WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Sro 11 Mar, 2009
Inny tyl (podwyzszenie tylu, zmiana zadupka)
Autor Wiadomość
ERT
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   Inny tył (podwyższenie tyłu, zmiana zadupka)

Czy ktoś z Was podwyższał tył w swoim GS-ie ??
Pytanie brzmi: Jak to zrobić ??
Chodzi konkretnie o większy prześwit między tylnym kołem a zadupkiem.
 
 
CZOKO 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 1
Posty: 323
Skąd: wieś
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

Ja u siebie podniosłem. Ale jak na razie tylko delikatnie. Ten prześwit możesz zwiększyć na kilka sposobów:

- zmieniasz nastawy amortyzatora z tyłu (spos najprostszy ale efekt minimalny)
- przerabiasz mocowanie amorka (trochę zachodu ale w miarę łatwa akcja zakładając ze masz spawarkę albo dostęp do niej)
- przecięcie i przedłużenie dolnego profilu (tego kwadratowego) w stelażu pod kanapą. (brak ograniczenia wys dajesz w górę ile chcesz ale musisz przerabiać plastiki tym bardziej im wyżej tył podniesiesz)

Ja zrobiłem to jeszcze inaczej, ale wydaje mi się, że warto zacząć od zmiany nastaw na maxa w górę a jak b mało to przedłużyć mocowanie amorka ten spos daje najl efekt przy najmniejszym nakładzie pracy.

PZDR

PS widze że coś tam kombinujesz z tym swoim GS-kiem :D podrzuć jakieś fotki chętnie rzucę okiem.

http://gs500.boo.pl/viewtopic.php?t=1670
Ostatnio zmieniony przez CZOKO Sob 26 Lip, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ERT
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lip, 2008   

Dzięki za info.
Obawiałem się, że trzeba będzie wstawiać akcesoryjny amortyzator...
W wolnej (od jazdy) chwili pokombinuję z mocowaniem amora.

Jeżeli chodzi o mojego GSa to powoli zaczyna nabierać kształtu :hyhy:
Jak tylko dorwę jakiś normalny aparat fotograficzny to wystawię fotki.
Pozdro
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lip, 2008   

może ja sie nie znam, ale w moim rowerze ktory sprzedąłem żeby kupi GSa była tegulacja kąta główki ramy (lub wyprzedzenia widelca) realizowana właśnie przez podniesienie lub opuszczenie tyłu za pomocą zmiany mocowania dampera. Robiło się to nei po to, zeby przyszpanować wysokim tyłem, czy zwiekszyć prześwit, a po to, zeby zmienic charakterystyke prowadzenia - czy to na szybkie czy na krete trasy.

W skrócie, im masz wyżej tył, tym kąt wyprzedzenia widelca zbliża się ku kątowi prostemu, co sprawia że pojazd robi się "nerwowy" w prowadzeniu i mniej stablilny przy wiekszej predkości.
Obniżenie powoduje że kąt wyprzedzenia jest bardziej płaski, co owocuje stabilnością, ale i leniwym prowadzeniem.
 
 
CZOKO 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 1
Posty: 323
Skąd: wieś
Wysłany: Nie 27 Lip, 2008   

I zgadza się, bardzo mądrze napisałeś, bo w istocie jest dokładnie tak jak mówisz i w twoim rowerze i w superbikach na torze :padam: Tyle, że po poście ERT o poszerzaniu opon wydedukowałem sobie, że ten temat to tak raczej w kwestiach wizualnych padł i tak go potraktowałem.
 
 
ZowA
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Lip, 2008   

Ja podnosilem tył. A zrobiłem to przedlużając amorek o pare cm i dodam, ze więcej sie nie da niż 4 góra 5 cm bo poźniej nie włożysz amora w uchwyty mocujace a wachacz już niżej nie zejdzie. Efekt fajny i nareszcie mam prostrze nogi jak siedze oraz nie dobija mi na większych dziorach :) Ale jest jeden minus a mianowicie stopka centralna chwyta ledwo, ledwo a na bocznej jak nie przedłuzysz to stoi tak jakby chciał sie obalic na bok :)
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 29 Lip, 2008   

Jesli chodzi o podnoszenie tylu to wydaje mi sie ze jednak chodzi tu wszystkim o efekt wizualny a nie o trakcje... w moim przypadku obydwa czynniki wplynely na decyzje o modyfikowaniu zawiechy, z jednej strony o wiele bardziej agresywny i zadziorny wyglad, a z drogiej strony o wiele przyjemniejsza jazda po miescie i w winklach :) (jezdze duzo po miescie, wiec na zwinnosci mi zalezalo)... a jak to sie robi.. jest wiele sposobow, ale najprostszym a zarazem pewnym i pozniej latwym do usuniecia sposobem jest dorobienie przedluzenia mocowania amora, wkrecasz takie cos w mocowanie amora na ramie a w amorze obracasz glowke o 90 stopni i przykrecasz amora do przedlozki... proste, szybkie i bezpieczne, bo taka przedlozke wycina sie z bloku stalowego i wypelnia on zarowno cala przestrzen mocowania w ramie jak i obejmuje cala glowke amora... nie ma prawa sie skrzywic, zgiac czy polamac :) jesli chcesz wiedziec jak cos takiego ma wygladac to mozesz podpatrzec na allegro, sprzedaja tam takie cos do skuterow... i nie radze dorabiac wiecej niz 4cm pomiedzy srobami, bo u mnie centralna wisiala 3cm nad ziemia (wiec ja zdialem :) ) a jak chcesz zobaczyc jak wyglada moto PO to zapraszam http://gs500.boo.pl/viewt...sc&start=90#top ...

a tak w ogole to witac wszystkich... bo dawno mnie tu nie bylo :)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sie, 2008   

CZOKO napisał/a:
wydedukowałem sobie, że ten temat to tak raczej w kwestiach wizualnych


w sumie i mi sie tak wydaje, ale warto o tym wspomnieć, choćby dla uświadomienia.
Choć widzę, że w tym przypadku podniesienie jak i bardziej nerwowe prowadzenie było celowe. I dobrze.

