dziwne ustrojstwo nad silnikiem... |
Autor |
Wiadomość |
Falco77 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007 dziwne ustrojstwo nad silnikiem...
|
|
|
kolega zakupił ostatnio gsa zwiezionego z Austrii nie będę się rozpisywał o całym motorze jednak przy pierwszym rzuceniu okiem zobaczyłem zupełnie inną budowę niż w gsach które widywałem. mianowicie z cylindrów wychodzą 2 cieniutkie metalowe rurki które zmierzają do dziwnego systemu gumowych wężyków jeden z elementów wygląda na filtr ale nie wiem co to jest i do czego to może służyć. wiecie coś w tym temacie? czy jest to istotny element budowy tego silnika? gs rocznik 97 wersja eu z góry dzięki |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007
|
|
|
Jest to system dopalania spalin majacy na celu polepszenie składu spalin. na pewno ogranicza moc silnika. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Jest to system dopalania spalin majacy na celu polepszenie składu spalin. na pewno ogranicza moc silnika. |
czyli rozumiem że jest to po prostu recyrkulator spalin ale dlaczego obniża moc?? |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007
|
|
|
i czy to bylo montowane seryjnie w jakichś rocznikach albo coś? czy to jakiś dodatkowy "rarytas" |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007
|
|
|
To jest system doprowadzajacy powietrze do kanalow wydechowych w glowicy w celu doczyszczenia spalin. Zawor z elektromagnesem jest sterowany przez ECU,jest wlaczony tylko w okreslonych fazach pracy silnika. Podczas tuningu na hamowni nalezy to odlaczec poniewaz dodatkow powietrze sfalszuje odczyt sondy w wydechu. Powietrze zasysane jest z puszki powietrznej,nastepnie przechodzi przez wspomniany zawor,idzie na glowice poprzez przewaznie dwa zawory jednostronne (REED) ,moze isc tylko w jednym kierunku,i poprzez kanaly w glowicy jest dostarczany do kanalow wylotowych,pare centymetrow za gniazdami zaworowymi. |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007
|
|
|
jakubgs napisał/a: | To jest system doprowadzajacy powietrze do kanalow wydechowych w glowicy w celu doczyszczenia spalin. Zawor z elektromagnesem jest sterowany przez ECU,jest wlaczony tylko w okreslonych fazach pracy silnika. Podczas tuningu na hamowni nalezy to odlaczec poniewaz dodatkow powietrze sfalszuje odczyt sondy w wydechu. Powietrze zasysane jest z puszki powietrznej,nastepnie przechodzi przez wspomniany zawor,idzie na glowice poprzez przewaznie dwa zawory jednostronne (REED) ,moze isc tylko w jednym kierunku,i poprzez kanaly w glowicy jest dostarczany do kanalow wylotowych,pare centymetrow za gniazdami zaworowymi. |
he he, tu chodzi o gs'a a nie ogólnie. gs nie ma ecu ani sondy lambda. poza tym nie doprowadza "powietrza" do kanałów wydechowych tylko część spalin do komory spalania w celu "dopalenia" |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007
|
|
|
no ale gs ma tego uproszczony model |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007
|
|
|
Są dwa systemy tego ustrojstwa - doprowadzenie spalin do dolotu , czyli mniej tlenu w mieszance i mniejsza moc , oraz system doprowadzający powietrze do wydechu w celu dopalenia w spalinach nie spalonych węglowodorów itp. W tym wypadku musi byc katalizator.
U mnie w samochodzie jest system z doprowadzeniem spalin do kolekjtora ssącego i jest sterowany przez ECM silnika i nazywa się EGR. Wywalenie tego ustrojstwa czyni silnik troche żwawszym . Wymaga zaslepienia całego układu w kolektorach ssącym i wydechowym. Celem stosowania tego systemu jest zmniejszenie emisji tlenków azotu.
W GS podejrzewam jest system z doprowadzeniem spalin do dolotu. Układ jest sterowany przez podcisnienie w dolocie. Nie widziałem tego w GS-ach na żywo więc mogę się mylić. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Falco77 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007
|
|
|
nie wiem czy to ma wpływ na zrywność suzi bo nie wyczułem zbytniej różnicy w stosunku do mojego a ze świateł idziemy łeb w łeb. ale właśnie niezłym pytaniem jest czy to było montowane seryjnie czy tylko w danych krajach lub modelach? bo osobiście nie spotkałem się z takim patentem. |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007
|
|
|
zależy pewnie od kraju a dokładniej od norm czystości spalin. |
|
|
|
|
kumkwatorius [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007
|
|
|
jakubgs napisał/a: | To jest system doprowadzajacy powietrze do kanalow wydechowych w glowicy w celu doczyszczenia spalin. Zawor z elektromagnesem jest sterowany przez ECU,jest wlaczony tylko w okreslonych fazach pracy silnika. Podczas tuningu na hamowni nalezy to odlaczec poniewaz dodatkow powietrze sfalszuje odczyt sondy w wydechu. Powietrze zasysane jest z puszki powietrznej,nastepnie przechodzi przez wspomniany zawor,idzie na glowice poprzez przewaznie dwa zawory jednostronne (REED) ,moze isc tylko w jednym kierunku,i poprzez kanaly w glowicy jest dostarczany do kanalow wylotowych,pare centymetrow za gniazdami zaworowymi. |
Hehe, no nie bałdzo. Bo w GSie nie ma ani ECU, ani lambdy. Ale nic.
Ciekawostka: GS z takim systemem pochodzi z USA, a konkretnie Kalifornia. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|