Siema
Bujam się gs 500F 06r
W niedziele trochę polatalem po 3 tyg. Przerwy
Latanie jak zawsze większość drogi spokojnie parę razy dostała Suzka w palnik
Wszystko było w jak najlepszym porządku.
Dzisiaj odpalam moto i .... prawdopodobnie a raczej na pewno słychać jak zawory stukaja (klekocze jak zimny diesel wolnossacy) ale tylko na wolnych obrotach powyżej 2k dźwięk ten zanika.
Pytanie jaki może być tego powód? ?
Olej filtry nawet regulacja zaworów cały serwis był zrobiony na początku kwietnia tego roku i od tego czasu zrobiłem 5.5k km wiec o co chodzi ja się pytam ? ;O
Odpowiedz do tematu
: Zawory?
:
Jakby to powiedzieć, no, masz rację, bo zawory w GS 500 robi się co 6 tys. km.
Pozdr.
Nowatek napisał/a: |
prawdopodobnie a raczej na pewno słychać jak zawory stukaja |
Nowatek napisał/a: |
Olej filtry nawet regulacja zaworów cały serwis był zrobiony na początku kwietnia tego roku i od tego czasu zrobiłem 5.5k km wiec o co chodzi ja się pytam ? ;O
|
Jakby to powiedzieć, no, masz rację, bo zawory w GS 500 robi się co 6 tys. km.
Pozdr.
:
Czyli wystarczy regulacja i powinno być ok? Nie wynika to z jakiegoś uszkodzenia itp... ?
I czy w razie gdyby mnie wzięło żeby pojezdzic przed serwisem to coś się popierdzieli bardziej ?
I czy w razie gdyby mnie wzięło żeby pojezdzic przed serwisem to coś się popierdzieli bardziej ?
:
Stukanie zaworów to tylko założenie. Do puki nie sprawdzisz nie ryzykuj jeżdżenia. Tak naprawdę nie wiemy czy to w istocie zawory. Ja bym zrzucił pokrywe zaworów i sprawdził luzy.
:
Po zdjęciu pokrywy można sprawdzić jeszcze luz poosiowy wałków rozrządu.
Jeśli masz oryginalną głowicę z 2006 roku to powinieneś mieć podkładki sprężyste na wałkach.
Rzadko występuje na nich luz ale spotkałem się że trzeba było je wymienić na nowe i problem stukania znikał.
Dodatkowo przy tej robocie dobrze jest sprawdzić stan łańcucha rozrządu i napinacza.
Łukasz77 napisał/a: |
Ja bym zrzucił pokrywe zaworów i sprawdził luzy. |
Po zdjęciu pokrywy można sprawdzić jeszcze luz poosiowy wałków rozrządu.
Jeśli masz oryginalną głowicę z 2006 roku to powinieneś mieć podkładki sprężyste na wałkach.
Nowatek napisał/a: |
Bujam się gs 500F 06r |
Rzadko występuje na nich luz ale spotkałem się że trzeba było je wymienić na nowe i problem stukania znikał.
Dodatkowo przy tej robocie dobrze jest sprawdzić stan łańcucha rozrządu i napinacza.
obecnie dżiksa:)
: Re: Zawory?
Tak jak pisze kol. Pepe obstawiałbym luz osiowy
Sprawdź czy stukanie cichnie po przechyleni motocykla na bok.
Nowatek napisał/a: |
raczej na pewno słychać jak zawory stukaja (klekocze jak zimny diesel wolnossacy) ale tylko na wolnych obrotach powyżej 2k dźwięk ten zanika. |
Tak jak pisze kol. Pepe obstawiałbym luz osiowy
Sprawdź czy stukanie cichnie po przechyleni motocykla na bok.
:
Odpaliłem wczoraj maszynę i niestety przy przechyleniu nie cichnie ...
Bylem dziś u mechanika zapytać co to może być i czy ewentualnie mogę przejechać tak 6 km(do kolegi do ogrzewanego garażu chce na zimę wstawic) powiedział ze nie wie co to może być i żeby lepiej nie jechać. .... powiedział też ze gdyby to były zawory to tlukly by cały czas a nie tylko do 1,5k obrotów. ....
