Przesunięty przez: leon Sro 11 Mar, 2009 |
Szersze opony |
Autor |
Wiadomość |
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010
|
|
|
Jak chcesz mieć szersze opony to zmień motocykl. GS najlepiej jeździ na takich jakie ma. |
|
|
|
|
Przemek_gs [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010
|
|
|
zamiast przekladac przod od gixera wolal bym zmienic motocykl.Za duzo $$$. Poza tym tu glownie o tyl chodzi. Podoba mi sie charakterystyka tego motocykla, to ze jest taki maly,zwinny idealny sprzet na miasto. Razi mnie jedynie ta szerokosc kol. Z tad pomysl na zmiane felg tym bardziej ze mysle tez o podniesieniu tylniego zawieszenia i zmianie zadupka. Przy takiej konfiguracji opona musi sie ladnie prezentowac a 130 jest zdecydowanie za waska. Mam rozumiec ze nikt nie probowal zamontowac szerszej felgi w oryginalny wahacz? |
|
|
|
|
Przemek_gs [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010
|
|
|
Nie chce zmieniac motocykla bo ten dobrze mi sie sprawuje w codziennej miejskiej jezdzie.Jak bym mial zmieniac to kupil bym poprostu drugi motocykl na weekendowe wypada a gsa dalej uzywal bym do zwyklego przeciskania sie w miejskim korku. To nie ma byc maszyna do bicia rekordow predkosci ale ma cieszyc moje oko i spelniac swoje zadanie. |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010
|
|
|
ale wiedz że im szersze koło tym większe opory toczenia co może wpłynąć na spalanie przyśpieszanie cahrakterystykę prowadzenai motcykla tak an prostych jak i w zakrętach . motocykl to nie aluto zę wsadzisz sobie alu i odszdzisz ja an dsytansach i będzie git. Tu masz wszystko wyliczone pdo dany silnik osprzęt kąt główki ramy itp . To nie jest taka prosta sprawa . Ale do odważnych świat należy . słyszałem o przekładce ale całego tyło wraz z wahaczem itp. |
|
|
|
|
Przemek_gs [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010
|
|
|
zdaje sobie sprawe ze moze to wplynac negatywnie na to o czym mowisz jednak nie sadze zeby az tak bardzo ze nie da sie bezpiecznie jezdzic. Poza tym chce to zrobic w rozsadnych kosztach bez wiekszych przerobek tak aby w razie czego mozna bylo latwo wrocic do oryginalu. |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010
|
|
|
Pytaj kolegów Demondemidi i Czoko, oni Ci doradzą najlepiej. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010
|
|
|
Co wy z tymi oponami? kompleksy jakieś? GS jest fajny i nie powiem, na szerszej gumie wyglądałby dużo lepiej. Ale czy widzicie gumę podczas jazdy???
Na fabrycznych prowadzi się dobrze i jedyne co możecie zrobić to popsuć tą konfigurację. Jechałem na GSie ze 150tką i miałem wrażenie, że ma "kartoflane opony". Nie mówiąc już o oporach toczenia (a może zła regulacja), bo mułowato jechał.
