WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Suzi AffecTa
Autor Wiadomość
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Cze, 2012   Suzi AffecTa

Witam zakupiłem Suzanne
Rocznik 92 (z grudnia;d)
Przebieg rzekomo 30.000 km

oto zdjęcia na początku sezonu 2012






W 2007r sprowadzona z Niemiec rok jeżdżona w PL a potem bardzo sporadycznie odpalana.


Lista napraw/wymiana części ekspolatycyjnych:
-Akumulator wymieniony 08-06-2012
-Płyn hamulcowy wymieniony21-06-2012
-Olej plus filtr wymieniony 09-06-2012 motul 5100
-Nasmarować łańcuch nasmarowany 21-06-2012
-klocki wymienione 21-06-2012 Przód jeszcze mógł być ale kupiłem nowe lucasa za 100zł wzmacniane a na tył nieco gorsze
-malowanie na kolor java graun pomalowane
-malowanie kolektorów na czarno
-wymiana kranika na nowy bo stary cieknął
-regulacja i czyszczenie gaźników
-wymiana uszczelniaczy

sezon 2013:
-wymiana oleju plus filtr
-wymiana napędu łańcuch did 520v o ring plus zębatki sunstar przód 15 zębów
-malowanie felg proszkowo na czarno
-naklejki na felgi
-zmiana naklejek na zbiorniku
-zmiana dekielków
-zmiana podświetlania zegarów na zielony

sezon 2012:












Ogólnie bałem się go kupić ze względu na wiek, i ciągle nie weim czy dobrze zrobiłem czas pokaże.

W między czasie pomalowałem kolektory na czarno
Ostatnio zmieniony przez affectpct Sro 06 Mar, 2013, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012   

Z tym przebiegiem za 3500 zł to dobra cena. Gratuluje motocykla.
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012   

Po zakupie moto podstawa to nasmarować łańcuch, dobrze, że zwróciłeś na to uwagę.
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012   

łańcuch się naciąga, smarowanie to kosmetyka, ważna, ale nadal kosmetyka. Świece przy robieniu gaźników to generalnie może nie mus, ale bardzo dobrze wymienić. I na już skoro tyle czasu stał itp to czyszczenie i synchronizacja gaźników, luzy zaworowe, filtr powietrza i reszta co wymieniłeś. Tamte pierdołki to mogą poczekać. A żeby przemalować silnik to wypadałoby go wyjąć z ramy - powodzenia ;)
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Cze, 2012   

no najpierw musze jego stan techniczny doporwadzić do niemal ideału.

Co do airboxa może głupie pytanie ale znajomy mi mówił że tego sie nie wymienia tylko myje jakąś gumę?


Te luzy też dla pewności sprawdze żeby spokojnie spać :) I jeszcze jedno ten sam znajmy mowił żeby nie czyścić i synchronizować gaźników skoro motocykl dobrze chodzi. To jest mój pierwszy sprzęt więc sory jeżeli są tu wypisane jakies brednie.

Z góry dzięki
 
 
Turos
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Cze, 2012   

Według instrukcji obsługi :)
Kod:
1) Oczyścić filtr z kurzu za pomocą sprężonego powietrza
WAŻNE:
Wkład filtra powietrza należy przedmuchiwać tylko od zewnątrz. Czyszczenie sprężonym
powietrzem do wewnątrz spowoduje wciśnięcie obcych elementów (lub zanieczyszczeń) w pory
filtra i zarazem pogorszenie jego własności.
2) Zamontować wyczyszczony lub nowy wkład filtra powietrza w odwrotnej kolejności niż to
zostało opisane w przypadku demontażu. Należy upewnić się, że wkład został poprawnie
zainstalowany i sprawdzić szczelność jego zamknięcia. Wkład filtra należy regularnie
wymieniać.
 
