Przesunięty przez: leon Pon 05 Paź, 2009 |
Pomocy przy kupnie GS.... |
Autor |
Wiadomość |
gania [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Sie, 2009 Pomocy przy kupnie GS....
|
|
|
Witam szanowne grono. Zamierzam kupić GS 500 z 2002 roku. I teraz kilka pytań :
1. Trochę nie zgadza mi się VIN ponieważ jak wstukałem go w jakiś dekoder z netu to pokazał mi że nie rozpoznaje takiego Vin’u. Może macie jakiś sprawdzony VIN dekoder (dodam tylko ze mój vin ma 17 znaków
2. w dowodzie rejestracyjnym jest podane że ma 25 KW czyli około 35 KM czyli jest to ta wersja zdławiona i teraz pytanie widziałem już na forum jak odblokować ale ile cały proces może kosztować??
3. moto które oglądałem jest po delikatnym ślizgu i ma uszkodzony tłumik i zegary jaki może być koszt tych części w aso?
4. jakie jest spalanie takiej zdławionej wersji względem odblokowanej.
5. motocykl ma ważne oc jeszcze prawie 11 msc czy można je scedować na mnie w jakiś sposób i czy jeżeli moto zarejestrowane jest w tym samym mieście w którym mieszkam to czy będę musiał je przerejestrować czy wystarczy tylko zmiana danych o właścicielu??
6. motocykl jest w kraju od 2007 roku i od tego czasu jest tu zarejestrowany czy oprócz umową kupna dowodem rejestracyjnym i oc oraz książką pojazdu powinienem przy kupnie dostać jakieś jeszcze dokumenty??
7. czy przebieg 30000 w takim motocyklu to duzo??
Bardzo proszę Was o pomoc ponieważ do konca tego tygodnia musze zdecydować czy go biorę.....
Poniżej zdjęcie tego motocykla abyście mogli ocenić czy rocznik jest prawdopodobny
Wiem, że na część z tych pytań być może jest gdzieś w poprzednich postach odpowiedz lecz niestety z decyzją co do ewentualnego zakupu moto mam mało czasu ….z góry przepraszam i obiecuję że po zakupie będę stosował się do wszystkich zasad forum .:))
|
|
|
|
|
grzes87
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sro 19 Sie, 2009
|
|
|
hej, moze ciut pomoge
AD 4 spalanie motocykla jest bardzo male, to wszystko zalezy od tego jak operujesz manetka gazu, zazwyczaj spalanie waha sie miedzy 4-6 litra, (mnie wychodzi srednio 4.5 w trybie mieszanym)
AD 5 jesli motocykle jest zarejestrowany w tym samym miescie czyli ta sama gmina, w Twoim przypadku Gdansk to placisz za przerejestrowanie mniej bo nie musisz zmainiac tablic rejestracyjnych. kosztuje to chyba 72 zlote. ale musisz przerejestrowac czyli dostac nowy dowod ze swoimi danymi/nowego wlasciciela. (nie ma czegos takiego jak adnotacja/pieczatka ze moto zminil wlasciciela itp) idizesz do urzedu i wszystko zalatwiasz od reki. najpierw dostajesz czasaowe pozwolenie a po 2 tygodniach wlasciwy dowod (czas taki dlugi bo z warszawy ida papiery)
AD 6 sprzedajacy powinien wreczyc Ci dowod rejestracyjny, karte pojazdu, ubezpieczenie OC, umowe kupna-sprzedazy, plus kilka kompletow kluczykow
WAZNE jesli pojazd ma wspolwalsciciela kazdy musi sie podpisac na umowie
AD 7 przebieg nie jest duzy. zauwaz ze wiele GS-ow z poczatku lat 90 ma takie "przebiegi" (krecone oczywiscie) a ten moze byc oryginalny (jesli jest uczciwy sprzedawaca)
aha w przypadku OC masz 30 dni na poinformowanie ubezpieczyciela o nabyciu pojazdu. to samo musi zrobic sprzedajacy ze pojazd zbyl. wiec musisz sie udac do ubezpieczyciela i poinformaowac o tym i przejac to ubezpiecznieie i chyba doplacic roznice jesli skladka jest zanizona.
wg mnie to motocykl wyglada na swoj wiek czyli kolor silnika felg ksztalty itp wskazuja na dany rocznik |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 19 Sie, 2009
|
|
|
Ja odpowiem również:
1. -
2. To że w dowodzie ma wpis że jest zblokowana nie oznacza ze tak jest w rzeczywistości, sam jak odblokujesz to nie będziesz zmieniał tego w dowodzie rejestracyjnym bo jest to kłopotliwe. Koszt oddławienia będzie niewiele wyższy lub taki sam jak koszt serwisu gaźników.
3. W ASO koszt bardzo duży, myślę że lepiej wydać tą kasę na serwis motocykla, ubrania.
4. Pali tyle samo. Główna różnica miedzy obiema wersjami zauważalna będzie przy "pałowaniu", prędkości maksymalnej, komforcie podróży w dwie osoby.
5. Nie zapłacisz za tablice, ale za naklejkę legalizacyjną już tak, do tego nowy dowód, wpis do karty pojazdu, będziesz miał niższe koszta. Ubezpieczenie możesz przepisać, ale dowiedz się o kwotę. Tanio jest w Link4, Allianz, PZU.
6. Do zarejestrowania potrzebujesz umowy kupna sporządzonej ze sprzedającym, ubezpieczenia OC, dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu.
