Przesunięty przez: leon Pią 23 Sty, 2009 |
Hamulec przod + wymiana kierunkow |
Autor |
Wiadomość |
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Sob 24 Sty, 2009
|
|
|
zaraz tam sie stało.. wymiana co 6 tysięcy km'ów |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
sebastiantoja
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 171 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 24 Sty, 2009
|
|
|
Z pewnością wkurzyły ją wyprzedzające się TIRy na autostradzie i postanowiła przelecieć między nimi, a że na lusterka miejsca już nie wystarczyło...
Dobre Lemon:D |
_________________ To be old and wise, don’t we first have to be young and foolish?
|
|
|
|
|
Suomy [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Sty, 2009
|
|
|
Wywaliłam się na plamie oleju, ot co.
Plis o odpowiedz, a komenty zostawcie dla siebie
[ Dodano: Sob 24 Sty, 2009 ]
A jak to wygląda z wymianą KIERUNKÓW? |
|
|
|
|
ghostrider [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Sty, 2009
|
|
|
A przy kierunkach nie wystarczy wymienić tylko szkiełka ? Czy aż tak źle z nimi ? |
|
|
|
|
Suomy [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Sty, 2009
|
|
|
Jakby o wymiane szkiełka chodziło to bym sie głupio nie pytała...
|
|
|
|
|
ghostrider [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Sty, 2009
|
|
|
No w sumie tak ja przy swoim wymieniłem tylko szkiełko, choć kierunek nie jest rewelacyjny (ma kawałek wyłupany), i jest poodzierany. Nawet mam 2 kierunki (w bdb stanie) w domu, ale jakoś tak zostawiłem i nie jest źle.
Klamkę od sprzęgła wymieniałem, ale zanik pamięci kompletny.
Jak jeszcze jej nie zrobiłaś, to mogę jutro w wolnej chwili odkręcić przy swoim i dam Ci znać co i jak. |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Sty, 2009
|
|
|
Musisz odkręcić boczne owiewki, nie wiem czy jest możliwość dojścia od dołu, wydaje mi się że nie, a nie sprawdzę bo aktualnie mam odkręcone.
Do odkręcenia bocznych owiewek potrzebujesz klucz ampulowy (imbusowy) 4, i płaski śrubokręt.
Masz po 7 śrub na stronę + 2 wciski platikowe łączące owiewki z sobą (jeden tuż za przednim kołem, drugi od spodu) + 2 łączące owiewki z czaszą (widoczne od przedniego koła). Do tego będzie Ci potrzebny śrubokręt. Te przy czaszy ciężko jest wyjąć, bo masz taki cienki pręcik we wcisku i musisz go wypchnąć śrubokrętem a potem złapać jakimiś szczypcami i wyjąć.
Jak już masz zdemontowane boczne owiewki to będziesz potrzebować klucz płaski 14, żeby odkręcić kierunki od czaszy. Najpierw rozłączasz kierunki po obu stronach. Masz takie złączki idące do kierunków, musisz je rozłączyć. Później bierzesz płaską 14 i popuszczasz nakrętki kierunków w czaszy. Odkręcasz nakrętkę i wyjmujesz kierunek z czaszy. Musisz nakrętkę zdjąć z przewodów + plastikowy dystans który jest między nakrętką a czaszą. Jak zdejmiesz te 2 elementy z przewodów to możesz go wyjąć z czaszy.
Teraz mocujesz nowe kierunki. Przekładasz przewody przez otwór w czaszy, zakładasz na przewody ten dystans i nakrętkę. Przypasowujesz żeby dystans wkomponował się idealnie w czaszę. Palcami dokręcasz nakrętkę i dociągasz nakrętkę kluczem 14. Łączysz przewody z tymi co lecą do kierunków. Podłączasz tak żeby kolory się zgadzały (jeden z nich ma pasek).
Z drugim postępujesz analogicznie, jak już wymienisz kierunki to oczywiście sprawdź czy świecą i możesz przykręcać boczne owiewki. Na końcu zakładasz te plastikowe wciski i cieszysz się nowymi kierunkami
Jak coś mało zrozumiale napisałem albo jak masz jakieś wątpliwości to pisz
Klamkę hamulca już wymieniłaś? |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
Inku napisał/a: |
może lepiej Podkopnik wymieni |
Gdybym mial wersje F to bez problemu ale niestety mam golasa a to juz troche inaczej zbudowane... |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
Suomy [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Lut, 2009 WYMIANA KLAMKI HAMULCA GS 500 F
|
|
|
Nareszcie znalazłam ''chwilę'' i zamontowałam nowe kierunkowskazy
Jestem przeszczęśliwa, wszystko działa świeci i pracuje:D
Do pełni brakuje mi tylko wymiana tej klamki od hamula.
Nie mam pojęcia o jaką linkę Wam chodzi ( bo tam kilka jakiś przewodów idzie, grubsze i cieńsze ...), jaka kulka etc
no i jak to dla świerzaka opis musi być dość szczegółowy.
Jak ktoś znajdzie chwilkę żeby mi skrobnąć jak to zrobić, kroczek po kroczku będę wdzięczna!
Pozdrawiam all
p.s. ale dzisiaj był piękny dzień- w szczególności w lubelskim :DDDD
jazda jazda, oby tak dalej!
[ Dodano: Sob 07 Lut, 2009 ]
p.s.
czy jak sama ją wymienię to na bank nic tam się nie schrzani?
bo wolę wiedzieć o ryzyku, niż bym miała wsiąść i tu nagle hamulec mi nie działa :O
wymieniacie takie rzeczy sami? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 07 Lut, 2009
|
|
|
http://fiche.ronayers.com...up/HANDLE_LEVER
Odkręcasz nakretkę 4 (Klucz 10 nasadowy), wykrecasz srubę 3 i wyjmujesz ostrożnie* klamkę. Potem wkładasz w odwrotnej kolejności. Klamkę w miejscu obrotu na srubie 3 smarujesz smarem stałym np Towotta lub litowym , grafitowym itp. Na koniec sprawdzasz działanie hamulca.
* ostrożnie by nie wypadł tłoczek i nie uszkodzić włącznika stopu. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
zachary [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Podepne sie pod temat jeśli można
Kierunki mam nieco zwichorwane jak na zdjęciach widać. Tzn osiowo są ok ale lewy przód patrzy w dół, prawy tył również
Czy żeby je ustawić wystarczy poluzować nakrętki przy przewodach czy inne czynności wymagane? |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Ja miałem też trochę skręcone i dałem radę je przekręcić bez poluzowywania czegokolwiek, ręką tylko delikatnie je wyprostowałem. |
|
|
|
|
zachary [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Właśnie próbowałem ale nawet gdy wykonam 1/4 obortu wracają na swoje miejsce
Mocniej boję się kręcić. |
|
|
|
|
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2009 Hamulec ręczny - czy da się regulować klamkę?
|
|
|
Witam,
Klamka hamulca jest odrobinę za daleko od manetki. Czy jest jakaś szansa na jej regulację? Na oko nie ma możliwości, ale może istniejeją jakieś sposoby "domowe"? |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2009
|
|
|
Możesz założyć klamkę od starszych Gs'ów, kiedys regulacja była potem nie wiadomo dlaczego zrezygnowano. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|