Optymalne obroty do normalnej jazdy
Odpowiedz do tematu

: Optymalne obroty do normalnej jazdy
hej.
kupiłem sobie suzuki GS 500 45km. Problem polega na tym że nigdy nie jeździłem na motocyklu który może mieć tak bardzo duże obroty. Kieruje do was dwa pytania:
1. Słyszałem od mechanika że to jest silnik wysoko obrotowy i jeżeli jest rozgrzany do odpowiedniej temperatury pracy, to można go trzymać całą drogę nawet do 10tys obrotów ponieważ to są dla niego "normalne" obroty. Czy to prawda że mogę podczas przyśpieszania trzymać go do np 10tys i nic mu nie będzie? oczywiście warto wziąć pod uwagę że dosyć często tak można przyśpieszać. osobiście nie miałem nigdy powyżej 8tys nawet podczas rozpędzania.
2. jakie są optymalne obroty? nie mówię tutaj o ruszaniu czy jeździe powyżej 120km/h + tylko o normalnej jeździe bocznymi drogami, po mieście lub po za miastem. Polecono mi trzymanie go min 4tys (jeździlem ok 3,5tys i silnik fajnie chodzil) żeby nie męczyć wału niskimi obrotami. Wiem, że na obrotomierzu "normalna" skala kończy się na 10tys ale jednak nie mam w zwyczaju trzymania motocykla na takich obrotach szczególnie że przy np 6tys obrotach zaczyna dosyć mocno drgać. Wiem, że każdy ma swój styl jazdy i trzeba motocykl wyczuć, ale chciałbym nauczyć się jeździć tak by to było jak najzdrowsze dla motocykla, a zarazem go nie dusić. Wiem że dla motocykla 500 obrotów +/- to nie wiele, ale nie chciałbym by motocykl dużo bardziej się zużywał tylko dlatego że mam za niskie obroty w celu jego oszczędzania. jestem nowym użytkownikiem GSa dlatego proszę o wyrozumiałość i dokładne rady.

:
Siemka

Gs nie ma wcale dużych obrotów, śmigałem Kawasaki ZX6r które ma wyskalowany obrotomierz do 20tyś obrotów :P

Co do obrotów:
Jak dla mnie to powinieneś dopasować obroty, bieg na którym jedziesz do prędkości i sytuacji oraz spalania jakie chcesz uzyskać. Jedziesz w trase to zapinaj 6 bieg i smigaj, chcesz szybko przyspieszyc aby wyprzedzic - redukuj o 1-2 biegi i dynamicznie wyprzedź. Po miescie chcesz dynamicznie przyspieszac i robic tetrisa kręc wysoko. Ważne - unikaj jazdy, długiej jazdy (na trasie) typu: na pierwszym, drugim biegu pod czerwone i tak jednostajnie... lepiej wpiąć wyzszy bieg i obnizyc obroty.

Wczujesz się w motocykl i zobaczysz jak jest optymalnie, za jakis czas stwierdzisz (lub nie), że GS słabo przyspiesza i bedziesz palowac pod czerwone, finalnie zmienisz moto :P

Życie (i częste wizyty na stacji benzynowej) zweryfikują jaki styl jazdy preferujesz ;)

Także wczuj się, pośmigaj i sam zobaczysz jak jest najlepiej.

pozdro joŁ!

Ostatnio zmieniony przez yaszczi Pią 25 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz
:
1. Jakoś nie widzę 60km trasy z obrotami na 10k. Wir w baku. Jeśli przyśpieszasz, to owszem możesz go pokręcić do 10k, ale nie ciągła jazda na takich obrotach. Obroty zwiększamy aby przyśpieszyć i tyle. Gs najlepiej się będzie rozpędzał do około 7-9k.
2. Jeśli masz już osiągniętą prędkość która Cię zadowala to staraj się trzymać od 4-6k i powinno być okey. Jeśli moto w mieście przy 3k nie szarpie ani nic z tych rzeczy, to możesz też tak jechać. Po prostu jeździj tak żeby motocykl nie szarpał i było Tobie wygodnie :)

