Odpowiedz do tematu
: Prędkości/obroty/biegi
Witam. Napiszcie proszę jakie macie prędkości na poszczególnych biegach i jak to się ma do obrotów. Ciągle mnie męczy że mam zdławioną wersję ! Pozdrawiam !
:
na 1., 2. i 3. biegu nie poczujesz mysle róznicy..
na 4.biegu 4 tysiące i 60km/h (bieg typowo do miasta..)
na 5.biegu przy 4.tysiącach niecałe 80km/h..
na 6. biegu najlepiej.. 100km/h i 5 tys. obrotów.. 120km/h i 6 tysiecy, 140 i 7 tys. obr.
na 4.biegu 4 tysiące i 60km/h (bieg typowo do miasta..)
na 5.biegu przy 4.tysiącach niecałe 80km/h..
na 6. biegu najlepiej.. 100km/h i 5 tys. obrotów.. 120km/h i 6 tysiecy, 140 i 7 tys. obr.
pozdrawiam- Juli(an)
:
Dzięki ! Jutro przetestuje to co mi napisałeś ! Pozdro
:
Jak miałem GS to sprawdzałem i potwierdzam. Wersja oddławiona.
Lemon napisał/a: |
na 6. biegu najlepiej.. 100km/h i 5 tys. obrotów.. 120km/h i 6 tysiecy, 140 i 7 tys. obr. |
Jak miałem GS to sprawdzałem i potwierdzam. Wersja oddławiona.
:
No właśnie. Zrób tak jak Hubert mówi. Ja obroty mam takie same a wersję mam zdławioną:] 150km/h max. Różnica taka, że mocy brakuje. Obroty nie mają chyba z tym nic wspólnego. Po prostu silnik dostaje mniej paliwa.
To be old and wise, don’t we first have to be young and foolish?
:
Oczywiście, że prędkość przy danych obrotach będzie identyczna bo to wynika tylko z przełożenia na skrzyni biegów i zębatek, a te są identyczne w obu wersjach... GS chyba nie ma ograniczenia na obrotach, ale sprawdź czy buja się do 10 tyś. na 2-3 biegu, a najlepiej na autostradę i sprawdzić v-max tak jak Hubert napisał...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
:
to dobrze wiedzieć.. czyli na autostradę i jazda
pozdrawiam- Juli(an)
:
Lemon, Ty na 100% nie masz zblokowanego
mozesz mi wierzyć
mozesz mi wierzyć
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
no no, tyle to ja wiem swojego już testowałem z chłopakami na tamie..
pozdrawiam- Juli(an)
:
Dzisiaj zrobiłem mały test - na 2 biegu 80 km/h i 10 tysięcy obrotów -- 3 bieg 110 i prawie 10 tysięcy obrotów -- więc może mam motor oddławiony - dodam że mam 191 cm wzrostu i warze 102 kilo (lekki nie jestem) . Jak się Wam wydaje po tych prędkościach na 3 biegach? Pozdrawiam ! Adam
:
Swego czasu zrobiłem sobie arkusz w excelu pozwalający wyliczać teoretyczne prędkości na na danym biegu i prędkości obrotowej silnika.
Gdyby ktoś był zainteresowany: http://www.sendspace.pl/file/hzT51C92/ - (dane wpisane są pod GS-a). Można je zmienić edytując zielone komórki
Na pewno nie są to jakieś bardzo dokładne dane, głównie ze względu na dość prosty sposób liczenia obwodu koła. Niemniej jednak jakieś wyobrażenie można sobie wykształcić
Gdyby ktoś był zainteresowany: http://www.sendspace.pl/file/hzT51C92/ - (dane wpisane są pod GS-a). Można je zmienić edytując zielone komórki
Na pewno nie są to jakieś bardzo dokładne dane, głównie ze względu na dość prosty sposób liczenia obwodu koła. Niemniej jednak jakieś wyobrażenie można sobie wykształcić
:
^^
Wpisałem parametry mojego motocykla w tę tabelę.
1. 2.461
2. 1.777
3. 1.380
4. 1.125
5. 0.961
6. 0.851
Final 6.614 (liczone jako primary 2.714 * final 2.437)
Parametry koła: 130mm 70 17
Empirycznie sprawdziłem, że przy 4 tys RPM motocykl na 2-3-4-5-6 biegu jedzie analogicznie około 40-50-60-70-80 km/h. Wg tabeli wychodzi podobnie więc dane są prawidłowe.
No i teraz pytanie: wg tabeli przy 9200 RPM na szóstym biegu motocykl powinien jechać 189 km/h. Na piątym 167. Czy tak jest w rzeczywistości? Nie jechałem jeszcze tak szybko więc nie wiem. W moim świadectwie homologacji napisano, że V max to 170 km/h, co by znaczyło, że na szóstym biegu nie ma już siły osiągnąć więcej niż 8270 RPM.
Wpisałem parametry mojego motocykla w tę tabelę.
1. 2.461
2. 1.777
3. 1.380
4. 1.125
5. 0.961
6. 0.851
Final 6.614 (liczone jako primary 2.714 * final 2.437)
Parametry koła: 130mm 70 17
Empirycznie sprawdziłem, że przy 4 tys RPM motocykl na 2-3-4-5-6 biegu jedzie analogicznie około 40-50-60-70-80 km/h. Wg tabeli wychodzi podobnie więc dane są prawidłowe.
No i teraz pytanie: wg tabeli przy 9200 RPM na szóstym biegu motocykl powinien jechać 189 km/h. Na piątym 167. Czy tak jest w rzeczywistości? Nie jechałem jeszcze tak szybko więc nie wiem. W moim świadectwie homologacji napisano, że V max to 170 km/h, co by znaczyło, że na szóstym biegu nie ma już siły osiągnąć więcej niż 8270 RPM.
:
Odpowiedz do tematu
Żeby sprawdzić jaki masz rzeczywisty Vmax należy dysponować dokładną aparaturą, o małym błędzie np. GPS lub dobrze ustawiony liczniki rowerowy. oraz długą równą prostą.
Pamiętaj że 5 bieg jest biegiem bezpośrednim, a 6 mocnym nadbiegiem dla obniżenia obrotów i większej ekonomiki jazdy.
Jaką prędkość uzyskujesz na piątym biegu przy 9200 obr/min.?
Pamiętaj że 5 bieg jest biegiem bezpośrednim, a 6 mocnym nadbiegiem dla obniżenia obrotów i większej ekonomiki jazdy.
Jaką prędkość uzyskujesz na piątym biegu przy 9200 obr/min.?