aha ja myślę że kask to Nolana zakupię... bo uvex to nie wiem czy ma takie doświadczenie w tym... a np. Nolan to profesjonalna firma... co do kurtki to ja polecam retbike... każdy z kim gadałem i znał tę firmę mi polecał... oglądałem je to są naprawdę porządne... i w sumie tanie bo skóra już taki wyższy mnodel kosztuje koło 600zł jest na sich stronce filmik jak quadem ciągną typa w ich kombinezonie dla testu... mnie przekonuje że są dobrze zrobione
www.retbike.pl zdaje się
Odpowiedz do tematu
:
:
retbike jest trochę tandetnie wykończony w środku( u mnie w wielu miejscach puszczają nitki) jednak z zewn. jest naprawdę dobrze wykonany a cena do jakości jest rewelka.
wozi się kto w czymś takim bo probiker troszkę poodzierał sie i zastanawiam się nad nim tylko nie wiem jeszcze w jakim malowaniu. Airoh Mathisse RS
myślałem też nad nolanem ale ten wizjer na zewn to totalna porażka a tu jest jest wzorowo umieszczony.
wozi się kto w czymś takim bo probiker troszkę poodzierał sie i zastanawiam się nad nim tylko nie wiem jeszcze w jakim malowaniu. Airoh Mathisse RS
myślałem też nad nolanem ale ten wizjer na zewn to totalna porażka a tu jest jest wzorowo umieszczony.
:
Też się przymierzam do tego airoha tylko kurna koło 700 PLN ewentualnie sv55s. Okular wewnątrz podobno zdecydowanie lepiej zdaje egzamin niż te zewnętrzne w nolanie, wiele ludzi marudzi na nie. Ogladałem się jeszcze za Cabergiem Solo lub Rhyno bodajże ale te modele widziałem tylko w necie. Koło 20 stycznia będę po zakupie bo gość ma mieć dostawę i jakieś przeceny szykuje, tak więc wszystko obejrzę, przymierzę i zadecyduję. Zastanawiałem się czy kupować szczękowca, ale wydaje mi się, ze czasami się to przydaje. Jak ktoś używa kasku ze szczęką mółby coś powiedzieć jak to zachowuje się podczas szybkiej jazdy, czy szumi mocno itp.
:
i ja się w tym temacie wypowiem.
1. Kurtka
Tekstylna czy skórzana - odwieczny dylemat. Najważniejsze żeby:
- miała ochraniacze na barki, łokcie i kręgosłup (żółw)
- posiadała elementy odblaskowe
- posiadała solidne zamki, grube szwy
- CZUĆ SIĘ W NIEJ DOBRZE
2. Rękawice
Tutaj jestem zwolennikiem skórzanych rękawic ze wzmocnieniami na kostki.
3. Buty
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby jeździć w specjalistycznych butach motocyklowych (wysokich) - jednakże nie każdemu mogą one odpowiadać (sztywność, tak naprawdę to dobra cecha).
Sam mam zamiar jeździć w butach Probikera (najtańsze modele, połączenie zamszu i w niektórych miejscach skóry, mierzyłem droższe skórzane buty - za sztywne)
4. Kask - na pewno nie mniej niż 200 zł. Najniższa z możliwych półek to kaski np. Naxa, Box_Helmets (obie z wymienionych marek produkują kaski z certyfikatami ECE R22, są to najtańsze kaski jakie można założyć na głowę).
Oczywiście jeżeli masz więcej pieniędzy to polecam wydać je na kask np. jakiegoś Airocha czy Nolana za 400 czy 600 i więcej zł. Tigerów czy Tornad nikomu nie polecam - nawet na skuter nie polecam.
Wg mnie to minimalny zestaw: kurtka, rękawice, buty, kask. Dobrym uzupełnieniem będzie kominiarka, termoaktywna bielizna, ochraniacze na kolana (lepiej spodnie motocyklowe, z Probikera juz od ok. 200 zł - może warto zainwestować chociażby w jedne i jeździć w nich jak najczęściej się da).
Myślę że dobry ubiór jest ważny - nikt nigdy nie planuje wypadku, ale niestety wypadki się zdarzają, a dobry ubiór to bardzo dobra forma na minimalizowanie strat.
