Reflektor
Odpowiedz do tematu

tornado50
[Usunięty]
:
Właśnie plusem mojej lampy jesti, że oba klosze świecą jednocześnie i to super wygląda. Całkowicie zgadzam się z Tobą, iż najlepszą wydajność da żarówka PHILIPS + 100%, ale musiałbym założyć tylko jedną żarówkę na jeden klosz (druga połowa w ogóle by nie świeciłą bo prądnica by nie wyrobiła), a wolałbym jakby obie strony świeciły jednocześnie takim samym strumieniem światła. Dlatego zastanawiałem się nad dwa razy po 35W, jednak pobór mocy będzie nieadekwatny do efektu...eh... Dzięki za infromacje, na pewno zrezygnuję z tej pseudo xenonowej żarówki. Może wiesz czy da się coś odpowiadającego za wytwarzanie energii (prądnica?) kupić od innego motocykla, aby można było podłączyć większe obciążenie i zostawiłbym te obecne H4... albo inny sposób?

:
tornado50 napisał/a:
Może wiesz czy da się coś odpowiadającego za wytwarzanie energii (prądnica?) kupić od innego motocykla, aby można było podłączyć większe obciążenie i zostawiłbym te obecne H4... albo inny sposób?


  1. GS posiada alternator a nie prądnicę
  2. Ważna jest nie tylko wydajność alternatora ale również regulator napięcia i średnica przewodów instalacji
  3. alternator w GS'e jest zabudowany i raczej od innego moto nie będzie pasował
  4. jak pisałem, sprawdź oznaczenia na reflektorach które zakupiłeś, czy mają jedynie oznakowanie

    1. dla źródeł żarowych halogenowych

      • HC -> wyłącznie mijania
      • HR -> wyłącznie drogowe
      • HCR -> mijania i drogowe świecące łącznie
      • HC/R -> mijania i drogowe świecące przemiennie

    2. dla źródeł xenonowych

      • DC -> wyłącznie mijania
      • DR -> wyłącznie drogowe
      • DCR -> mijania i drogowe świecące łącznie
      • DC/R -> mijania i drogowe świecące przemiennie


  5. jeśli na twoich reflektorach jest oznakowanie Dxx możesz zastosować żarówki bi-xenonowe (zgodnie z prawem) a moc pobierana przez przetwornicę z instalacji to ~35W na sztukę, więc bilans energetyczny powinien się zgodzić

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
tornado50
[Usunięty]
:
oznakowanie na tej lampie to HR, czyli z ksenonów nici

:
tornado50 napisał/a:
HR

Ale to oznacza, że ono nie nadaje się również na światła mijania, bo reflektor ten z racji kształtu odbłyśnika jest wyłącznie światłem drogowym

Dla informacji podaje kombinacje oznakowań literowych
A - pozycyjne
B - przeciwmgłowe
C - mijania
R - drogowe
CR - mijania i drogowe
C/R - mijania lub drogowe
HC - halogenowe mijania
HR - halogenowe drogowe
HCR - halogenowe mijania i drogowe
HC/R - halogenowe mijania lub drogowe
DC - ksenonowe mijania
DR - ksenonowe drogowe
DC/R - bi-ksenon / nie można włączyć jednocześnie
RL - światła dzienne

Kody homologacyjne państw:
E1 - Niemcy
E2 - Francja
E3 - Włochy
E4 - Holandia
E5 - Szwecja
E6 - Belgia
E7 - Węgry
E8 - Czechy
E9 - Hiszpania
E10 - Jugosławia
E11 - Wielka Brytania - takie reflektory mają odwrotną asymetrię dla ruchu lewostronnego
E12 - Austria
E13 - Luksemburg
E14 - Szwajcaria
E20 - Polska

