Przesunięty przez: leon Sro 11 Mar, 2009 |
Reflektor |
Autor |
Wiadomość |
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 15 Gru, 2007
|
|
|
no z dwiema lampami co tu by nie gadać fajniejszy pytanie jak to świeci, żeby nie było lipy potem, bo ja mam zamiar jeździć w trasy to dobre światła raczej ważne |
|
|
|
|
Rieger [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 15 Gru, 2007
|
|
|
a mi sie osobiście marzy taki kolektor wydechowy jak w tym po prawej a motorki wygladaja bardzo fajnie. |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 15 Gru, 2007
|
|
|
kolektor niczego sobie... ale swoją drogą tak myślałem jak się robi w samochodach ze stali nierdzewnej układy wydechowe (profesjonalny tuning), które podobno dodają mocy i dynamiki (wiem że przeważnie dlatego że są szersze i mniej kanciaste niż seryjne ale podbno materiał też jest ważny) to podobno też nadają niesamowitego brzmienia (nie chodzi o konstrukcję, tylko włąśnie o materiał wykonania ! ) może by tak coś takiego do gs-a dorobić ciekawe ile by za to chcieli |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
Jesli chodzi o to jak to swieci... napewno lepiej niz orginal, to jest profesjonalna konstrukcja a nie jakis badziew z tajwanu, to musi dobrze swiecic, zwlaszcza ze jest wyposazona w zarowki H1, H4 i nawet postoj, reszte mozna juz sobie dopowiedziec z konstrukcji odblysnika A co do kolektora...
inny dzwiek bierze sie z roznych czestotliwosci rezonansowych materialow, inny dzwiek bedzie przy rorze stalowej, inny przy stali kwasoodpornej... roznice wynikaja rowniez z grubosci uzytego materialu jak i z tego ze w pro. ukladach wydechowych chodzi o jaknajwieksza przepustowosc ukladu, czyli kompletny przelot (brak katalizatorow i zbednych tlumikow) a z kolei z tego bierze sie tez i moc, szybsze oproznianie komory spalania to wieksza efektywnosc pracy silnika, wlasnie dlatego stosuje sie rory o wiekszej srednicy i wykonane ze stali kwasoodpornej, ktora jest gladka jak lustro i nie pozwala na osadzanie sie nagaru ktory znaczaco zniejsza przepustowosc calego ukladu w gs-ce akurat nie ma to zbyt duzego znaczenia dla pracy silnika, uklad jest zbyt krotki zeby takie zmiany byly w stanie dac odczowalna roznice w osiagach, no i nie mamy katalizatora czy srodkowego tlumika, jedyne co moze nam dac odczowalne zmiany to zastosowanie przelotowego tlumika, a kolektor to juz raczej sprawa estetyki |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
wydech jużmam przelotowy i nie chodzi m9i o osiągi, ale o poprawienie brzmienia.... w sumie chodzi ładnie, ale zawsze może byćlepiej |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
mysle ze roznica w dzwieku nie bylaby slyszalna przy tak krotkim ukladzie, aczkolwiek moge sie mylic ja niestety w tym sezonie jeszcze tego nie sprawdze, mam za duzo innych rzeczy do zrobienia, i chyba mi na to nie starczy funduszy ale czego nie zrobie tej zimy, zrobie nastepnej |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
Rieger [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
To że w układach wydechowych chodzi o jak największą przepustowość i że dobry układ to układ bez niczego po drodze nie jest do końca prawdą. Przewymiarowanie układu wydechowego da tak samo zły efekt jak przytkany układ. Wbrew pozorom nie jest to taka prosta sprawa, że wyrzucimy wszystko co po drodze i mamy większą moc. Dobry wydech wymaga odpowiedniego zaprojektowania i wykonania. Wtedy tylko możemy mówić o przyrostach mocy z układu wylotowego. Jeszcze większe znaczenie ma to w silnikach 2-suwowych bo tam faktycznie możemy dużo zdziałać samym wydechem pod warunkiem, że umiemy to dobrze zrobić |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
