Przednie teleskopy
Odpowiedz do tematu

: Przednie teleskopy
Czy ktos z Was rozbierał przód w GS w celu wymiany np simmerów? Potrzebuje znac wartosć luzu góra-dól pierscienia który znajduje sie na dole lagi w tulejce w jej wnętrzu. Pierscień ten spełnia role zaworu odbicia. Zbyt duzy luz powoduje stukanie amora , zbyt mały brak tłumienia odbicia na wiekszej dziurze i tez stuki. W moim ktoś juz wczesniej przy tym manipulował i stuka mi przód na duzych dziurach.
Alternatywa jest wymiana lag na nowe ale to niestety sporo kosztuje.
sorry jesli teraz nie odpisze na posty bo jade na urlop na 3 tyg. 8)

kumkwatorius
[Usunięty]
:
Luzu Ci nie podam, bo nigdzie w literaturze tego nie ma. Natomiast na oko możesz obejrzeć ten pierścień czy nie ma śladów zużycia, jakby Ci to wytłumaczyć; powierzchnia pierścienia jest nieco wyższa niż krawędzie tego pierścionka, jeśli ten rancik nie jest widoczny, znaczy że nadaje się to do wymiany. A tak poza tym, kosztuje to chyba ze 30zł/szt, więc może warto zakupić.

:
kumkwatorius napisał/a:
Luzu Ci nie podam, bo nigdzie w literaturze tego nie ma. Natomiast na oko możesz obejrzeć ten pierścień czy nie ma śladów zużycia, jakby Ci to wytłumaczyć; powierzchnia pierścienia jest nieco wyższa niż krawędzie tego pierścionka, jeśli ten rancik nie jest widoczny, znaczy że nadaje się to do wymiany. A tak poza tym, kosztuje to chyba ze 30zł/szt, więc może warto zakupić.


Nie chodzi mi o pierscienie slizgowe prowadzace lage w goleni ale o pierścień mający kształt podkładki ( aluminium?) wewnątrz rury lagi. przez ten pierścień przechodzi tłoczysko amortyzatora. W momencie ściskania , olej z z goleni przepływa między pierscieniem a tłoczyskiem do komory pod tłokiem . W ruchu powrotnym olej ma zamknietą drogę do goleni właśnie przez ten pierścień i musi przecisnąc sie małymi otworami w tuleji na dole lagi. Tłumi to własnie odbicie amora.
Niestety nie znalazłem w necie żadnego rysunku tego elementu ani tym bardziej jako część zamienna.
Pierścienie ślizgowe wymieniłem ale nie kosztowały 30 pln za sztuke tylko 200 za komplet na oba amory.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
Ghosti87
[Usunięty]
:
tu macie przeróbke przedniego zawieszenia http://www.gstwin.com/making_fork_spacers.htm
Ja sie bede bawił jak zrobir to napisze rezultaty

cygan
[Usunięty]
:
to mi teraz ćwieka zabiłeś bo ostatnio wymieniałem uszczelniacze u siebie zalłem nowym olejem i heja.jedyną regulację to znam ale tą od góry(stopień twardości zawieszenia)nie wiedziałem że jest jeszcze coś pozatym.
krzystałem z pomocy
http://www.bractwo-suzuki...d7d6f1d0e5ee065

cygan
[Usunięty]
:
aha i jeszcze jedno .sama robota nie jest trudna wszystko jest do zrobienia i z niczym raczej nie trzeba sie szarpać(oczywiście przy minimum wiedzy warsztatowej).podstawa to napewno zestaw kluczy i imbusy bo bez tego ani rusz.

:
witam a ja mam pytanie tez odnośnie przedniego zawieszenia.... czy można wszystko wybebeszyc ze srodka lagów? te tulejki itd tak zeby poprostu byl pusty w srodku?

