Szersze opony
Odpowiedz do tematu

ERT
[Usunięty]
: Szersze opony
Cześć.
Jakiej szerokości opone macie z tyłu?
Zastanawiam się jaką (najszerszą) da się wcisnąć bez kombinacji z wahaczem...
Na pierwszy rzut oka, wygląda na to że niewiele szerszą od standardowej 130-tki.

:
Od kupna mam 140 założoną. Mieści się na milimetry.

Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
FighteR-600
[Usunięty]
:
Polecam zostanie przy standardowej szerokości opony... Nie po to producent zaleca właśnie taką... Szersza opona gorzej będzie się zachowywać na winklach.

metalbeast
[Usunięty]
:
a po co zmieniać na szerszą ?? nie widzę żadnych korzyści. GSowi starcza spokojnie 130tka.

:
myślę że nie ma sensu poprawiać producenta, 130 jak na taką pojemność i moc wystarcza.

Myślę że 140 to maks co da sie włożyć, chociaż niektóre osoby pisały że 150 weszła.

:
a jaki silnik sie zmiesci w ramy GS-a????? 600??? 750??? a moze 1000!!!!! :rotfl:

tez macie problemy hehe 130 jest fabryczne i koniec po co pchac na sile cos wiekszego??

Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
:
Ale czego od razu jedziecie po kimś ??

Czy też mam się czepiam, że ktoś ładuje sobie tłumik nieoryginalny? Bo ładnie wygląda i fajnie słychać ? A jak komuś się podoba szersza oponka ?

więcej tolerancji koledzy...

Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
:
Też spotkałem się kilka razy z opiniami fachowców, że moto to nie puszka i to co daje fabryka jest najodpowiedniejsze. Sam się tego trzymam i o zmianie oponki na szerszą nawet nie myślę. Lepiej zainwestować kasę w tankbag, sakwy lub tłumik.

metalbeast
[Usunięty]
:
Majic napisał/a:
A jak komuś się podoba szersza oponka ?

więcej tolerancji koledzy...


tylko że tłumik, to wygląd i brzmienie (osiągi też).
A szerszy kapeć to pogorszenie prowadzenia moto, ledwo wchodzi, wieksze opory. Po to żeby ładnie wyglądał można go umyć ;]

Spajdi
[Usunięty]
:
Facet pyta o to jaka wejdzie, a nie o to czy lepiej zostać przy 130 czy zmienić na 140 i ja nie upierałbym się tak przy tym "co zalecała fabryka" bo praktyka w motoryzacji pokazuje, że fabrykę często można poprawić bo często pewne elementy fabrycznie są gorszej jakości z powodu cięcia kosztów itp. To po co zakładacie przewody hamulcowe w stalowym oplocie skoro fabrycznie są gumowe ? Po co zakładacie turystyczną kierownicę skoro fabrycznie jest inna ? Tak można długo wymieniać... :hyhy:

Brabus i AMG "poprawia" Mercedesy, które kosztują ogromne pieniądze, a ktoś może powiedzieć, że to przecież Mercedes i co tam chcecie poprawiać... Takich przykładów można dać mnóstwo także co do tego podejścia "to jest fabryczne to jest najlepsze, święte i boskie" to proponuję podejść z większym dystansem bo jeśli ktoś ma odpowiednie fundusze to jest w stanie w jakimś stopniu poprawić fabrykę ;) Ważne, żeby mieć świadomość tego co się robi i wiedzieć jak/u kogo/za jakie pieniądze można to zrobić.

Metalbeast skąd wiesz, że GS z oponą 140 się gorzej prowadzi jechałeś na takim ? Kolega, który ma GS'a z oponą 140 niech się wypowie :)

Pozdrawiam :super:

metalbeast
[Usunięty]
:
Spajdi napisał/a:
Metalbeast skąd wiesz, że GS z oponą 140 się gorzej prowadzi jechałeś na takim


na tym forum już nei raz się przewineło, dlaczego nie zakładać 140.
Co do reszty - zgodzę się, że można poprawić. Byle ze świadomością i robić to z głową.

:
xxx

Ostatnio zmieniony przez CZOKO Pią 19 Wrz, 2008, w całości zmieniany 2 razy
Inku
[Usunięty]
:
Człowieku, nie da się czytać tych pierdół, które piszesz.

Cytat:
Panie jechałeś kiedyś TL 1000 S ma kapeć 190 z tyłu ale odpowiednio wyprofilowany i wpisuje się w zakręty nie gorzej niż GS.


Prowokator czy idiota?? Stary, nie czujesz się dobrze. A jak przeniesiesz 140KM oponą o szerokości 130mm na asfalat, to raz? Dwa, to opona jest dobrana do konstrukcji motocykla, kąta łożyska główki ramy i pewnie jeszcze 100 innych rzeczy bierze się pod uwagę. Byłeś kiedyś na torze wyścigowym? To takie miejsce gdzie sprzęty jeżdżą szybko. Skoro im szersza opona tym lepiej to dlaczego do R6 nikt nie zakłada 190 tylko 180. Skoro R1 jeździ na 190 i jest dobrze to dlaczego R6 ma mieć 180??

Cytat:
Opona 360 z tyłu to już na pewno pogorszy prowadzenie i osiągi ale nie tylko to sie liczy.


Jeżeli liczy się wygląd to zakładaj 250 ale, rozmawiamy o negatywnym wpływie na PROWADZENIE a nie na wygląd. Zauważyłeś tą "małą" różnicę? Porozmawiam z ludźmi który jeżdżą na trochę wyższym poziomie niż "łeee ale to zapierdala" i zapytaj ich o eksperymenty z nieseryjnymi wymiarami. Sięgnij też do literatury to może przestaniesz wypisywać takie wynaturzenia. Im szersza opona tym
Znam tylko 1 przypadek polepszenia prowadzenia - w starym bandicie opona szersza o 10mm od fabrycznej.
Jak już się dowiesz i przyjmiesz do wiadomości, że sterowność motocykla jest zależna od rozmiaru i profilu opon to wróć i zacznij pisać posty.

A teraz, powiedźcie, w jakim celu chcecie wkładać szerszego papcia na tył do Gjeesa, skoro na tym się dobrze jeździ??

:
xxx

:
CZOKO: więcej spokoju, i nie przeklinaj.

Forum ma być spokojne, bez kłótni.
140 zapewne jeszcze się zmieści, 150 hmm...tego już nie widzę.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.