bo te profesjonalne układy wydechowe są tak zrobione, że tworzą podciśnienie, wyciągające spaliny z cylindra... nawet w simsonie tak jest ( xD może i zły przykład, ale ma mniejszą moc, jak się odczepi wydech ) dlatego ja nie zmieniam wydechu, bo brzmi ładnie, a projektowany jest przecież specjalnie dla tego silnika |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
No w silnikach 2 sowowych praktycznie polowa mocy bierze sie z konstrukcji ukladu wydechowego, tam liczy sie czas oprozniania komory, ktory nie moze byc za dlogi, ale tez nie za krotki, w 2 sowach wydech to w sumie jeden z elementow kluczowych, w 4 sowach juz nie, co tez nie zmienia faktu ze np zwezka venturiego znacznie zwieksza skutecznosc ukladu, ale takie metody sprawdzaja sie tylko w przypadku pojazdow ktore maja poruszac sie po drogach (chodzi tu o kompromis pomiedzy moca a glosnoscia), z kolei w samochodach WRC uklad wydechowy jest 100% przelotowy, a to z racji bardzo wysokiego stopnia doladowania przez turbiny a co za tym idzie takze bardzo wysokiego cisnienia spalin, tam wydech to sama róra... i chyba kazdy sie ze mna zgodzi, ze w tych najmocniejszych silnikach (dragstery itp) tylko czyste przeloty daja max mozliwosci dla silnika jesli chodzi o oproznianie komory spalania...
no i tak poza tym to o wydechach moznaby zalozyc nowy temat, bo w tym kolega pytal o reflektor |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
możliwe ja bym pokombinował w motorku ( niechodzi mi o moc tylko o dźwięk), ale nie wiem, czy coś lepszego uda mi się uzyskać jak teraz patrzyłem to mam właściwie tłumik na wylot przewiercony od tyłu xD ale brzmi niczego sobie, tylko jak spadnie przy obciążeniu (przy ruszaniu) powyrzej 1,5tys obr/min to jak traktor... ale ruszam z dwóch i trzymam tak żeby nie spadło i jest łądnie |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
michal_elwuo napisał/a: | bo te profesjonalne układy wydechowe są tak zrobione, że tworzą podciśnienie, wyciągające spaliny z cylindra... nawet w simsonie tak jest ( xD może i zły przykład, ale ma mniejszą moc, jak się odczepi wydech ) dlatego ja nie zmieniam wydechu, bo brzmi ładnie, a projektowany jest przecież specjalnie dla tego silnika |
Nic podobnego. Wcale nie chodzi o podciśnienie wysysajace a odbicie fali ciśnienia spalin z powrotem do rury wydechowej. Celem wykorzystania tego zjawiska jest ucieczka części świerzej mieszanki z cylindra do rury wydechowej wraz z rozpędzonymi spalinami . W chwili odbicia fali od przegrody w tłumiku spaliny sie cofają i z powrotem wdmuchują mieszankę do cylindra zanim zawór wydechowy sie zamknie. We współczesnych silnikach 4t występuje w czasie całego cyklu pracy moment gdy zawory ssace i wydechowe sa jednoczesnie otwarte. Jest to tzw. mijanka zaworów.
Jesli załozy się zbyt przelotowy tłumik nie będzie występowało to zjawisko doładowania rezonansowego i spowoduje to zmiane charakterystyki silnika. Silnik przestanie ciągnąc od niskich obrotow , wzrosnie zuzycie paliwa i moze spowodowac uszkodzenie zaworów wydechowych na skutek ich przegrzania za ubogą mieszanka. Wzrośnie natomiast moc w górnym zakresie obrotow ale nie zawsze się to udaje.
Po zmianie tłumika lepiej jest więc skontrolować skład mieszanki i ewentualnie wymienic dysze głowne na wieksze. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007
|
|
|
no i jak zwykle Breżniew rozwiewa wszelkie wątpliwości SZACUNEK za to wiem, że mój moo po tym był na regulacji gaźników i na jakiś tam badaniach więc powinno być ok |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
Rieger [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lut, 2008
|
|
|
hubertgontarz ja jednak myślę, że ksenon da "troszkę" :wink: więcej swiatła niż zwykła żarówka H4, bo widziałem w samochodach już kilka takich chińskich zestawów za ok 500zł i naprawdę świeciło to bardzo ładnie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|