Suzi AffecTa |
Autor |
Wiadomość |
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012 Suzi AffecTa
|
|
|
Witam zakupiłem Suzanne
Rocznik 92 (z grudnia;d)
Przebieg rzekomo 30.000 km
oto zdjęcia na początku sezonu 2012
W 2007r sprowadzona z Niemiec rok jeżdżona w PL a potem bardzo sporadycznie odpalana.
Lista napraw/wymiana części ekspolatycyjnych:
-Akumulator wymieniony 08-06-2012
-Płyn hamulcowy wymieniony21-06-2012
-Olej plus filtr wymieniony 09-06-2012 motul 5100
-Nasmarować łańcuch nasmarowany 21-06-2012
-klocki wymienione 21-06-2012 Przód jeszcze mógł być ale kupiłem nowe lucasa za 100zł wzmacniane a na tył nieco gorsze
-malowanie na kolor java graun pomalowane
-malowanie kolektorów na czarno
-wymiana kranika na nowy bo stary cieknął
-regulacja i czyszczenie gaźników
-wymiana uszczelniaczy
sezon 2013:
-wymiana oleju plus filtr
-wymiana napędu łańcuch did 520v o ring plus zębatki sunstar przód 15 zębów
-malowanie felg proszkowo na czarno
-naklejki na felgi
-zmiana naklejek na zbiorniku
-zmiana dekielków
-zmiana podświetlania zegarów na zielony
sezon 2012:
Ogólnie bałem się go kupić ze względu na wiek, i ciągle nie weim czy dobrze zrobiłem czas pokaże.
W między czasie pomalowałem kolektory na czarno |
Ostatnio zmieniony przez affectpct Sro 06 Mar, 2013, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012
|
|
|
Z tym przebiegiem za 3500 zł to dobra cena. Gratuluje motocykla. |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012
|
|
|
Po zakupie moto podstawa to nasmarować łańcuch, dobrze, że zwróciłeś na to uwagę. |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Wto 05 Cze, 2012
|
|
|
łańcuch się naciąga, smarowanie to kosmetyka, ważna, ale nadal kosmetyka. Świece przy robieniu gaźników to generalnie może nie mus, ale bardzo dobrze wymienić. I na już skoro tyle czasu stał itp to czyszczenie i synchronizacja gaźników, luzy zaworowe, filtr powietrza i reszta co wymieniłeś. Tamte pierdołki to mogą poczekać. A żeby przemalować silnik to wypadałoby go wyjąć z ramy - powodzenia |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Cze, 2012
|
|
|
no najpierw musze jego stan techniczny doporwadzić do niemal ideału.
Co do airboxa może głupie pytanie ale znajomy mi mówił że tego sie nie wymienia tylko myje jakąś gumę?
Te luzy też dla pewności sprawdze żeby spokojnie spać I jeszcze jedno ten sam znajmy mowił żeby nie czyścić i synchronizować gaźników skoro motocykl dobrze chodzi. To jest mój pierwszy sprzęt więc sory jeżeli są tu wypisane jakies brednie.
Z góry dzięki |
|
|
|
|
Turos [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Cze, 2012
|
|
|
Według instrukcji obsługi
Kod: | 1) Oczyścić filtr z kurzu za pomocą sprężonego powietrza
WAŻNE:
Wkład filtra powietrza należy przedmuchiwać tylko od zewnątrz. Czyszczenie sprężonym
powietrzem do wewnątrz spowoduje wciśnięcie obcych elementów (lub zanieczyszczeń) w pory
filtra i zarazem pogorszenie jego własności.
2) Zamontować wyczyszczony lub nowy wkład filtra powietrza w odwrotnej kolejności niż to
zostało opisane w przypadku demontażu. Należy upewnić się, że wkład został poprawnie
zainstalowany i sprawdzić szczelność jego zamknięcia. Wkład filtra należy regularnie
wymieniać. |
|
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012
|
|
|
dziś przyrowadziłęm swoją suzi pod domek:D
nawinołem pierwsze swoje 30km i powiem Wam bomba zajebiście super elegancko:D
co prawda pierwsze 4km myślałem że zostawie swoją suzi na ulicy po 2km pojechałem napompować opony zapomniałem wyłączyć świateł a był słaby aku. I suzi nie chciała odaplić:( nie wiedziałęm co się dzieje nawet nie kręciła odkręcam korek od oleju a tam sucho mówie super kupiłem na stacji olej za 30zł 1litr 10w40. Klemy podłączyłem do auta i do moto i zapalił po kolenych 2 km zaczoł szarpać okazało się że zbrakło paliwa i akumulator znowu padł. Moplik nie kręcił wymopntowałem podładowałęm na dużym prądzie godzine wróciłęm założyłem i odpalił zrobiłem 30km i teraz suzi stoi i czeka na jutrzejszyu serwis!
