WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie, ustawianie i synchronizacja gaznikow.
Autor Wiadomość
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2007   

Ja , Tomek dziwie sie tobie ze nie złożyłeś reklamacji za robotę u tych kowali co robili ci moto. Zapłaciłes i dalej jest zle . Z drugiej strony moze lepiej tam nie prowadz bo będzie jeszcze gorzej.
Po pierwsze zdejmij te pokrywki 2 ale uwazaj na sprężynę 5 i oringi 14. Potem wyjmij 5 ,3,18,9,8,7 - przepustnice z membrana i sprawdź czy nie ma w nie dziury.
W przepustnicy siedzi iglica. Sprawdz na ktorym rowku od góry jest zapinka. w obu ma byc tak samo. Ustaw na 4 od gory.
złoz resztę tak samo jak było. zobacz czy nałozony jest 14 na 6
Potem weż bit od wkrętaka , płaski i zakręć śrubę 31, jesli jest zaślepka to ja wyjmij. Wykręć tą śrubę licząc obroty o 2,5 obr. Tak samo w drugim gazniku. Porównaj ile było poprzednio.
Na komore pływakową w jednym i drugim gazniku załoz przezroczysta rurke długosci 15cm na krociec przy śrubie 11. Rurkę , drugim końcem podwies do gory i odkręć srubę 11 aby paliwo pokazało sie w rurce. Porownaj poziom w obu gaznikach. Powinien byc ten sam. Moto musi stać na centralce w pionie. Jak poziomy sa te same , ustawienie składu wolnych obrotów takie same i iglice tez to musi chodzic rowno. Pozostanie wtedy tylko dokładniejsze wyregulowanie składu srubami 31 tak aby osiagnoł najwyzsze obroty. Kręcac nimi robisz krotka przerwę by obroty sie ustabilizowały. Najpierw jednym potem drugim. Jak ustawisz ze dalsze wykrecanie nie daje juz wzrostu obrotow robisz to samo w drugim. Potem ustawiasz śrubą 23 wolne obroty 1200-1300 . Powinien łatwo sie wkręcac na obroty i szybko zchodzic.
Po ustawieniu tego dopiero robisz synchro.
Jak chcesz więcej wiedzieć to pisz.
Strzały w gaznik to z reguły za uboga mieszanka. Moze to byc przyczyna złej regulacji gaznika lub nieszczelnosci na kroccach ssacych.
Luz zaworowy był ustawiony? Moze jest tak mały na ssących ze po nagrzaniu zawory sie podpieraja i ma przedmuchy. Koniecznie trzeba to sprawdzić bo mozna wypalic zawory i gniazda a to juz sa duze koszty.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
tomektychy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2007   

Dziękuję za tak dokładne opisanie:) jednak podjechałem do tego serwisu (po raz któryś:) - serwis jest dobry...nawet bardzo, ale może nie chciało im się robić? ) podnieśli skład mieszanki i działa dobrze:) wszystko już ok....nie strzela i lepiej schodzi z obrotów. Opis sobie skopiuje dla potomności aby później tego nie szukać
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Pią 28 Wrz, 2007   

to jak ma to byc wyregulowane zeby dobrze z obrotow schodzi? chodzi o polozenie iglicy tak?
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 28 Wrz, 2007   

Na początek sprobuj z iglicą . Potem regulacja.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
wymiatacz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Maj, 2012   

Ja mam bardzo podobny problem, a mianowicie... Po odpaleniu moto obroty skaczą pomiędzy 1200 a 1300 wczesniej wskazowka stała nieruchomo w jednym miejscu. Podczas jazdy co chwila wyczuwam spadek mocyp oraz jak by go dlawilo i nie dostawal paliwa. ciągnie a potem jest takie pyk i znowu ciagnie i tak cały czas.Świece sa ok, .. Filtr powietrza ma nie caly miesiąc...
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Sro 23 Maj, 2012   

wymiatacz, mam ten sam problem tylko ze u mnie jak jest pyk to ciągnie a ogólnie jeździ max 80 km/h
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
Bzdryk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Maj, 2012   

Filtr powietrza nie ma z tym nic wspólnego. Raczej układ paliwa nawala. Gaźnik do czyszczenia, zobaczcie na jakich rowkach jest krzywka na iglicy bo tholing85 u ciebie coś za dużo paliwa dostaje i się dusi. Albo zaworek iglicowy macie brudny i się dławią ;)
 
 
wymiatacz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

Wszystko spoko tylko boje się tam go rozbierać żeby czegoś nie sknocić... może bym i rozebrał może piszą jak to zrobić ale kurde jakaś obawa zostaje ze coś tam porobie... albo potem nie będzie jeździl i kurde przyczepka, załatwianie auta z hakiem i mechanik.... ehhh :/
 