Niektórzy na forum zmieniali zawieszenie i wahacz, wkładając większe opony, ale jak to się później prowadzi, to nie mi się wypowiadać. |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Paź, 2010
|
|
|
No właśnie też się zastanawiam, o co biega z tymi szerszymi oponami
Uważam, że nie mam na tyle wiedzy fizycznej i technicznej, żeby mi w ogóle przyszło do głowy poprawiać cokolwiek w geometrii motocykla po producencie Fakt, do odważnych świat należy, ale rozsądek też ma swoje do powiedzenia
Nie mniej jak ktoś ma chęci, ochotę, odwagę, to życzę powodzenia i z miłą chęcią posłuchałbym o efektach takich zabiegów Ja w każdym razie nie potrzebuję 'kapcia' z tyłu Prawda jest taka, że tak naprawdę chyba tylko motocykliści potrafią po oponach, tłumikach i innych elementach motocykla w przybliżeniu coś powiedzieć. Dla szarego he he 'obywatela' rozróżnianie motocykli to czarna magia Pamiętam po sobie Zanim w ogóle zachorowałem na moto nie powiedziałbym że NSR 125 to ma INO 125 ccm Taka prawda. Teraz wystarczyłoby rzucić okiem choćby właśnie na tłumik i szerokość opon
Mnie nie gryzie, że Suzi ma 130 tki. Przynajmniej wiem, skąd się bierze ta zwinność i małe spalanie |
|
|
|
|
YURI
Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 09 Gru, 2016 Wachacz
|
|
|
Witam. Mam Pytanie. Jaki wahacz wcisnę w ramę żeby wsadzić szerszy laczek? |
|
|
|
|
squarek
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011 Pochwał: 13 Posty: 473 Skąd: WGM
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016 Re: Wachacz
|
|
|
YURI napisał/a: | Mam Pytanie. Jaki wahacz wcisnę w ramę żeby wsadzić szerszy laczek? |
Szerszy... |
_________________ SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250
|
|
|
|
|
ded
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 92 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016
|
|
|
Ja w swoim mam z tyłu opone o 1cm szerszą i nie polecam. Dziwnie się kładzie w zakręty, choć wygląda deko bardziej szpanersko. Na pewno wroce do oryginalnego rozmiaru przy najblizszej wymianie. |
_________________ Suzuki GS 550 M Katana '82 |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 13 Gru, 2016
|
|
|
Nie polecam innych wymiarów jak te zalecane przez producenta
Wygląd to jedno , a jazda zakręty trakcja , trzymanie się drogi to drugie , a wiem co mówię |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
ded
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 92 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Sro 14 Gru, 2016
|
|
|
Ja się sugerowałem tym, że w samochodzie przeskoczenie o jeden rozmiar to raczej nie robi wielkich różnic. W moto wręcz odwrotnie, choć to warto poczytać co userzy doradzają bo czasem producent po kilku latach produkcji dochodzi do wniosku że jednak inny rozmiar opony będzie lepszy i wtedy warto zmienić. |
_________________ Suzuki GS 550 M Katana '82 |
|
|
|
|
YURI
Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 20 Gru, 2016
|
|
|
Zdania są podzielone. Może faktycznie lepiej zostać przy oryginale. Co prawda chciałem jakoś fajnie Suczke przerobić ale raczej ograniczę się do fajnego lakieru i delikatnego poprawienia detali. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016
|
|
|
YURI napisał/a: | Zdania są podzielone. Może faktycznie lepiej zostać przy oryginale. Co prawda chciałem jakoś fajnie Suczke przerobić ale raczej ograniczę się do fajnego lakieru i delikatnego poprawienia detali. |
Ja jestem praktykiem.
Kiedyś też byłem sceptyczny do takich podmianek, jeździłem na komplecie Dunlop Arowwmax GT501, potem zjeździłem komplet standardowych Maxxisów Promaxx i w końcu zrobiłem modyfikację
Polecam zamianę - włożenie na tył felgi szerokości 4,5cala (z jajka GSX750F ) z dobrą radialną oponą 150/60R17 ( pisalem w watku o oponach ). Do tego obowiązkowo na przód taka samą - również radialną oponę w standardowym rozmiarze 110/70R17
W bezpośrednim porównaniu do seryjnych rozmiarowo Maxxisów, subiektywnie, to dużo większa stabilność motocykla w pochylaniach i przy większych prędkościach, łatwo sie składa i precyzyjnie prowadzi, mniejszy wpływ pasażera / bagażu na prowadzenie, nie ma różnicy w spalaniu... same plusy, no może oprócz ceny opon
Oczywiście trzeba mieć świadomość i podkreślić, że ww. zalety to nie skutek założenia szerszej opony, tylko możliwości założenia opon z tzw. wyższej półki (akurat używam Metzelera M5), które nie są dostępne w seryjnych rozmiarach 130/70/17. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|