Cenne rady od "Motocykla" |
Autor |
Wiadomość |
ingaginger
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączyła: 09 Lis 2012 Pochwał: 3 Posty: 295 Skąd: tąd
|
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013
|
|
|
w motocykliście doskonałym jest napisane "jeśli nie pokonujesz dziwnie ukształtowanego zakrętu na drodze biegnącej stromo w dół, to właściwy czas na użycie gazu jest wtedy, kiedy pochylasz motocykl w skręcie na długo, zanim osiągniesz apeks";) |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 14 Sty, 2013
|
|
|
Cytat: | W "Motocykliście doskonałym" wyczytałem żeby dodawać gazu na całej długości pokonywanego zakrętu. A w tych artykułach, że dopiero po minięciu szczytu winka.. |
dodawać gazu należy na całej długości zakrętu:) |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
_bollo_ [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013
|
|
|
Panowie. Zakręt zakrętowi nie równy. Sposób pokonania zakrętu zależy od wielu czynników. Ogólnie zasada jest taka, że im wcześniej zaczniemy dodawać gazu, tym dla nas lepiej.
Polecam przeczytać, albo dla tych co nie wizualizują sobie diagramów to obejrzeć Twist of the Wrist II - tam jest wszystko ładnie wytłumaczone. Po schematach z motocykla nie wiele można zrozumieć, poza tym pomija się tam takie kwestie jak np. dynamika złożenia, które mają kluczowy wpływ na to do kiedy możemy hamować na 100% itp. |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013
|
|
|
midd napisał/a: | Cytat: | W "Motocykliście doskonałym" wyczytałem żeby dodawać gazu na całej długości pokonywanego zakrętu. A w tych artykułach, że dopiero po minięciu szczytu winka.. |
dodawać gazu należy na całej długości zakrętu:) |
Potwierdzam, a potwierdzeniem potwierdzenia jest poniższy rysunek:
Pochylając motocykl musisz przyspieszyć, aby zrekompensować straty prędkości spowodowane zmianą średnicy koła w pochyleniu. |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Pią 08 Lut, 2013
|
|
|
Polecam książkę "Przyspieszenie 2" Podstawy zaawansowanych technik jazdy motocyklem autorstwa Keith Code . Jest tam dużo dobrych rozdziałów nie tylko o przyczepności opon pokonywaniu zakretów ale ogólnie o doskonaleniu jazdy na moto . Oprócz dobrych tekstów są ilustrację które wyjaśnią nam wszytsko w jasny sposób.
Polecam , jedna z lepszych książek o moto jakie czytałem. |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|