Cieknacy olej z komory alternatora
Odpowiedz do tematu

: Cieknący olej z komory alternatora
Witam Serdecznie wszystkich fanów GS 500 :)
Od jakiegoś dłuższego czasu (miesiąc) zauważyłem, że coraz bardziej cieknie mi olej z moto. Zdiagnozowałem, że miejsce przecieku to lewa osłona, a więc osłona alternatora. Po otwarciu spłyneło mnóstwo oleju i benzyny. Pytanie skąd tam benzyna ? Czy tak właśnie powinno być ? Zaznaczam, że zapomniałem przed otwarciem komory zamknąć kranika ;/ Moto jeździło bez zarzutu (żadnego oleju w spalinach), tylko miewałem problemy z szybkim rozładowywaniem się akumulatora (może coś z alternatorem jak był zalany olejem). Jestem kompletnie blady w mechanice, ale nie mogłem patrzeć jak moja Suzi płacze olejem, a w sezonie wiadomo jak z kolejką u dobrego mechanika ;)
Czy sama wymiana uszczelki pomoże ? Może ktoś miał podobny problem i wesprze doświadczeniem ;D

Pozdrawiam Serdecznie

: Re: Cieknący olej z komory alternatora
sopel1995 napisał/a:
Po otwarciu spłyneło mnóstwo oleju i benzyny. Pytanie skąd tam benzyna ? Czy tak właśnie powinno być ? Zaznaczam, że zapomniałem przed otwarciem komory zamknąć kranika ;/ Moto jeździło bez zarzutu (żadnego oleju w spalinach),


Na mechanice znam się średnio ale z tego co pamiętam to między zbiornikiem a silnikiem to kranik jest "automatyczny" i otwiera się jedynie gdy poda się podciśnienie z gaźnika. Chyba że membrana przepuszcza albo kranik na PRI jest ustawiony i paliwo spływa przez gaźniki do silnika i podnosi poziom oleju.

Cieknie z lewej strony bo na postoju jest przechylony na lewo. Takie mam spostrzeżenie a czy trafne niech się fachowcy pojawią :wstyd:

GS 500E' 06 => Hornet 600' 08 => NT 1100' 23
:
Witam
Jak odkręciłes dekiel alternatora to tam powinien być olej. Alternator jest w oleju. Przed odkręceniem tego dekielka trzeba było spuścić olej w silniku srubą pod silnikiem. Wyciek z tamtej strony tzn lewej to najczęściej przy lasce popychacza sprzęgła.
Jeżeli zaś miałes w oleju benzynę to ciekawe. W jakim położeniu masz dzwigienkę kranika paliwa. Kranik paliwa jak napisał kolega jest podciśnieniowy i jak masz go otwarty pionowo to działa tylko wtedy gdy pracuje silnik. Jest tez takie położenie kranika które omija blokade podciśnieniową. Wtedy jedynie paliwo trzymane jest przez zaworek w gaźniku. Jeśli i one są uszkodzone paliwo grawitacyjnie Ci po prostu będzie ciekło z silnika. Czyli też nie dostanie się do silnika. Jedynie cylindrami by mogło się dostać paliwo. Ale chyba zauważyłbyś ze pali na 1 a nie na 2.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
Witam. Przyłączę się do tematu. Mój moto jak stoi na nóżce centralnej (bez pochylenia) wszystko jest OK. Jak postawię na nóżce bocznej to kapnie kilka kropli oleju. Co to może być? Pozdrawiam.
Dodam jedynie, że po sprawdzeniu poziomu oleju jest minimalnie ponad stan na bagnecie.

[ Dodano: Wto 20 Sie, 2019 ]
Dodam jedynie, że w ostatnim czasie demontowałem czujnik luzu i montowałem taki w podłączeniu z wyświetlaczem biegów. Doczytałem, że na czujniku powinien być jakiś oring a ja nic nie zakładałem. Czy to może być przyczyna wycieku oleju? Czy tam gdzie umieszczony jest czujnik luzu jest olej bo ja tam miałem sucho. Pozdrawiam.

[ Dodano: Sro 21 Sie, 2019 ]
Witam ponownie. U mnie problem rozwiązał oring pod czujnikiem luzu zakupiony za 25zł. Wymiana a właściwie założenie to 15 min. roboty. Pozdrawiam.

:
Dzięki bardzo wszystkim za podpowiedzi ;D Chyba muszę się skupić na tym kraniku, bo prawdą jest, że nie trzyma :kwasny: Kupię nową uszczelkę, wymienię olej, wszystko ładnie poskręcam i zobaczymy czy dalej będzie mokry, bo skoro ma tam być olej to ta uszczelka nie była szczelna ;) Dziś kupuję i w następny weekend postaram się zmontować. Dam znać po wszystkim czy pomogło ;D Jeszcze raz wszystkim dziękuję za rady :padam:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.