Mi tam pasuje to, jak się maszyna teraz prowadzi dla tego nic nie poprawiam :]
 
 
COLLINS18
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Lis, 2008   

demondemidi,

Witam!

Właśnie jestem na etapie podniesienia mojego GS-a. Wahacz juz zdjęty. Masz kolego moze fotki przedłużenia tylniego amorak? Napewno bardz mi by to pomoglo.

POZDRAWIAM
 
 
ziomekpk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Sty, 2009   

Witam,w wolnym czasie rozlozylem tylne zawieszenia zeby sprawdzic wszystkie lozysa,oczywiscie nie obylo sie bez wymiany na szczescie tylko jednego,pomyslalem ze podniose sobie troche tyl,mam zapasowy amorek,dostep do spawarki wiec pomyslalem czemu nie, przedluzylem mocowanie o 3cm doladnie 2.7mm,moto wyglada super,a jeszcze lepiej sie siedzi,pozycja nog,zabralem sie za lancuch i tu sie pojawia problem,nawet pod obciazeniem lancuch opiera sie o wachacz w jego najwyzszym punkcie tam gdzie jest ta gumowa oslona foto http://www.bikepics.com/pictures/1546830/
(lancuch jest zardzewialy ale to jest tylko na probe,od innego gs,nowy lancuch dzisiaj dojechal) w poprzednich postal inni urzytkownicy pisali o 4/5cm,nie wiem jak im sie to udalo,jak rozwiazaliscie problem lancucha,czy poprostu 3cm to za duzo.
Mozna kupic cos takiego
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...ries%26_fvi%3D1

zastanawiam sie o ile podniesie sie tyl stosujac taki zestaw? i czy bedzie problem z lancuchem? czy ktos stosowal taki zestaw tej firmy?
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Sty, 2009   

ziomekpk napisał/a:
pozycja nog


Jakim cudem zmieniła się pozycja nóg ? :niepewny:
No chyba,że chodzi Ci o bardziej wyprostowane nogi kiedy siedzisz na moto na postoju. :hyhy:
 
 
ziomekpk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Sty, 2009   

Dokladnie,na postoju nogi bardziej wyprostowane,ale to nie jest istotne, istotne jest to o co pytalem wiec prosze nie szukaj dziury w calym.
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 23 Sty, 2009   

ziomekpk ja gdzies tam wczesniej pisalem 9nie wiem czy w tym poscie czy w innym)... u mnie na amorze jest tylko ok 2cm wiecej, ale biorac pod uwage dzwignie jakie wystepuja w zawieszeniu i sama dlugosc wahacza w stosunku do amora to te 2 cm na ogonie dajqa nam jakies 5-8cm roznicy w stosunku do fabryki... u mnie jest wlasnie te 2cm i lancuch przewaznie lezy na slizgu (to nie szkodzi, po to ten slizg jest, ale trzeba bedzie czesciej wymieniac), nie tyle wazne jest to czy lancuch lezy na slizgu a to czy slizg go nie naciaga... proponuje skrocic amor o 0.5 cm i zobaczyc jak lancuch bedzie lezal... a tak odnosnie lozysk to nigdy nie wymieniaj jednego, jak juz wymieniasz to oba na raz :oczami:

Leon84 koledze chodzilo raczej o zmiane calej pozycji na moto, bo musze przyznac ze i ja zauwazylem ze jakos fajniej sie siedzi... i nogi jakos wygodniej sie na setach klada :) choc u mnie moze to byc rowniez spowodowane zmiana kierowajki :P
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
ziomekpk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Sty, 2009   

Witam,zdaje sobie sprawe z tego ze te kilka mm na amorze to kila cm na tyle wachacza,zmniejsze o te ok 5mm i zobacze,martwilem sie dokladnie tym co pisales zeby slizg nie napinal lancucha a tylko lezal na nim,lozysko wymianialem w tym dolnym wsporniku,tam gdzie sa 3 lozyska,uwazam ze nie ma sensu wymianiac wszystkich lozysk jezeli tylko jedno jest uszkodzone,pozostale byly w b.d stanie wszystkie igielki byly,smar byl,kolor jego nie wskazywal na to ze woda sie doslala czy inny brud, tuleje nie byly uszkodzone i ladnie pracowaly,kazdy mysle ma inne teorie na ten temat:)
Dzieki za info pozdrawiam
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 24 Sty, 2009   

Nie chodzi tu o teorie czy w tym przypadku nawet bezpieczenstwo (choc luzy na elementach zawieszenia potrafia sie przyczynic do bujania tylem przy okreslonych predkosciach nie mowiac juz o zakretach) ale o wygode, jesli juz sie ma wyciagnieta czesc i jest do wymiany jedno lozysko to lepiej jest wymienic juz wszystkie i miec spokoj niz za miesiac czy dwa znowu rozbierac zeby wymienic kolejne, a akurat lozyska nie sa drogie wiec wymiana starych jeszcze sprawnych lozysk na nowe nie jest moim zdaniem wyrzucaniem kasy w bloto tylko normalnym przygotowaniem do sezonu :) a tak apropo lozysk to polecam http://www.tlc.pl/ FAG to jedna z najlepszych firm robiacych lozyska a w TLC sa one naprawde tanie, dla porownania najtansze zestawy jakichs no name-ow do glowki ramy kosztuja ok 80-90zl a tam FAGowskie kosztowaly mnie 72zl :)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.