 
Paser
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

A może ktoświe jak zaradzić na zapieczoną śrubke skłądu mieszanki? Znaczy troszke ją poruszyłem ale o jakieś pół obrotu a dalej śrubokręt mi się obmyka. Gaźniki mam wyjęte na stole i używałem całej siły ale nadal mi sięzmyka śrubokręt a nie chce jej zbyt mocno pocharatac... Nie wiem co kurde zrobić... jakiś preparat za dużo chyba nie da
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

gdzie mogę kupić membran kranika bo byłą spieczona i jak rozpoławiałem się rozdarła a na dodatek zgubiłem sprężynkę:(
dal potomnych jak nie da sie rozpołowić to przedmuchać jak nie pomorze to dopiero rozpoławiać.

sorki za jakość zdięć coś mi się łapy czesały
w słoiczku waha z węża dopływowego do kranika
tą sprężynkę kranka zgubiłem odłożyłem obok i znikła i podarłem membranę
membrany z gaźników też są przypieczone jak je odczepić? żeby sprawdzić iglice
co dziwne
lewy cylinder świeca lekko mokra. prawy biała, a śruby od składu mieszanki ustawione w rożne pozycje.
fotki

pływaków nie rozbierałem jeszcze boje sie bo jak bym dal fachowcom pewnie by wiedzieli co zrobić a tak ile w plecy za kranik.
Gaźnik wygląda na czysty

dodam ze szarpanie było w każdej pozycji ustawienia kranika.
|co mnie pokosiło z jego rozpoławianiem:(
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
RainmarvonBiela
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Maj, 2012   

Koledzy chce zmienić dysze z 135 na 120 czy takie będą pasować Gs z 91 roku? http://www.larsson.pl/ind...lex-Mikuni%20SJ
 
 
Plotuś
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Witam!

Mam problem po czyszczeniu i synchronizacji gaźników przez mechanika. Przed wstawieniem moto do warsztatu motor był dużo żwawszy i nie miał tej dziury którą ma teraz tak do 7tys. obrotów. Mechanik twierdzi że robił synchro, ale to nic nie daje. Co może być tego powodem?

W ogóle to motocykl postanowiłem dać do mechanika, ponieważ nie chciał jeździć na rezerwie ;/ Mechanik przeczyścił i sprawdził kranik, założył filtr paliwa na moją prośbę, oraz wyczyścił sitko w baku. Problem z rezerwą był w dalszym ciągu. Oddałem motor znowu i teraz nie wiem jak to wygląda, bo jeszcze mam paliwo, ale podobno chodzi na rezerwie bez problemu.

A czy filtr paliwa, lub za długie/wąskie przewody paliwowe mają jakiś wpływ na pracę silnika?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 29 Maj, 2012   

Plotuś, jeżeli filtr paliwa w zbiorniku jest sprawny to nie zakłada się dodatkowych filtrów na wężyki, a jeśli już chcesz to robić to zakładasz dwa na wejściu do kranika a nie jeden na jego wyjściu, bo to nie uchroni cię przed ew. zatkaniem kranika syfami.

Co do dziury w obrotach to wina nie jest po stronie synchronizacji gaźników a po stronie ich regulacji przed synchronizacją. Wszystko dotyczące dziury w obrotach znajdziesz na forum, poczytaj jakie elementy gaźnika są za to odpowiedzialne.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Pią 01 Cze, 2012   

jutro sobie jeszcze raz podejdę do gaźników. mechanika zarezerwowałem na piątek 8.6.2012.

1. Śrubę 31 trzeba odkręcać żeby wzbogacić mieszankę paliwową w oktany? jak mam białą świece to powonieniem ją odkręcić.
2. Poziom pływaków powinien być na wysokości łączenia pokryw pływakowej w najwyższym punkcie?
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
  Wysłany: Sob 02 Cze, 2012   Ustawienie i synchronizacja gaźników (krok po kroku?)

Chciałbym upewnić się czy poprawnie wszystko robię jeśli chodzi o ustawienie i synchronizację gaźników. Może też w pewien sposób komuś się przyda mój opis. Szukałem na forum, ale opis tej procedury trochę jest rozbity na kawałki. Chyba, że źle szukałem, w takim wypadku poprawcie mnie :) Napisałem opis w jaki sposób to robię. Proszę o komentarz czy o czymś nie zapomniałem, albo coś kompletnie źle robię.

