Sprzegielko rozrusznika (stuki) |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzw [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011
|
|
|
Witam
W moim gs to był niestety wał gdyż panewki były splaszczone
Niestety musiałem wymienić cały silnik
Ale teraz wymiata
www.motocykl-motocykle.blogspot.com |
|
|
|
|
wolf
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 25 Maj 2010 Pochwał: 11 Posty: 536 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011
|
|
|
Dzisiaj dobrałem się do lewego dekla bo moto przestało mi palić z rozrusznika, a ten kręcił, tylko nie łapało sprzęgło. Rozkręciłem a tam Koło magnesowe poluzowane, śrubka od takiej blaszki trzymającej kable poluzowana, dwa magnesy poszły w miał i syf zapchał sprzęgiełko. Magneto ściągnąłem ręką Najśmieszniejsze, że sprawdzałem ładowanie po zimie i wszystko grało. Muszę szukać części. Mam pytanie: czy koło zębate duże ma siedzieć sztywno, czy ma mieć lekki luz, bo u mnie lekko chodziło (nie chodzi o obracanie się tylko "chodzenie" wzdłóż osi wału). Dokręcone magneto ma prawo obracać się tylko razem z wałem tak? |
_________________ Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę... |
|
|
|
|
kola [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011
|
|
|
kurna meczylem sie z tym sprzegielkiem i nie moglem kola z magnesami sciagnac... gwint sruby sie oderwal zostawiam narazie niech sobie stuka i puka kupie najwyzej glosniejszy wydech |
|
|
|
|
Kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2011
|
|
|
pytanie jak wyzej u wolfcbr tzn kolo sztywne ? czy ma luzy ?
druga sprawa mozna ocenic czy sruby sa ok nie odkrecajac magneta itd ? nie wiem czy sie za to zabierac |
|
|
|
|
metyl [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011
|
|
|
Witam.
Czytam szukam i ciezko jest mi znaleźć objawy ktore dokuczaja mojemu GS'owi
Na postoju stukanie prawie nie słyszalne.
Cała zabawa zaczyna sie podczas jazdy dobiega z lewej strony ( siedzac na moto) Rytmiczne stukanie, przy dodawaniu gazu lub redukcji praktycznie nie słyszalne
nie iwme czy na kazdym biegu przy tych samych obrotach ale zawsze wtedy gdy jedzie sie bez odkrecania i bez redukcji wydaje mi sie ze moze to byc kolo 3tys obrotow moge to jeszcze dokładnie sprawdzic, sadzicie ze to moze byc sprzegiełko rozrusznika czy ktos sie z tym spotkał i mi doradzi bo GS'a kupiłem zaledwie 2 tyg temu i nie chce od razu rozj**ac silnika
Pozdrawiam i prosze o pomoc |
|
|
|
|
krzysiekcz1 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
Witam. I o śrubie/ściągaczu nic nie wiadomo nadal czy nie doczytałem?? |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2011
|
|
|
Ja w celu zdjęcia koła magnesowego wkręcałem wałek sprzęgłowy od Junaka, gdyż żadna normalna śruba nie pasowała - gwint chyba M16... |
|
|
|
|
AdachA1
Model GSa: GS 500E
Wiek: 54 Dołączył: 03 Sty 2010 Pochwał: 1 Posty: 45 Skąd: Łasin
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2011
|
|
|
Do zdjęcia koła magnesowego służy śruba o średnicy 14 mm o długości gwintu ok. 4 cm z gwintem drobnozwojowym , jeśli się nie mylę to jest to gwint " razy jeden". Ja taką śrubę kupiłem w zwykłym sklepie z art. metalowymi.
Przy dokręcaniu koła trzeba pamiętać o dokładnym oczyszczeniu gwintu wału i śruby rozpuszczalnikiem, dobrym dokręceniu i posmarowaniu gwintu klejem . U mnie poluzowało się na tyle, że moto przestało palić na rozrusznik ( tak jak u kolegi wolfcbr) , na szczęście nic się nie uszkodziło . |
|
|
|
|
krzysiekcz1 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2011
|
|
|
Dzięki za info. O srubach/ściągaczu wyczytałem gdzieś w necie że jest to M14x1,5 ale na 100% nie wiem trza sie zabrać za robotę i cos dopasowac. |
|
|
|
|
krol93 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Paź, 2011
|
|
|
Witam, pojawily sie u mnie jakies stuki, chcialbym sie dowiedziec bo rozkrecilem lewa pokrywe silnika, Czy ten tryb co jest za kolem magnesowym gdy złapie to moge nim poruszac w przod i w tyl o ok 3mm? czy nie ma prawa? i powinien tylko krecic sie sztywno w jedna strone?