Motocykle nie są tanie. Ubiór tak samo. Nikt nie mówił że będzie tanio.
Jeżeli chodzi o mój strój to:
Jak na razie mam kask (kupiony razem z motocyklem, pasował jak ulał, inaczej bym go nie brał), kurtkę skórzaną(Richa) i tekstylną (Roleff Lisboa), kominiarkę, dwie pary rękawic.
Brakuje mi butów, bielizny termoaktywnej, spodni - będę zbierał pieniądze i muszę kupić.
1. Kurtka
Tekstylna czy skórzana - odwieczny dylemat. Najważniejsze żeby:
- miała ochraniacze na barki, łokcie i kręgosłup (żółw)
- posiadała elementy odblaskowe
- posiadała solidne zamki, grube szwy
- CZUĆ SIĘ W NIEJ DOBRZE
2. Rękawice
Tutaj jestem zwolennikiem skórzanych rękawic ze wzmocnieniami na kostki.
3. Buty
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby jeździć w specjalistycznych butach motocyklowych (wysokich) - jednakże nie każdemu mogą one odpowiadać (sztywność, tak naprawdę to dobra cecha).
Sam mam zamiar jeździć w butach Probikera (najtańsze modele, połączenie zamszu i w niektórych miejscach skóry, mierzyłem droższe skórzane buty - za sztywne)
4. Kask - na pewno nie mniej niż 200 zł. Najniższa z możliwych półek to kaski np. Naxa, Box_Helmets (obie z wymienionych marek produkują kaski z certyfikatami ECE R22, są to najtańsze kaski jakie można założyć na głowę).
Oczywiście jeżeli masz więcej pieniędzy to polecam wydać je na kask np. jakiegoś Airocha czy Nolana za 400 czy 600 i więcej zł. Tigerów czy Tornad nikomu nie polecam - nawet na skuter nie polecam.
Wg mnie to minimalny zestaw: kurtka, rękawice, buty, kask. Dobrym uzupełnieniem będzie kominiarka, termoaktywna bielizna, ochraniacze na kolana (lepiej spodnie motocyklowe, z Probikera juz od ok. 200 zł - może warto zainwestować chociażby w jedne i jeździć w nich jak najczęściej się da).
Myślę że dobry ubiór jest ważny - nikt nigdy nie planuje wypadku, ale niestety wypadki się zdarzają, a dobry ubiór to bardzo dobra forma na minimalizowanie strat.
Motocykle nie są tanie. Ubiór tak samo. Nikt nie mówił że będzie tanio.
Jeżeli chodzi o mój strój to:
Jak na razie mam kask (kupiony razem z motocyklem, pasował jak ulał, inaczej bym go nie brał), kurtkę skórzaną(Richa) i tekstylną (Roleff Lisboa), kominiarkę, dwie pary rękawic.
Brakuje mi butów, bielizny termoaktywnej, spodni - będę zbierał pieniądze i muszę kupić.
:
też tak myślałem i teraz bardzo żałuję, po pierwsze bardzo słaba ochrona kostki a po drugie ciekną jak sito
hubertgontarz napisał/a: |
Sam mam zamiar jeździć w butach Probikera (najtańsze modele, połączenie zamszu i w niektórych miejscach skóry, mierzyłem droższe skórzane buty - za sztywne) |
też tak myślałem i teraz bardzo żałuję, po pierwsze bardzo słaba ochrona kostki a po drugie ciekną jak sito
:
nie wiem czemu sie tak uparliscie na te buty motocyklowe. ja mam wysokie glany nie przemakaja, sa cieple i wzmocnione (blacha) wewnatrz :-P cale ze skóry. juz wychodzone wiec sa tez wygodne. ale i tak najlepiej jezdzilo mi sie w miekich butach. zreszta ja na razie jezdze z gmolami wiec nogi bezpieczne
:
wystarczy przymierzyć buty typowo motocyklowe i wszystko jasne.