:
cygan napisał/a:
aha i jeszcze jedno .sama robota nie jest trudna wszystko jest do zrobienia i z niczym raczej nie trzeba sie szarpać(oczywiście przy minimum wiedzy warsztatowej).podstawa to napewno zestaw kluczy i imbusy bo bez tego ani rusz.


Podstawa w rozbiorce lagi jest dorobienie klucza w postaci długiego pręta (50cm) z poprzeczka w kształcie litery T . Na końcu trzeba przyspawac nakrętke M16 na klucz 24mm. Klucz ten słuzy do przytrzymania tłoczyska w srodku lagi , bo kręcąc sama sruba na dole goleni nie odkręcisz tłoczyska.



Cytat:
witam a ja mam pytanie tez odnośnie przedniego zawieszenia.... czy można wszystko wybebeszyc ze srodka lagów? te tulejki itd tak zeby poprostu byl pusty w srodku?


A w jakim celu? wyjecie tłoczyska to brak tłumienia , nie mówiąc juz o braku oleju i zatarciu amora. Jesli chcesz zmienic twardosc zawieszenia to wymień olej na mniejszej lepkości np 5W . W GS-ach raczej sie wlewa 15W celu utwardzenia zawieszenia. Pamiętaj , ze musi byc go scisle okreslona ilośc podana w serwisowce.
Widzę , ze nikt nic nie wie na temat tego pierścienia w tulei na dole lagi.
:roll:

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
potrzebuje miec wszystko wyjete ze srodka jak bede dawal do chromowania....:)

cygan
[Usunięty]
:
można wybebeszyć wszystko .
co do klucza ja poradziłem sobie z przedłużkami od kompletu z nasadkami .jedna dłuższa dtuga krótsza i to srarczyło do lekkiego sklinowania by sie nie obracało.
o tym zupełnie zapomniałem - sorki.zawsze kolejny wynalazek do znalezienia.

:
Grzechu16 napisał/a:
potrzebuje miec wszystko wyjete ze srodka jak bede dawal do chromowania....:)


A , to spoko. Ile taka przyjemnosc kosztuje? Ja chyba jednak zdecyduje sie na nowe lagi. Koszt 330 za sztukę. W końcu pozbędę sie problemów ze stukaniem i porysowanym chromem.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Breżniew napisał/a:
A , to spoko. Ile taka przyjemnosc kosztuje? Ja chyba jednak zdecyduje sie na nowe lagi. Koszt 330 za sztukę. W końcu pozbędę sie problemów ze stukaniem i porysowanym chromem.


ehh chcialem nic nie mowic a potem dopiero zaprezentować moją Zuzie w calej okazalosci... ale jak wyszlo szydło z worka moge to powiedziec:)
mam plan rozebrac lagi i wachacz tylni (przy okazji wymienie w teleskopach uszczelniacze a z tylu zebatki) i wychromować je.... chromowanie wachacz+teleskopy 100zł. Tyle ze trzeba sobie to dokladnie przygotowac... wyczyscic zrobic polerke po prostu glanc a oni tylko wychromują.... w innym miejscu firma wszystko przygotowuje poprostu demontujesz i zawozisz do nich.... znajomy dał felge od rowera do wychromowania i skasowali go 300zł :) :):)

Matlak
[Usunięty]
:
Podłącze się do tego tematu bo moje pytanie dotyczy własnie przedniego zawieszenia. Ostatnio coraz bardziej oswajam się ze swoim moto i zacząłem coraz częsciej jeździć bez trzymanki- początek stuntu hehe... Ale zauważyłem że po puszczeniu kierownicy wpada ona w dziwne wibracje tzn. strasznie drga na lewo i na prawo. Czego to może być przyczyną?

cygan
[Usunięty]
:
Na końcach kierownicy powinny być "ciężarki".Może to nie ciężarki ale są one o odpowiedniej wadze i mają za zadanie tłumić drgania kierownicy.
Przykrecone są na imbusa.Pytanie czy je masz?Może ktoś wykręcił przed sprzedażą.

:
tak przeciwagi kierownicy

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.