Masz 14 dni do opłacenia 2% podatku od czynności cywilno prawnych (Urząd Skarbowy, druk: PCC3) oraz 30 dni na załatwienie spraw w Wydziale Komunikacji, dostaniesz nowe tablice,
Miło byłoby jakby sprzedający przestawił paragony/faktury/rachunki za serwisy/zakup materiałów eksploatacyjnych
7. 30 tys. km to niewielki przebieg, o ile jest rzeczywisty to spokojnie GS zrobi kolejnych kilkadziesiąt tys. km (przy założeniu że będzie się go serwisowało)
Po stanie tarcz hamulcowych, kompresji silnika, ogólnego wyglądu motocykla można pi razy drzwi szacować przebieg, GS z przebiegiem 30 tys. km powinien mieć "świeży" zestaw napędowy, siedzenie nie może być powycierane, kompresja silnika jak w serwisówce jest napisane. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
gania [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 19 Sie, 2009
|
|
|
A tu na forum wyczytalem ze numer vin ma 11 znakow a moj ewentualny ma 17 zaczynajacy sie na JS1BK31......... czy z tych oznaczen mozna cos wywnioskowac?? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
gania [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 19 Sie, 2009
|
|
|
Przyznaje bez bicia ...nie mogę sobie sam poradzić i bardzo was proszę o pomoc.....
mój ewentualny vin to: JS1BK311100102410 bardzo was proszę pomóżcie mi go rozszyfrować..... |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009
|
|
|
VIN na pewno nie jest zapisany zgodnie z normą ISO, nie ma 17 znaków.
VIN składa się z:
WIM
VDS
Check igit
Year Code
Factory Code
VIS
WIM = JS1
VDS = BK311 (5 znaków)
Check igit = _
Year Code = 1 (najprawdopodobniej)
Factory Code = _
VIS = 102410
BK3111 - wg opisu ze strony larsson.pl BK3111 oznacza iż GS jest zblokowany do 34KM
W sumie nie wiem po co Tobie jest potrzebne rozszyfrowanie nr VIN, sprawdzasz co masz sprawdzać, zgodność nr (dokumenty-rama), czy wszystkie papiery się zgadzają, możesz sprawdzić na Policji czy nie jest kradziony i to tyle.
Jak nie dymi, jedzie prosto, odpala, poziom oleju jest ok itd. to nic tylko brać i jeździć. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
gania [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009
|
|
|
Bardzo dziekuje za rozszyfrowanie vin'u i jezeli dobrze zrozumialem to odblokowanie gs to koszt okolo 200 zl Tak?? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009
|
|
|
wg mnie przy kompletnym serwisie gaźników mechanik spokojnie odblokuje GS-a tym bardziej że jest artykuł w jaki sposób GS jest zblokowany.
Dużo drożej nie będzie to kosztowało.
Po zakupie GS-a trochę kasy będzie trzeba wydać! |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
grzes87
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | Po zakupie GS-a trochę kasy będzie trzeba wydać! |
a co masz na mysli ? |
_________________ od 06.07.2009 SUZUKI GS500E Slingshot rider
od 09.09.2010 YAMAHA FZS 600 FAZER rider
od 10.05.2013 HONDA CBF 1000 A rider |
|
|
|
|
gania [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Sie, 2009
|
|
|
koledzy jeszcze jedno pytanie. licznik motocykla ktory kupuje jest uszkodzony od delikatnego slizgu i udalo mi sie znalezc taki licznik tylko z duzo wiekszym przebiegiem (o 15 tyś km) i teraz pytanie czy uda sie w warunkach domowych uregulować przebieg i zrównać go do przebiegu faktycznego tj 30 tys km bo teraz mam prawie 46 tyś....... |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
16 tys. km będziesz jeździł do tyłu i po sprawie...
Zawsze możesz sobie zamontować licznik rowerowy, zrobić 16 tys. km i dopiero wtedy podłączyć linkę napędu prędkościomierza.
Na cofaniu licznika się nie znam, ale wg mnie albo ręcznie przestawisz mechanizm i ustawisz żądany przebieg albo linka, wiertarka i jedziesz ale trochę to potrwa. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
gania [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
nie no chodzilo mi raczej o cos normalniejszego bo jazda z dwoma licznikami raczej nie nalezy do normalnej......... jak nie ma innego sposobu to pewnie skonczy sie na szukaniu innego licznika z mniejsza rozbieznoscia.... |
|
|
|
|
MacDada
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 169 Skąd: PL
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
Na spodzie zegara jest otwór, do którego wchodzi linka. Ona kręcąc się zwiększa lub zmniejsza stan licznika. Wystarczy, że zamiast linki wsadzisz śrubokręt albo... wiertarkę |
|
|
|
|
gania [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
bardzo dziekuje za podpowiedz mam nadzieje ze nawet krecac wkretarka w lewo nie nabije przez noc kolejnych tyśków tylko uda mi sie cofnac jeszcze raz dziekuje wam za podpowiedzi
[ Dodano: Nie 23 Sie, 2009 ]
jeszcze jedno pytanie motocykl został kupiony przez poprzedniego wlasciciela jakis rok temu i nie zostal przerejstrowany na mojego kolege pracowal w angli i jak juz byl w kraju to w weekend i nie bylo jak ale oc ma na siebie . i teraz pytanie czy teraz jak ja kupie od niego motocykl to na kogo trzeba pisac umowe na osobe od ktorej kupuje czy na osobe ktora jest w dowodzie??? czy nie bedzie jakichs problemów z tego tytulu??
bardzo was prosze o pomoc to ma byc moj pierwszy motocykl i dlatego tak sie boję....!!!
ale mam nadzieje ze mi pomożecie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|