WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Tylne zarowki
Autor Wiadomość
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 17 Maj, 2012   

To ogólnie ciężko chodzi. Możesz wziąć wąskie i długie szczypce i złapać (najlepiej przez szmatę) i spróbować przekręcić.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
Feynman
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2012   

skończyło się na tym, że odkręciłem lampę, jak jest problem z wyciągnięciem tego gniazda to wydaje mi się, że to najprostszy sposób, chociaż jak ja to robiłem to ściągałem najpierw plastiki z tyłu i ten czarny uchwyt przymocowany do ramy a dopiero potem lampe. Wydawało mi się, że ciężko zrobić to prościej, brakuje dostępu do tych nakrętek mocujących lampę.
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 13
Posty: 859
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012   

nie będę zakładał nowego tematu bo mój problem dotyczy tylnej żarówki ale jest trochę inny niż opisane problemy wcześniej.

mianowicie mam taki problem że żarówka z tyłu wytrzymuje mi od 2 tygodni do miesiąca i się przepala. ostatnio poszły oba żarniki a teraz po niecałych 2 tygodniach padł żarnik od pozycji. jeden z poprzednich właścicieli założył coś takiego na kablu od pozycji:


czy ktoś ogarnia co to może być?

dodam też że za kostką na kablu mam wpięte dodatkowe kable do taśmy LED jako dodatkowe światło, ale nie pamiętam czy przed zamontowaniem listwy też był ten problem.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

To wyglada na rezystor doś pokaźnej jak na rezystory mocy ok. 8W.
Generalnie takie rezystory wstawia się jako bocznik przy kierunkach LED gdy nie zmienia się przerywacza, ale pierwsze widzę aby instalować cos takiego na zwykłych światłach.

Możesz posprawdzać po kablach i rozrysować jak dokładnie jest to wpięte w instalacje.

Tak czy inaczej niezależnie od tego jak i gdzie jest to włączone nie powinno wpływać na palenie się tylnej lampy bo w moto nie ma tak dużych napięć w instalacji (poza układem zapłonowym i napięciem z alternatora)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 13
Posty: 859
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

to jest wpięte przed samą tylną żarówką. kabel od pozycji zamiast wchodzić w kostkę i wychodzić z jej drugiej strony to wchodzi w ten rezystor i wychodzi dalej do żarówki.

gdy ostatnio miałem wyciągniętą całą elektrykę z moto nie zauważyłem żadnych innych udziwnień. no może poza dołożonymi światłami awaryjnymi.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Może ktoś przerabiał tył na led i miało byc jako przyciemnienie pozycji.
Jeśli maszw tej chwili klasyczną lampę to może zdemontuj to.

Swoją drogą należy zrobić pomiary napięcia w całej instalacji, czy nie jest za wysokie
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 13
Posty: 859
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

niestety co robili poprzedni właściciele robili z moto nie mam pojęcia bo żadnego nie znam. a co do pomiarów to miernik mam więc postaram się wieczorem pomierzyć. jeśli dobrze myślę to minus czujnika podpiąć pod masę (na przykład do aku) a plus przykładać do kolejnych kabli?
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

ziomek4000 napisał/a:
jeśli dobrze myślę to minus czujnika podpiąć pod masę (na przykład do aku) a plus przykładać do kolejnych kabli?

Aha, przede wszystkim sprawdź napięcie ładowania bo może tu jest problem, a żarówki to efekt uboczny
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
andrzej608 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 16 Maj 2011
Pochwał: 3
Posty: 47
Skąd: Nadzów/Kraków
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Ja miałem podobny problem przepalającą się żarówką, tylko że u mnie nie chodziło o napięcie tylko o nie łączenie styków. Poprostu żarówka latała dosyć luźno w oprawie i się przepalała. wystarczyło podłożyć kawałek zapałki tak żeby ją usztywnić. Może to nie jest super profesjonalna metoda naprawy ale jak narazie działa.
 
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Główny wpływ na to, że żarówki z tyłu tak szybko wysiadają to drgania. U mnie wymiana żarówek jest co najmniej raz na sezon. Warto kupić żarówki z jakiejś lepszej firmy, które maja dodatkowy wspornik włókna na środku. Poza tym, lampa tylna powinna mieć od spodu, w miejscu kontaktu z ramą takie dwie gąbeczki w kształcie kostki, które nieco poprawiają amortyzację.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 13
Posty: 859
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

w imbryku lampa jest skonstruowana trochę inaczej. wymiana raz na sezon to jeszcze ujdzie. ale żeby co 2 tygodnie?na szczęście zimą wymieniam wszystko na ledy.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

U mnie w poprzednim motocyklu bardzo często paliła się z tyłu żarówka jak było trochę wyrobione to gniazdo żarówki i ona sobie tak trochę goniła w środku.
 
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 13
Posty: 859
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012   

gniazdo sprawdzone i dobrze trzyma żarówkę. rezystor na razie wywaliłem. żarówka świeci mocniej. zobaczymy jak długo wytrzyma. odłączyłem też pozycję na taśmie led i został tylko stop.

jeśli chodzi o prąd to nie wiem dokładnie ile powinno być ale:
przed rezystorem na pozycji: 14,11
za rezystorem na pozycji: 11,45
stop bez rezystora 14,15

chociaż tak na chłopski rozum to skoro instalacja w moto jest 12V to i taki prąd powinien płynąć do żarówek.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012   

ziomek4000 napisał/a:

chociaż tak na chłopski rozum to skoro instalacja w moto jest 12V to i taki prąd powinien płynąć do żarówek.


To chyba takie umowne 12V, przecież alternator daje ponad 14V więc chyba jest ok na chłopski rozum. Rezystor jest po to właśnie żeby przed żarówka obniżyć to napięcie do 12V.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012   

ziomek4000 napisał/a:
jeśli chodzi o prąd to nie wiem dokładnie ile powinno być ale:
przed rezystorem na pozycji: 14,11
za rezystorem na pozycji: 11,45
stop bez rezystora 14,15

ziomek prąd płynie a napięcie jest, to co podałeś to właśnie napięcie, czyli różnica potencjałów między dwoma punktami.

powiedz w jakich warunkach dokonywałeś pomiaru (włączone czy wyłączone światła mijania, jakie obroty), bo jak regulator daje 14V na wolnych i bez obciążenia to może przy wyższych dawać jeszcze więcej i to powoduje przyspieszone przepalanie się żarówek
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.