Za duzo pali ? wyciek paliwa ? |
Autor |
Wiadomość |
dawid9999
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Stw
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016 Za dużo pali ? wyciek paliwa ?
|
|
|
Witajcie, chciałbym podzielić się moim problemem, otóż jeżdżąc po mieście zrobiłem ok. 13 km na rezerwie, następnie wlałem 7.5 litra pojechałem w trasę ok. 50 km plus jakieś 20 km mniej więcej ze stałą prędkością 160-170km/h > po mieście ok. 10 km i 10 km trasy wracając i już musiałem przełączyć na rezerwę... wynik ok 113 km - 7.5 litra... zjechałem na stację żeby dolać trochę benzyny chodź w baku było jeszcze sporo benzyny na moje oko, a gs mam już prawie 2 lata. Tydzień temu w pozycji on po chwili brakowało paliwa i musiałem na res przełączyć chodź był prawie pełny bak, przeczyściłem kranik, przewody, kranik w baku wraz z tym filterkiem i wszystko działało i zastanawiam się czy coś znowu się nie przytkało albo nie cieknie mi paliwo chodź przewody suche, ale moto stoi na zewnątrz. Zawsze tankowałem jak przypomniałem sobie o stacji i nie patrzyłem na spalanie, czy mieliście problem kiedyś z kranikiem w pozycji on ? po wlaniu tych 5 litrów jak wracałem zrobił ok. 60km i już musiałęm przełączyć... macie pomysł jak mogę sprawdzić czy cieknie paliwo ? na postoju nic czy to na odpalonym czy zgaszonym |
|
|
|
|
squarek
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011 Pochwał: 13 Posty: 473 Skąd: WGM
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
Pierwsze co mi przychodzi do głowy jest to, że po prostu pałujesz motocykl do oporu a ten chla benzynę. Normalnie użytkowany GS spala około 5 litrów. Więc jeżeli u ciebie zeżre 10 litrów (jazda 170 km/h) to nie jest nic nadzwyczajnego. |
_________________ SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250
|
|
|
|
|
olecki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 1178 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
spróbuj raz pojechać w traske 100km z prędkością przelotową 100-140km/h i sie okaże |
_________________ Das Drone |
|
|
|
|
Mikevil6
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 19 Skąd: Lublin, Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
Ja przed trasą zatankowałem pod korek
Przejechałem 230km i musiałem dotankować 14.7l znowu pod korek (swoją drogą dziwne, że na rezerwe musiałem przełączyć bo już przerywał a bak poliftowy ma 20l...)
Wiec spalanie wyszło 6.4l na 100km a moto miało dzień wcześniej regulacje mieszanki i synchro gaźników. To chyba nic nadzwyczajnego biorąc pod uwagę, że jechałem vmax przez dłuższą chwile a i wyprzedzania było dużo... |
_________________ GS500 fk7 2008r |
|
|
|
|
dawid9999
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Stw
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
Nie no bez jaj gs aż tyle nie powinien wciągnąć... na co dzień jeżdżę normalnie, nie max na każdym biegu, czasem się mocniej odkręci albo pojedzie z wiekszą predkością. Założyłem temat, ponieważ widzę że coś się zmieniło i zawsze mniej więcej 4.5-5.5 l robiłem te 100 km po mieście/trasie, więc coś jest nie tak... Macie jakiś sposób na sprawdzenie czy cieknie gdzieś paliwo ? zajrzę jeszcze do baku na ten filterek na jakim poziomie jest paliwo po zatankowaniu i gdy zacznie przerywać, wtedy wykluczę nie sprawność pozycji ON na kraniku bo jak pisałem nie tak dawno pozycja ON nie działała pomimo pełnego baku, przeczyściłem wszystko i niby teraz działa, ale może znów się przytyka coś |
|
|
|
|
|
Arcisz
Model GSa: GS 500E
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lut 2015 Pochwał: 5 Posty: 578 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
GS przy pałowaniu nie powinien więcej niż 6 wziąć |
_________________ Suzuki GS500 1998'
sprzedany
Suzuki GSX600F 2002'
sprzedany
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999' |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
Skoro palił wcześniej 4,5 - a teraz pali więcej to odpowiedz na następujące pytania:
- Co się zmieniło? Czy spalanie wzrosło bezpośrednio po regulacji?
- Jaki kolor mają świece?
- Czy wężyk przelewowy jest suchy?
- Czy jeździ dobrze?
7/100 to nie jest na tyle dużo żebym szukał wycieków paliwa.
Poza tym jak sobie to wyobrażasz? Wyciek powinien być widoczny - na postoju powinno gdzieś lecieć. Zatrzymaj się w trasie i zobacz - możesz też zrobić kilka kółek na parkingu i szukać śladu za sobą.
