Budowa Gs'a 500 od zera.
Odpowiedz do tematu

:
Działaj, działaj, obserwuję wątek od początku i chętnie zobaczył bym trochę więcej zdjęć :)
Ja swojemu GSowi też poświęciłem trochę roboty, może u mnie zmiany nie były tak radykalne, ale tamten motocykl też był jedyny w swoim rodzaju :)
Trzymam kciuki.

Yamaha YZF 600R Thundercat
Das Drone !!
:
Jak narazie działam powoli, zerwane ścięgna w kolanie, matura w tym roku i kończący się budżet :( Teraz mam wolne do 7 stycznia to podziałam troszkę w garażu.

:
Ach ten budżet... :D
To zawsze moja największa przeszkoda, nigdy nie jestem w stanie uzbierać sumy na zdrowy egzemplarz, więc zawsze kupuję jakiś gruz do remontu za małą kasę i to w sumie jest dobre rozwiązanie, bo koszt kupna + koszt napraw wychodzi taki sam jak koszt kupna motocykla w dobrym stanie, ale jest bardziej rozciągnięte w czasie i lepsze dla mojego portfela a przy okazji mam 100% pewności że moto jest porządnie zrobione i przy okazji poznaję jego anatomię właściwie od razu :)

A wracając do tematu, to jesteś pewny maksymalnego planowania głowicy? W tym silniku nie będziesz miał dużego przyrostu mocy a zabawy i kosztów sporo. Może oprócz tego wsadź mu dodatkowo filtr K&N, pobaw się trochę z gaźnikami - z tym filtrem możesz mu podać sporo większą dawkę benzyny :) U mnie ten schemat się sprawdzał, odwiedzałem częściej stacje benzynowe, ale efekt był odczuwalny.

Yamaha YZF 600R Thundercat
Das Drone !!
:
Będą 2 oddzielnie gabkowe stozki. Z tym planowaniem jeszcze zobaczymy co wyjdzie. Moze zrobię moze nie. Najpierw muszę dół silnika doprowadzic do ładu.

:
bimber napisał/a:
zawsze kupuję jakiś gruz do remontu za małą kasę i to w sumie jest dobre rozwiązanie, bo koszt kupna + koszt napraw wychodzi taki sam jak koszt kupna motocykla w dobrym stanie, ale jest bardziej rozciągnięte w czasie i lepsze dla mojego portfela a przy okazji mam 100% pewności że moto jest porządnie zrobione i przy okazji poznaję jego anatomię właściwie od razu


sorry za offtop, ala ku*wa święte słowa, sam tak robię, zapiszę sobie ten cyCat gdzieś i będę go świadomie nadużywał (oczywiście zawsze z dopiskiem autora)

:
Inna sprawa, że część osób po prostu lubi "coś dłubać" samemu a część jedzie z odkręconą śrubką do serwisu, żeby mu ją profesjonalnie dokręcili :) Oczywiście przesadzam, ale miałem znajomego w akademiku, któremu padał akumulator i powiedziałem, że możemy go sprawdzić i w razie czego kupi nowy i zamontujemy. Stwierdził, że on tego nigdy nie robił i jednak pojedzie do serwisu bo tam się znają i na pewno mu to dobrze zrobią :) Przepraszam dołączyłem się do offtopicu.

:
Dzisiaj rano dostałem moje zaległe prezenty od mikołaja :)
Teraz muszę popracować nad ramą i dopasować zadupek. Dostalem bardzo interesujaca oferte na wal niby nie zatarty, ale bez panewek. Jak dobrac w takim razie panewki do niego? Na dwóch czopach sa male ryski niewyczowalne palcem. Podobno silnik byl sprawny i to dopiero wyszlo po rozbiorce.











