WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Sro 11 Mar, 2009
Reflektor
Autor Wiadomość
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Gru, 2007   

no z dwiema lampami co tu by nie gadać fajniejszy :P pytanie jak to świeci, żeby nie było lipy potem, bo ja mam zamiar jeździć w trasy to dobre światła raczej ważne :)
 
 
Rieger
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Gru, 2007   

a mi sie osobiście marzy taki kolektor wydechowy jak w tym po prawej :-) a motorki wygladaja bardzo fajnie.
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Gru, 2007   

kolektor niczego sobie... ale swoją drogą tak myślałem jak się robi w samochodach ze stali nierdzewnej układy wydechowe (profesjonalny tuning), które podobno dodają mocy i dynamiki (wiem że przeważnie dlatego że są szersze i mniej kanciaste niż seryjne ale podbno materiał też jest ważny) to podobno też nadają niesamowitego brzmienia (nie chodzi o konstrukcję, tylko włąśnie o materiał wykonania ! ) może by tak coś takiego do gs-a dorobić :D ciekawe ile by za to chcieli :P
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

Jesli chodzi o to jak to swieci... napewno lepiej niz orginal, to jest profesjonalna konstrukcja a nie jakis badziew z tajwanu, to musi dobrze swiecic, zwlaszcza ze jest wyposazona w zarowki H1, H4 i nawet postoj, reszte mozna juz sobie dopowiedziec z konstrukcji odblysnika :) A co do kolektora...







inny dzwiek bierze sie z roznych czestotliwosci rezonansowych materialow, inny dzwiek bedzie przy rorze stalowej, inny przy stali kwasoodpornej... roznice wynikaja rowniez z grubosci uzytego materialu jak i z tego ze w pro. ukladach wydechowych chodzi o jaknajwieksza przepustowosc ukladu, czyli kompletny przelot (brak katalizatorow i zbednych tlumikow) a z kolei z tego bierze sie tez i moc, szybsze oproznianie komory spalania to wieksza efektywnosc pracy silnika, wlasnie dlatego stosuje sie rory o wiekszej srednicy i wykonane ze stali kwasoodpornej, ktora jest gladka jak lustro i nie pozwala na osadzanie sie nagaru ktory znaczaco zniejsza przepustowosc calego ukladu :D w gs-ce akurat nie ma to zbyt duzego znaczenia dla pracy silnika, uklad jest zbyt krotki zeby takie zmiany byly w stanie dac odczowalna roznice w osiagach, no i nie mamy katalizatora czy srodkowego tlumika, jedyne co moze nam dac odczowalne zmiany to zastosowanie przelotowego tlumika, a kolektor to juz raczej sprawa estetyki :)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

wydech jużmam przelotowy i nie chodzi m9i o osiągi, ale o poprawienie brzmienia.... w sumie chodzi ładnie, ale zawsze może byćlepiej :D
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

mysle ze roznica w dzwieku nie bylaby slyszalna przy tak krotkim ukladzie, aczkolwiek moge sie mylic :) ja niestety w tym sezonie jeszcze tego nie sprawdze, mam za duzo innych rzeczy do zrobienia, i chyba mi na to nie starczy funduszy ;/ ale czego nie zrobie tej zimy, zrobie nastepnej :D
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
Rieger
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

To że w układach wydechowych chodzi o jak największą przepustowość i że dobry układ to układ bez niczego po drodze nie jest do końca prawdą. Przewymiarowanie układu wydechowego da tak samo zły efekt jak przytkany układ. Wbrew pozorom nie jest to taka prosta sprawa, że wyrzucimy wszystko co po drodze i mamy większą moc. Dobry wydech wymaga odpowiedniego zaprojektowania i wykonania. Wtedy tylko możemy mówić o przyrostach mocy z układu wylotowego. Jeszcze większe znaczenie ma to w silnikach 2-suwowych bo tam faktycznie możemy dużo zdziałać samym wydechem pod warunkiem, że umiemy to dobrze zrobić :-)
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

bo te profesjonalne układy wydechowe są tak zrobione, że tworzą podciśnienie, wyciągające spaliny z cylindra... nawet w simsonie tak jest ( xD może i zły przykład, ale ma mniejszą moc, jak się odczepi wydech :P ) :) dlatego ja nie zmieniam wydechu, bo brzmi ładnie, a projektowany jest przecież specjalnie dla tego silnika :)
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

