Predkosci/obroty/biegi |
Autor |
Wiadomość |
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Cze, 2009
|
|
|
Przy 9200 - nie wiem. Posprawdzam sobie w najbliższym czasie i zobaczymy, jak praktyka zderzy się z teorią. |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Sro 24 Cze, 2009
|
|
|
MarcinN napisał/a: | ^^
Wpisałem parametry mojego motocykla w tę tabelę.
1. 2.461
2. 1.777
3. 1.380
4. 1.125
5. 0.961
6. 0.851
Final 6.614 (liczone jako primary 2.714 * final 2.437)
. |
Ja mam pytanko co oznaczaja te liczby prz poszczegolnych przelozeniach?? |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Cze, 2009
|
|
|
To są właśnie przełożenia.
Przykładowo: 2.461 na jedynce oznacza, że obroty na wyjściu ze skrzyni biegów są 2.461 razy mniejsze niż na wejściu. Ostatecznie (Final * bieg) daje proporcję między obrotami wału bezpośrednio w silniku a obrotami tylnego koła.
Na jedynce jeden pełny obrót tylnego koła jest wynikiem (6.615*2.461) 16.277 obrotów silnika. |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Cze, 2009
|
|
|
Jak już liczycie, "sławna" zmiana zębatki z 16 na 15, ma to sens?
VMax mnie strzyka czy 160, czy 170, a momentem nie pogardzę. |
|
|
|
|
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Cze, 2009
|
|
|
Zmiana zębatki z 16 na 15 zębów powoduje zmianę przełożenia "final" z 6.614 na 7.056. Oznacza to, że V max (9200 RPM) na szóstym biegu spadnie ze 189,1 do 177,3 km/h. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009
|
|
|
Vmax licz na przełożeniu bezpośrednim, przykładowo zwiększając zębatkę z przodu z 16 na 30 Vmax wynosi 298 km/h czyli niewiele mniej niż Hayabusa, a na 32 312, na 48 wynosi 392, a na 95 wynosi 685, dalej patrząc na zębatce 10 vmax wynosi 103.2 km/h ale kopa do 100 km/h ma w 2.4 sec. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | 100 km/h ma w 2.4 sec. |
hubertgontarz napisał/a: | wynosi 298 km/h |
Nic specjalnego - mój ma takie osiągi na I biegu |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | Żeby sprawdzić jaki masz rzeczywisty Vmax należy dysponować dokładną aparaturą, o małym błędzie np. GPS lub dobrze ustawiony liczniki rowerowy. oraz długą równą prostą.
|
z tym licznikiem rowerowym to też tak różnie może być bo kiedyś kupiłem jakiś za 10zł do roweru to powyżej 50km/h zaczynał pokazywać co chciał
1000 post |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009
|
|
|
Leon84 napisał/a: | hubertgontarz napisał/a: | 100 km/h ma w 2.4 sec. |
hubertgontarz napisał/a: | wynosi 298 km/h |
Nic specjalnego - mój ma takie osiągi na I biegu |
To się robi tak: wyjeżdżasz z gieeską na wieżowiec na dach, wrzucasz jedynkę, sprzęgło, manetka i ... niedługo masz 298kmh. Można wrzucać wyższe biegi (lub nie) wg brzmienia silnika lub świstu w uszach, jak kto lubi, dużego znaczenia to nie ma.
Mnie więcej tyle warte sa symulacje (giełdy, efekt cieplarniany itd). mała zmiana parametru równania różniczkowego i wynik jest zupełnie inny. Ta nie uwzględnia oporów, przy oporach równych zero GS pojedzie 300kmh. |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 25 Cze, 2009
|
|
|
cosinus napisał/a: | To się robi tak: wyjeżdżasz z gieeską na wieżowiec na dach, wrzucasz jedynkę, sprzęgło, manetka i ... niedługo masz 298kmh. |
To jak już wszyscy liczymy to budynek musiałby mieć ok 330 metrów |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Cze, 2009
|
|
|
Pojeździłem dzisiaj z GPSem.
Wyniki trochę mnie zaskoczyły.
Po pierwsze - prędkościomierz mocno zawyża. Pokazuje 60, jest 55. Pokazuje 100, jest 91. Pokazuje 120, jest 108.
Na czwartym biegu przy 4000 RPM mam około 57 km/h. Wg teorii na dużej zębatce powinno być 62, na małej 58.
Na piątym przy 4000 RPM mam 67 km/h. Powinno być 73 lub 68.
Na trzecim przy 6000 RPM mam 68 km/h. Powinno być 76 lub 71.
Wniosek z tego taki, że mam małą zębatkę u siebie. No i teoria dość dobrze przystaje do rzeczywistości.
Przy okazji zrobiłem sobie pomial zużycia paliwa. Na 10 litrach przejechałem 225 km. Czyli spalanie 4.45 l/100 km. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 26 Cze, 2009
|
|
|
I stąd osiąga się na GS-ie 180-190 km/h.
Byłbym wdzięczny za więcej informacji co do zawyżania prędkości.
O ile zawyża przy różnych prędkościach, na różnych biegach. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 27 Cze, 2009
|
|
|
MarcinN, a jaka przyjmujesz sprawność w przekładni mechanicznej ? |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
Endrju [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Cze, 2009
|
|
|
Ostatnio sprawdzałem z GPS-em i przy 100km/h GPS wskazywał 92km/h. |
|
|
|
|
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Cze, 2009
|
|
|
Hubert, zawyżanie prędkościomierza nie zależy od biegu, na którym się jedzie. Zależy od wyskalowania prędkościomierza. W moim przypadku jest to ok. 9%. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|