Cytat:
Wiem, że każdy ma swój styl jazdy i trzeba motocykl wyczuć,
- wyraża więcej niż 1000 słów :D

A tak nawiasem najlepsza technika to "dużo gazu i sprzęgło od razu" :hyhy:


EDIT: Yaszczi Zx6r kręcone pod czerwone pole ? :D aż z ciekawosci musiałem zobaczyć czy serio mają 20k

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
Dobrze tez jest wspomnieć że GS nie ma odcięcia zapłonu przy za wysokich obrotach i krecąc go wysoko przez dluzszy czas można go popsuć :P

SV'ką to co chwile na jakims biegu odcinke łapię :facepalm: :hyhy:

Mordka, no wir w baku się będzie robić, mi SV łyka 9-10L/100km....

zx6r - Kłamałem mówiąc, że jechałem i że mają do tylu wyskalowane... :facepalm:

[ Dodano: Pią 25 Mar, 2016 ]
zresztą odcinka jest przy 16500 więc to wyskalowanie do 20000 to bajer

:
Ja w trasie utrzymując prędkość jeździłem najczęściej 5-7k. Na 6. biegu to akurat 100-140 km/h :P

W pojedynczych sytuacjach zdażało mi się zrobić ok 180 km nie schodząc poniżej 8k, z czego 100 km równo 9k obrotów. Zbiornik wystarczył mi wtedy na jakieś 200 km, czyli wypił ok 10l/100.

Generalnie czerwone pole jadąc w trasie spotykałem rzadko. Zdecydowanie częściej przy ruszaniu :P

:
simin napisał/a:
km, czyli wypił ok 10l/100.


GSka ci 10L łyka? :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :przestraszony:

:
I do tego 1L oleju :hyhy:

:
Semy, zależnie od stylu jazdy, od 4,5 do 10...

njczęściej było coś ok 6-7l.

:
Mi przed regulacją też łykał 9 przy apokojnej jezdzie :(
Tsraz pali 5.5

Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
:
Arcisz napisał/a:
Mi przed regulacją też łykał 9 przy apokojnej jezdzie :(


hmm... może nie sprecyzowałem :P

9k obrotów w trasie miało miejsce na 6. biegu przy przelocie 180km/h.

Więc 10l wziął przy przelocie 170-180 km/h prawie 200 km.

:
I wszystko jasne ;)
U mnie jest ten mały bak 15L, do tego po zakupie nie dzialalo mi ON i jezdzilem na res. Pewnego wieczoru jade, i mi zgasl, patrze na licznik a tam okolo 140km przejechane, patrze do baku-pusto :przestraszony:

Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
:
Ale wiecie, że ograniczenie w PL to max 140 km/h :P a tutaj przelotówki po 180 :D

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
tmi napisał/a:
Ale wiecie, że ograniczenie w PL to max 140 km/h :P a tutaj przelotówki po 180 :D


Nie napisałem że to było w PL ;)

:
ile dokładnie ma litrów bak w gs 500 97r?
Rozumiem, że najlepsze przyśpieszanie jest w granicach 5-8k a czy najlepsze obroty na jazde typowo turystyczną w równym tempie po równym terenie to 4-6k? Pytam bo mój przy 6k dostaje dostaje dosyć dużych drgań i nie wiem czy to normalne czy miałem za duże lub za małe obroty.

:
simin napisał/a:
Więc 10l wziął przy przelocie 170-180 km/h prawie 200 km.


wiem że odlecieliśmy na Majorkę względem tematu, ale ciekawi mnie fakt że moja GSka jest oddławiona a maksymalnie udało mi sie wyciągnąć 160 i nic ponad to nie chciało urosnąć. (?)

a druga sprawa tak aże nawet wtedy spalanie nie przekroczyło 5l/100km.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.