1. Ustawienie pierwszego cylindra

Sprawdzenie iglicy (zdjąć pokrywki na górze gaźników), wyciągnąć membrany (sprawdzić czy nie są porozrywane), wraz z iglicą

Ustawić klips iglicy na 4 ząbek (licząc od góry), jeśli motocykl po ustawieniu słabo wkręca się na obroty, a świece mamy białe, podnosimy o jeden i regulujemy wszystko od początku w jednym i drugim gaźniku...
Przy skręcaniu pamiętać o założeniu o-ringu na gniazdo do pomiaru podciśnienia (są dwa takie gniazda, to te które wystają z pokrywek, które zdjeliśmy)


a) Odłączenie fajki od świecy pierwszego cylindra
b) Wkręcenie śruby mieszanki regulowanego gaźnika do oporu
c) Wykręcenie śruby mieszanki o 2.25 obrotu (ustawienia fabryczne)
d) Odpalenie motocykla
e) Ustawienie obrotów pokrętłem wolnych obrotów (pod gaźnikami, zmniejszamy obroty odkręcając, zwiększamy wkręcając)
f) Obroty ustawić możliwie najniższe (na granicy zgaśnięcia motocykla?)
g) Wykręcać stopniowo śrubę mieszanki (o 0.25 obrotu), odczekać chwilę, sprawdzić czy silnik zaczął lekko przyspieszać/zwiększać obroty
h) Jeśli silnik już nie zwiększa obrotów, a wcześniej oboty rosły przy wykręcaniu sruby, że zaczyna przyspieszać, gasimy motocykl

Powtarzam wszystkie podpunkty dla drugiego gaźnika.
Odpinam fajkę świecy drugiego cylindra...

Jeśli motocykl już jest nagrzany i wszystkie podpunkty udało się wykonać to:

a) Zdejmujemy dwa kapturki z pokrywek gaźników (zabezpieczone "drutem"), są to gniazda do synchronizacji
b) Nakładamy rurki od wakuometrów
c) Srubą od synchronizacji (jest między gaźnikami, patrząc od góry) wkręcając lub wykręcając regulujemy wychylenie przepustnicy. Jedna przepustnica względem drugiej zmienia swoje położenie, dzięki temu jeden cylinder dostaje więcej powietrza drugi mniej.
d) Na wolnych obrotach podciśnienie musi być identyczne na dwóch gaźnikach. Trzeba co jakiś czas zwiększyć obroty, odkręcając manetkę. Ewentualne różnice w podciśnieniu korygujemy śrubą synchronizacji (trzeba sprawdzić w którą stronę kręcąc, podciśnienie zacznie się wyrównywać). Do ustawienia można chyba zwiększyć obroty jałowe (śrubką pod gażnikami), wtedy chyba bez dodawania gazu będzie widać czy podciśnienie jest równe na obrotach jałowych (?).
e) Jeśli na wolnych obrotach jest równe podciśnienie. Dodajemy więcej "gazu" niż poprzednio i sprawdzamy czy podciśnienie na jednym i drugim gaźniku jest równe (każdy musi równo dostawać powietrza, przy przyspieszeniu każdy ma ciągnąć identycznie)
f) Jeśli udało się, zdejmujemy wakuometry. Zakładamy dokładnie zaślepki, żeby nie było wycieków powietrza.

Do ustawień używam rurki (troche kiepskie rozwiązanie, ze względu na dławiki, każdy może mieć troche inną przepustowość jak nie opiłujemy "dławika z igły" no i gęstość cieczy) z olejem w środku. Sprawdzam najpierw u siebie czy olej nie jest ciągnięty w kierunki jednego z gaźników. Jeśli olej robi się stabilny sprawdzam, czy na wyższych obrotach olej nie jest zbyt mocno zaciągany przez jeden z gaźników. Zostawiam, gdy olej po dodaniu gazu mniej wiecej utrzymuje swoją pozycję i nie jest zaciągany w kierunku jednej ze stron.

Czy do tego momentu zrobiłem wszystko dobrze? Jeśli coś pominąłem proszę o poprawienie mnie. Mam jeszcze do Was kilka pytań, ale muszę wiedzieć czy wszystko robię poprawnie. Chcę się czegoś nauczyć i może to w jakiś sposób pomoże też komuś, kto się będzie bawił gaźnikami.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.