WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzewanie motocykla a obroty silnika
Autor Wiadomość
Eryk 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 37
Skąd: Ropa
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   Przegrzewanie motocykla a obroty silnika

hej.
Jestem początkującym motocyklistą GSa i mam kilka pytań.
Moja średnia prędkość waha się od 60km/h do 100km/h, przy czym obroty mieszczą się miedzy 4k(najczęściej) do 5k. Obroty rzędu 6k tylko podczas wyprzedzania lub przyśpieszania.
Mam dwa pytania:
1. jak to dokładnie jest z przegrzaniem silnika? kiedy mogę go przegrzać? czy jazda moim stylem jazdy może grozić przegrzaniu silnika? staram się unikać korków, a jak już stoję dłużej w korku albo wyłączam silnik albo nie stoję dłużej w miejscu niż minutę lub dwie. Z racji tego że nie mam chłodnicy obawiam się przegrzania, dlatego proszę o dokładne info.
2. Jak to jest z tymi obrotami? Jakie są optymalne, do normalnej jazdy?Nie mówię tutaj o wyprzedzaniu, ale ważę 70kg i po prostym mam zazwyczaj 4k-4,5k ew 5k i nie wiem czy to nie za mało lub nie za dużo. Słyszałem że zbyt małe obroty obciążają wał korbowy i przez to silnik się bardziej zużywa. Proszę o dokładne info jak to jest dokładnie z obrotami. Dodam że staram się unikać 5k obrotów dlatego że przy 4-4,5k motocykl jedzie płynnie a przy 5k dostaję dosyć mocnych drgań z którymi raczej nie da sie długo jechać.

Pozdrawiam.
 
 
toffic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lut 2015
Pochwał: 3
Posty: 142
Skąd: RKR
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

Eryk napisał/a: