WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Spadajaca zebatka
Autor Wiadomość
croppeq96 

Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 4
Skąd: Dublin
  Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   Spadająca zębatka

Witajcie koledzy!


GS500 - moja pierwsza przygoda z motocyklem, pierwszy problem i dość poważny. Zaraz po kupnie motoru znajomy prowadził i stało się, poszła zębatka, później po założeniu segera ponownie, ponad pół roku nic nie było i aż do ostatniej sytuacji, gdy pojechałem po znajomego i wracaliśmy razem na motorze. Podjazd pod górke i nagle bum - gs nie ma mocy, okazuje się, że spadła ponownie zębatka z wału nie blokując kola tym razem.

Wczoraj założyłem oryginalego segera kupionego od Suzuki ( koleś w warsztacie powiedział, że lepiej aby kupić od nich, bo być może to co miałem było jakąś chińską blaszką) po około kilometrze od domu sytuacja się powtórzyła - koło zblokowane.

Nie był to pierwszy raz kiedy jechałem z kimś. Szczęście w nieszczęściu, zdarzyło się na małej wąskiej uliczce, a bywało, że jeździłem autostradą i wyciągałem z niego maxa... :/ .

Proszę powiedzcie mi czy da się coś jeszcze z tego zrobić. Załączam link do filmików i zdjęcia z oględzin zębatki zdawczej.

Jak widać ten mały rowek jest bardzo płytki i pomimo, że seger po wejsciu robi 'cyk' można go z łatwością wyciągnąć. Wpadłem na 2 pomysły:

1) Bardzo cienkim brzeszczotem pogłębić rowek na segera i założyć mniejszego segera.
2) Przewiercić wał w celu dodania spinki zabezpieczającej przed wypadnięciem zębatki.

A może macie własne sprawdzone pomysły jak sobie z tym poradzić?

Powiedzcie co myślicie i przede wszystkim czy warto to robić, czy może to już czas na złom.
Czytałem, że to bardzo kosztowne wymienić wał na nowy - szczególnie, że mieszkam za granicą...

Link do filmów/zdjęć.

Pozdrawiam,
Piotr
 
 
nav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2011
Pochwał: 11
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 16 Paź, 2019   

Zobacz, czy nie masz problemu z osiowością łańcucha - może to powoduje, że Ci ją ściąga.
_________________
XR&XR&FE
 
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 16 Paź, 2019   

croppeq96 napisał/a:
Powiedzcie co myślicie i przede wszystkim czy warto to robić, czy może to już czas na złom.

Wałek jest do wymiany ma potworny luz na wieloklinie! Dlatego zębatka na skutek tak dużego luzu zsuwa pierścień z rowka i sama spada z wałka.
Jak dla mnie dodatkowo do wymiany jest:
- tuleja wałka bo ma korozję,
- uszczelniacze (wewnętrzny i zewnętrzny) na wałku zębatki oraz uszczelniacz na wałku zmiany biegów, bo się to wszystko poci.
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 16 Paź, 2019   

PePeMotoryzacja napisał/a:

Wałek jest do wymiany ma potworny luz na wieloklinie! Dlatego zębatka na skutek tak dużego luzu zsuwa pierścień z rowka i sama spada z wałka.

Zmierzyłbym suwmiarką średnicę wieloklina...

Strasznie dziwnie to wygląda... Zużyty wieloklin raczej wyciera się na środku gdzie zębatka pracuje, i wydaje mi się że przy takim luzie to powinno być widoczne gołym okiem...

Może to zębatka walnięta? Rowki na wieloklinie wydaje mi się że są ok, ale przy takim luzie zębatki nic dziwnego że segera zdejmuje...
 
 
 
croppeq96 

Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 4
Skąd: Dublin
Wysłany: Sro 16 Paź, 2019   

nav napisał/a:
Zobacz, czy nie masz problemu z osiowością łańcucha - może to powoduje, że Ci ją ściąga.


Jak to sprawdzić?

Cytat:
Strasznie dziwnie to wygląda... Zużyty wieloklin raczej wyciera się na środku gdzie zębatka pracuje, i wydaje mi się że przy takim luzie to powinno być widoczne gołym okiem


Obczajałem inne zębatki użytkowników i nawet różnica między rowkami, a początkiem walka były o wiele większe (może mieli nowy wałek).


A czy to co napisałem żeby pogłębić lekko rowki, aby seger lepiej siedział ma sens? Wtedy nie wyskoczy tak łatwo.

Wymiana walka wydaje mi się zbyt skomplikowana jak dla takiego lajka jak ja... + Nie mam za bardzo możliwości -motor jest na parkingu podziemnym, brak garażu.

