WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Nie 18 Sty, 2009
Polski projekt nowego motocykla JJ2S
Autor Wiadomość
Keso_turbo 


Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 124
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 04 Sty, 2008   Polski projekt nowego motocykla JJ2S

http://www.jjsdesign.net/jj2s/index.html
JJ2S co o tym sądzicie?? Troche o tym czytałem i musze powiedzieć że pomysł świetny. Ponoć mają nawet działający prototyp narazie jedynie miniaturowego silnika ale to już coś :) No i sam projekt tego motocykla 110KM z pięćsetki :shock: http://www.jjsdesign.net/jj2sx4500/jj2sx4500.html
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 04 Sty, 2008   

Jak zwykle...forum Jawy dużo wcześniej o tym pisało.
Z silniki dwusuwowe są mocne - wystarczy spojrzeć na Cagive Mito czy Hondę NSR albo Aprilię RS125 - w każdym z tych motocykli uzyskano ponad 30 km z pojemności 125 cm^3.

Oby tylko możliwość wprowadzenia takiego pojazdu się udała. Na pewno brakuje wsparcia ze strony rodzimej motoryzacji. I nie wiem jak wygląda kwestia norm spalin - to jest duży problem, dlatego z rynku znikają konstrukcje chłodzone powietrzem - oby było ich jak najwięcej.
Normy spalin na pewno spowodują zmodernizowanie silnika GS-a. Oby wyszło z tego coś dobrego.
_________________
www.gs500.pl
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sty, 2008   

rodzimej motoryzacji?? nie ma czegoś takiego w polsce jak rodzima motoryzacja bo wszystko albo poupadało albo zostało sprzedane i tylko wykorzystuje polską nazwę jak romet "skrzydła polskiej motoryzacji" rodem z chin :D :D:D szkoda, potęgą motoryzacji byśmy pewnie nie byli ale mieliśmy zdolnych konstruktorów i gdyby nie dawne rządy które hamowały rozwój bo to co było nowoczesne nazbyt przypominało zachód a nie wschód to na pewno mieli bysmy się czym dzisiaj szczycić. gdyby junak się rozwijał to kto wie czy wielu z nas właśnie na nim by nie jeździło ale w wersji z tego wieku( nie mówię tu o remake'u, ktory był porażką i z junakiem nie miał nic wspólnego) :) syrena też miała prototypy w tym model sport, była to naprawdę dobra konstrukcja i jak na swoje czasy nowoczesna ale została zniszczona. podejrzewam że JJ2S albo pozostanie koncepcją albo jeśli zobaczymy go kiedyś na ulicach to nie będzie to już rodzimy produkt.
 
 
Snajper
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Sty, 2008   

Ja to ujmę tak: Dobrze że coś się dzieje. ALE wygląd jest odstraszający jak dla mnie (obcięty tył). No i o ile ta chłodnica musi już być, to pomysł umieszczenia jej zaraz za kołem tak ubogiego błotnika nie wydaje mi się rewelacyjny.
 
 
GSadmirer 


Model GSa: GS 500F
Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2007
Pochwał: 1
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 05 Sty, 2008   

Fajnie ze ktos ma pomysl i chce go realizowac. Jezeli to sie moze przyczynic do stworzenia lepszego motoyckla w jakimkolwiek aspekcie to chwala mu za to. Tylko troche szkoda ze brak naszym krajowym wynalazcom odpowiednioego supportu. Czy to finasowego czy firmowego.
Oby tak dalej, jesli chodzi o silnik.

W sprawie design`u , tez mnie on nie powala. No ale to tylko prototyp...
_________________
Nie jeźdź szybciej niż myślisz
 
 
 
jankees
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Sty, 2008   

Jak dla mnie to tył i przod do bani , czacha jest ochydna a tył za bardzo sciety mam nadzieje że końcowy produkt będzie odbiegał znacząco od prototypu.
 
 
Snajper
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Sty, 2008   

Jedno miejsce, środek ciężkości wyraźnie po środku motocykla... Na miasto to raczej nie bardzo, ale może na torze będzie się sprawdzał.
 
 
capri
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Sty, 2008   

ciekawe ile może przejechać taki silnik bez remontu
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 06 Sty, 2008   

z tego co rozmawiałem z osobami jeżdżącymi Jawami 350, to taka Jawa bez remontu generalnego powinna wytrzymać spokojnie 40 tys. km i to bez większych problemów (oczywiście mówię o idealnym dotarciu, oryginalnych częściach, bardzo dobrym serwisie co kilka tys. km itd.)
_________________
www.gs500.pl
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Nie 06 Sty, 2008   

Nie porównuj Jawy do tego prototypu. Jawa ma za soba kilkadziesiat lat doświadczeń w konstruowaniu silników , także sportowych , a polski silnik jest tylko prototypem . Owszem , opartym na najnowszej technologii , smarowany ciśnieniowo - tak jak 4T i zasilanym wtryskiem paliwa. Niestety brak mu badań stanowiskowych i drogowych . Jawa z kolei ma słabe materiały i niestaranny montaż fabryczny.
Jest to wiec wróżenie z fusów odnośnie trwałości.
Na pewno , jesli sie uda wdrożyć ten silnik do produkcji , nawet małoseryjnej to wszelkie błędy konstrukcyjne , które wyjdą zostaną poprawione. Niestety , podejrzewam , ze zanim projekt przemieni sie w tysiące jeżdżących po drogach motocykli , cena benzyny zmusi nas do zmiany zainteresowań. Być może będa to motocykle takie jak Vectrics.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2008   

ale projekt silnika jest ciekawy... nie wiem czy ktoś z was oglądałdokładnie jak działa... zupełnie inna konstrukacja tłoka, cylindra... nowe rozwiązania, które są bardzo ciekawe... tylko wdrożyć coś takiego to dopiero problem :/ jak wankel stworzył silniki który tak naprawdę jest rewelacyjny (z 1.3 osiąga koło 200KM, przy gigantycznej trwałości) to do tej pory używa go tylko mazda i to w niektórych modelach. A szkoda bo konstrukcja super... tutaj tak samo, ale niestety nie ma większych szans na zaistnienie na rynku motoryzacyjnym
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Nie 06 Sty, 2008   

Właśnie problem z Wanklem polega na niskiej trwałości uszczelnień tłoka. Mazdzie wprawdzie udało się to poprawić ale te silniki maja poza rewelacyjnymi osiągami tez liczne wady, takie jak wysokie spalanie , duże zużycie oleju i mały przebieg do remontu kapitalnego. Dla tego Mazda stosuje je tylko do samochodów sportowych gdzie liczą sie tylko osiagi , reszta jest mniej ważna.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2008   

tak naprawdę gdyby komuś jeszcze zależało na wanklu, to napewno udało by się poprawić uszczelnienia... wiem że jest z tym problem a spalanie jest spore, chociaż porównując to do mocy to wypada nieźle. Podejrzewam, że gdyby wbadania włozono tyle kasy co w 'zwykłe' spalinówki napewno by to wszystko poprawiono...
 
 
Snajper
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2008   

michal_elwuo napisał/a:
nie wiem czy ktoś z was oglądałdokładnie jak działa...
No tutaj trzeba pochwalić - wszystko bardzo ładnie opisane. :D
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Nie 03 Lut, 2008   

Ciekawy projekt silnika spalinowego z obrotowym tłokiem ( To nie jest Wankel) .
http://pl.youtube.com/watch?v=TSxqdJ-B7_k
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.