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
tornado50
[Usunięty]
:
to ładnie... lampa ma homologację E4 a żarówki w niej E13. Z tego co widzę żadna z tych podwójnych nie ma innej nż HR, do tego na każdej z aukcji jest napisane że ta lampa posiada homologację (wyraz ten zwykle wyróżniony) choć nie napisane dla którego kraju. Trudno, chyba już nic na to nie poradzę, musi zostać jak jest. :zdegustowany: http://allegro.pl/lampa-p...1314677193.html

:
No to zobacz tutaj http://www.moto-akcesoria...rom-iii,p,12035 lub http://www.moto-akcesoria...rny-mat,p,40212 jak taka lampa powinna wyglądać, w jednej masz żarówkę H4 w drugiej H7 dzięki temu jedna pracuje jako ijania, a obie jako drogowe.
tornado50 napisał/a:
lampa ma homologację E4 a żarówki w niej E13

Czyli obie mają homologacje do ruchu prawostronnego i jest OK, tu nie ma się czym przejmować. Ja myślę, że jeśli chodzi o tą aukcję to ktoś po prostu robi ludzi w bambuko bo są to prawdopodobnie dodatkowe reflektory takie jak spotyka się czasami w choperach.

W moto-akcesoriach znajdziesz też kompletne rozwiązania soczewkowe jeśli chciał pokombinować coś w wyglądzie.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
tornado50
[Usunięty]
:
Już po fakcie, kupiłem taką lampę to ją zostawię ;) Jest ładna i gdyby nie ten pobór prądu to nie miałbym żądnych zastrzeżeń. Zamówiłem dziś te dwie 35W żarówki Osram, dam znać jak przyjdą i opiszę wynik testu :)

Paulo
[Usunięty]
:
Hmmm wiesz co, nie wiem jak to jest, ale moją GenesiS:

http://www.forum.gs500.pl...ighlight=#97654

Kupiłem już z identycznymi światłami jak Twoje. I najlepsze, że standardowo miała zamontowane dwie H4 60/55W i nic się nie działo. Obecnie pracują w niej 2xPhilips NightGuide i nigdy nie miałem żadnych problemów ani z kierunkami, ani z tylnym światłem. Inna sprawa że potem z racji estetyki/bilansu energetycznego zmieniłem tylne żarówki na diodowe. Kierunki też zmienione, ale nadal na żarówkach. Zatem nie wiem czemu u Ciebie taka lampa nie miałaby działać. Homologację mam E4 i wyraźnie pisze na kloszach H4 60/55W nie wiem jak jest z oznaczeniami C/R, ale ja nie mam H7 w środku. Tylko po jednej H4 i jednej postojówce. I normalnie chodzą światła mijania jak i drogowe - na drogowych włącza się też drugi żarnik H4 do pracy i rzeczywiście działają jak drogowe i mijania.

Może Twój problem wcale nie leży w poborze prądu a gdzieś w instalacji?

tornado50
[Usunięty]
:
Rozumiem, że u Ciebie świecą obie żarówki z przodu jednocześnie i prądu jest pod dostatkiem. Jakiej mocy masz kierunkowskazy? Bo u siebie założyłem najmocniejsze żarówkowe 21W (tyle watów co w seryjnych). Mam też lampę diodową z tyłu, która ma na prawdę dużo diodek. Może ona jest taka wymagająca... Tak nawiasem ładny kolor GSa :)
Szkoda, że nie widać jakie masz mocowanie reflektora, bo ja u siebie przedłużałem wysięgniki o kilka centymetrów, bo nie mogła się zmieścić :)

Paulo
[Usunięty]
:
Tak, obydwie NightGuide są 60/55W. Kierunki też mam 21W i też szukałem o takiej mocy jak oryginalne. Mam te 'strzałeczki' których się pełno po Alledrogo pałęta :) Z tylną lampą, poza obróceniem jej do góry nogami, nic nie kombinowałem ;) No potem ino ta zmiana na diodowe. No mocy jak sam zauważyłeś starcza i nic się nie dzieje. Z resztą masa ludzi w różnych motungach montuje je zamiast jednej i jest OK.

