Dzisiaj zacząłem wymianę uszczelniaczy i oleju. SV ma fabrycznie bardzo miękkie zawieszenia z przodu (do tego w moim roczniku bez regulacji). Jest ogólnie masakra, nawet przy samym odpuszczeniu gazu przód nurkuje.
Po wymontowaniu i zmierzeniu stwierdzam, że wymiar sprężyn mieści się w limicie serwisowym, wymiana na twarde mi się nie kalkuluje. Zaleję bardziej gęsty olej i zobaczymy
Chyba po śmiganiu gixxxem z mega sportowym zawieszeniem mam wysoko postawioną poprzeczkę... czas zejść na ziemię - to tylko SV
w następnej kolejności będę czyścić przednie hamulce
Odpowiedz do tematu
:
Gratuluje zapału i chęci!
ps. fajna "półka" serwisowa, musze u siebie takie coś zrobić, bo ostatnio gaźniki to w kuchni na stole rozbierałem
ps. fajna "półka" serwisowa, musze u siebie takie coś zrobić, bo ostatnio gaźniki to w kuchni na stole rozbierałem
:
Pikna SVa! Jeździłbym No i zdjęcie z garażu, zatęskniłem za browarami w wybornym towarzystwie właśnie w tym garażu
A tak blisko mieszkałem heh
W dobrą stronę ulepszasz SV, pozazdrościć ziom!
pozdro!
A tak blisko mieszkałem heh
W dobrą stronę ulepszasz SV, pozazdrościć ziom!
pozdro!
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
==\/==
Podróż dookoła świata
Podróż dookoła świata
:
Daj znać jaki olej zalejesz i czy jest duża różnica. Ja mam regulację, która do mojej emeryckiej jazdy wystarcza, ale jak przyjdzie pora wymiany uszczelniaczy to i olej może gęstszy zaleję.
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Olej olejowi nie równy, sama gęstość W nic nie oznacza bo oleje różnych producentów pomiędzy sobą znacząco się różnią.
Na miękki przód wymiana oleju na inny niewiele pomaga, dopiero sprężyny coś dają konkretnego.
yaszczi, mówił, że się weźmie i widać się wziąłeś za SV
Na miękki przód wymiana oleju na inny niewiele pomaga, dopiero sprężyny coś dają konkretnego.
yaszczi, mówił, że się weźmie i widać się wziąłeś za SV
:
Nie wiem jak było w przedlitowych z ustawieniem w standardzie ale ja w swojej skręciłem prawie na max i jakaś tam poprawa jest, bo faktycznie miętkawo było przy odjęciu gazu
87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S"
Motocykl? tylko na "S"
:
same odpuszczenie gazu to akurat nie tam malo w przypadku tego motocykla
regulacja jesli jest to tylko napięcie wstępne, podłuż podkładki pod korki bo wymiana oleju to regulacja tłumienia
yaszczi napisał/a: |
Jest ogólnie masakra, nawet przy samym odpuszczeniu gazu przód nurkuje.
Po wymontowaniu i zmierzeniu stwierdzam, że wymiar sprężyn mieści się w limicie serwisowym, wymiana na twarde mi się nie kalkuluje. Zaleję bardziej gęsty olej i zobaczymy |
same odpuszczenie gazu to akurat nie tam malo w przypadku tego motocykla
regulacja jesli jest to tylko napięcie wstępne, podłuż podkładki pod korki bo wymiana oleju to regulacja tłumienia
:
no nie dziwne, w końcu to V'ka...
w moim przypadku wymiana oleju to przywrócenie jakiegokolwiek tłumienia bo z lag wylałem jakieś rzygi...
kilka serwisów zawieszenia robiłem w różnych moto i pierwszy raz wylałem z lag coś takiego,,,,
dzięki! na szczęście ogarniam co to jest napięcie wstępne, tłumienie odbicia itp
jacek napisał/a: |
same odpuszczenie gazu to akurat nie tam malo w przypadku tego motocykla |
no nie dziwne, w końcu to V'ka...
jacek napisał/a: |
podłuż podkładki pod korki bo wymiana oleju to regulacja tłumienia |
w moim przypadku wymiana oleju to przywrócenie jakiegokolwiek tłumienia bo z lag wylałem jakieś rzygi...
kilka serwisów zawieszenia robiłem w różnych moto i pierwszy raz wylałem z lag coś takiego,,,,
dzięki! na szczęście ogarniam co to jest napięcie wstępne, tłumienie odbicia itp
:
Yaszczi ja jak wymieniałem w Simsonie to dosłownie wysysałem "budyń" z lag
yaszczi napisał/a: |
w moim przypadku wymiana oleju to przywrócenie jakiegokolwiek tłumienia bo z lag wylałem jakieś rzygi...
kilka serwisów zawieszenia robiłem w różnych moto i pierwszy raz wylałem z lag coś takiego,,,, |
Yaszczi ja jak wymieniałem w Simsonie to dosłownie wysysałem "budyń" z lag
:
wiec nie ma co kombinowac z gęstością oleju bo wtedy nie dowiesz się jak fabryka chciała.
