Lozysko glowki ramy |
Autor |
Wiadomość |
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2008 Łożysko główki ramy
|
|
|
Siemka all. Zabieram się za wymianę łożysk główki ramy i mam takie oto pytanka do Was:
1) czy łożyska przed włożeniem do główki ramy mam jakoś przejechać tawotem, albo np główkę ramy od wew. zajechać tawotem
2) czy nakrętkę, która jest pod górna półką i trzyma dolną półkę (taka z czterema rowkami) dokręca się na jakiś moment czy jak?? może ma być dokręcone na maxa -tak aby luźno chodziła dolna półka. Jak ja odkręcałem tą śrubę u siebie to była taka trochę luźna - tzn. nie musiałem użyć dużej siły aby ją odkręcić...
Podzielcie się swoją wiedzą na ten temat... Dzięki z góry za każde info |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2008
|
|
|
w gs nie miałem okazji półek rozbierać, ale w jawie 350 wymieniałem i tam smarowałem łożyska specjalnym smarem do łożysk. a śrubę się dokręca na moment ale jaki trza by w serwisówce zobaczyć. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2008
|
|
|
ja nakrętki od łożyska na żaden moment nie dokręcałem bo nie miałem akurat dostępu do swojego kompa, wiem że śruba kontrująca powinna być jakimś momentem przykręcona (chyba od trzydziestu paru do czterdziestu paru Nm) łożyska przesmaruj porządnie żeby tawot wszędzie się dostał. możesz mieć problem z wyciągnięciem bieżni ja na szczęście dopasowałem jakiś ściągacz z roboty( do nabijania tez by coś się przydało, jakaś rurka dosyć długa dopasowana pod łożysko. jest trochę roboty z tym, załatw sobie kogoś do pomocy zawsze coś przytrzyma, poda klucz albo po browarki poleci jak sie skończą |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2008
|
|
|
zalezy jakie lozyska kupiles, ja kupowalem FAG (sa tansze a o niebo lepsze od orginalnych), one smarowane sa fabrycznie i w zadnym wypadku nie wolno ich niczym smarowac... jesli chodzi o montaz to przed wkladaniem nowych lozysk wloz je na noc do zamrazalnika, w zimnie sie troszke skurcza dzieki czemu latwiej wejda |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
Borko [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
Mój kolega oddał do mechanika swoje moto aby między innymi przesmarować łożysko głowki ramy, teraz gdy moto stoi w miejscu strasznie trudno przekrecic kierownicą ale jak koło jest w gorze na centalce to chodzi luzno, dodatkowo jak pusci się kierownice w czasie jazdy nagle zaczyna go sciagac w prawo albo lewo. Albo sciaga w prawo potem odbija w lewo i coraz szybciej. Dodatkowo miał wymieniane uszczelniacze i zakładany stalowy oplot na przód. Gość mu powiedział ze moze mu sie dziwnie jezdzic ale powinno to ustąpić. Zrobił 1000km i dalej to samo? Czego to może być przyczyna? |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
tez myslę o looknieciu na ten element.. ostatnio po kilku jebb dziurach, w ktore trafilem jak sliwka w gówno zauwazyłem ze przy predkosci ok 80 jak puszcze kiero zaczyna ona delikatnie drgać by po chwili wpaśc w jeszcze wiekszy rezonans trwa to jakieś 4-5sek po czym sie uspokaja.. (ale cały czas jedzie prosto)
jak mam na centralce i odciązam przód to kiera zatrzymuje się idealnie prosto- jak sie dowiedzialem nie powinna- powinna sie automatycznie skręcać na boki |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
wyznacznikiem wyje...zdzonego lozyska glowki jest wyczowalny moment kiedy kiera jest na srodku (na centralnej krecisz od lewej do prawej i na odwrot, a gdny iera jest na srodku to czuc delikatny opor)... jesli chodzi jednak o opor w czasie jazdy (na obciazonym kole) to polecam poluzowac odrobine srobe kontrujaca (ta na gornej polce, chyba 22), delikatnie poluzowac srobe skrecajaca glowke (ta plaska nakretke pod gornymi polkami) i skrecic ponownie kontre ale delikatnie, sprawdzajac co chwile jak luzno sie kiera obraca |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
demondemidi napisał/a: | wyznacznikiem wyje...zdzonego lozyska glowki jest wyczowalny moment kiedy kiera jest na srodku (na centralnej krecisz od lewej do prawej i na odwrot, a gdny iera jest na srodku to czuc delikatny opor)... |
dokładnie to..
koszty? |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
mnie komplet kosztowal chyba z tego co pamietam jakies 70zl... wydaje sie ze to tanio wiec pewnie jakies gowna, ale zapraszam do poszukania na necie opinii o lozyskach firmy FAG... jak sie wie gdzie kupowac to jest tanio a dobrze |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008
|
|
|
dokrecasz az kiera zacznie ciezko chodzic, jak juz bedzie czyc opor to jeszcze lekko luzujesz, poltem tak samo z kontra... chybaze ktos ma klucz duna to w serwisowce wszystko jest |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
Jamez [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
Heja,
odświeżę trochę temat bo zabieram się do wymiany łożyska. Może ktoś napisać ile czasu zajęła mu wymiana gdy pierwszy raz to robił? Raczej wolne popołudnie czy urlop |
|
|
|
|
plasticman [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sie, 2009
|
|
|
dołanczam się do pytania Jameza, niebawem musze tez wymienic to łożysko;p mozecie pokrótce napisac czy brac sie za to samemu czy raczej serwis? pozdrawiam |
|
|
|
|
Boogy [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2009
|
|
|
Witam,
ja także musze zmienić łożyska. Napiszcie mi czy te łożyska mają jakiś symbol czy coś takiego bo również chciałbym poszukać zamiennika a nie pakować się od razu w łożyska z serwisu. Nie mam ich wymontowanych więc nie mam co wziąć na wzór. Jeśli ktoś jeszcze wie gdzie można kupić je w Lublinie (w centrum motoryzacyjnym na górce?) to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
|