Walek zdawczy |
Autor |
Wiadomość |
Adrian92Rsko [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
A może zaoszczędzić jak to Polak i znajdując najkrótszy punkt na łańcuchu (łańcuch najbardziej naprężony) i zsynchronizować go ze skrzywionym wałkiem tak żeby się wyprostował po krótkiej przejażdżce w polnych warunkach naciągając go odpowiednio Może to i głupie, ale mogłoby się udać;] pożyczyłbym czujnik zegarowy i sprawdził na koniec bicie. Jeżeli przy tym uszkodzę łożysko, wałek czy łańcuch, to się nie zmartwię bo i tak bym te elementy wymienił przy rozbiórce silnika, gorzej jednak gdy pęknie coś w obudowie silnika, ale skoro wytrzymał skrzywienie to i może wytrzyma prostowanie;) co o tym myślicie? Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy da się wyjąć simmering popychacza sprzęgła od zewnątrz ściągaczem lub śrubokrętem "na siłę", bo nie pamiętam jak to tam wyglądało? Pamiętacie może jeszcze jakie są wymiary tego simmering'a? |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
Adrian92Rsko napisał/a: | co o tym myślicie? |
-> |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
Adrian92Rsko napisał/a: | Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy da się wyjąć simmering popychacza sprzęgła od zewnątrz ściągaczem lub śrubokrętem "na siłę", bo nie pamiętam jak to tam wyglądało? Pamiętacie może jeszcze jakie są wymiary tego simmering'a? |
Co do początku postu to się nie wypowiadam
Simmering popychacza sprzęgła - 6x34x10
Połóż moto na prawej stronie (na jakiejś oponie naprzykład), odkręć ta blaszkę zabezpieczającą, wyciagnij popychacz i podważ simmering śrubokrętem. Ot cała filozofia.
Aha i ten simmering tylko w ASO |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
lencol napisał/a: |
Połóż moto na prawej stronie (na jakiejś oponie naprzykład), odkręć ta blaszkę zabezpieczającą, wyciagnij popychacz i podważ simmering śrubokrętem. Ot cała filozofia.
|
Spokojnie można to zrobić na moto postawionym na centralce. Mi było wygodniej wyjąć popychacz i wstawić w otwór po popychaczu niewielki klucz imbusowy, złapać go kombinerkami i wyciągnąć - wychodzi elegancko. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
Chrupq napisał/a: | lencol napisał/a: |
Połóż moto na prawej stronie (na jakiejś oponie naprzykład), odkręć ta blaszkę zabezpieczającą, wyciagnij popychacz i podważ simmering śrubokrętem. Ot cała filozofia.
|
Spokojnie można to zrobić na moto postawionym na centralce. Mi było wygodniej wyjąć popychacz i wstawić w otwór po popychaczu niewielki klucz imbusowy, złapać go kombinerkami i wyciągnąć - wychodzi elegancko. |
To chyba oleju w silniku nie miałeś
Ja jak wyciągałem popychacz to stróżka oleju leciała |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
Kermit125
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 62 Skąd: Boska Wola
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
Adrian92Rsko napisał/a: | A może zaoszczędzić jak to Polak i znajdując najkrótszy punkt na łańcuchu (łańcuch najbardziej naprężony) i zsynchronizować go ze skrzywionym wałkiem tak żeby się wyprostował po krótkiej przejażdżce w polnych warunkach naciągając go odpowiednio Może to i głupie, ale mogłoby się udać;] pożyczyłbym czujnik zegarowy i sprawdził na koniec bicie. Jeżeli przy tym uszkodzę łożysko, wałek czy łańcuch, to się nie zmartwię bo i tak bym te elementy wymienił przy rozbiórce silnika, gorzej jednak gdy pęknie coś w obudowie silnika, ale skoro wytrzymał skrzywienie to i może wytrzyma prostowanie;) co o tym myślicie? Powiedzcie mi jeszcze koledzy czy da się wyjąć simmering popychacza sprzęgła od zewnątrz ściągaczem lub śrubokrętem "na siłę", bo nie pamiętam jak to tam wyglądało? Pamiętacie może jeszcze jakie są wymiary tego simmering'a? |
Czytając tego posta, od razu wszedłem w profil i zobaczyłem, że nie jestem już najmłodszym użytkownikiem tego forum |
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
Cytat: | A może zaoszczędzić jak to Polak i znajdując najkrótszy punkt na łańcuchu (łańcuch najbardziej naprężony) i zsynchronizować go ze skrzywionym wałkiem tak żeby się wyprostował po krótkiej przejażdżce w polnych warunkach naciągając go odpowiednio Może to i głupie, ale mogłoby się udać;] |
|
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
EXUS_94 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
Prostować można pręty a nie wałki w silniku....chyba że Ci życie i moto niemiłe |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012
|
|
|
Prostowanie popychacza sprzęgła?
