Zawory?
Odpowiedz do tematu

:
Nowatek napisał/a:
Rozrzad ogarnę będzie mi pomagał kolega mechanik tyle ze samochodowy;p

No to możesz już zrobić cały serwis silnika:
-sprawdzenie/wymiana podkładek na wałkach,
-regulacja zaworów, bo
Nowatek napisał/a:
od tego czasu zrobiłem 5.5k km

- wymiana oleju... :)

Wstaw fotki z podkładkami po demontażu.

Co do przebiegu to pytałem bo problem z luzem na wałkach pojawia się raczej przy większych przebiegach, w wersjach od 2006 roku, ze sprężystymi podkładkami.

pepe

obecnie dżiksa:)
:
ehh Pan w Suzuki w Toruniu nie wiedział o co mi chodzi ;p

dopiero po pokazaniu zdjęcia spisał numer cześci i sie dogadalismy :)

podkładka 2 szt
płytka 4 szt

łącznie 80,26zł :) do odbioru na sroda/czwartek no bo przecież nie ma na miejscu :O

:
To widzę że jeszcze moment jeszcze chwila i będziesz śmigał :) też muszę się zabrać za swój, daj znać co z tą środą lub czwartkiem bo akurat mam wolne

SÓZÓCKI GS500 -> Hyosung GT650R -> Hyosung Aguila GV650 Limited Edition -> MZ 660 Mastiff -> Buell XB12XT Ulysses
:
no i tego .....

odebrałem dzis podkładki/płytki i wzieliśmy sie za robote .....

po oględzinach doszlismy do wniosku ze wałek ssący jest ok
na wydechowym był luz wiec wymienilismy tylko tu podkładki w kolejnosci jak byly stare

stała/sprężysta/stała po wymianie walek siedzial ciasniej/lepiej udalo sie to bez rozpinania rozrządu wyjelismy tylko napinacz....

skręcamy to do kupy odpalamy no i ..... albo jestem przewrażliwiony albo cos nadal puka tyle ze na pewno ciszej niz przed zmiana podkładek .... łańcuszek rozrządu jest ok bo na niego tez patrzyliśmy ...


pytanie co dalej ? na starej podkładce sprężynowej widać 3 punkty w ktorych jest ta podkładka (wyślizgana/obita/czy jak to nazwać inaczej..)

a pytanie jeszcze jedno


mamy wałek ---------

patrząc na niego z góry z pozycji jak bysmy siedzieli normalnie na moto to te podkladki byly z prawej
a z lewej jest jakas 1 podkładka czy cos takiego tylko chyba troszke grubsza ? ona tez jest wymienna / czy nie trzeba tego robic ? badz co innego dalej ?

:
Gdzieś na forum tu odkopalem temat ze moze być to coś z magneto bądź sprzegielkiem rozrusznika objawy ponoć były takie jak u mnie

:
Nowatek napisał/a:
albo jestem przewrażliwiony albo cos nadal puka tyle ze na pewno ciszej niz przed zmiana podkładek

Jeśli ciszej to znaczy że, trzeba jeszcze podkładki wymienić na ssącym. Wymiana na samym wydechowym może nie dać efektu.

Nowatek napisał/a:
po oględzinach doszlismy do wniosku ze wałek ssący jest ok

Tak jak pisałem wcześniej, ocena stanu technicznego podkładki sprężystej jest trudnym zabiegiem.
Dlatego profilaktycznie musisz wymienić też na ssącym aby mieć komplet wymieniony.
Jak dla mnie masz jeszcze stuki właśnie na tym drugim wałku.
Po nagrzaniu silnika wałek dostaje większego luzu w głowicy, a jak sprawdzasz na zimnym silniku te podkładki to może się wydawać że jest "OK".
Doradzam wymianę podkładek na ssacym przed dalszym rozbieraniem silnika celem szukania przyczyny stukania :)


Nowatek napisał/a:
a z lewej jest jakas 1 podkładka czy cos takiego tylko chyba troszke
grubsza

Tak ma być, poniżej fiszka z układem wałków dla rocznika 2006, podkładka stała NR 2
http://www.cmsnl.com/suzu...06.html#results

obecnie dżiksa:)
:
Moto na serwisie okazało się ze winne jest koło magnesowe....

Ma ktoś używke do sprzedania ?

:
Nowatek napisał/a:
Moto na serwisie okazało się ze winne jest koło magnesowe....

No to dobrze że problem zdiagnozowany.
Tak na przyszłość to jednak trzeba wstawiać filmik z pracą silnika, bo sugestie właściciela nie zawsze dają pełny obraz awarii.
Uszkodzone koło magnesowe a pukanie na wałkach to zupełnie inny rodzaj hałasu/dźwięku.
pepe

obecnie dżiksa:)
:
Witam
Podepnę się pod temat.
Potrzebuję tej podkładki do likwidacji luzu na wałkach o grubości 1,2mm (0916022075), gdzie mógłbym je dostać w necie w Polsce w miarę szybko?
Macie panowie namiary na sklep z częściami oryginalnymi?