Pytanie czy ten olej co wlałęm mam cały wylać? czy nada się on do czegoś? np. do kosiarki?
Jutro wymieniam olej wlać motula czmy castrola? |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012
|
|
|
affectpct napisał/a: | Pytanie czy ten olej co wlałęm mam cały wylać? czy nada się on do czegoś? np. do kosiarki?
|
Możesz usmażyć na nim frytki
affectpct napisał/a: | Jutro wymieniam olej wlać motula czmy castrola?
|
Najlepiej pół tego i pół tego drugiego affectpct napisał/a: | Dałem za niego 3500zł zarejstrowany ubezpieczony ale bez przeglądu i do roboty to co w/w. ciągle zastanaaiwam się czy nie przepłaciłem?
| , podobno motól najlepiej smaruje góre silnika, a kastol dół mamy temat o olejach, poczytaj.
affectpct napisał/a: | Dałem za niego 3500zł zarejstrowany ubezpieczony ale bez przeglądu i do roboty to co w/w. ciągle zastanaaiwam się czy nie przepłaciłem?
|
Trudno powiedzieć nawet nie widząc 1 fotki. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Szejku [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012
|
|
|
Jeżeli olej sprawdziłeś trzymając motor na nóżce bocznej to zrobiłeś cholerny błąd bo olej ściekł na lewą stronę silnika i dopiero po tym jak byś na nim usiadł i odkręcił korek od oleju wtedy by ci pokazał prawidłowy stan. Następny błąd to kupno byle jakiego oleju .. w motongach olej smaruje nie tylko silnik ale również sprzęgło w którego tarcze owy olej wsiąka. Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem. Co do oleju to ja osobiście polecam motula 5000 lub 5100 zależnie od tego na czym wcześniej jeździł poprzedni właściciel. Teraz zanim gdziekolwiek pojedziesz zadbaj o to by spuścić olej + wymienić filtr a spuszczony olej zutylizuj w odpowiednim punkcie. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012
|
|
|
Szejku napisał/a: | Jeżeli olej sprawdziłeś trzymając motor na nóżce bocznej to zrobiłeś cholerny błąd bo olej ściekł na lewą stronę silnika i dopiero po tym jak byś na nim usiadł i odkręcił korek od oleju wtedy by ci pokazał prawidłowy stan. Następny błąd to kupno byle jakiego oleju .. w motongach olej smaruje nie tylko silnik ale również sprzęgło w którego tarcze owy olej wsiąka. Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem. Co do oleju to ja osobiście polecam motula 5000 lub 5100 zależnie od tego na czym wcześniej jeździł poprzedni właściciel. Teraz zanim gdziekolwiek pojedziesz zadbaj o to by spuścić olej + wymienić filtr a spuszczony olej zutylizuj w odpowiednim punkcie. |
może nie do końca byle jaki olej 10w40 30zł za litr olej marki bp na stacji naprawde nie miałem wielkiego wyboru a był potrzebny dziś zamówie chyba motula;p |
|
|
|
|
Szejku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012
|
|
|
Byle jaki w sensie te 10w40 zapewne było do aut a takiego oleju NIE lejemy do motocykla ze względów które wymieniłem w wcześniejszym poście. Ogólnie pamiętaj o tym żeby od razu zamówić smar do łańcucha i go odpowiednio naciągnąć . |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012
|
|
|
Szejku napisał/a: | Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem. |
Może być, a ja się zapytam - czy jest? |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012
|
|
|
tmi napisał/a: | Szejku napisał/a: | Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem. |
Może być, a ja się zapytam - czy jest? |
Raczej nie jest, to że się nie stosuje nie oznacza, że nie można. Jedyną różnicę jaką możesz odczuć po zastosowaniu oleju do samochodu osobowego to taka, że nie odrazu podniesiesz na kółko ze sprzęgła bo Ci sie uślizgnie
A tak na poważnie to te kilka kilometrów na oleju samochodowym to nic nie uszkodzi ani nie pogorszy pracy sprzęgła, pod warunkiem, że przed spuszczniem dobrze rozgrzejesz go aby jak najwięcej go spłyneło.
