu a nie nauczyć jeździć, ale o tym już się wielokrotnie wypowiadałem w innym wątku więc nie będę się powtarzać. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012
|
|
|
Ja jak czasami czuje że bieg nie chce się wbić puszczam na chwilę sprzęgło i łapie jeszcze raz. Zazwyczaj po tym wchodzi bez problemu.
Tak samo jak zdarzy się że po hamowaniu awaryjnym itp stoję mając wbity np 3 bieg - jak czuje opór przy zbiciu leciutko odpuszczam sprzęgło żeby koła się troszkę przestawiły.
Odnośnie zmiany biegu bez sprzęgła - da się to zrobić i w górę i w dół. Osobiście nie zgadzam się z opiniami że nie ma to negatywnego wpływu na silnik, ale chyba warto coś takiego umieć na wypadek jakiejś awarii (tfu). |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014
|
|
|
Siema,
zauważyłem u siebie problem (może tylko mi się wydaję) ze skrzynią. Biegi wchodzą ciężkawo nie raz "na dwa razy" (wrzucam wyższy bieg, ale dzwignia zmiany biegów wpada do końca dopiero po puszczeniu sprzęgła). Ostatnio musiałem dać po garach przy wyprzedzaniu samochodu. Redukcja i puszczam sprzęgło, moto się rozpędza i nagle bieg wyskakuje (nie pamiętam który, chyba reduckcja była z 4 na 3) obroty max puszczam manetkę i gazu i nagle bieg sam wskakuje z metalicznym uderzeniem. Więcej na filmie poniżej. Nie uruchamiałem silnika bo na pracującym, czy w czasie jazdy problem występuje tak samo.
http://youtu.be/fG1xg8tTyTU
Olej czeka na wymianę, ale muszę najpierw zająć się uszczelnieniem moto. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014
|
|
|
wyreguluj linke sprzeglaa na początek |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014
|
|
|
a ja mam takie inne pytanie: na ile się szacuje żywotność skrzyni biegów w GSkach?
Bo ja mam generalnie czasami problem z wrzuceniem luzu ale z wrzucaniem biegów niema najmniejszych problemów. Dzisiaj czarodziej przy odbiorze z synchro gaźników zasugerował że skrzynia może powoli kończyć swój żywot. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 23 Maj, 2014
|
|
|
Semy napisał/a: | Bo ja mam generalnie czasami problem z wrzuceniem luzu |
probem czyli co? z 1 wskakuje od razu na dwójke lub z 2 biegu na 1 i ciężko utrafić na luz? |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|