Uchwyty u mnie wyglądają tak:

tornado50
[Usunięty]
:
Hmmm to nie wiem czemu tak się u mnie dzieje ale założe mimo wszystko słabsze żarówki, bo te nieźle jadą po oczach...
Co do lampy podeszła Ci idealnie jak widzę i nie przeszkodziły linki obroto i prędkościomierza które sztywno dochodzą do zegarów. Ja na razie zamontowałem ją prowizorycznie, będę musiał w najbliższym czasie uporać się jeszcze ze schowaniem kabli, które jednak w oryginalnej lampie pięknie się ukrywały. A jak oceniasz ogólnie te światła, czy świecą lepiej niż seryjne?

Paulo
[Usunięty]
:
Wiesz, nie będę Ci ściemniał, bo mimo że od początku jakie bym nie kupił moto to bym takie ślepka założył, to ostatecznie kupiłem moto już z zamontowanymi tymi lampkami ;) Nie mniej widziałem jak ludzie u siebie to montowali na innym forum i też gitarka była. A u siebie poza rozdzielonymi przewodami na dwie 'gałki' nie zauważyłem żadnych dziwnych instalacji :) Pokazuję Ci jedynie, jak u mnie są zainstalowane. No, nie do końca nie przeszkadzają te linki, bo jednak ciągle na styk dotykają się z lampą. Nie jakoś na chama, ale jednak :) choć w niczym to nie przeszkadza i nie rysują się od tego :)

Z w/w powodu nie powiem Ci też jak świecą w porównaniu do seryjnych. Choć w porównaniu do kumpla na CB 500 z 'cyklopem' to różnicy właściwie nie ma :) Ale na pewno przegrywa ze światłem z GS 500F - tam ten odbłyśnik jest tak kosmicznie skonstruowany, że moje dwa NightGuidy nie dają tyle lumenów co jego lampa z byle jaką żarówką :( Myślałem swojego czasu żeby skombinować samą taką lampkę i instalnąć z przodu na naked'a bez owiewki :D

tornado50
[Usunięty]
:
Dobry pomysł z tą lampą od GS500F :) Skoro mówisz, że daje tak dobre światło to może warto poszperać. Chętnie sam bym się w to pobawił , bo być może wystarczy zrobić po prostu otwory na mocowanie lampy i wyciąć stare uchwyty, jednak musiałbym znaleźć gdzieś na prawdę tanio tą część. Co do zdjęcia widzę, że masz trochę inne mocowania lampy, coś jakby mniej pod skosem niż oryginalne... ciężko mi dokładniej sprecyzować.

Przy okazji informuję, że po założeniu żarówek HS1 firmy Osram 35/35W lampa tylna spokojnie wydala.

Orientujecie się czy nie mając homologacji na światła mijania jak w tym przypadku podczas jakiejś stłuczki ubezpieczyciel może nie wypłacić mi szkody? Dla przykładu załóżmy, że nastąpiła kolizja nie z mojej winy, to czy OC coś pomoże, czy wtedy muszę zapłacić za naprawę nie dość że sosbie to jeszcze komuś, jak to jest?

P.S. Radosnych Świąt i udanego sezonu w nadchodzącym roku :)

Piotrek_86
[Usunięty]
: Przednia lampa
Witam wszystkich!
Widziałem wczoraj GS który miał takie gładkie szkło przedniego reflektora,
wygląda to dosyć ciekawie, nieco odmładza motocykl. Gdzie można coś takiego kupić?? Może to jest dopasowywane z innego motocykla?? Ma ktoś jakieś wiadomości na ten temat??

Pozdrawiam

Kubunia
[Usunięty]
:
Piotrek_86 napisał/a:
Gdzie można coś takiego kupić?? Może to jest dopasowywane z innego motocykla??

Takie lampy były montowane w motocyklach z młodszego rocznika. Musisz szukać na Allegro, bo czasami się trafiają. Motocykle z taką lampą to np. Suzuki Bandit i Honda Hornet itp.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.