A co do zastosowania to ja tak robie, że spuszczam z moto i wlewam do mojej starej kosiarki i już 2 rok tak chodzi bez żadnych problemów. Jeszcze używam go do smarowania piły łańcuchowej |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
Szejku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012
|
|
|
tmi napisał/a: | Szejku napisał/a: | Wlanie nieodpowiedniego oleju może być powodem problemów ze sprzęgłem które objawiają się zlepianiem jego tarcz oraz ślizganiem. |
Może być, a ja się zapytam - czy jest? |
Jest, Doświadczalnie sprawdzone przeze mnie i znajomego, ofiarą była derbi senda 125cm3 i po zrobieniu 120-150km po mieście sprzęgło lekko przypalone oraz zdecydowanie można było wyczuć jego uślizg przy dynamiczniejszym ruszaniu. |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
teraz to żeście mi troche zamotali
wczoraj oddałem motocykl do wymiany oleju ale ukręciłem kluczyk w baku a zapas został w domu jak wróciłem z zapasowym to olej był już wymieniony ale mam dwa ale olej był wymieniony na zimnym silniku a po drugie stał na stopce a nie na centralce trochę się burzyłem o to i za zmiane nic nie zapłaciłem nie wiem czy dobrze zrobiłem bo moim zdaniem to nie powinno się tak robić?!
Do suzi nie wieszło 3,8litra oleju a coś koło 3litrów! czyli co litr starego został w silniku? Czy w takim razie wymiana miała sens?
Po 2 po wymianie oleju przez chwile paliła się lampka od oleju ale to chyba normalnie? znikła po około minucie może mniej, silnik na początu po wymianie oleju chodził nierówno nie wkręcał się sam na ssanie to znaczy po przełączeniu na ssanie został na tysiącu obrtów po dodaniu manetką gazu zostawał na wyskoich obrotach, potem chodził chwile na niskich i zgasł i w między czasie po wymianie oleju zaczął kopcić na biało! po paru minutach przeszło.
Silnik po pochodzeniu kilku minut zaczoł pracować równo i z tego co pamiętam ssanie zaczeło pracować poprawnie ale zaraz skocze do garażu i to sprawdze
Motocyklem zrobiłem okooł 20km żeby go sprawdzić i myśle że potem chodził tak jak wcześniej czyli ok (w miare ok zaraz opisze o co chodzi z tym w miare)
Czy wyżej wymienione objawy mógł mieć wpływ fakt że w drodze do serwisu zabrakło mi paliwa? i nagar z baku dostał się do gaźników? Paliwa mi zabrakło bo nie potrafiłem odkręcić wlewu zamek był zaśniedziały. Wykręciłem wszystko wd40 zrobił swoje działa tylko pytanie, w korku wlewu na suszczelce jest taka mała blaszka na niej 2 małe kuleczki jedną zgubiłem ale zmonotowałem beż niej i raczej wszystko działa czy to nie są jakieś odpowietrzniki czy coś w tym rodzaju?
Piszę że w miare bo po rozgżaniu tuż za przednmim kołem i na samej górze silnika słychać jakby taki klekot czy coś co to może być? może nagram mp3 i wam dam posłuchać?
Dodam tylko że wymieniłem akumulator i suzi pali od kopa aż miło
i jeszcze jendo jak wymienić płyn hamulcowy jak to zrobić poprawnie?
a ps: przy hamowaniu przednim hamulcem słychać że coś trze czy to oznacza że klocki nalezy juz wymienić?
ps2: co do smarowania łańcucha czym to zrobić? bo powiedieli mi żeby wziąść troche ropy i oleju i pędzlem posmarować że to będize lepsze niż te wszystkie smary? Znając życie takie ludowe metody są mało efektywne więc czy to nasmarować ten łańcuch?
a ps3:D
okazalo się że mam dziurawy zbiornik paliwa ale to na osobny wątek:
http://forum.gs500.pl/vie...p=140851#140851 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|