Ja myślę oczywiście o takich butach:
http://www.allegro.pl/ite...obra_cena_.html
Mierzyłem typowo motocyklowe i były za sztywne tak żeby pojechać na uczelnię i tam jeszcze w nich chodzić, chyba że to kwestia przyzwyczajenia. Na kolejnym moto bazarze lub jak znajdę w okolicach ciekawy sklep to może sie przekonam ale to i tak na wiosnę.
ten model dobrze sie prezentuje:
http://www.allegro.pl/ite...embrana_44.html
Co do Magdy to najlepszym rozwiązaniem byłby cały profesjonalny strój od butów aż po kask. Jednak w Polskich warunkach, jeszcze jak ktoś pracuje i dojeżdża do praca to myślę że: kask, rękawice, kurtka, buty to minimum w które trzeba się wyposażyć. Spodnie oczywiście bardzo ważne - zamiast spodni ochraniacze na kolana.
Magdo na moto bazarze poszukasz, przymierzysz i może na jakieś się zdecydujesz.
Co do kurtki to wiadomo musi się podobać i być zrobiona porządnie.
Tanim rozwiązaniem jest wypatrzenie sobie kurtki w sklepach internetowych - jednak nie ma jak takiej kurtki przymierzyć. Jedziesz na moto bazar tam mierzysz taką kurtkę jaką sobie upatrzyłaś i kupujesz w sklepie internetowym. W ten sposób kupiłem kurtkę Roleff-a Lisboa za 240 zł. Na moto bazarze za taką kurtkę chcieli od 380 do 450 zł, na allegro również podobnie ok. 420-450 zł.
Pozdrawiam i życzę udanych zakupów. Ale to pewnie i tak na wiosnę - ale warto się teraz rozglądać kiedy sezon dla sprzedawców jest martwy i w dobrej cenie można kupić np. kurtki z sezonu 2007.
Ja myślę oczywiście o takich butach:
http://www.allegro.pl/ite...obra_cena_.html
Mierzyłem typowo motocyklowe i były za sztywne tak żeby pojechać na uczelnię i tam jeszcze w nich chodzić, chyba że to kwestia przyzwyczajenia. Na kolejnym moto bazarze lub jak znajdę w okolicach ciekawy sklep to może sie przekonam ale to i tak na wiosnę.
ten model dobrze sie prezentuje:
http://www.allegro.pl/ite...embrana_44.html
Co do Magdy to najlepszym rozwiązaniem byłby cały profesjonalny strój od butów aż po kask. Jednak w Polskich warunkach, jeszcze jak ktoś pracuje i dojeżdża do praca to myślę że: kask, rękawice, kurtka, buty to minimum w które trzeba się wyposażyć. Spodnie oczywiście bardzo ważne - zamiast spodni ochraniacze na kolana.
Magdo na moto bazarze poszukasz, przymierzysz i może na jakieś się zdecydujesz.
Co do kurtki to wiadomo musi się podobać i być zrobiona porządnie.
Tanim rozwiązaniem jest wypatrzenie sobie kurtki w sklepach internetowych - jednak nie ma jak takiej kurtki przymierzyć. Jedziesz na moto bazar tam mierzysz taką kurtkę jaką sobie upatrzyłaś i kupujesz w sklepie internetowym. W ten sposób kupiłem kurtkę Roleff-a Lisboa za 240 zł. Na moto bazarze za taką kurtkę chcieli od 380 do 450 zł, na allegro również podobnie ok. 420-450 zł.
Pozdrawiam i życzę udanych zakupów. Ale to pewnie i tak na wiosnę - ale warto się teraz rozglądać kiedy sezon dla sprzedawców jest martwy i w dobrej cenie można kupić np. kurtki z sezonu 2007.
:
uparliśmy sie bo sie o ciebie troszczymy :wink:
wzmocnione muszą być na kostce
gmole chronią silnik nie nogi, przekonałem się o tym jak mi przygniotło stopę i złamałem kostkę.
Magda napisał/a: |
nie wiem czemu sie tak uparliscie na te buty motocyklowe. ja mam wysokie glany nie przemakaja, sa cieple i wzmocnione (blacha) wewnatrz :-P cale ze skóry. juz wychodzone wiec sa tez wygodne. ale i tak najlepiej jezdzilo mi sie w miekich butach. zreszta ja na razie jezdze z gmolami wiec nogi bezpieczne |
uparliśmy sie bo sie o ciebie troszczymy :wink:
wzmocnione muszą być na kostce
gmole chronią silnik nie nogi, przekonałem się o tym jak mi przygniotło stopę i złamałem kostkę.