:
Powinieneś zrobić szlif wału niezależnie czy są ryski czy ich nie ma. Dopiero po szlifie dobiorą Ci w ASO odpowiednie nadwymiarowe panewki. Nie dobieraj nic "mniej więcej", każdy wał chodzi w swoich panewkach i nie powinno się nic podmieniać, zamieniać, itp. Każdy czop z czasem lekko się wyciera i robi się jajowaty,więc dokupienie nominalnych panewek do nieszlifowanego wału to będzie zły pomysł. Dowiedz się jakie są wymiary poszczególnych szlifów, zrób i pod ten wymiar dokup panewki w ASO.
Panewki są znaczone kolorami, są trzy rodzaje, nie pamiętam jak to dokładnie idzie, więc poszukaj gdzieś na forum.

Yamaha YZF 600R Thundercat
Das Drone !!
:
Pamiętaj że panewki muszą być odpowiednio dopasowane zarówno do karterów jak i do samego wału.

W serwisówce masz opisane jak dobrać rozmiar panewek do odpowiednich oznaczeń na karterach i wale.

Wydaje mi się że stwierdzenie że każdy czop robi się jajowaty jest błędne. To tak jakby powiedzieć że z czasem każde panewki będą wytarte. Jajowatość czopów wskazuje że coś z wałem jest nie tak, i takiego bym nie zakładał.

Kupno wału bez panewek jest trochę ryzykowne. Możesz mieć kłopot z dobraniem odpowiedniego rozmiaru panewek (limit serwisowy luzu to tylko 0.08 mm). Panewki mogły być nierówno wytarte co może też wskazywać na to że coś z wałem jest nie tak co może nie być takie proste do weryfikacji.


Nie pisałem tutaj o panewkach korbowodów, ale sytuacja wygląda analogicznie:
- weryfikacja stanu i pomiar czopów
- sprawdzenie oznaczeń na wale i korbie
- dobranie odpowiedniego rozmiaru panewek

http://forum.gs500.pl/por...nt_suzy#panewki

tutaj masz informacje o moich walkach z panewkami.

Ja kupując w ASO płaciłem za 2 półpanewki 120 zł.

Nawet szukając na ebay 1 sztuka kosztuje ok 7.50 EUR, więc kupując wał bez panewek od razu masz dodatkowy wydatek rzędu 250 zł na same panewki wał-silnik. Jeśli będziesz też potrzebował panewek do korbowodów to jest + 120 zł.


Osobiście bym szukał wału w dobrym stanie z dobrymi panewkami.

:
No i mam kolejny problem. Mam dwie uszkodzone półki w jednej jest idealnie prosta sztyca a w drogiej krzywa i to dość mocno. Ta prostą juz wyciołem i teraz jak wyciagnać krzywą sztycę z drogiej polki bez jej ciecia. I mozliwe jest to ze tylko sztyca sie zginęła a reszta zostala cala i zdrowa?

:
przecież to idzie wyprostować.

wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
:
Mam prostą sztyce i jak jestem to sobie sam zrobic to zrobię. Prasa hydrauliczna da rade?

:
m_blochu12 napisał/a:
Podpowie ktoś jak ustawić ta felge?


Trudno jest doradzać jak się nie jest na miejscu, najlepiej byłoby gdybyś zamocował i wypoziomował ramę z założonym zawieszeniem i kołem z przodu i wtedy ustawił tył dokładnie w osi (bez opon robi się to bardzo przyjemnie) albo inne rozwiązanie gdybyś miał seryjną felgę na tył można zmierzyć ile prawa strona odstaje od rantu ile lewa i w jakim miejscu jest zębatka i podorabiać odpowiednie dystanse żeby nową felgę skonfigurować dokładnie tak samo jak serię.

Ostatnio zmieniony przez CZOKO Czw 07 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz
:
Czoko dzięki za radę. Musze jakos pokombinowac.

:
Od czego masz te półki (alu od aprilii ?) większość jest wciskana i z prasą poradzisz sobie bez problemu, a może nawet podnośnik samochodowy (hydrauliczny) załatwi sprawę.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.