kilka pytan przed rozpoczeciem sezonu
Odpowiedz do tematu

: kilka pytań przed rozpoczęciem sezonu
hej.
Sezon zbliża się wielkimi krokami dlatego mam do was kilka pytań:
1. Napięcie łańcucha ma chyba 8 regulacji (kresek). Aktualnie mam napięty na 5 kresce. Pytanie, czy dopóki napięcie łańcucha nie będzie na ostatniej kresce i łańcuch nie będzie naciągnięty, są jakieś obawy że łańcuch jest zbyt zużyty? Regularnie go smaruje.
2. Zastanawiam się nad tankbagiem, jeszcze nie mierzyłem żadnego na moim GS'ie, pytanie jaki duży tankbag będzie najlepszy, żeby nie był za duży?
3. Rok temu, przy zakupie motocykla były regulowane i czyszczone gaźniki. Od tamtego roku zrobiłem max 3-4k km. Pytanie, co ile regulować i czyścić gaźniki? oczywiście kontrolnie, zanim motocykl zacznie źle palić itp.
4. Wymieniałem klocki hamulcowe przód. Pytanie jak długo będą się docierały oraz jakie grube powinny być tylne klocki by wytrzymały sezon bez niespodzianek? Moje mają grubość ok 4mm i nie wiem czy już je wymieniać czy jeszcze nie, a jak wymieniać tył, to na jakie?
5. Myślałem nad obklejeniem baku przeźroczystą folią w ochronie lakieru przed tankbagiem i ewentualnymi kamieniami które mogą wpaść miedzy ubranie motocyklowe a bak. Jaką folie polecacie?
6.Planuje założyć uchwyt na nawigacje, ale potrzebuję do tego odkręcenia dwóch śrubek mocujących clip-on (śruby zaznaczone na obrazku). Pytane czy clip-on ma na sobie jakieś zabezpieczenie typu wyfrezowany wpust czy coś co uniemożliwi założenie go inaczej niż fabrycznie? pytam bo chciałem uniknąć problemów z poprzesuwanymi manetkami itp. Jeżeli nie ma takiego zabezpieczenia to jak unieruchomić manetkę by się nie przekręciła w uchwycie?

:
1. Kreski sa tylko orientacyjne, zużycie zależy od stylu jazdy i jakości napędu. Jak będzie nierówno wyciagniety, to tez trzeba wymienić niezależnie od kresek.
2. Nie ma czegoś takiego jak za duży tankbag. Pytanie tylko co chcesz tam wozic. Ja mam małego oxforda, bodajże 18litrow, mi wystarcza całkowicie.
3. Jak jest dobrze to nie ruszaj, brak wskazań jest przeciwwskazaniem.
4. Przyhamuj pare razy i będą dotarte, kilka km najwyżej. Na klockach jest linia max zużycia.
5. Tego nie wiem, ja się nie przejmuję takimi bzdetami :P

:
Ad.1. dokładnie jak napisał Xalor, jeśli łańcuch jest nierówno rozciągnięty (sprawdzasz go w kliku pozycjach przetaczając motocykl, obracając tylne koło na centralce), gdy widzisz, że zęby zębatki zdwaczej lub na tylnym kole są półokrągłe i z jednej strony wyraźnie ścięte lub gdy widać, że łańcuch pogubił oringi/xringi to nawet jak jest sporo jeszcze regulacji napęd do wymiany.

Ad.2. Tankbagi są bardzo różnej konstrukcji mocowania jak i pojemności, ja np. mam duże kufry, gdzie centralkę o poj. 52l wożę zawsze i tankbag z mocowaniem Qicu-Lock od SW-Motecha ma tylko 7l, na zasadzie aby pod ręką był portfel i telefon, nie służy mi on to jakiegokolwiek pakowania się, ale jeśli jest to jeden z twoich podstawowych sposobów na pakowanie to polecił bym Ci jakiś tankbag o regulowanej pojemności np. 21l a po rozpięciu suwaków 41l co zapewni na co dzień niewielkie wymiary, a jak potrzeba gdzieś w dalszą trasę to da się go dopakować. Generalnie zasada jest prosta - ma nie przeszkadzać w kierowaniu motocyklem, dobrze aby miał paski, bo na samych magnesach potrafią odlecieć (widziałem już takie wypadki), fajną opcją jest też właśnie ten system Quicj-Lock ale to już trochę kosztuje, wpinasz tankbag w specjalne złącze mocowane do wlewu paliwa.

Ad.3. Podczas serwisu sprawdzasz stan świec, to podstawa, jeśli mają prawidłowy kolor nie ruszasz gaźników, odstępstwem od tego jest sytuacja gdy regulujesz zawory lub wymieniasz filtr powietrza - zwłaszcza ta ostatnia operacja jak moto po wymianie filtra dostaje więcej tlenu wymusza wręcz regulację gaźników

Ad.4. Pytanie na jakie klocki wymieniłeś, chodzi o ich twardość, miękkie klocki bardzo szybko ułożą się do tarcz i dotrą, klocki twarde, tzw wyczynowe jeśli ich prawidłowo nie rozgrzejesz, po kilku gwałtownych hamowaniach mogą się zeszklić a wtedy dupa a nie hamulce, co do tylnych to wszystko zależy od techniki jazdy, ja mając GSa przez 4 lata i ~20000km nie zmieniałem tyłu w ogóle, gdyż używam go tylko w sytuacjach awaryjnych, teraz jak mam DLa z silnikiem V to w ogóle nie używam hamulców tylko hamuje silnikiem, oczywiście mowa o hamowaniu planowanym, więc trudno ocenić na ile one starczą, masz wskaźnik zużycia i on jest wykładnikiem tego czy należy je wymienić czy nie.