Bylem dziś u mechanika zapytać co to może być i czy ewentualnie mogę przejechać tak 6 km(do kolegi do ogrzewanego garażu chce na zimę wstawic) powiedział ze nie wie co to może być i żeby lepiej nie jechać. .... powiedział też ze gdyby to były zawory to tlukly by cały czas a nie tylko do 1,5k obrotów. ....
:
Up post wyżej edytował em dzisiaj .
:
Mam podobny problem, wstawiam filmik poglądowy u mnie stuka identycznie. Co to może być olej filtry wymienione zawory regulowane jakieś 2k km temu. Czy jest to szkodliwe czy można z tym jeździć ?
Film poglądowy stukot GS500
Film poglądowy stukot GS500
:
Z filmiku ewidentnie na 99% luz osiowy wałków rozrządu.
Ja mam zdanie, że nie można z tym jeździć
W głowicy wałki wyrabiają luz w gniazdach i półpanewkach które je "dociskają".
PS. Producent nie bez powodu przewidział do roczników 1989-2005 /ze stałymi podkałdkami na wałkach/ nad wymiarowe podkładki kasujące ten luz.
Podstawowa/nominalna grubość podkładki to 1mm. Nadwymiary są trzy: 1,1mm; 1,2mm; 1,3mm-według producenta
A to czy wymienisz czy skasujesz ten luz czy nie to już Twoja sprawa, większość użytkowników tego motocykla olewa ten temat. Proces trwa jakiś czas a później trzeba wałki lub głowicę wymieniać
adus1313 napisał/a: |
Mam podobny problem, wstawiam filmik poglądowy u mnie stuka identycznie. Co to może być |
Z filmiku ewidentnie na 99% luz osiowy wałków rozrządu.
adus1313 napisał/a: |
Czy jest to szkodliwe czy można z tym jeździć ? |
Ja mam zdanie, że nie można z tym jeździć
W głowicy wałki wyrabiają luz w gniazdach i półpanewkach które je "dociskają".
PS. Producent nie bez powodu przewidział do roczników 1989-2005 /ze stałymi podkałdkami na wałkach/ nad wymiarowe podkładki kasujące ten luz.
Podstawowa/nominalna grubość podkładki to 1mm. Nadwymiary są trzy: 1,1mm; 1,2mm; 1,3mm-według producenta
A to czy wymienisz czy skasujesz ten luz czy nie to już Twoja sprawa, większość użytkowników tego motocykla olewa ten temat. Proces trwa jakiś czas a później trzeba wałki lub głowicę wymieniać
obecnie dżiksa:)
:
Up
Dziś odpaliłem po zimie i stuka dalej....
Raczej na pewno to nie zawory przy przechylaniu nic nie cichnie wiec walki chyba tez nie ?
Możliwe ze sprężynki w sprzęgle poluzowaly się i tłuka ?
Dziś odpaliłem po zimie i stuka dalej....
Raczej na pewno to nie zawory przy przechylaniu nic nie cichnie wiec walki chyba tez nie ?
Możliwe ze sprężynki w sprzęgle poluzowaly się i tłuka ?
:
W GS 500 jest tak, że jak wałki "pukają" to pochylanie motocykla nic nie zmieni-poparte praktyką .
Luz na wałkach sprawdzisz jedynie zdejmując pokrywę zaworów.
Sprawdza się to tak:
- wałek ssący ustawiasz po znakach na rozrządzie w górnym położeniu prawy cylinder.
Znak "3" na wałku ssącym, znak "2" i "1" na wałku wydechowym widoczne.
Czyli wycięcia wałków do środka.
Wtedy wałek ssący jest "lużny" na krzywkach. Wałek bierzesz w dłoń i sprawdzasz jaki jest luz poosiowy wałka. W Twoim przypadku /GS 500 z 2006 roku/wałki mają sprężynowe podkładki i jest to operacja dość trudna więc należy ocenić stan tych sprężystych podkładek.
