WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytan na temat biegow od swiezaka
Autor Wiadomość
BorsuczySamuraj 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   Kilka pytań na temat biegów od świeżaka

Od jakiegoś czasu ujeżdzam moją Suzi i nurtują mnie dwie rzeczy. Na kursie instruktor wpajał mi, że jedynkę wrzucamy dopiero po zatrzymaniu się. Nie byłoby to problemem gdyby nie to, że czasem jak muszę bardzo mocno zwolnić i jestem na dwójce to motur zaczyna po prostu chechłać, dławi się. Czy poprawne jest więc wrzucenie jedynki bez kompletnego zatrzymania się? A drugie pytanie pewnie było wiele razy wałkowane, ale niekoniecznie tu bo nie mogłem znaleźć odpowiedzi. Jak Wy czujecie na którym jesteście biegu!? Jeśli chodzi o zmianę w górę to nie jest aż taki problem, ale kurcze trochę to frustrujące jak po raz 10 hamuje silnikiem przed światłami i się okazuje, że zamiast dwójki zapinam jedynkę. Patrzycie na obroty i prędkość czy po prostu czujecie?
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Jak motocykl się dławi to redukuje się do najniższego biegu. Instruktor mowil tak zapewne dlatego, że przy większej prędkosci będzie następowało szarpnięcie, ale jak motocykl już sie na 2 dławi, to trzeba wrzucić 1 i tyle. Co do wyczucia, to ja nie patrzyłem na zegary, po prostu czułem kiedy powinienem zmienić bieg lub zredukować. Ale później kupiłem wyświetlacz biegów i na początku tylko na niego zerkałem, a tak to normalnie. Czujesz (lub patrzysz) z jaką prędkością jedziesz, czy motocykl zamula czy nie i wachlujesz biegami. Spokojnie z czasem sie nauczysz, znaczy się to samo wychodzi.

W gs też jak słabo wbijesz bieg to moze czasem nie wskoczyć, to tak na marginesie jakbyś kiedyś się z tym spotkał. Początki zawsze są niepewne :)
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
BorsuczySamuraj 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

No już nie raz mi się zdarzyło, że zamiast wrzucenia dwójki zaczął mi się tylko wydzierać bo za słabo podniosłem wajchę. Samo zmienianie biegów to nie problem bo wystarczy patrzeć jak się moto zachowuje natomiast trochę irytuje ta niewiedza na którym biegu jesteś w tej chwili :P

EDIT: Jedynkę wrzucać też z przegazówką jeśli się tak naprawdę toczymy?
  
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Redukcja zawsze z między-gazem, bez znaczenia na jaki bieg redukujesz. W górę można nawet bez sprzęgła, ale jest kilka szkół zmiany biegów. Ja w górę robię ze sprzęgłem.
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
BorsuczySamuraj 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

No właśnie na razie wolę opanować podstawy, a dopiero potem się w takie cuś może pobawić. Trochę o tym czytałem na forum, ale ponoć w normalnym, niesportowym motocyklu nie ma sensu tego robić. Dzięki za pomoc :)
 
 
Nowatek 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 30
Dołączył: 14 Cze 2015
Pochwał: 1
Posty: 106
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Jak nie masz wyświetlacza biegów to po prostu trzeba pamiętać ba jakim biegu się jedzie ; p
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Ja często próbuje wrzucić siódemke ;)
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
 
 
bezel 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016
Pochwał: 3
Posty: 151
Skąd: L-wo
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Ja też mam problemy z wyczuciem. Nigdy nie wiem na którym biegu jestem. Szóstkę i piątkę da się wyczuć ale pozostałe nie bardzo. Mój sposób zmiany biegów jest taki:
-Jazda spokojna przy biegach w górę lekko sprzęgło, przy redukcjach na wyższych obrotach międzygaz, przy niskich obrotach nie czuję takiej potrzeby.
-Ostra jazda to zmiany bez sprzęgła z błyskawicznym odpuszczeniem gazu na ułamek sekundy i lekkim wstępnym naciskiem na dźwignię zmiany biegów. Wtedy najłatwiej zmienić biegi płynnie bez szarpnięć ale łatwiej któregoś nie zapiąć. Czasem dwójki nie wrzucę, czasem trójka na chwilę mi wyskoczy przy takiej jeździe. Tutaj kolega CODA opisuje co i jak https://www.youtube.com/watch?v=jS-YOwmt17Y. Przy redukcjach tak samo jak przy spokojnej jeździe międzygaz i sprzęgło.
Bardzo uważaj na śliskiej nawierzchni przy redukcjach. Koło bardzo łatwo się blokuje przy zbyt małej ilości międzygazu a to ile go dodać też jest sztuką która nie do końca mi wychodzi.
Zdecydowanie muszę kupić sobie wyświetlacz biegów bo szkoda katować maszynę.

