WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne ustrojstwo nad silnikiem...
Autor Wiadomość
Falco77
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   dziwne ustrojstwo nad silnikiem...

kolega zakupił ostatnio gsa zwiezionego z Austrii nie będę się rozpisywał o całym motorze jednak przy pierwszym rzuceniu okiem zobaczyłem zupełnie inną budowę niż w gsach które widywałem. mianowicie z cylindrów wychodzą 2 cieniutkie metalowe rurki które zmierzają do dziwnego systemu gumowych wężyków jeden z elementów wygląda na filtr ale nie wiem co to jest i do czego to może służyć. wiecie coś w tym temacie? czy jest to istotny element budowy tego silnika? gs rocznik 97 wersja eu z góry dzięki
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

Jest to system dopalania spalin majacy na celu polepszenie składu spalin. na pewno ogranicza moc silnika.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Paź, 2007   

Breżniew napisał/a:
Jest to system dopalania spalin majacy na celu polepszenie składu spalin. na pewno ogranicza moc silnika.


czyli rozumiem że jest to po prostu recyrkulator spalin ale dlaczego obniża moc??
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

i czy to bylo montowane seryjnie w jakichś rocznikach albo coś? czy to jakiś dodatkowy "rarytas"
 
 
 
jakubgs
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

To jest system doprowadzajacy powietrze do kanalow wydechowych w glowicy w celu doczyszczenia spalin. Zawor z elektromagnesem jest sterowany przez ECU,jest wlaczony tylko w okreslonych fazach pracy silnika. Podczas tuningu na hamowni nalezy to odlaczec poniewaz dodatkow powietrze sfalszuje odczyt sondy w wydechu. Powietrze zasysane jest z puszki powietrznej,nastepnie przechodzi przez wspomniany zawor,idzie na glowice poprzez przewaznie dwa zawory jednostronne (REED) ,moze isc tylko w jednym kierunku,i poprzez kanaly w glowicy jest dostarczany do kanalow wylotowych,pare centymetrow za gniazdami zaworowymi.
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

jakubgs napisał/a:
To jest system doprowadzajacy powietrze do kanalow wydechowych w glowicy w celu doczyszczenia spalin. Zawor z elektromagnesem jest sterowany przez ECU,jest wlaczony tylko w okreslonych fazach pracy silnika. Podczas tuningu na hamowni nalezy to odlaczec poniewaz dodatkow powietrze sfalszuje odczyt sondy w wydechu. Powietrze zasysane jest z puszki powietrznej,nastepnie przechodzi przez wspomniany zawor,idzie na glowice poprzez przewaznie dwa zawory jednostronne (REED) ,moze isc tylko w jednym kierunku,i poprzez kanaly w glowicy jest dostarczany do kanalow wylotowych,pare centymetrow za gniazdami zaworowymi.


he he, tu chodzi o gs'a a nie ogólnie. gs nie ma ecu ani sondy lambda. poza tym nie doprowadza "powietrza" do kanałów wydechowych tylko część spalin do komory spalania w celu "dopalenia"
 
 
jakubgs
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

no ale gs ma tego uproszczony model
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

Są dwa systemy tego ustrojstwa - doprowadzenie spalin do dolotu , czyli mniej tlenu w mieszance i mniejsza moc , oraz system doprowadzający powietrze do wydechu w celu dopalenia w spalinach nie spalonych węglowodorów itp. W tym wypadku musi byc katalizator.
U mnie w samochodzie jest system z doprowadzeniem spalin do kolekjtora ssącego i jest sterowany przez ECM silnika i nazywa się EGR. Wywalenie tego ustrojstwa czyni silnik troche żwawszym . Wymaga zaslepienia całego układu w kolektorach ssącym i wydechowym. Celem stosowania tego systemu jest zmniejszenie emisji tlenków azotu.
W GS podejrzewam jest system z doprowadzeniem spalin do dolotu. Układ jest sterowany przez podcisnienie w dolocie. Nie widziałem tego w GS-ach na żywo więc mogę się mylić.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Falco77
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

nie wiem czy to ma wpływ na zrywność suzi bo nie wyczułem zbytniej różnicy w stosunku do mojego a ze świateł idziemy łeb w łeb. ale właśnie niezłym pytaniem jest czy to było montowane seryjnie czy tylko w danych krajach lub modelach? bo osobiście nie spotkałem się z takim patentem.
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Paź, 2007   

zależy pewnie od kraju a dokładniej od norm czystości spalin.
 
 
kumkwatorius
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Lis, 2007   

jakubgs napisał/a:
To jest system doprowadzajacy powietrze do kanalow wydechowych w glowicy w celu doczyszczenia spalin. Zawor z elektromagnesem jest sterowany przez ECU,jest wlaczony tylko w okreslonych fazach pracy silnika. Podczas tuningu na hamowni nalezy to odlaczec poniewaz dodatkow powietrze sfalszuje odczyt sondy w wydechu. Powietrze zasysane jest z puszki powietrznej,nastepnie przechodzi przez wspomniany zawor,idzie na glowice poprzez przewaznie dwa zawory jednostronne (REED) ,moze isc tylko w jednym kierunku,i poprzez kanaly w glowicy jest dostarczany do kanalow wylotowych,pare centymetrow za gniazdami zaworowymi.




Hehe, no nie bałdzo. Bo w GSie nie ma ani ECU, ani lambdy. Ale nic.

Ciekawostka: GS z takim systemem pochodzi z USA, a konkretnie Kalifornia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.