Jeżeli są podtarte i wyraźnie traciły sprężystość to należy je wymieni, podkładka wygłada tak:
http://www.cmsnl.com/suzu...her_0916422012/
dodatkowo nie zaszkodzi wymienić podkładki stałe w ilości 2 szt:
http://www.cmsnl.com/suzu...x07_0918122132/
Wałek wydechowy sprawdzasz tak samo tylko rozrząd przestawiasz do "przodu" tak aby krzywki były zwolnione ze szklanek z płytkami.
pozdro
pepe
Nowatek napisał/a: |
przy przechylaniu nic nie cichnie wiec walki chyba tez nie |
W GS 500 jest tak, że jak wałki "pukają" to pochylanie motocykla nic nie zmieni-poparte praktyką .
Luz na wałkach sprawdzisz jedynie zdejmując pokrywę zaworów.
Sprawdza się to tak:
- wałek ssący ustawiasz po znakach na rozrządzie w górnym położeniu prawy cylinder.
Znak "3" na wałku ssącym, znak "2" i "1" na wałku wydechowym widoczne.
Czyli wycięcia wałków do środka.
Wtedy wałek ssący jest "lużny" na krzywkach. Wałek bierzesz w dłoń i sprawdzasz jaki jest luz poosiowy wałka. W Twoim przypadku /GS 500 z 2006 roku/wałki mają sprężynowe podkładki i jest to operacja dość trudna więc należy ocenić stan tych sprężystych podkładek.
Jeżeli są podtarte i wyraźnie traciły sprężystość to należy je wymieni, podkładka wygłada tak:
http://www.cmsnl.com/suzu...her_0916422012/
dodatkowo nie zaszkodzi wymienić podkładki stałe w ilości 2 szt:
http://www.cmsnl.com/suzu...x07_0918122132/
Wałek wydechowy sprawdzasz tak samo tylko rozrząd przestawiasz do "przodu" tak aby krzywki były zwolnione ze szklanek z płytkami.
pozdro
pepe
obecnie dżiksa:)
:
Czyli w razie czego to tylko podkładki wymienić? Wałków nie trzeba ? Może wezmę się w weekend za to bo serwis dopiero 19 kwiecień ;O
:
Dokładnie, wałków nie trzeba wymieniać celem skasowania luzu poosiowego.
Aby wymienić/obejrzeć podkładki należy wyjąć wałki a wcześniej wyjąć napinacz rozrządu.
Po wyjęciu napinacza nie obracamy już układem, wałem
PS. Jaki przebieg na zegarze ma Twoja Fka?
Jeśli rozłożenie i złożenie rozrządu jest zbyt skomplikowaną sprawą dla Ciebie to wstrzymaj się do
Ale zawsze możesz zdjęć pokrywę zaworów i wstawić zdjęcia i filmik z głowicą i luzem na wałkach, zerkniemy wstępnie
pepe
Nowatek napisał/a: |
Wałków nie trzeba ? |
Dokładnie, wałków nie trzeba wymieniać celem skasowania luzu poosiowego.
Nowatek napisał/a: |
Może wezmę się w weekend za to bo serwis dopiero 19 kwiecień ;O |
Aby wymienić/obejrzeć podkładki należy wyjąć wałki a wcześniej wyjąć napinacz rozrządu.
Po wyjęciu napinacza nie obracamy już układem, wałem
PS. Jaki przebieg na zegarze ma Twoja Fka?
Jeśli rozłożenie i złożenie rozrządu jest zbyt skomplikowaną sprawą dla Ciebie to wstrzymaj się do
Nowatek napisał/a: |
bo serwis dopiero 19 kwiecień ;O |
Ale zawsze możesz zdjęć pokrywę zaworów i wstawić zdjęcia i filmik z głowicą i luzem na wałkach, zerkniemy wstępnie
pepe
obecnie dżiksa:)
:
Odpowiedz do tematu
Kurde przebieg moto z wielkiej Brytanii .... I jak kupiłem miał zegary juz przełożone i aktualnie ma coś między 34k a 36k ja sam zrobiłem z 8k. Musze poszukać ksero umowy kupna/sprzedaży między ziomem a angolem od którego kupował poprzedni właściciel. ...
Rozrzad ogarnę będzie mi pomagał kolega mechanik tyle ze samochodowy;p
Rozrzad ogarnę będzie mi pomagał kolega mechanik tyle ze samochodowy;p