 
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Cze, 2012   

dziś przyrowadziłęm swoją suzi pod domek:D
nawinołem pierwsze swoje 30km i powiem Wam bomba zajebiście super elegancko:D

co prawda pierwsze 4km myślałem że zostawie swoją suzi na ulicy po 2km pojechałem napompować opony zapomniałem wyłączyć świateł a był słaby aku. I suzi nie chciała odaplić:( nie wiedziałęm co się dzieje nawet nie kręciła :( odkręcam korek od oleju a tam sucho mówie super kupiłem na stacji olej za 30zł 1litr 10w40. Klemy podłączyłem do auta i do moto i zapalił po kolenych 2 km zaczoł szarpać :( okazało się że zbrakło paliwa i akumulator znowu padł. Moplik nie kręcił wymopntowałem podładowałęm na dużym prądzie godzine wróciłęm założyłem i odpalił :) zrobiłem 30km i teraz suzi stoi i czeka na jutrzejszyu serwis!

Pytanie czy ten olej co wlałęm mam cały wylać? czy nada się on do czegoś? np. do kosiarki?
Jutro wymieniam olej wlać motula czmy castrola?
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012   

affectpct napisał/a:
Pytanie czy ten olej co wlałęm mam cały wylać? czy nada się on do czegoś? np. do kosiarki?

Możesz usmażyć na nim frytki :D

affectpct napisał/a:
Jutro wymieniam olej wlać motula czmy castrola?

Najlepiej pół tego i pół tego drugiego
affectpct napisał/a:
Dałem za niego 3500zł zarejstrowany ubezpieczony ale bez przeglądu i do roboty to co w/w. ciągle zastanaaiwam się czy nie przepłaciłem?
, podobno motól najlepiej smaruje góre silnika, a kastol dół :rotfl: mamy temat o olejach, poczytaj.

affectpct napisał/a:
Dałem za niego 3500zł zarejstrowany ubezpieczony ale bez przeglądu i do roboty to co w/w. ciągle zastanaaiwam się czy nie przepłaciłem?

Trudno powiedzieć nawet nie widząc 1 fotki.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Cze, 2012   

Jeżeli olej sprawdziłeś trzymając motor na nóżce bocznej to zrobiłeś cholerny błąd bo olej ściekł na lewą stronę silnika i dopiero po tym jak byś na nim usiadł i odkręcił korek od oleju wtedy by ci pokazał prawidłowy stan. Następny błąd to kupno byle jakiego oleju .. w motongach olej smaruje nie tylko silnik ale również sprzęgło w którego tarcze owy olej wsiąka. Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem. Co do oleju to ja osobiście polecam motula 5000 lub 5100 zależnie od tego na czym wcześniej jeździł poprzedni właściciel. Teraz zanim gdziekolwiek pojedziesz zadbaj o to by spuścić olej + wymienić filtr a spuszczony olej zutylizuj w odpowiednim punkcie.
 
 
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Cze, 2012   

Szejku napisał/a:
Jeżeli olej sprawdziłeś trzymając motor na nóżce bocznej to zrobiłeś cholerny błąd bo olej ściekł na lewą stronę silnika i dopiero po tym jak byś na nim usiadł i odkręcił korek od oleju wtedy by ci pokazał prawidłowy stan. Następny błąd to kupno byle jakiego oleju .. w motongach olej smaruje nie tylko silnik ale również sprzęgło w którego tarcze owy olej wsiąka. Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem. Co do oleju to ja osobiście polecam motula 5000 lub 5100 zależnie od tego na czym wcześniej jeździł poprzedni właściciel. Teraz zanim gdziekolwiek pojedziesz zadbaj o to by spuścić olej + wymienić filtr a spuszczony olej zutylizuj w odpowiednim punkcie.


może nie do końca byle jaki olej 10w40 30zł za litr olej marki bp na stacji naprawde nie miałem wielkiego wyboru a był potrzebny dziś zamówie chyba motula;p
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Cze, 2012   

Byle jaki w sensie te 10w40 zapewne było do aut a takiego oleju NIE lejemy do motocykla ze względów które wymieniłem w wcześniejszym poście. Ogólnie pamiętaj o tym żeby od razu zamówić smar do łańcucha i go odpowiednio naciągnąć ;) .
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012   

Szejku napisał/a:
Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem.

Może być, a ja się zapytam - czy jest?
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012   

tmi napisał/a:
Szejku napisał/a:
Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem.

Może być, a ja się zapytam - czy jest?