Aha, na szarpnięcia przy zmianie biegów ma również wpływ naciąg łańcucha.
 
 
olecki 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 15 Maj 2011
Pochwał: 12
Posty: 1178
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Dokładnie, jeżeli chodzi o zmiane biegów w górę, to najpierw wywieramy nacisk na dzwignie i przy odpuszczeniu gazu bieg sam wchodzi :)

w dół ZAWSZE ze sprzęgłem.

bezel napisał/a:
Czasem dwójki nie wrzucę,



Bo z 1 na 2 używamy sprzęgła. Dopiero potem można bawić się bez.
_________________
Das Drone !!
 
 
RzEmYk 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 15
Skąd: KDA
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Ja redukuję na jedynkę jeszcze jadąc, bo później trudniej wbić ten bieg. Nie ma co na siłę męczyć silnika tylko dlatego, że Ci tak na kursie powiedzieli.

Ja się spotkałem ze stwierdzeniem, że lepiej dla skrzyni żeby między jedynką a dwójką zmieniać ze sprzęgłem, a następne można bez.
W przypadku schodzenia w dół zawsze ze sprzęgłem, no i międzygazem.
Międzygaz musisz sobie wyrobić. Nie wiem jak wygląda to w GS 500. W YBR 125 śmiało mogłem machnąć z 3/4 manetki, ale w Hornecie wystarczy że delikatnie poruszę rolgazem.

Chociaż ja prawie zawsze zmieniam ze sprzęgłem, bo prawie zawsze jeżdżę spokojnie. ;)

EDIT:
Poprawiłem babola.
_________________
Pozdrawiam
Krzysztof
Hornet 600 S
Ostatnio zmieniony przez RzEmYk Wto 15 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
olecki 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 15 Maj 2011
Pochwał: 12
Posty: 1178
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

z tym że skrzynie w motocyklach nie są synchronizowane :P
_________________
Das Drone !!
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

olecki napisał/a:
z tym że skrzynie w motocyklach nie są synchronizowane :P

Najświętsza prawda :D

bezel napisał/a:
Bardzo uważaj na śliskiej nawierzchni przy redukcjach. Koło bardzo łatwo się blokuje

No bez przesady, Gs to tylko 500ccm, dwa cylindry i układ rzędowy. To nie jest V'ka. Wiadomo jak ktoś odważy się przy 80km/h zredukować do 1 to moze taki uślizg się trafić, ale tak to raczej nie. Uślizg bardziej na mokrej nawierzchni może nas zaskoczyć przy przyśpieszaniu, szczególnie jak potraktuje się manetkę za ostro ;)
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
RzEmYk 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 15
Skąd: KDA
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

olecki napisał/a:
z tym że skrzynie w motocyklach nie są synchronizowane :P

No przecież. Facepalm.
Miałem na myśli, że nie mają synchronizatorów i przez to gorzej znoszą przełączanie przez neutralny a napisałem, że synchronizatory to gorzej znoszą. :mur: Tak się kończy szybki przegląd forum po pracy.
Można się śmiać do woli. ;)
_________________
Pozdrawiam
Krzysztof
Hornet 600 S
  
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Arcisz napisał/a:
Ja często próbuje wrzucić siódemke

szybko Ci to przyszło ;)
Mordkaaa napisał/a:
No bez przesady, Gs to tylko 500ccm, dwa cylindry i układ rzędowy. To nie jest V'ka. Wiadomo jak ktoś odważy się przy 80km/h zredukować do 1 to moze taki uślizg się trafić, ale tak to raczej nie. Uślizg bardziej na mokrej nawierzchni może nas zaskoczyć przy przyśpieszaniu, szczególnie jak potraktuje się manetkę za ostro

V'ka to zupełnie inna sprawa i czasami ten za V'ką może się bardzo zdziwić, bo hamulca nie dotykasz i zatrzymujesz się prawie w miejscu ;) uwielbiam za to V'kę.A w temacie uślizgu na mokrym to chyba najgorsze są malowane pasy dla pieszych, to jak wyjechać na lodowisko, sam kilka razy jak jakiś szczawik odkręciłem jadąc po mokrych pasach i dupa zatańczyła.

W temacie zmiany biegów polecam tekst z naszego portalu -> http://forum.gs500.pl/por...ul=_przegazowka
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
princessakasia 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączyła: 08 Kwi 2015
Posty: 65
Skąd: Kraśnik
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016   

Arcisz napisał/a:
Ja często próbuje wrzucić siódemke ;)


:hyhy:

widzę, że nie jestem sama :cwaniak:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.