No w silnikach 2 sowowych praktycznie polowa mocy bierze sie z konstrukcji ukladu wydechowego, tam liczy sie czas oprozniania komory, ktory nie moze byc za dlogi, ale tez nie za krotki, w 2 sowach wydech to w sumie jeden z elementow kluczowych, w 4 sowach juz nie, co tez nie zmienia faktu ze np zwezka venturiego znacznie zwieksza skutecznosc ukladu, ale takie metody sprawdzaja sie tylko w przypadku pojazdow ktore maja poruszac sie po drogach (chodzi tu o kompromis pomiedzy moca a glosnoscia), z kolei w samochodach WRC uklad wydechowy jest 100% przelotowy, a to z racji bardzo wysokiego stopnia doladowania przez turbiny a co za tym idzie takze bardzo wysokiego cisnienia spalin, tam wydech to sama róra... i chyba kazdy sie ze mna zgodzi, ze w tych najmocniejszych silnikach (dragstery itp) tylko czyste przeloty daja max mozliwosci dla silnika jesli chodzi o oproznianie komory spalania...


no i tak poza tym to o wydechach moznaby zalozyc nowy temat, bo w tym kolega pytal o reflektor :)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

możliwe :) ja bym pokombinował w motorku ( niechodzi mi o moc tylko o dźwięk), ale nie wiem, czy coś lepszego uda mi się uzyskać :P jak teraz patrzyłem to mam właściwie tłumik na wylot przewiercony od tyłu xD ale brzmi niczego sobie, tylko jak spadnie przy obciążeniu (przy ruszaniu) powyrzej 1,5tys obr/min to jak traktor... ale ruszam z dwóch i trzymam tak żeby nie spadło i jest łądnie :)
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

michal_elwuo napisał/a:
bo te profesjonalne układy wydechowe są tak zrobione, że tworzą podciśnienie, wyciągające spaliny z cylindra... nawet w simsonie tak jest ( xD może i zły przykład, ale ma mniejszą moc, jak się odczepi wydech :P ) :) dlatego ja nie zmieniam wydechu, bo brzmi ładnie, a projektowany jest przecież specjalnie dla tego silnika :)


Nic podobnego. Wcale nie chodzi o podciśnienie wysysajace a odbicie fali ciśnienia spalin z powrotem do rury wydechowej. Celem wykorzystania tego zjawiska jest ucieczka części świerzej mieszanki z cylindra do rury wydechowej wraz z rozpędzonymi spalinami . W chwili odbicia fali od przegrody w tłumiku spaliny sie cofają i z powrotem wdmuchują mieszankę do cylindra zanim zawór wydechowy sie zamknie. We współczesnych silnikach 4t występuje w czasie całego cyklu pracy moment gdy zawory ssace i wydechowe sa jednoczesnie otwarte. Jest to tzw. mijanka zaworów.
Jesli załozy się zbyt przelotowy tłumik nie będzie występowało to zjawisko doładowania rezonansowego i spowoduje to zmiane charakterystyki silnika. Silnik przestanie ciągnąc od niskich obrotow , wzrosnie zuzycie paliwa i moze spowodowac uszkodzenie zaworów wydechowych na skutek ich przegrzania za ubogą mieszanka. Wzrośnie natomiast moc w górnym zakresie obrotow ale nie zawsze się to udaje.
Po zmianie tłumika lepiej jest więc skontrolować skład mieszanki i ewentualnie wymienic dysze głowne na wieksze.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

no i jak zwykle Breżniew rozwiewa wszelkie wątpliwości :) SZACUNEK za to ;) wiem, że mój moo po tym był na regulacji gaźników i na jakiś tam badaniach :P więc powinno być ok :D
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lut, 2008   

zestaw do moto :)
http://www.youtube.com/watch?v=KFH9sGYzAZQ
http://www.youtube.com/watch?v=KxZKRUmF0Ak
ciekawe tylko ile kosztuje bo nie sprawdzałem ( nie mam na razie zamiaru inwestować w takie cuś ) ale jak ktoś by się jeszcze tym interesował to http://www.well-done.pl/
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 05 Lut, 2008   

Myślę że jeżeli chcesz poprawić jakoś oświetlenia to pomyśleć trzeba nad "lepszymi" żarówkami

http://www.allegro.pl/ite...swiatla_h4.html
_________________
www.gs500.pl
 
 
Rieger
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lut, 2008   

hubertgontarz ja jednak myślę, że ksenon da "troszkę" :wink: więcej swiatła niż zwykła żarówka H4, bo widziałem w samochodach już kilka takich chińskich zestawów za ok 500zł i naprawdę świeciło to bardzo ładnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.