GS500F 2005 vs 2007
Odpowiedz do tematu

: GS500F 2005 vs 2007
Witam serdecznie.

Przymierzam sie do zakupu GS500F. Zainteresowaly mnie dwa ogloszenia i prosilbym o pomoc (na podstawie zdjec) w ocenie gdyz jestem zielony w tym temacie. Szczegolnie chodzi mi czy np. lusterka, kierunkowskazy itp sa oryginalne.

http://www.mc-center.dk/p...asp?vareid=3000

http://mymc.dk/motorcykel/item/gs-500-f

Dodatkowe pytanie: Czy w GS500F na owiewkach sa naklejki czy jest to malowanie? Ogladalem jeden z tych motocykli i zdziwilo mnie to ze owiewki sa oklejane bez zadnego zabezpieczenia bezbarwnym lakierem.

Dziekuje i pozdrawiam

:
Naklejki powinny być na lakierze, nie są niczym przykryte.

Jak dla mnie gs z pierwszego linku wygląda na oryginał, który możliwe nawet nie leżał. Lusterka, kierunki, kierownica, dekielki wszystko oryginalne i do tego fajny wydech. Ja bym się nim zainteresował, wygląda nadzwyczaj dobrze.

Ten z drugiego linku musiał leżeć na prawą stronę, dekielek powinien być srebrny a nie czarny. Chociaż dekielek to jest pierwsza rzecz, która ma kontakt z asfaltem w razie gleby (poza kierownicą). Reszta raczej w oryginale. Możliwe, że była jakaś niegroźna parkingówka i ktoś dokupił dekielek, albo moto zostało ładnie naprawione, na wydechu nie widać śladów gleby. Dziwi jednak fakt, że nie ma fotek drugiej strony.

Ogólnie jak dla mnie oba są warte uwagi, swoją drogą bardzo ładne egzeplarze, w Polszy ciężko takiego znaleźć, przebiegi też małe. Z resztą cena też nie mała w przeliczeniu na Plny.

Edit: Dopiero teraz zobaczyłem, że ten pierwszy z 2005 ma najprawdopodobniej zmienioną szybkę, oryginał powinien mieć napis Suzuki, chyba, że światło tak pada i nie widać bo napis powinien byś szary/srebrny.

:
Oba miały przygody, w pierwszym z 2005 roku poza tym na co zwrócił uwagę Rav nie są oryginalne ciężarki na kierownicy, drugi to zapewne pierwsza rejestracja 2008 bo moto jest modelem 2007 (kolorystyka owiewek), dodatkowo prawdopodobnie w obu wypadkach była wymieniana lub lakierowana owiewka boczna, gdyż nie ma ani w jednym ani w drugim wypadku naklejek WARNING ani na zbiorniku ani na bocznych owiewkach

na tej grafice widać że nad wlewem paliwa i po obu stronach powinny być takie nalepki, jeszcze jak rozumiem, że ktoś mógł je zerwać po bokach, to ze zbiornika raczej się nie da bez porysowania tego zrobić


w tym temacie http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5926 masz wszystkie malowania wg. roczników

husumtorv napisał/a:
Dodatkowe pytanie: Czy w GS500F na owiewkach sa naklejki czy jest to malowanie?

na zbiorniku są to naklejki pod bezbarwnym, przy czym "S" na zbiorniku w starszych modelach była także naklejką, a w nowszych wypukłym znaczkiem, natomiast boczne owiewki są wyłącznie oklejane na zewnątrz

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
W moto z 2005 roku goleń na ladze jest od starszej wersji /GSy po 2004 roku maja lagi z bocznymi emblematami/. Zachodzi podejrzenie wymiany całych lag, a to poważny wstępny zarzut przed oględzinami tego GSa. Ze zdjęć nie widać czy całe lagi zmieniane bo owiewki zasłaniają i zdjęcia z odległości robione, dlatego trzeba sprawdzić cały przód motocykla.
Dodatkowo tak jak pisali poprzednicy malowana prawa owiewka /naklejki krzywo są przyklejone/. Brak oryginalnego tłumika. Moto raczej miało większą przygodę niż tylko ślizg?