W sumie nie mówie że to niebezpieczne bo najwyżej nie bedzie sprzegła ale to bez sensu. Laska popychacza jest w sumie dostępna Laska Popychacza i wg mnie niedroga. I lepiej być jej po prostu pewnym. Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego laski się wykrzywiają w Twoim silniku. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012
|
|
|
Set3 napisał/a: | Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego laski się wykrzywiają w Twoim silniku. |
W moim przypadku "laski" wykrzywiają się na widok mnie oraz mojego silnika i dzwięku komina. Ich twarze są bezcenne.
Tak na poważnie już to zapewne ma coś nie tak z koszem sprzęgłowym. Sprężynki nie równo są poskładane i musi coś blokować. ja bym zdjął lewą pokrywę i zobaczył co jest nie tak na nowo to obejrzał i ew. poprawił. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1747 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012
|
|
|
Jakoś nie ogarniam jak kosz sprzęgłowy i sprężynki mogą wygiąć wałek zdawczy, ale to może być moje zmęczenie... |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012
|
|
|
Nie musi akurat to być przyczyną ale zdjąć pokrywę z lewej strony można, celem weryfikacji usterki i wykluczenia tej opcji.
U mnie w przypadku wibracji silnika większość wskazywała na balansjer, klinek wałka balansowego. Po rozebraniu okazało się że to było zupełnie co innego, coś co nikt nie przypuszczał że może się popsuć. W tym przypadku kosza sprzęgłowego jednak bym sprawdził. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012
|
|
|
wiesz za dużo kolego masz siły ...
Maruder ma racje masz jakies opory lub urządzenie przy deklu które wyciska popychacz nie ma wszystkich kulek i nierówno pracuje. I wyciska krzywo.
Generalnie popychacze się nie krzywią. Ale miałem przypadki gdy klient kupował popychacz a po miesiącu chciał następny. Potem wymienił i nasmarował urządzenie przy tym deklu i było ok. (no narazie 2 miesiące:) ) |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
Ostatnio zmieniony przez Set3 Czw 12 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012
|
|
|
Kolego a co noga ma do tego? Ja nie rozumiem jak można sprzęgło wciskać nogą na GSie ? To nie puszka więc się nie da chociaż może...
Set całkiem możliwe że tak może być. Swoją drogą ja się zastanawiam co jest pod tym małym dekielkiem przykręconym na dwie śrubki na pokrywie zębatki zdawczej. Nomen omen w tym miejscu jest ten wycisk sprzęgła kończy się tam linka idąca od klamki. Jakoś nie miałem potrzeby tam zaglądać wiec nie wiem co tam jest nawet. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012
|
|
|
z nogą sobie jaja robie bo ostatnio koleś dżwignie hamulca za mocno naciskał i frezy pusciły. Jak miałby za dużo pary w rękach to nie przeszkadza mu że dzwignia za ciężko chodzi.
Jezeli chodzi o ten dekielek sprzęgła to możesz to rozkręcić. Polecam jak bedziesz miał więcej czasu. to proste urządzenie wałek z rowkiem spiralnym i kulkami w tym rowku. Jak naciskasz sprzęgło obraca się i wyciska wałek sprzęgła i w konsekwencji rozłancza sprzęgło. Czasem jak brakuje kulek wyciska się krzywo.
Tam jest smar ale i dużo brudu od małego napędu. I dlatego warto tam zajrzec |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|