Tylne zarowki |
Autor |
Wiadomość |
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Czw 17 Maj, 2012
|
|
|
To ogólnie ciężko chodzi. Możesz wziąć wąskie i długie szczypce i złapać (najlepiej przez szmatę) i spróbować przekręcić. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
Feynman [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2012
|
|
|
skończyło się na tym, że odkręciłem lampę, jak jest problem z wyciągnięciem tego gniazda to wydaje mi się, że to najprostszy sposób, chociaż jak ja to robiłem to ściągałem najpierw plastiki z tyłu i ten czarny uchwyt przymocowany do ramy a dopiero potem lampe. Wydawało mi się, że ciężko zrobić to prościej, brakuje dostępu do tych nakrętek mocujących lampę. |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012
|
|
|
nie będę zakładał nowego tematu bo mój problem dotyczy tylnej żarówki ale jest trochę inny niż opisane problemy wcześniej.
mianowicie mam taki problem że żarówka z tyłu wytrzymuje mi od 2 tygodni do miesiąca i się przepala. ostatnio poszły oba żarniki a teraz po niecałych 2 tygodniach padł żarnik od pozycji. jeden z poprzednich właścicieli założył coś takiego na kablu od pozycji:
czy ktoś ogarnia co to może być?
dodam też że za kostką na kablu mam wpięte dodatkowe kable do taśmy LED jako dodatkowe światło, ale nie pamiętam czy przed zamontowaniem listwy też był ten problem. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
To wyglada na rezystor doś pokaźnej jak na rezystory mocy ok. 8W.
Generalnie takie rezystory wstawia się jako bocznik przy kierunkach LED gdy nie zmienia się przerywacza, ale pierwsze widzę aby instalować cos takiego na zwykłych światłach.
Możesz posprawdzać po kablach i rozrysować jak dokładnie jest to wpięte w instalacje.
Tak czy inaczej niezależnie od tego jak i gdzie jest to włączone nie powinno wpływać na palenie się tylnej lampy bo w moto nie ma tak dużych napięć w instalacji (poza układem zapłonowym i napięciem z alternatora) |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
to jest wpięte przed samą tylną żarówką. kabel od pozycji zamiast wchodzić w kostkę i wychodzić z jej drugiej strony to wchodzi w ten rezystor i wychodzi dalej do żarówki.
gdy ostatnio miałem wyciągniętą całą elektrykę z moto nie zauważyłem żadnych innych udziwnień. no może poza dołożonymi światłami awaryjnymi. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
Może ktoś przerabiał tył na led i miało byc jako przyciemnienie pozycji.
Jeśli maszw tej chwili klasyczną lampę to może zdemontuj to.
Swoją drogą należy zrobić pomiary napięcia w całej instalacji, czy nie jest za wysokie |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
niestety co robili poprzedni właściciele robili z moto nie mam pojęcia bo żadnego nie znam. a co do pomiarów to miernik mam więc postaram się wieczorem pomierzyć. jeśli dobrze myślę to minus czujnika podpiąć pod masę (na przykład do aku) a plus przykładać do kolejnych kabli? |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
ziomek4000 napisał/a: | jeśli dobrze myślę to minus czujnika podpiąć pod masę (na przykład do aku) a plus przykładać do kolejnych kabli? |
Aha, przede wszystkim sprawdź napięcie ładowania bo może tu jest problem, a żarówki to efekt uboczny |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
andrzej608
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 16 Maj 2011 Pochwał: 3 Posty: 47 Skąd: Nadzów/Kraków
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
Ja miałem podobny problem przepalającą się żarówką, tylko że u mnie nie chodziło o napięcie tylko o nie łączenie styków. Poprostu żarówka latała dosyć luźno w oprawie i się przepalała. wystarczyło podłożyć kawałek zapałki tak żeby ją usztywnić. Może to nie jest super profesjonalna metoda naprawy ale jak narazie działa. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
Główny wpływ na to, że żarówki z tyłu tak szybko wysiadają to drgania. U mnie wymiana żarówek jest co najmniej raz na sezon. Warto kupić żarówki z jakiejś lepszej firmy, które maja dodatkowy wspornik włókna na środku. Poza tym, lampa tylna powinna mieć od spodu, w miejscu kontaktu z ramą takie dwie gąbeczki w kształcie kostki, które nieco poprawiają amortyzację. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
w imbryku lampa jest skonstruowana trochę inaczej. wymiana raz na sezon to jeszcze ujdzie. ale żeby co 2 tygodnie?na szczęście zimą wymieniam wszystko na ledy. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012
|
|
|
U mnie w poprzednim motocyklu bardzo często paliła się z tyłu żarówka jak było trochę wyrobione to gniazdo żarówki i ona sobie tak trochę goniła w środku. |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012
|
|
|
gniazdo sprawdzone i dobrze trzyma żarówkę. rezystor na razie wywaliłem. żarówka świeci mocniej. zobaczymy jak długo wytrzyma. odłączyłem też pozycję na taśmie led i został tylko stop.
jeśli chodzi o prąd to nie wiem dokładnie ile powinno być ale:
przed rezystorem na pozycji: 14,11
za rezystorem na pozycji: 11,45
stop bez rezystora 14,15
chociaż tak na chłopski rozum to skoro instalacja w moto jest 12V to i taki prąd powinien płynąć do żarówek. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012
|
|
|
ziomek4000 napisał/a: |
chociaż tak na chłopski rozum to skoro instalacja w moto jest 12V to i taki prąd powinien płynąć do żarówek. |
To chyba takie umowne 12V, przecież alternator daje ponad 14V więc chyba jest ok na chłopski rozum. Rezystor jest po to właśnie żeby przed żarówka obniżyć to napięcie do 12V. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012
|
|
|
ziomek4000 napisał/a: | jeśli chodzi o prąd to nie wiem dokładnie ile powinno być ale:
przed rezystorem na pozycji: 14,11
za rezystorem na pozycji: 11,45
stop bez rezystora 14,15 |
ziomek prąd płynie a napięcie jest, to co podałeś to właśnie napięcie, czyli różnica potencjałów między dwoma punktami.
powiedz w jakich warunkach dokonywałeś pomiaru (włączone czy wyłączone światła mijania, jakie obroty), bo jak regulator daje 14V na wolnych i bez obciążenia to może przy wyższych dawać jeszcze więcej i to powoduje przyspieszone przepalanie się żarówek |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
|