Rezerwa |
Autor |
Wiadomość |
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2008
|
|
|
no Spajdi widzę że sprawę załatwiłeś za mnie. Dzieki. Oczywiście chodziło o __MOTOCYKLE__ czyli wszystkie nowe maszyny. Nie mam styczności z nówkami więc nie wiem jak tam to jest. Przełącznik przy manetce to fajna sprawa ale przyznam że kranik wcale uciążliwy nie jest. Nawet powiem więcej, żałuję że w aucie nie ma takiego, bo bym mógł dokładnie spalanie sprawdzić a kanistra wozić nie chce w bagażniku.
Jednak kranik to przydatna rzecz, kiedy się wie jak go używać |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2008
|
|
|
metalbeast napisał/a: | Nawet powiem więcej, żałuję że w aucie nie ma takiego, bo bym mógł dokładnie spalanie sprawdzić |
a komputery pokładowe? wyliczenia srednie, chwilowe itp itd..
a jesli takowego nie ma to chociaż lampka świecąca w przypadku włączenia się rezerwy.. no to to chyba wszystkie maja.. |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
Piterek
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 193 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2008
|
|
|
metalbeast napisał/a: | Nawet powiem więcej, żałuję że w aucie nie ma takiego |
Nie ma czego żałować!!!
Kup Trabanta z silnikiem dwusuwowym, tam byl kranik jak w moto
Jak brakowało paliwa na ON, wysiadałeś z auta, podnosiłeś maskę silnika(tam był zbiornik paliwa) i przełączałeś kranik na rezerwę |
_________________ chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600 |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2008
|
|
|
Hehe Lemon wiele samochodów nie ma kontrolki rezerwy tylko wskaźnik np. Ford Mondeo 93'-00' z wykluczeniem wersji najbogatszej wyposażenia Ghia, Daewoo Tico (jakiś tam krótko produkowany rocznik miał, ale to chyba nie na nasz rynek) moje Tico nie ma kontrolki 98 rok...
Na pewno jeszcze wiele modeli bez kontrolki rezerwy i komputera by się znalazło
W samochodzie najdokładniejsze wyliczenie spalania to chyba zatankować do pełna aż pistolet wybije przejechać x np. 200-300km i dotankować do pełna - zapisać ile się zrobiło kilometrów, a ile udało się wlać tak kilka razy policzyć średnią i mamy dosyć rzetelny wynik ile nasze autko wciąga paliwka ten stary sposób chyba jest najdokładniejszą metodą sprawdzenia spalania bo np. sprawdzanie po tym ile jest na wskaźniku jest obarczone sporym błędem
Także metal polecam Ci tą metodą sprawdzić sobie kiedyś spalanie w puszce
Pozdro |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
no własnie miałem pisać że fordy nie mają lampki, a neistety GHIA nie mam... Pożałowali mi chyba wyposazenia Spoko, wiem ile moje auto pali, ale kranik to i tak fajna rzecz. Wyobraźcie sobie - tak jak w moto, można zapomnieć dolać, choć w naszych GSach nie ma wskaźnika to nawet jeśli by był, kranik robi nam dobrą robotę. Oszczędziło by to niektórym sprintu z kanistrem po paliwo |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
Ghia escort tez nie ma ...
co do kranika zupełny bezsens po to masz wskażniki w nowszysch moto + lampka rezerwy by nie pierd... sie w czasie jazdy w jakięs chore przełączanie |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
st3fan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
No widzę, że temat ostro na boczek poszedł. Tak czy inaczej dowiedziałem się co nie co odnośnie rezerwy i widzę, że to tylko metoda na czuja. Jak pojeżdżę trochę to może będę wiedział o co chodzi. Na razie zrobiłem wczoraj pierwsze 15km po bocznych uliczkach (jeszcze nie mam A) i mi się strasznie podoba.
Dzisiaj pewnie zaleję na stacji bak, bo mimo wszystko jeszcze nie chciałbym się przekonywać jak przekręcać kranik w czasie jazdy, albo jak już mi Suzi stanie i odmówi posłuszeństwa.
Cudze chwalicie, swego nie znacie Lemon, zajrzyj na TwojeAUTO.info - może Ci się bardziej spodoba niż ta niemiecka strona...
btw. podpowiem, że na stronę można wejść również z adresu www.TwojeMOTO.info |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
Piterek napisał/a: | Kup Trabanta z silnikiem dwusuwowym, tam byl kranik jak w moto
Jak brakowało paliwa na ON, wysiadałeś z auta, podnosiłeś maskę silnika(tam był zbiornik paliwa) i przełączałeś kranik na rezerwę |
Miałem kiedyś Trampka i na 100% kranik był wew. samochodu, nad kolanami pasażera. żeby dowiedzieć się o ilości paliwa w baku trzeba było wyjść, otworzyć maskę i zmierzyć ilość "patyczkiem". - to tak .
Co do kraników w nowych motocyklach - to jednak w niektórych montują. Nie służą one jednak do przełączania rezerwa itd. Są jedynie przydatne przy zdejmowaniu baku z moto. |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
Piterek
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 193 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
k2 napisał/a: |
Miałem kiedyś Trampka i na 100% kranik był wew. samochodu, |
wiem, wiem... też miałem Trampka...i to kombi, taki rodzinny samochodzik |
_________________ chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600 |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008
|
|
|
st3fan napisał/a: | czoraj pierwsze 15km po bocznych uliczkach (jeszcze nie mam A) i mi się strasznie podoba.
Dzisiaj pewnie zaleję na stacji bak, bo mimo wszystko jeszcze nie chciałbym się przekonywać jak przekręcać kranik w czasie jazdy, albo jak już mi Suzi stanie i odmówi posłuszeństwa |
wiem co czujesz ja tak samo zaczynałem! pierwsze kilometry... ehh Motocykl jakoś topornie sie prowadził (jeszcze nie umiałem go złożyć ) i w ogóle wszystko nowe... Ale kranik mnie zaskoczył lekko. Dobrze że po bocznych drogach jechałem hehe. Sprawa jest prosta - sięgasz lewą ręką pod lewe kolano i dzyndzel w dół a jak nie to sie zatrzymasz, jak ja za pierwszym razem. Drugi raz zabrakło mi paliwa jak trabanta wyprzedzałem wtopa była, bo nie udało mi się sprawnie przełączyć, zwątpiłem i zdechł |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008
|
|
|
metalbeast napisał/a: | Sprawa jest prosta - sięgasz lewą ręką pod lewe kolano i dzyndzel w dół |
Chyba dzyndzel w bok, bo w dół to właśnie ON. |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008
|
|
|
Majic napisał/a: | Chyba dzyndzel w bok, bo w dół to właśnie ON. |
to chyba w górę, jak w dół jest ON |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008
|
|
|
Lemon napisał/a: | Majic napisał/a: | Chyba dzyndzel w bok, bo w dół to właśnie ON. |
to chyba w górę, jak w dół jest ON |
Na górze jest PRI |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008
|
|
|
no to chyba w starych modelach
po '01 jest tak.. dół ON, bok PRI, góra RES |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|