Jak zamocowac nawigacje GPS? |
Autor |
Wiadomość |
Mix
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 30 Cze, 2012
|
|
|
Tak mam zamocowaną w swoim, co prawda nowszym, ale chyba nie powinno to mieć znaczenia.
Na Allegro masz tego sporo. Musisz dopasować rozmiar etui do nawigacji.
http://allegro.pl/wodoodp...2431383993.html |
_________________ Mix |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 30 Cze, 2012
|
|
|
Mix wymiatacz napisał/a: | z dzieloną kierownica ? | . |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
wymiatacz [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
mix ? |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 09 Sie, 2012
|
|
|
Od jakiegoś czasu kombinuję z zamontowaniem nawigacji do mojego GSa (do tej pory jeździłem z navi w kieszeni i tylko co jakiś czas lookałem na mapę - mało komfortowa opcja). Posiadam leciwego już TomToma XL, ale generalnie daje radę i można go obsługiwać w rękawicy. W kwestii montażu mam 3 opcje:
1) montaż na baku przy użyciu mocowania samochodowego - testowałem, ale ponieważ bak nie jest idealnie płaski przyssawkę da się odczepić i w czasie jazdy może odpaść
2) montaż na kierownicy przy użyciu dedykowanego uchwytu
3) montaż zaraz za owiewką przy użyciu mocowania samochodowego + trochę własnej inwencji lub dedykowanego uchwytu motocyklowego + trochę własnej inwencji lub wyłącznie z wykorzystaniem własnego pomysłu.
Opcję 1 możnaby usprawnić i zadbać o lepsze trzymanie się przyssawki, ale trzeba dość znacznie odrywać wzrok od drogi co nie jest bezpieczne i wygodne. Opcja 2 wydaje się prosta w realizacji. Opcja 3 pasuje mi najbardziej, bo wtedy zerknięcie na nawigację wymaga jedynie nieznacznego oderwania wzroku od drogi oraz urządzenie jest za szybą więc w razie deszczu mniej wody na nie skapnie. Zastanawiam się tylko czy urządzenie zamocowane za owiewką będzie bardziej (a może mniej) podatne na nierówności drogi w porównaniu z mocowaniem na kierownicy? I jak z przenoszeniem wibracji silnika? Jak myślicie? Może ktoś już próbował mocować za owiewką? Ja myślałem o dorobieniu kawałka rurki, przykręceniu go do wspornika owiewki (foto), a do tego kawałka rurki przykręcić uchwyt motocyklowy. Spotkałem też uchwyt przykręcany wkrętami, więc mógłbym pokombinować z przymocowaniem go do plastiku wewnątrz owiewki (chociaż trochę żal dziurawić owiewkę ). Opcji jest generalnie dużo, pozostaje tylko kwestia drgań urządzenia wywołanych nierównościami i wibracjiami silnika...
EDIT:
Zamocowałem nawigację przy użyciu uchwytu na kierownicę. Oto efekt:
Z tak zamocowanym urządzeniem przejechałem ok 500 km i mogę się podzielić pierwszymi uwagami. Zacznę od minusów:
1) tak jak się obawiałem, zerkanie na urządzenie wymaga dość znacznego ruchu głowy i oderwania wzroku od jezdni (nawet kąten oka nie bardzo widać co się dzieje przed nami). Z drugiej jednak strony nie patrzy się na GPS bez przerwy a jedynie w momencie zbliżania się do manewru, więc dało się to przeboleć
2) niestety urządzenie jest skierowane w niebo (patrzymy bardziej z góry, a nie z przodu jak w aucie), co w słoneczny dzień ogranicza czytelność wyświetlacza (być może inne nawigacje mają mocniejsze podświetlenie, moja jest już wiekowa i nie ma LEDów pod ekranem stąd ten problem)
3) chciałem zamontować GPS bliżej środka kierownicy, ale montaż na samym środku powodował niemożność przekręcenia kluczyka (opierał się o uchwyt), a przesunięcuie w lewo bądź prawo powodowało, że GPS zasłaniał mi część kontrolek\
Ale są też plusy:
4) ponieważ urządzenie jest dość blisko głowy to całkiem nieźle słychać komendy głosowe. Przy prędkościach miejskich ok 50 km/h są wyraźne, przy ok 100 km/h słychać jedynie, że coś pani Jane do mnie mówi, ale nie słychać co dokładnie. Ale zawsze jest to sygnał, że zbliżamy się do manewru więc można zerknąć na ekran żeby sprawdzić
5) urządzenie jest w zasięgu ręki przez co jego obsługa jest wygodna i możliwa nawet w czasie jazdy (oczywiście w ograniczonym zakresie ze względów bezpieczeństwa)
6) kabel zasilający spokojnie sięga spod tylnej części kanapy (tam mam gniazdo zapalniczki)
7) problem z wibracjami silnika i wybojami nie występuje
Będę kombinował z montażem pod owiewką, ale obawiam się, że wyeliminuje to część wad (1, 3, może częściowo 2) obecnego rozwiązania, ale jednocześnie wyeliminuje też część zalet (4, 5, w pewnym stopniu 6) Jak już coś wykombinuję to podzielę sie wrażeniami |
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
Witam.