:
może i troszkę nie w temacie ale to mnie przekonało że muszę się liczyć z kupnem butów... na simsonku jechałem jak zwykle w teren... po asfalcie, aż z nienacka nie wiem jakim cudem zahaczyłem o coś nogą skończyło się na lekkim urazie śródstopia, ale wtedy odrazu zrozumiałem że jak kupie moto to do tego dobre buty
:
nooooo dobra dobra. ale coraz bardziej przeraza mnie wizja jazdy do pracy z bagazem ciuchów na zmiane
:
http://www.moto-akcesoria...products_id=479
Ja kupiłem swego czasu takie buty. Mają blaszane wstawki usztywniajace , chroniące staw skokowy oraz membranę pozwalającą oddychać stopom. chodzić w nich tez sie da .
http://www.allegro.pl/ite...obra_cena_.html
Tego bym nie kupił . To zwykłe trzewiki. Buty na moto muszą chronić staw i piszczel.
Ja kupiłem swego czasu takie buty. Mają blaszane wstawki usztywniajace , chroniące staw skokowy oraz membranę pozwalającą oddychać stopom. chodzić w nich tez sie da .
http://www.allegro.pl/ite...obra_cena_.html
Tego bym nie kupił . To zwykłe trzewiki. Buty na moto muszą chronić staw i piszczel.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
No niestety - wszyscy mamy ten sam problem. Ja dodatkowo muszę kupić jakiś kufer na kask, bo w pracowniczej szafce mi się niestety nie zmieści (taka metalowa jak w szatniach na amerykańskich filmach)
Magda napisał/a: |
...coraz bardziej przeraza mnie wizja jazdy do pracy z bagazem ciuchów na zmiane... |
No niestety - wszyscy mamy ten sam problem. Ja dodatkowo muszę kupić jakiś kufer na kask, bo w pracowniczej szafce mi się niestety nie zmieści (taka metalowa jak w szatniach na amerykańskich filmach)
:
dokładnie takie mam i nie polecam nikomu.
porównywałeś oba modele?? bo active'y też mają blaszane wzmocnienie na staw skokowy z tym że tam nie zdają egzaminu.
Breżniew napisał/a: |
http://www.allegro.pl/item291385112_buty_probiker_active_roz_36_47_dobra_cena_.html
Tego bym nie kupił . To zwykłe trzewiki. Buty na moto muszą chronić staw i piszczel. |
dokładnie takie mam i nie polecam nikomu.
Breżniew napisał/a: |
http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?cPath=30_33&products_id=479
Ja kupiłem swego czasu takie buty. Mają blaszane wstawki usztywniajace , chroniące staw skokowy oraz membranę pozwalającą oddychać stopom. chodzić w nich tez sie da . |
porównywałeś oba modele?? bo active'y też mają blaszane wzmocnienie na staw skokowy z tym że tam nie zdają egzaminu.
:
Panowie robicie całe listy co kupić, ale chyba każdy z nas wie ile to kur... kosztuje. Nikt no a przy najmniej większość nie s... pieniędzmi. Są jakieś priorytety. Wiadomo aby wyjść z jak najmniejszymi obrażenieami z nie daj Boże jakiejś przygody najlepiej uzbroić się od stóp po głowe. Jednak na początek jakaś część z nas ma pieniądze tylko na część sprzętu. I tu uważam w pierwszej kolejności (chyba oczywiste) kask, kurtka no i mimo wszystko chyba rękawice. To i tak niezły wydatek. Nie mówię że nogi, stopy nie są ważne, tylko życie w Polsce jest jakie jest... Po namyśle jeszcze ohcraniacze na kolna
:
Odpowiedz do tematu
masz rację że jest to spory wydatek ale w końcu doświadczenie w jeździe zdobywamy w praktyce więc po kursie nie jesteśmy jeszcze motocyklistami w pełnym tego słowa znaczeniu i właśnie wtedy potrzebujemy najbardziej wszelkiej ochrony bo jesteśmy narażeni na różne mniejsze lub większe upadki. dla większości z na s motocykl to nie chwilowa fascynacja tylko pasja i nie decydujesz jednego dnia że musisz kupić wszystko tzn motocykl, strój itp. ja strój skompletowałem zanim jeszcze motocykl kupiłem bo odpowiedni ubiór to podstawa.