Drugie moto z 2008 roku, ma nieoryginalny emblemat na silniku /Gsy po 2004 roku mają srebrny emblemat/, może to wynikać ze ślizgu tak jak piszą poprzednicy ale może wynikać też z wymiany całego silnika od starszej wersji /raz już taki temat przerabiałem/ . Moto miało niby emblemat od starszej wersji a jak się okazało to cały silnik był wymieniony i był spory problem z tym moto :) Jeśli silnik jest oryginalny to będzie miał pod owiewkami układ 2 w 1, starsze wersje nie posiadają tego układu.

pozdro
pepe

obecnie dżiksa:)
:
Tak jak pisalem wczesniej ogladalem jeden z tych motocykli a mianowicie ten z 2005r. Motocykl rzeczywiscie mial jakas przygode, ale dzieki Wam wiem ze ta przygoda byla wieksza. To co moje laickie oko zobaczylo to prawa owiewka peknieta (nie naprawiona), prawe lusterko, manetka i klamka hamulca byly porysowane. A to co najbardziej rzucalo sie w oczy to bable pod naklejkami. Z tego tez wynikalo moje pytanie o naklejki na owiewkach.

P.S. Na motocykl jest gwarancja 6 miesiecy

Rav napisał/a:

Edit: Dopiero teraz zobaczyłem, że ten pierwszy z 2005 ma najprawdopodobniej zmienioną szybkę, oryginał powinien mieć napis Suzuki, chyba, że światło tak pada i nie widać bo napis powinien byś szary/srebrny.


Masz racje. Nie bylo tam napisu.

studi napisał/a:

(...) dodatkowo prawdopodobnie w obu wypadkach była wymieniana lub lakierowana owiewka boczna, gdyż nie ma ani w jednym ani w drugim wypadku naklejek WARNING ani na zbiorniku ani na bocznych owiewkach


Przejrzalem wlasnie wszystkie ogloszenia GS500F w DK. Jest ich raptem 9 (slownie: dziewiec) i tylko na jednym motocyklu sa naklejki. Na innych nie ma ani jednej. Niestety ten jedyny odstarsza cena ktora jest o 50% wyzsza od tego z 2005r.

PePeMotoryzacja napisał/a:

W moto z 2005 roku goleń na ladze jest od starszej wersji /GSy po 2004 roku maja lagi z bocznymi emblematami/. Zachodzi podejrzenie wymiany całych lag, a to poważny wstępny zarzut przed oględzinami tego GSa. Ze zdjęć nie widać czy całe lagi zmieniane bo owiewki zasłaniają i zdjęcia z odległości robione, dlatego trzeba sprawdzić cały przód motocykla.
Dodatkowo tak jak pisali poprzednicy malowana prawa owiewka /naklejki krzywo są przyklejone/. Brak oryginalnego tłumika. Moto raczej miało większą przygodę niż tylko ślizg?

Drugie moto z 2008 roku, ma nieoryginalny emblemat na silniku /Gsy po 2004 roku mają srebrny emblemat/, może to wynikać ze ślizgu tak jak piszą poprzednicy ale może wynikać też z wymiany całego silnika od starszej wersji /raz już taki temat przerabiałem/ . Moto miało niby emblemat od starszej wersji a jak się okazało to cały silnik był wymieniony i był spory problem z tym moto :) Jeśli silnik jest oryginalny to będzie miał pod owiewkami układ 2 w 1, starsze wersje nie posiadają tego układu.


Tobie PePeMotoryzacja naleza sie najwieksze podziekowania. Prosze tylko o wyjasnienie co oznacza uklad 2 w 1. Probowalem szukac tutaj na forum ale niestety nie znalazlem. Nie ukrywam, ze ten motocykl bede chcial jeszcze obejrzec i dobrze byloby wiedziec czego szukac.


Mialbym jeszcze prosbe o rzut okiem na te 3 propozycje. Aby je zobaczyc musialbym pokonac troche kilometrow.

http://www.123mc.dk/brugt...til-salg/125759 - rocznik 2007. Maly przebieg ale cena juz kosmiczna. 50 km ode mnie. Prawdopodobnie 6 miesiecy gwarancji.

http://www.123mc.dk/brugt...til-salg/133711 - rocznik 2004. 250km do pokonania zeby obejrzec motocykl. Wedlug opisu 100% gwarancja na 1 rok. Motocykl zarejestrowany i z waznym przegladem. Najwiekszy przebieg z wybranych przeze mnie.

http://www.123mc.dk/brugt...til-salg/125575 - rocznik 2007. Tylko jedno zdjecie. Prawdopodobnie 6 miesiecy gwarancji. Ok 90 km do przejechania

:
husumtorv napisał/a:
Przejrzalem wlasnie wszystkie ogloszenia GS500F w DK. Jest ich raptem 9 (slownie: dziewiec) i tylko na jednym motocyklu sa naklejki. Na innych nie ma ani jednej. Niestety ten jedyny odstarsza cena ktora jest o 50% wyzsza od tego z 2005r.


