WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Walek zdawczy
Autor Wiadomość
Adrian92Rsko
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

A może zaoszczędzić jak to Polak i znajdując najkrótszy punkt na łańcuchu (łańcuch najbardziej naprężony) i zsynchronizować go ze skrzywionym wałkiem tak żeby się wyprostował po krótkiej przejażdżce w polnych warunkach naciągając go odpowiednio :D ;) Może to i głupie, ale mogłoby się udać;] pożyczyłbym czujnik zegarowy i sprawdził na koniec bicie. Jeżeli przy tym uszkodzę łożysko, wałek czy łańcuch, to się nie zmartwię bo i tak bym te elementy wymienił przy rozbiórce silnika, gorzej jednak gdy pęknie coś w obudowie silnika, ale skoro wytrzymał skrzywienie to i może wytrzyma prostowanie;) co o tym myślicie? Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy da się wyjąć simmering popychacza sprzęgła od zewnątrz ściągaczem lub śrubokrętem "na siłę", bo nie pamiętam jak to tam wyglądało? Pamiętacie może jeszcze jakie są wymiary tego simmering'a?
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

Adrian92Rsko napisał/a:
co o tym myślicie?


-> :facepalm:
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

Adrian92Rsko napisał/a:
Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy da się wyjąć simmering popychacza sprzęgła od zewnątrz ściągaczem lub śrubokrętem "na siłę", bo nie pamiętam jak to tam wyglądało? Pamiętacie może jeszcze jakie są wymiary tego simmering'a?


Co do początku postu to się nie wypowiadam :facepalm:

Simmering popychacza sprzęgła - 6x34x10

Połóż moto na prawej stronie (na jakiejś oponie naprzykład), odkręć ta blaszkę zabezpieczającą, wyciagnij popychacz i podważ simmering śrubokrętem. Ot cała filozofia.

Aha i ten simmering tylko w ASO
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

lencol napisał/a:

Połóż moto na prawej stronie (na jakiejś oponie naprzykład), odkręć ta blaszkę zabezpieczającą, wyciagnij popychacz i podważ simmering śrubokrętem. Ot cała filozofia.


Spokojnie można to zrobić na moto postawionym na centralce. Mi było wygodniej wyjąć popychacz i wstawić w otwór po popychaczu niewielki klucz imbusowy, złapać go kombinerkami i wyciągnąć - wychodzi elegancko.
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

Chrupq napisał/a:
lencol napisał/a:

Połóż moto na prawej stronie (na jakiejś oponie naprzykład), odkręć ta blaszkę zabezpieczającą, wyciagnij popychacz i podważ simmering śrubokrętem. Ot cała filozofia.


Spokojnie można to zrobić na moto postawionym na centralce. Mi było wygodniej wyjąć popychacz i wstawić w otwór po popychaczu niewielki klucz imbusowy, złapać go kombinerkami i wyciągnąć - wychodzi elegancko.


To chyba oleju w silniku nie miałeś <co?>

Ja jak wyciągałem popychacz to stróżka oleju leciała :P
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
Kermit125 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 62
Skąd: Boska Wola
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

Adrian92Rsko napisał/a:
A może zaoszczędzić jak to Polak i znajdując najkrótszy punkt na łańcuchu (łańcuch najbardziej naprężony) i zsynchronizować go ze skrzywionym wałkiem tak żeby się wyprostował po krótkiej przejażdżce w polnych warunkach naciągając go odpowiednio :D ;) Może to i głupie, ale mogłoby się udać;] pożyczyłbym czujnik zegarowy i sprawdził na koniec bicie. Jeżeli przy tym uszkodzę łożysko, wałek czy łańcuch, to się nie zmartwię bo i tak bym te elementy wymienił przy rozbiórce silnika, gorzej jednak gdy pęknie coś w obudowie silnika, ale skoro wytrzymał skrzywienie to i może wytrzyma prostowanie;) co o tym myślicie? Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy da się wyjąć simmering popychacza sprzęgła od zewnątrz ściągaczem lub śrubokrętem "na siłę", bo nie pamiętam jak to tam wyglądało? Pamiętacie może jeszcze jakie są wymiary tego simmering'a?