ja bym wlał 10W a jak będzie za miękko, podniosł potem przód moto i pod wykrecone korki dał podkładki
yaszczi napisał/a: |
w moim przypadku wymiana oleju to przywrócenie jakiegokolwiek tłumienia bo z lag wylałem jakieś rzygi... |
wiec nie ma co kombinowac z gęstością oleju bo wtedy nie dowiesz się jak fabryka chciała.
ja bym wlał 10W a jak będzie za miękko, podniosł potem przód moto i pod wykrecone korki dał podkładki
:
Olej fabrykę. Lej na twardo, jakiś sportowy. Ja tak zrobiłem. Poza tym oploty przód-tył, dobry płyn hamulcowy, oraz na klockach nie oszczędzaj. Daje radę. Pamiętam jak się przesiadłem. Nie hamował. Oddałem od razu, żeby oploty zrobili i powiedziałem, że nie wsiądę, póki nie zrobią.
Zrobili, zaczął hamować z takim nurem na dziób, że olaboga. I tak musiałem lagi wymienić, także od razu wlali mi na gęsto i skręcili. Jest różnica kolosalna, ale fakt, że ja startowałem z jakiegoś wyrypanego poziomu, z budyniem, który nawet nie wyciekał, choć miał jak
Zrobili, zaczął hamować z takim nurem na dziób, że olaboga. I tak musiałem lagi wymienić, także od razu wlali mi na gęsto i skręcili. Jest różnica kolosalna, ale fakt, że ja startowałem z jakiegoś wyrypanego poziomu, z budyniem, który nawet nie wyciekał, choć miał jak
:
Wlałem twardo, teraz jest ok, bo jest olej w lagach, przed serwisem było jakieś dziwne coś
:
Lagi, hamulce, drobnostki. Lepiej powiedz jak tam sprawa się ma z wydechem?
:
zobaczymy... jak na razie Żona jest zachwycona jak cicho podjeżdżam pod dom...
nie to co w gixxie
nie to co w gixxie
:
Odpowiedz do tematu
SV zrobiona tak jak sobie założyłem, trochę dłużej to trwało niż zakładałem (od roku moje życie jest wywrócone do góry nogami ), ale udało się
Szpeja kupiłem jak zwykle w zaniedbanym stanie, celem było doprowadzić go do stanu, który mnie zadowala. Jak dla mnie wyszło super
Podsumowując prace/dodatki/itp od początku czyli od zakupu moto 06.10.2015:
-montaż kierunków LED z przerywaczem
-montaż rolek wahacza pod stojak
-montaż wyświetlacza biegów
-montaż lusterek oryginalnych
-montaż ciężarków kierownicy
-wymiana tylnej tarczy hamulcowej, płynu, klocków
-czyszczenie zacisków hamulcowych przód, wymiana płynu
-wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
-czyszczenie regulacja gaźników
-sprawdzenie luzów zaworowych i regulacja
-sprawdzenie łańcuszka rozrządu - jest ok
-wymiana płynu chłodniczego
-wymiana oleju i filtra
-wymiana filtra powietrza
-montaż szybki
-naprawa ułamanej dźwigni zmiany biegów
-montaż nakładki na siedzenie pasażera, demontaż uchwytu pasażera
-naklejony tankpad na baku
zastało mi:
-założenie crashpadów - przydadzą się na kartodromach
-no i pasków na koła - +50 do mocy i +100 do lansu
no i wczorajsza i dzisiejsza wisienka na torcie - dokładne czyszczenie całego moto:
zdążyłem na wiosnę
Szpeja kupiłem jak zwykle w zaniedbanym stanie, celem było doprowadzić go do stanu, który mnie zadowala. Jak dla mnie wyszło super
Podsumowując prace/dodatki/itp od początku czyli od zakupu moto 06.10.2015:
-montaż kierunków LED z przerywaczem
-montaż rolek wahacza pod stojak
-montaż wyświetlacza biegów
-montaż lusterek oryginalnych
-montaż ciężarków kierownicy
-wymiana tylnej tarczy hamulcowej, płynu, klocków
-czyszczenie zacisków hamulcowych przód, wymiana płynu
-wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
-czyszczenie regulacja gaźników
-sprawdzenie luzów zaworowych i regulacja
-sprawdzenie łańcuszka rozrządu - jest ok
-wymiana płynu chłodniczego
-wymiana oleju i filtra
-wymiana filtra powietrza
-montaż szybki
-naprawa ułamanej dźwigni zmiany biegów
-montaż nakładki na siedzenie pasażera, demontaż uchwytu pasażera
-naklejony tankpad na baku
zastało mi:
-założenie crashpadów - przydadzą się na kartodromach
-no i pasków na koła - +50 do mocy i +100 do lansu
no i wczorajsza i dzisiejsza wisienka na torcie - dokładne czyszczenie całego moto:
zdążyłem na wiosnę