Arcisz napisał/a: | GS przy pałowaniu nie powinien więcej niż 6 wziąć | Przy VMax pojawia się wir w baku - zdaje się że zeszło mi ok 10l/100 przy ciągłej jeździe 170-180... |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
simin napisał/a: | Przy VMax pojawia się wir w baku - zdaje się że zeszło mi ok 10l/100 przy ciągłej jeździe 170-180... |
simin weź pod uwagę jeszcze gabaryty jeźdźca jest trochę różnicy między nami a Arciszem i same opory powietrza powodują wzrost spalania.
dawid9999, jak napisał simin sprawdź czy nie zalewa ci silnika (kolor świec), czy czasem nie przelewa do airboxa (ciekło by m.in. z przelewu pod moto) innych możliwości naprawdę nie ma, mój GS z trzema kuframi w trasie nigdy nie spalił więcej niż 5.5l, po mieście przy spokojnej jeździe ok. 5l
Mikevil6 napisał/a: | Wiec spalanie wyszło 6.4l na 100km a moto miało dzień wcześniej regulacje mieszanki | i to jest chyba odpowiedź na twoje pytanie, prawdopodobnie źle został wyregulowane gaźniki. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
dawid9999
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Stw
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
Kolor świec kawa z mlekiem, nie śmierdzi benzyną, na postoju jak moto zimne czy ciepłe albo jak się zatrzymam na trasie to nic nie cieknie, węże suche. Wszystko było ok i nagle kranik w pozycji ON nie działał, więc jak pisałem przeczyściłem cały układ, przy okazji łańcuch rozrządu wymieniłem, zawory ok, regulacji nie przeprowadzałem gaźników, ponieważ moto ładnie pracuję. Ważę 83kg 185 cm powyżej 140km kładę się prawię na bak. Jak pisałem zainteresuję się obserwacją poziomu paliwa wtedy wyeliminuję kranik ON i co jakiś czas będę się zatrzymywał i sprawdzał czy są wycieki. Węża od airboxu nie mam, a od gaźników jest na dół puszczony, jak zdejmowałem airbox to był trochę ufajdany od strony gaźników |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
dawid9999 napisał/a: | regulacji nie przeprowadzałem gaźników, ponieważ moto ładnie pracuję. |
Zrób regulacje i wtedy sprawdź. |
|
|
|
|
dawid9999
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Stw
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2016
|
|
|
Były regulowane pod koniec poprzedniego sezonu, sprawdzę co pisałem jak tylko pogoda dopiszę i zdam tu relacje |
|
|
|
|
Mikevil6
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 19 Skąd: Lublin, Łódź
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2016
|
|
|
studi napisał/a: | mój GS z trzema kuframi w trasie nigdy nie spalił więcej niż 5.5l, po mieście przy spokojnej jeździe ok. 5l
Mikevil6 napisał/a: |
Wiec spalanie wyszło 6.4l na 100km a moto miało dzień wcześniej regulacje mieszanki |
i to jest chyba odpowiedź na twoje pytanie, prawdopodobnie źle został wyregulowane gaźniki. |
Studi to do mnie, że zła regulacja gaźników? (bo david nie miał reg)
Cholera sam nie wiem... Ty piszesz o kufrach i 5.5l a Simin, że i 10l łyknie jakby pałować V-max'em...
W piątek przejdzie sprawdzian bojowy bo z Łodzi do Katowic DK1 śmigam wiec v-max'y bedą i zobaczymy jakie spalanie bd |
_________________ GS500 fk7 2008r |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2016
|
|
|
Kluczowe pytanie to styl jazdy. Z kompletem kufrów obstawiam że Studi nie leciał na max.
Powiem więcej - mój GS gdy docierałem silnik po robocie spalił ok 5l. Trasa prędkości rzędu 80-100 km/h.
Ale przy 170-180 niecałe 200 km zrobiłem i tankowanie.
Jak chcesz zrobić test bojowy spalania to leć na 6 biegu 100-120 km/h i zobacz ile wyjdzie.
A najlepiej jedź z Katowic do Łodzi przez Wrocław - sprawdzisz spalanie i przy delikatnej jeździe i przy VMax cały czas autostradą. |
Ostatnio zmieniony przez simin Sro 18 Maj, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2016
|
|
|
simin napisał/a: | Z kompletem kufrów obstawiam że Studi nie leciał na max. |
Generalnie w okolicach 120-140 gdzie się dało, a i kilka razy było 170, np. na powrocie ze zlotu ze Szklarskiej Poręby gierkówką, przy naprawdę spokojnej jeździe na dystansie ok. 500km Warszawa - Białowierza - Warszawa gdy jechała z nami MZka i średnia prędkość oscylowała w okolicach 80-90km/h to spalanie wyszło 3.8l/100 |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
|
Nowatek
Model GSa: GS 500F
Wiek: 31 Dołączył: 14 Cze 2015 Pochwał: 1 Posty: 106 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Sro 18 Maj, 2016
|
|
|
Zalej do pełna zrób 100 km i zalej |
|
|
|
|
|