Czytając tego posta, od razu wszedłem w profil i zobaczyłem, że nie jestem już najmłodszym użytkownikiem tego forum :P
 
 
 
grzesiek4535 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 153
Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

Cytat:
A może zaoszczędzić jak to Polak i znajdując najkrótszy punkt na łańcuchu (łańcuch najbardziej naprężony) i zsynchronizować go ze skrzywionym wałkiem tak żeby się wyprostował po krótkiej przejażdżce w polnych warunkach naciągając go odpowiednio Może to i głupie, ale mogłoby się udać;]


:szok: :facepalm:
_________________
GeoGri
 
 
 
EXUS_94
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

Prostować można pręty a nie wałki w silniku....chyba że Ci życie i moto niemiłe :wstyd: :facepalm:
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

Prostowanie popychacza sprzęgła?
W sumie nie mówie że to niebezpieczne bo najwyżej nie bedzie sprzegła ale to bez sensu. Laska popychacza jest w sumie dostępna Laska Popychacza i wg mnie niedroga. I lepiej być jej po prostu pewnym. Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego laski się wykrzywiają w Twoim silniku.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
maruder07 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2009
Pochwał: 4
Posty: 613
Skąd: Michałowo
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

Set3 napisał/a:
Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego laski się wykrzywiają w Twoim silniku.


W moim przypadku "laski" wykrzywiają się na widok mnie oraz mojego silnika i dzwięku komina. Ich twarze są bezcenne. :rotfl:

Tak na poważnie już to zapewne ma coś nie tak z koszem sprzęgłowym. Sprężynki nie równo są poskładane i musi coś blokować. ja bym zdjął lewą pokrywę i zobaczył co jest nie tak na nowo to obejrzał i ew. poprawił.
_________________
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1747
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

Jakoś nie ogarniam jak kosz sprzęgłowy i sprężynki mogą wygiąć wałek zdawczy, ale to może być moje zmęczenie...
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
maruder07 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2009
Pochwał: 4
Posty: 613
Skąd: Michałowo
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

Nie musi akurat to być przyczyną ale zdjąć pokrywę z lewej strony można, celem weryfikacji usterki i wykluczenia tej opcji.

U mnie w przypadku wibracji silnika większość wskazywała na balansjer, klinek wałka balansowego. Po rozebraniu okazało się że to było zupełnie co innego, coś co nikt nie przypuszczał że może się popsuć. W tym przypadku kosza sprzęgłowego jednak bym sprawdził.
_________________
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

wiesz za dużo kolego masz siły ... :D
Maruder ma racje masz jakies opory lub urządzenie przy deklu które wyciska popychacz nie ma wszystkich kulek i nierówno pracuje. I wyciska krzywo.
Generalnie popychacze się nie krzywią. Ale miałem przypadki gdy klient kupował popychacz a po miesiącu chciał następny. Potem wymienił i nasmarował urządzenie przy tym deklu i było ok. (no narazie 2 miesiące:) )
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
Ostatnio zmieniony przez Set3 Czw 12 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maruder07 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2009
Pochwał: 4
Posty: 613
Skąd: Michałowo
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

Kolego a co noga ma do tego? Ja nie rozumiem jak można sprzęgło wciskać nogą na GSie ? To nie puszka więc się nie da chociaż może...

Set całkiem możliwe że tak może być. Swoją drogą ja się zastanawiam co jest pod tym małym dekielkiem przykręconym na dwie śrubki na pokrywie zębatki zdawczej. Nomen omen w tym miejscu jest ten wycisk sprzęgła kończy się tam linka idąca od klamki. Jakoś nie miałem potrzeby tam zaglądać wiec nie wiem co tam jest nawet.
_________________
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

z nogą sobie jaja robie bo ostatnio koleś dżwignie hamulca za mocno naciskał i frezy pusciły. Jak miałby za dużo pary w rękach to nie przeszkadza mu że dzwignia za ciężko chodzi.
Jezeli chodzi o ten dekielek sprzęgła to możesz to rozkręcić. Polecam jak bedziesz miał więcej czasu. to proste urządzenie wałek z rowkiem spiralnym i kulkami w tym rowku. Jak naciskasz sprzęgło obraca się i wyciska wałek sprzęgła i w konsekwencji rozłancza sprzęgło. Czasem jak brakuje kulek wyciska się krzywo.
Tam jest smar ale i dużo brudu od małego napędu. I dlatego warto tam zajrzec
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.