Ja postanowiłem zamontować telefon z nawigacją na dzielonej kierownicy z powodów:
- zbyt wysokie koszta na kierownicę turystyczną i uchwyt na tel ( według mnie oczywiście) tylko po to by przymocować telefon;
- nie po to kupiłem GS-a z dzieloną kierownicą by zmieniać na turystyczną ( ohyda )
Po długich rozmyślaniach.... przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw stworzyłem w końcu pomysł i skonstruowałem prototyp przetestowany już i jak dla mnie bomba . Jeszcze jedna mała poprawka i gotowe. Jak dokończę to także wrzucę.
Przejdę więc do rzeczy.
W zasadzie pół roku to robiłem... a to brak czasu a to rozmyślania i wreszcie gotowe.
Koszt jaki mnie wyszedł to 15 zł.
Elementy:
- uchwyt na telefon do samochodu na szybę (15zł)
- jeden uchwyt na lagę trzymający przedni reflektor (miałem stary po stłuczce)
- trochę blachy (zawsze się pałęta)
- trochę kontówki ( typu kwadratowa noga od krzesełka w szkole)
- dwie śrubki z nakrętkami i podkładkami na klucz 10
Narzędzia:
- brzeszczot
- pilnik płaski
- papier ścierny
- wiertarka
- wiertła
- szlifierka kontowa
- spawarka
- klej na gorąco z pistoletu
- farba
A o to zdjęcia... myślę że jesteście w stanie sobie wyobrazić mniej więcej jak to powstało. Jeżeli jednak nie i ktoś by był zainteresowany to oczywiście mogę pomóc...
A no i oczywiście czekam na jakieś opinie czy coś w tym stylu... negatywne jak i pozytywne ...
Uchwyt (1).jpg
|
|
Plik ściągnięto 88 raz(y) 215,61 KB |
Uchwyt (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 94 raz(y) 205,17 KB |
Uchwyt (3).jpg
|
|
Plik ściągnięto 77 raz(y) 209,38 KB |
Uchwyt (4).jpg
|
|
Plik ściągnięto 208 raz(y) 204,86 KB |
Uchwyt (5).jpg
|
|
Plik ściągnięto 207 raz(y) 148,89 KB |
|
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
fajny pomysł. w imbryku też mam dzieloną kierownicę i chyba zrobię sobie coś na styl tego jak ty zrobiłeś z mocowaniem do lagi. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
sziwu
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 29 Dołączył: 14 Paź 2011 Pochwał: 7 Posty: 339 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
Ja miałem podobny pomysł, ale chyba mniej czasochłonny Sądzę, że w gs'ce również można zamocować coś podobnego Jako że nawigacja szybko wyczerpuje baterię mam również gniazdko 12V w kufrze, więc wystarczy podłączyć ładowarkę i można spokojnie jechać gdzieś dalej
Ten kawałek deski radzę zastąpić czymś innym bo śmiesznie to wygląda a ja akurat tylko to miałem pod ręką Nie mniej jednak spełnia swoją funkcję bardzo dobrze
13082012142.jpg
|
|
Plik ściągnięto 85 raz(y) 183,89 KB |
13082012141.jpg
|
|
Plik ściągnięto 62 raz(y) 188,71 KB |
13082012140.jpg
|
|
Plik ściągnięto 60 raz(y) 206,57 KB |
|
_________________ |
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
sziwu że nie wpadłem na coś takiego
Ja też mam gniazdo od zapalniczki przykręcone za klaksonem... nie widać a nie trzeba ciągnąć kabla;) |
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
sziwu
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 29 Dołączył: 14 Paź 2011 Pochwał: 7 Posty: 339 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
Potrzeba matką wynalazków |
_________________ |
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
Sziwu, szukałem własnie specjalnie twojego rozwiązania bo wydaje się niesamowicie proste i trwałe a dla mnie akurat będzie takie jak potrzebuję dzięki! |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
|
|
|
|
sziwu
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 29 Dołączył: 14 Paź 2011 Pochwał: 7 Posty: 339 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014
|
|
|
http://forum.gs500.pl/vie...r=asc&start=105
W tym temacie nawiązałem właśnie do uniwersalnego uchwytu. Jeszcze się nie połamał aczkolwiek muszę więcej jeździć żeby zweryfikować jego (nie)trwałość. Niestety puki co czasu brak. Przynajmniej wygląda bardziej elegancko, chociaż pewnie gdyby bawić się w detale można by też ładnie zrobić własny Wszystko według potrzeb i uznania |
_________________ |
|
|
|
|
Andy
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 14 Lut 2012 Pochwał: 26 Posty: 510 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 24 Mar, 2014
|
|
|
Niedawno zakupiłem coś takiego:
http://allegro.pl/wodoodp...4067647128.html
Nie miałem jeszcze okazji przetestować ale jakość materiału i wykonania jest O.K.
prawdę mówiąc niewiele odbiega od Givi S-950 za którą trzeba wyskoczyć 180 PLNów. |
|
|
|
|
zydzio
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 16 Skąd: Krosno
|
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
|