[ Dodano: Sro 12 Paź, 2011 ]
zdjecie kola magnesowego i tego trybu
tyb rozrusznika.jpg
|
|
Plik ściągnięto 266 raz(y) 74,24 KB |
sprzeglo rozrusznika.jpg
|
|
Plik ściągnięto 156 raz(y) 41,61 KB |
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2011
|
|
|
ma mieć luz, koło magnesowe z mechanizmem sprzęgła (to na zielono) maja być nieruchomo
Tomek Kulik napisał/a: | Ja w celu zdjęcia koła magnesowego wkręcałem wałek sprzęgłowy od Junaka, gdyż żadna normalna śruba nie pasowała - gwint chyba M16... |
a tak z ciekawości, wystarczy wkręcić samą śrubę czy trzeba dać coś pod nią zeby nie zniszczyć śrubą wału? |
|
|
|
|
zywol [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Lis, 2011
|
|
|
Witam, niedawno stalem sie nowym uzytkowniekiem gs500f i jako że jestem totalnym świeżakiem jezeli chodzi o motocykle opisze sytuacje.
po dłuższej przejazdzce nagle zgasł mi silnik, udało mi sie po zatrzymaniu motocykla odpalic go, ale tak jak by nie mial 100% mocy, dławił sie i w ogole nie miał checi ruszyc z miejsca. jak już po pewnym czasie udało mi sie uruchomić silnik i uszyłem dajac na 2 bieg tak jak by obroty były bardzo niskie, pozniej nagle wysokie, dziwna sytuacja. pozniej padl i nie chciał odpalić w ogole. doprowadziłem go do domu, w garażu przeczyscilem świece, wydają sie być ok, choc nie wiem dokladnie jak by wyglądały uszkodzone, były suche i po oczyszczeniu wygladaly jak nowe. bez zabarwienia na gwincie. paliwo jest i to dużo, lecz dodam iż paliwo było wlewane jakies 2 lata temu i malo co wyjezdzone zostalo, dolalem nowego i wymieszałem, wiec powinno byc ok, chcialem wyjezdzic do konca przed koncem sezonu i na zimowanie wlac juz wszystko swieze
co wiecej motocykl ostygł i mysle sobie odpale i sprawdze jak jest, niby wszystko ok, przejechalem sie w kolo osiedla i znowu to samo, w pewnym momnecie tak jakby traci moc i nie chce odpalic. po powrocie do domu w garażuudalo mi sie go odpalic i wlasnie nie wiem czy dpiero teraz cyz nie zwracalem na to uwagi ale jest slyszalny taki stukot w okolicach silnika.
pytanie moje kolejne, chcialbym sie dowiedziec czy jak rozkrece lewa pokrywe silnika, aby zobaczyc ten tryb co jest za kolem magnesowym wyleje sie olej czy w ktorym momencie wyleje sie olej, cos wspominane bylo wczesniej o wylaniu sie oleju. |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2011
|
|
|
jacek napisał/a: | ma mieć luz, koło magnesowe z mechanizmem sprzęgła (to na zielono) maja być nieruchomo
Tomek Kulik napisał/a: | Ja w celu zdjęcia koła magnesowego wkręcałem wałek sprzęgłowy od Junaka, gdyż żadna normalna śruba nie pasowała - gwint chyba M16... |
a tak z ciekawości, wystarczy wkręcić samą śrubę czy trzeba dać coś pod nią zeby nie zniszczyć śrubą wału? |
Co do średnicy gwintu to mogę się mylić, gdyż wkręcałem wałek od Junaka.
Wkręcałem bez żadnej podkładki, koło zeskoczyło, nic się nie uszkodziło. |
|
|
|
|
pacio [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
Jestem świeżo po sprawdzeniu sprzęgiełka rozrusznika, u mnie wszystko dobrze, bez żadnych luzów, śruby mocno się trzymają.
Dla zainteresowanych tematem wrzucam parę zdjęć, może w czymś pomogą.
samo koło magnesowe z widokiem na śruby, które często się luzują
widok na koło magnesowe od środka - schemat ustawienia sprężynki i bolca w środku, u mnie wyskoczyło jedno podczas demontażu i musiałem wzorować się na innych
widok po zdjęciu całości z wału
śruba, którą kupiłem wraz z "bolcem" który zdejmował koło magnesowe. nie dostałem śruby o tym samym skoku gwintu, kupiłem ciut inny i przegwintowałem delikatnie
element zębatkowy który luźno wychodzi po zdjęciu pokrywy alternatora.
założone koło magnesowe
|
|
|
|
|
archie_1989 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Mar, 2012
|
|
|
Ja również jestem na etapie sprawdzania stuków. W moim przypadku stukanie czuć zdecydowanie na lewym deklu, tylko na niskich obrotach. Niestety wczorajszy deszcz pozwolił mi jedynie na ściągnięcie dekla. Nie zdążyłem obejrzeć dokładnie sprzęgiełka, ale zauważyłem ze zębatka przesuwa się swobodnie po wale o jakieś 5mm. Więc moje pytanie brzmi czy na pewno tak ma być jak napisał w poście powyzej kolega Jacek?
I czy mógłby ktoś opisać jak sprzęgiełko łapie ta zębatke żeby nią obrócic?
Z góry dziękuję za pomoc
PS
To jak pomoze ktos? Zauwazylem tez poosiowy luz walu ok 1mm tzn. chodzi na boki.To coprawda tylko 1mm ale czy to normalne? Nadmienie ze jesli chodzi o luz gora-dól nie zauwazylem najmniejszego. A jesli tak nie powinno byc to moze wie ktos z szanownych kolegow co trzyma wal zeby nie chodzil na boki. Przepraszam za polskie znaki i bardzo prosze o pomoc bo szukalem juz wszedzie i o takim luzie nic nie znalazlem na forum gs500. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|