Pozdrawiam
robdk

:
robdk napisał/a:
Potrzebuję tej podkładki do likwidacji luzu na wałkach o grubości 1,2mm

Mam taką na stanie 2 sztuki.
Napisz do mnie na maila: ppietrzkowski@interia.pl
Napiszę jutro jaka cena z wysyłką.
Oczywiście podkładka nowa w opakowaniu.
pozdro
pepe

obecnie dżiksa:)
:
PePeMotoryzacja napisał/a:

Ja mam zdanie, że nie można z tym jeździć :kwasny:
W głowicy wałki wyrabiają luz w gniazdach i półpanewkach które je "dociskają".
PS. Producent nie bez powodu przewidział do roczników 1989-2005 /ze stałymi podkałdkami na wałkach/ nad wymiarowe podkładki kasujące ten luz.
Podstawowa/nominalna grubość podkładki to 1mm. Nadwymiary są trzy: 1,1mm; 1,2mm; 1,3mm-według producenta :)
A to czy wymienisz czy skasujesz ten luz czy nie to już Twoja sprawa, większość użytkowników tego motocykla olewa ten temat. Proces trwa jakiś czas a później trzeba wałki lub głowicę wymieniać ;)


Jakby mało było tematów o stukach to odgrzebie jeszcze ten :troll2:

Mędrkowałem po innych tematach i mnie tez dopadło - luz osiowy wałka rozrządu - stuki (filmik).
Dźwięki na rozgrzanym silniku, z okolicy wałka wydechowego i półpanewki B, po przechyleniu cichnie ( od 0:08 sekundy filmu).

W związku z czym pytanie by już wyczerpać temat: co dokładnie wydaje ten stukot? Czy to dźwięk poruszającego się na boki lewo/prawo - "obijającego się" wałka rozrządu o gniazda mocujące?

:
Odpowiem sobie sam :P :facepalm:
Luz osiowy skutkuje tym, że wałek rozrządu obija się na boki o panewki mocujące. Nie jest to szkodliwe dla silnika.

http://www.sportbikes.net...asmc_004983.pdf

https://pl.scribd.com/document/161077508/asmc-004983

Cytat:


- 1/2 -MOTORCYCLE DIVISION4-STROKEBULLETIN GS/GSX/GSX-R NO. 139
Revised DATE: 3/21/2006

Some GS500FK4/K5 motorcycles may exhibit a mild but annoying knocking noise fromthe cylinder head area. This sound will be heard only at idle or just off idle.
Solution
This knocking noise may be caused by the camshafts walking side to side during operationdue to excessive end play. The “walking” movement will not cause damage.Note: Test the source of the noise for camshaft “walking” by carefully leaning themotorcycle over to the left (toward the sidestand) while the engine is running and continueto listen for the noise. The noise will quiet if the camshafts are loaded toward the left handside.




:
Kolejna część mojego monologu:
I po 35 tys. km :facepalm: problem sporadycznych stuków, które jak się okazało powodował luz osiowy wałka wydechowego został rozwiązany.
Standardowa podkładka grubości 1,00mm została zastąpiona podkładka 1,10mm przez co luz z 0,22mm zmniejszył się do 0,12mm (dopuszczalne przez serwisówkę 0,15mm).

Jak ten GS pięknie chodzi po rozgrzaniu :) :hurra:

:
Czy używałeś specjalnego klucza do wciśnięcia zaworu żeby włożyć podkładkę? Jak sobie z tym poradziłeś? Ja mam teraz problemy z mocą na niskich obrotach (bardzo słabo przyspiesza na obrotach poniżej 3000, ruszanie ze świateł to męczarnia) i zaczynam myśleć że będę potrzebował regulacji zaworów. Moto jest stare i niestety trochę zaniedbane ale po to je kupiłem żeby w międzyczasie się tego i owego nauczyć :)

Ja nie wiem, nie chce mi się
:
ave666 napisał/a:
Czy używałeś specjalnego klucza do wciśnięcia zaworu żeby włożyć podkładkę? Jak sobie z tym poradziłeś? Ja mam teraz problemy z mocą na niskich obrotach (bardzo słabo przyspiesza na obrotach poniżej 3000, ruszanie ze świateł to męczarnia) i zaczynam myśleć że będę potrzebował regulacji zaworów. Moto jest stare i niestety trochę zaniedbane ale po to je kupiłem żeby w międzyczasie się tego i owego nauczyć :)


Specjalny klucz służy do wymiany płytek w czasie regulacji luzów zaworowych.
Żeby wymienić podkładkę regulująca luz osiowy wałka trzeba wyjąć wałek rozrządu.

Może to brzmi banalnie, ale w przypadku problemow z wkręcaniem na obroty to najczęściej pomaga podstawowy serwis: regulacja luzów zaworowych i czyszczenie, regulacja i synchro gaźników, warto przy okazji sprawdzic tez stan króćców ssących i szczelność układu dolotowego.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.