Ad.6. A rozważałeś taki uchwyt, który mocował byś do rury clip-on'a między uchwytem lusterka, a uchwytem samego clip-on'a w półce, ew. jak pokazywał gdzieś jeden z forumowiczów, mocowanie na przegubie do dołu półki lub do lagi ?

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Jeżeli chcesz w miarę pojemny tankbag i wygodny to polecam "tankbag oxford 38l", jest regulowany (tak jak Studi właśnie piszę, po rozpięciu suwaka masz kolejną "kondygnacje", można z niego zrobić plecak, ma odpinaną "szaszetke/nerke", mocne magnesy, a do tego dodatkowe zabezpieczenie w postaci paska. I według mojej opinii również stosunkowo dobrej jakości zamki.

Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
:
[quote="studi"

Ad.6. A rozważałeś taki uchwyt, który mocował byś do rury clip-on'a między uchwytem lusterka, a uchwytem samego clip-on'a w półce, ew. jak pokazywał gdzieś jeden z forumowiczów, mocowanie na przegubie do dołu półki lub do lagi ?[/quote]


Mógłbyś mi podesłać linka do takiego uchwytu który tam się zmieści? pytam bo większość uchwytów jest dosyć szeroka i nie mieści się w taką szczelinę a nie chce przesuwać clip-ona w żadną stronę.

Jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wie jakie dokładne wymiary mają śrubki które są zaznaczone na zdjęciu? Planowałem właśnie tam założyć dłuższe śruby po to, żeby założyć tam blachę (po obu stronach, na obydwu cliponach, i wstawić miedzy tą blachę rurkę która pozwoli mi na założenie i uchwytu i zasilania czy innych pierdół które można założyć na rurkę.

:
to tylko kilka znalezionych na necie








Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
mam wielką prośbę. Może mi powiedzieć w jakim stanie jest mój napęd? zdjęcia regulacji nie robiłem bo mam na połowie. Bardzo brudny ale to ze smaru także nie ma tragedii:)

:
Zębatki jeszcze w porządku. Luz zmierz, na równym podłożu, motocykl oparty na nóżce, w połowie odległości między zębatkami powinien wynosić 2-3 cm, jeśli więcej to trzeba podciągnąć. Zrób kilka pomiarów, obracając tylne koło albo przepychając motorek o kawałek, we wszystkich miejscach musi być tak samo.

Bardzo brudny jest wtedy jak się nim rzuci w ścianę i zostaje przyklejony :rotfl: ale wymyć możesz z tych złogów starego smaru i przesmarować na nowo.

:
Nigdy ani szybko nie ruszałem, ani nie paliłem gumy więc myślę ze naciągnięty nie powinien być. Sprawdzałem luz w jednym miejscu ale jak bede mial czas to sprawdze w kilku.

:
w jednym miejscu jest niemiarodajny, bo nie wykryjesz nierównomiernego wyciągnięcia, co do mycia to polecam miękką szczotkę do zębów i butelkę z naftą, a potem czystą płócienna ściereczkę do sucha, nafta jest bezpieczna dla oringów/xringów, rozpuszcza zarówno zaschnięty smar jak i częściowo usuwa rdzę, zarówno wymyjesz łańcuch jak i zębatki oraz tylną felgę jeśli jest uwalona smarem, ale trzeba uważać na opony bo potem można się zdziwić jak ci tył ucieknie. Jeśli nigdy nie zaglądałeś to warto zdjąć osłonę przedniej zębatki i zobaczyć/wyczyścić zalegające tam złogi zbitego piachu oklejonego smarem.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi, co powiesz na temat stanu napędu? Twoim zdaniem jest także ok?

:
że tak powiem
studi napisał/a:
w jednym miejscu jest niemiarodajny, bo nie wykryjesz nierównomiernego wyciągnięcia

poza tym pokaż stan zębatki zdawczej, bo tylna
xalor napisał/a:
jeszcze w porządku

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
A co Ty chcesz wiedzieć? Jak się regulacja skończy to wymieniasz komplet i śmigasz dalej. Nie ma wielkiej filozofii.

Suzuki GS 550 M Katana '82
:
Napęd w jednym miejscu jest bardzo napięty, a pozostałych miejscach luźny.Mechanik zalecił mi wymiane całego napędu na nowy. Zamówiłem X ringowy, pytanie czym on się różni od O ringowego? Pytanie jaka mniej więcej cena dobrego zestawu X ringowego?
Nudziło mi się przez weekend, i wymyśliłem sobie taki uchwyt na telefon.
Co o tym myślicie? może jakieś lepsze pomysły? nie chce stosować jakichś drogich uchwytów.
Oczywiście to tylko wersja testowa czy robić coś takiego w lepszym wykonaniu:)
@edit: pytanie, czy taki łańcuch, który w jednym miejscu jest bardzo naprężony nie wybije czegoś w skrzyni? nie znam się na tym i nie mam bladego pojęcia czy mogę na takim łańcuchu dojechać do mechanika bez dodatkowych uszczerbków?

:
Rożnica polega na zastosowanych uszczelniaczach w łańcuchu. X-ringowy jest trwalszy. W google masz nawet obrazki jak to wygląda :hyhy:

Jak wymieniasz napęd to nie zapomnij o zębatkach, też powinny być nowe. Ja ostatnio w listopadzie za komplet DID520VX2 + zębatki JT płaciłem 350 zł.

Jak nie masz daleko to dojedziesz tylko nie pałuj.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.