Jeszcze jedno pytanie

Zębatka powinna iść wypukleniem do zewnątrz czy wewnątrz?
  
 
 
Kubota s1 

Dołączył: 25 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sro 16 Paź, 2019   

Kolego, wałek i zębatka są wytarte i najlepiej byłoby to wymienić.
Chcąc jednak naprawić doraźnie to co jest, pogłębiłbym rowki i założył dopasowany do nich seger.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 17 Paź, 2019   

Kubota s1 napisał/a:
Chcąc jednak naprawić doraźnie to co jest, pogłębiłbym rowki i założył dopasowany do nich seger.

Przy takim luzie na zębatce nie sądzę żeby to pomogło.

nowa zębatka na pewno.

Natomiast nadal nie widziałem testu jak łatwo zdjąć tego segera:

Załóż poprawnie segera w rowku
wsadź coś cienkiego w szczelinę i zrób kilka pełnych obrotów żeby zobaczyć czy da się go w ten sposób zdjąć.

Zmierz dodatkowo wieloklin w kilku punktach i podaj średnicę...
 
 
 
croppeq96 

Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 4
Skąd: Dublin
Wysłany: Czw 17 Paź, 2019   

Simin - nic tam nie trzeba wsadzac w szczeline, jest ona tak mala, ze nie ma zadnego problemu , aby wyciagnac zebatke. Nie wiem czy obejrzales filmiki do konca, w filmie ponizej przewin do 6:00 i zobaczysz jak sciagnalem wszystko z wału bez problemu.

https://drive.google.com/file/d/1ClFWUbiEVqTVuvMxn_YLJSrs-AcGovBT/view?usp=sharing

Zmierze wałek i dam znac ile on tam ma.

[ Dodano: Pią 18 Paź, 2019 ]
https://drive.google.com/file/d/1GHvWMbvn8snCeF31URwqLqBG2PhxprLF/view?usp=sharing

Link do wymiarów:
- czerwony: dookoła zmierzone wahało się między 24-24.1mm
- żółty (głębina na segera) 23.5mm

0.5mm na segera? Troszke za mało..

[ Dodano: Pią 18 Paź, 2019 ]
https://www.ebay.co.uk/it...isAAOSwU-pXrYxK

Czy ta zębatka będzie dobra?
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 18 Paź, 2019   

zębatka będzie ok.

Niech ktoś kto ma GS500 zmierzy wymiary wieloklina i napisze jak to powinno wyglądać...

http://www.jtsprockets.co...arge/JTF516.png
Tu masz katalogowe wymiary zębatki - zobacz jak wygląda u Ciebie.

tu masz filmik z luzem zębatki przedniej:
https://www.youtube.com/watch?v=cw28RCDtBEk


Co do obracania segera, to na filmie nie chodzi on zbyt łatwo i się trochę zacina... Generalnie taki test segera polega na tym że próbujesz go zdjąć chwytając za środek lub tylko jedną "dziurkę". Przy prawidłowo założonym i trzymającym segerze można tak kręcić tygodniami i nie zejdzie...

Więc spróbuj jeszcze złapać go tak samo ale przesunąć nie w drugą stronę. Czyli jak łapiesz za któreś oczko - przesuwasz go w stronę gdzie jest cały, a nie w stronę szczeliny/drugiej dziurki.
 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 18 Paź, 2019   

Napisałem na grupie FB czy ktoś może zmierzyć i podać wymiary wieloklina:


Ma ktoś możliwość zmierzyć i podać:
1. średnicę zewnętrzną
a) w miejscu gdzie pracuje zębatka,
b) w szczelinie segera
c) przed segerem
2. średnicę wewnętrzną (tzn na wgłębieniach zębów)
3. grubość pojedynczego "zęba"
a) u nasady
b) na szczycie
4. odległość między zębami
a) zewnętrzną u nasady
b) zewnętrzną na szczycie
c) wewnętrzną u nasady
d) wewnętrzną na szczycie


Może uda się takie wartości Ci podać dla porównania, a może tutaj ktoś szybciej zmierzy :)
  

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
croppeq96 

Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 4
Skąd: Dublin
Wysłany: Pią 18 Paź, 2019   

taki luz jak na tym filmiku jest wskazany?
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 23 Paź, 2019   

Hej,

Taką odpowiedź dostałem:
Cytat:
mniej więcej zmierzyłem wałek
Od zewnątrz gr 24,9
Pod toczenie na seger 23,1
Dalej wałek do tulejki 24
Odległość między tulejką a zgubieniem zewnętrznym 11
Tyle ile mogłem swoją lichą suwmiarką mogłem sprawdź osiowość między tylną a przednią zębatką możliwe że tam skosuje ci łańcuch

Może jeszcze ktoś podrzuci zmierzone wartości.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.