Gmole |
Autor |
Wiadomość |
kustyk [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
Kupiłem gwintowany pręt hartowany 8.8 i podobno powinien być dobry , ale z tego co mówisz będę sie zastanawiał co i jak |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
kustyk napisał/a: | Kupiłem gwintowany pręt hartowany 8.8 i podobno powinien być dobry , ale z tego co mówisz będę sie zastanawiał co i jak |
Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd. |
|
|
|
|
kustyk [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd.
źle mnie zrozumiałeś pręt jest grubości 10mm gwintowany i hartowany podobno klasa 8.8... |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
kustyk napisał/a: | Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd.
źle mnie zrozumiałeś pręt jest grubości 10mm gwintowany i hartowany podobno klasa 8.8... |
To sorry, obaj padliśmy ofiarą nie podawania miana do liczby
Też mam z takiego pręta 10mm o podwyższonych parametrach (dziś już nie powiem jakich, ale ma być dobry, nie podstawowy ocynk na budowy). Cechy twardości fachman odczytywał z oryginalnej szpilki. |
|
|
|
|
kustyk [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ... |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
kustyk napisał/a: | Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ... |
Na dziś nie widać już na pręcie znaków, więc nie da rady.
Ja bym się nie bał nagłych zdarzeń, tylko powolnego procesu (wibracje itd).
nawet w razie zerwania gwintu pod nakrętką (nie urwania pręta w połowie), owszem trzeba to naprawić, nic się nagle nie stanie.
Nie sądzę, żeby hartowane były we wszystkich twardościach, pewnie mamy coś podobnego. Na pewno tego nie ugryzie brzeszczot z marketu, tylko profesjonalny. |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
kustyk napisał/a: | Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ... | Czy w Twojej miejscowości nie ma szkół?
Wracając do tematu, to postaram się pomóc, jako absolwent porządnej samochodówki. Otóż:
- pręt nie jest cienki ani wąski, pręt może mieć małą średnicę,
- oznaczenie 8.8 nie potrzebuje miana, gdyż liczba-kropka-liczba w kontekście śruby/pręta może oznaczać tylko klasę wytrzymałości; dla średnic byłby przecinek zamiast kropki a potem jednostka miary,
- pręt gwintowany na całej długości ma tyle karbów ile nitek gwintu, więc nie nadaje się do skręcania podzespołów w pojazdach,
- kwestia czy jest miękki, czy hartowany pozostaje zamknięta, gdyż ten pręt i tak nie nadaje się na szpilkę mocująca silnik i gmole w ramie,
- fabryczne szpilki mają gwint wygniatany, co daje dużo większą wytrzymałość na zerwanie w porównaniu z gwintem nacinanym; jeśli stosujemy szpilki z gwintem naciętym, to niech będzie to gwint drobnozwojny i nakrętka o większej wysokości - 8-10 nitek.
Nadal jednak polecam dobieranie szpilek fabrycznych z innych motocykli. |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
To ja mam inne pytanie... Czy jest możliwy montaż gmoli na oryginalnych szpilkach trzymających silnik w GS-ie? Kiedyś czytałem ten temat w całości i wynikało z niego, że raczej nie jest to możliwe. Natomiast gość od którego kupiłem używane gmole, twierdzi że miał je właśnie tak zamontowane, nic sam dodatkowo nie kupował czy dorabiał. Ja jeszcze nie miałem okazji tego sobie sprawdzić, bo nie mam dostępu do moto przez zimę. |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
Starsze roczniki miewały szpilki przednie dłuższe o centymetr, co pozwalało bez kłopotu założyć gmole. Taki egzemplarz GS500 to rzadkość. |
|
|
|
|
gumiak181 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011
|
|
|
Przymierzam się do zrobienia gmoli i zastanawiam się z jakiej rury mają być wykonane??
Czy rura 1/2" bedzie dobra czy może 3/4"?? Jaka ma być grubość ścianek?? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011
|
|
|
Ja też przymierzam się do zrobienia gmoli i stwierdziłem, że optymalna będzie rura 3/4'' o grubości ścianki 1,5-1,8 mm (nie pamiętam jakie grubości z tego zakresu są dostępne). Całość będzie miała odpowiednią sztywność i wytrzymałość, a taka grubość ścianki pozwoli giąć rurki stosunkowo małym promieniem gięcia przy użyciu home-made giętarki. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
gumiak181 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Mar, 2011
|
|
|
Kupiłem jednak rure grubości 1/2". Ta 3/4" wydała mi się zbyt gruba. Po niedzieli biorę się za gięcie. Jak zrobie to wrzuce fotke. |
|
|
|
|
nikamo
Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 16 Lut 2011 Posty: 97 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 21 Mar, 2011
|
|
|
a ja wyciagnelam najkrotsza szpile i kupilam metrowy gwintowany pret (2,50zl) takiej samej srednicy, po czym przecielo sie go aby byl dluzszy i starczal spokojnie na zamocowanie gmoli, jeden zostal oryginalny a dwa sa nowe bo inaczej nie daloby rade przymocowac gmoli, troche z tym roboty, sprzedawcy gmoli powinni w zestawie dolaczac odpowiednio dlugie szpile zeby nie bylo z tym takiej zabawy |
|
|
|
|
Krzycho [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011
|
|
|
a ten pręt to normalny drobnozwojowy musi być? czy o jakimś "specjalnym" gwincie? bo nie wiem czy w silniku jak są te śruby to też jest gwint czy nie Proszę o w miarę szybką poradę i ten pręd to średnica 10mm oraz twardość najlepie 8.8 wzwyż? |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011
|
|
|
Krzycho napisał/a: | a ten pręt to normalny drobnozwojowy musi być? czy o jakimś "specjalnym" gwincie? bo nie wiem czy w silniku jak są te śruby to też jest gwint czy nie Proszę o w miarę szybką poradę i ten pręd to średnica 10mm oraz twardość najlepie 8.8 wzwyż? |
Oryginał jest o 'specjalnym' gwincie choć 10mm. Wielu robi na zwykłym metrycznym.
Wszyscy chcą szybkiej rady, tylko powoli czytają. W tym wątku jest już wszystko, opcje kwalifikowanych mechaników, pólamatorów i amatorów. Pełne spektrum opinii.
Wątek już chodzi w kółko, bo trudno coś nowego powiedzieć. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|