U mnie nie ma tej naklejki "Warning, wear helmet bla bla bla..." na baku, ale znalazłem ją w książce serwisowej. Możliwe, że naklejali to dopiero u dealera a nie w fabryce.
Znowu te z bocznych owiewek można bardzo łatwo zerwać, wiem bo zrywałem jak oddawałem owiewkę do spawania.

:
husumtorv napisał/a:
Prosze tylko o wyjasnienie co oznacza uklad 2 w 1. Probowalem szukac tutaj na forum ale niestety nie znalazlem.

Optycznie wygląda to tak:
https://www.google.pl/sea...k9qvuJTCsewYTM:
Pod kolektorem wydechowym z cylindrów wyprowadzona jest stalowa rurka /ok 10mm średnicy/ przykręcana na dwie śruby M6.
Starsze wersje GSów do 2003 roku nie posiadają tego układu zdjęcie w poniższym linku:
https://www.google.pl/sea...2Zn2WnyzyA2afM:
husumtorv napisał/a:
Mialbym jeszcze prosbe o rzut okiem na te 3 propozycje.

Najlepiej ze zdjęć wygląda nr 1, moto przy tym przebiegu powinno mieć jeszcze oryginalną /fabryczną/ przednią oponę-DOT powinien być z 2006/2007 roku.
Dodatkowo obejrzałbym moto nr 2 z Twojego pierwszego zapytania i wybrałbym lepszy egzemplarz. Będziesz miał skale porównawczą bo to takie same motocykle /2007rok/ i prawie ten sam przebieg :)

obecnie dżiksa:)
:
Tak na szybko
- pierwszy zachowany w oryginale i widzę, że stoi u dilera więc prawdopodobnie taka cena m.in. z tego powodu
- drugi, to nie zarzut ale te tarcze hamulcowe typu UFO i do tego niebieskie śruby przy setach kojarzą mi się z agrotuningiem jakiegoś małolata, do tego jakoś dziwnie wygięta klamka sprzęgła, przynajmniej robi takie wrażenie, tylna opona wygląda na bardzo kwadratową ale to także może być złudzenie - poza tym to taką właśnie Fkę miałem (czarna 2004)
- trzecie, w zasadzie nic po tym zdjęciu poza wymienionym wydechem nie widać

husumtorv napisał/a:
Prosze tylko o wyjasnienie co oznacza uklad 2 w 1

nie wiem co to skrót myślowy PePe zastosował, ale wydaje mi się, że miał na myśli układ "2nd Air" bo istotnie on się pojawił standardowo w rocznikach 2004 i nowszych, wraz z nowym gaźnikiem i zmienionym osprzętem silnika, ale uwaga taka, ten układ był także w przedliftorych od '98 roku na francję stosowany, całość pełni rolę czegoś w rodzaju dopalacza spalin aby moto spełniało normę EURO2, która wtedy wchodziła, tak myślę, żo o to chodziło

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi napisał/a:
nie wiem co to skrót myślowy PePe zastosował, ale wydaje mi się, że miał na myśli układ "2nd Air"

Ooo dokładnie o ten układ się rozchodzi. A nazwa "2 w 1" to moje słowotwórstwo wynikające raczej z budowy tego układu. Dwie przelotki z cylindrów łączą się w zaworze i przechodzą dalej jednym przewodem do airboxa :)
studi napisał/a:
bo istotnie on się pojawił standardowo w rocznikach 2004 i nowszych, wraz z nowym gaźnikiem i zmienionym osprzętem silnika

I tu wszystko mi się zgadza, potwierdzam że tak jest.
Natomiast
studi napisał/a:
ale uwaga taka, ten układ był także w przedliftorych od '98 roku na francję stosowany

no właśnie nie spotkałem się z układem wyprowadzeń z cylindrów w tych francuskich motocyklach. Spotkałem się i potwierdzę że na skutek norm spalin motocykle te miały zawsze elektryczną przepustnicę i jedno impulsatorowy zapłon /tak jak w rocznika 2004 i wyżej/ ale z układem opalania spalin z cylindrów się nie spotakłem.
Nawet żadna sztuka z 2003 roku /który jest trochę przejściowy w instalacji i gaźnikach/ nie posiada wyprowadzeń z cylindrów.
Spotkałem to dopiero w rocznikach od 2004w górę tak jak doradzam przed zakupem koledze husumtorv.

obecnie dżiksa:)
:
Wielkie dzieki za wszelka pomoc. Na razie jestem na urlopie. Jak wroce to obejrze oby dwa z 2007. Na pewno dam znac co i jak.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.