Raczej nie jest, to że się nie stosuje nie oznacza, że nie można. Jedyną różnicę jaką możesz odczuć po zastosowaniu oleju do samochodu osobowego to taka, że nie odrazu podniesiesz na kółko ze sprzęgła bo Ci sie uślizgnie :P

A tak na poważnie to te kilka kilometrów na oleju samochodowym to nic nie uszkodzi ani nie pogorszy pracy sprzęgła, pod warunkiem, że przed spuszczniem dobrze rozgrzejesz go aby jak najwięcej go spłyneło.
A co do zastosowania to ja tak robie, że spuszczam z moto i wlewam do mojej starej kosiarki i już 2 rok tak chodzi bez żadnych problemów. Jeszcze używam go do smarowania piły łańcuchowej :P
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Cze, 2012   

tmi napisał/a:
Szejku napisał/a:
Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem.

Może być, a ja się zapytam - czy jest?


Jest, Doświadczalnie sprawdzone przeze mnie i znajomego, ofiarą była derbi senda 125cm3 i po zrobieniu 120-150km po mieście sprzęgło lekko przypalone oraz zdecydowanie można było wyczuć jego uślizg przy dynamiczniejszym ruszaniu.
 
 
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Cze, 2012   

teraz to żeście mi troche zamotali :P
wczoraj oddałem motocykl do wymiany oleju ale ukręciłem kluczyk w baku a zapas został w domu jak wróciłem z zapasowym to olej był już wymieniony ale mam dwa ale olej był wymieniony na zimnym silniku a po drugie stał na stopce a nie na centralce trochę się burzyłem o to i za zmiane nic nie zapłaciłem nie wiem czy dobrze zrobiłem bo moim zdaniem to nie powinno się tak robić?!

Do suzi nie wieszło 3,8litra oleju a coś koło 3litrów! czyli co litr starego został w silniku? Czy w takim razie wymiana miała sens?


Po 2 po wymianie oleju przez chwile paliła się lampka od oleju ale to chyba normalnie? znikła po około minucie może mniej, silnik na początu po wymianie oleju chodził nierówno nie wkręcał się sam na ssanie to znaczy po przełączeniu na ssanie został na tysiącu obrtów po dodaniu manetką gazu zostawał na wyskoich obrotach, potem chodził chwile na niskich i zgasł i w między czasie po wymianie oleju zaczął kopcić na biało! po paru minutach przeszło.

Silnik po pochodzeniu kilku minut zaczoł pracować równo i z tego co pamiętam ssanie zaczeło pracować poprawnie ale zaraz skocze do garażu i to sprawdze :P

Motocyklem zrobiłem okooł 20km żeby go sprawdzić i myśle że potem chodził tak jak wcześniej czyli ok (w miare ok zaraz opisze o co chodzi z tym w miare)

Czy wyżej wymienione objawy mógł mieć wpływ fakt że w drodze do serwisu zabrakło mi paliwa? i nagar z baku dostał się do gaźników? Paliwa mi zabrakło bo nie potrafiłem odkręcić wlewu zamek był zaśniedziały. Wykręciłem wszystko wd40 zrobił swoje działa tylko pytanie, w korku wlewu na suszczelce jest taka mała blaszka na niej 2 małe kuleczki jedną zgubiłem ale zmonotowałem beż niej i raczej wszystko działa czy to nie są jakieś odpowietrzniki czy coś w tym rodzaju?

Piszę że w miare bo po rozgżaniu tuż za przednmim kołem i na samej górze silnika słychać jakby taki klekot czy coś co to może być? może nagram mp3 i wam dam posłuchać?

Dodam tylko że wymieniłem akumulator i suzi pali od kopa aż miło :)

i jeszcze jendo jak wymienić płyn hamulcowy jak to zrobić poprawnie?

a ps: przy hamowaniu przednim hamulcem słychać że coś trze czy to oznacza że klocki nalezy juz wymienić?

ps2: co do smarowania łańcucha czym to zrobić? bo powiedieli mi żeby wziąść troche ropy i oleju i pędzlem posmarować że to będize lepsze niż te wszystkie smary? Znając życie takie ludowe metody są mało efektywne więc czy to nasmarować ten łańcuch?


a ps3:D
okazalo się że mam dziurawy zbiornik paliwa :( ale to na osobny wątek:
http://forum.gs500.pl/vie...p=140851#140851
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.