Wymiana uszczelniaczy i zwiazane z tym problemy. |
Autor |
Wiadomość |
kowal-jr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 53 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Sro 20 Maj, 2015 Wymiana uszczelniaczy i związane z tym problemy.
|
|
|
Witam wszystkich! Mam kilka problemów związanych z wymianą uszczelniaczy w lagach. Może mi ktoś doradzi.
1. Istnieje polska wersja książki serwisowej do Suzuki Gs500 EN z 1992r.? (po angielsku nic nie umiem) Nie chcę się dotykać do tych lag bez odpowiedniej wiedzy
2. Wszędzie gdzie wyszukałem podobnych tematów pisali że korki mają na kwadratowy klucz który sobie dorabiają, ja mam dwie śruby które wystają i nigdzie nie mogę znaleźć od czego są te śruby i jak je ,,ugryźć"
3. Wyczytałem też że można zapowietrzyć lagi jak temu zapobiec i jak rozpoznać że są zapowietrzone
4. Czym najlepiej zmierzyć poziom oleju w mm? Co wsadzić do tej lagi aby pomiar był wierzytelny
3. W dowodzie mam napisane że jest to model GM51A więc wersja fabryczna niemodyfikowana więc też chyba powinienem mieć korki na kwadratowy klucz chyba że ktos juz wcześniej zmieniał lagi
4. I takie pytanie trochę dziwne, wyczytałem że suzuki oznaczało lata produkcji literami alfabetu czyli w moim wypadku N i czy wszystkie geesy z 1992 są N?
Z góry dzięki za odpowiedzi i zapraszam do dyskusji i udzielania odpowiedzi |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Sro 20 Maj, 2015
|
|
|
kowal-jr, po pierwsze odwiedz powitalnię bo to twój pierwszy post.
Na pytania uzyskasz odpowiedz jak się ładnie przywitasz zgodnie z regulaminem forum.
Po drugie poczytaj forum zanim napiszesz bezsensowne pytania na które było już milion tematów. |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
kowal-jr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 53 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Sro 20 Maj, 2015
|
|
|
Sorry za brak wpisu w dziale powitalni ale jakoś wyleciało mi z głowy. Tak wiem że jest opcja szukaj ale tym więcej czytam to mam większy mętlik w głowie.
Do tematu dodaje foto z zaznaczonymi śrubami o które pytam
I kolejne pytanie tą śrubkę w goleniu mam odkręcić zaraz po odkręceniu kuł i przed odkręceniem lag ( wyczytałem w którymś temacie że jak tego nie zrobię to później jej nie odkręcę bo się będzie obracać razem z tłoczyskiem? |
|
|
|
|
burczas80
Model GSa: GS 500E
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2015 Pochwał: 1 Posty: 29 Skąd: Firlej
|
Wysłany: Sro 20 Maj, 2015
|
|
|
kolego wpisz wymiana uszczelniaczy w lagach w suzuki gs ja niedawno tez je rozbierałem wpisałem w google i znalazłem artykół krok po kroku co i jak ,i również mam to samo zawieszenie co ty |
_________________ Lewa do gory |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Piter napisał/a: | kowal-jr, po pierwsze odwiedz powitalnię bo to twój pierwszy post.
Na pytania uzyskasz odpowiedz jak się ładnie przywitasz zgodnie z regulaminem forum |
ostro to mi sie podoba
kowal-jr napisał/a: | Sorry za brak wpisu w dziale powitalni ale jakoś wyleciało mi z głowy. Tak wiem że jest opcja szukaj ale tym więcej czytam to mam większy mętlik w głowie. |
nie dziwie sie bo tematów o lagach było sporo i w każdym coś naskrobane i tez bym sie pogubił.
kolego sciągasz przednie koło. nastepnie błotnik.Jak dó rozebrany to polużniasz sróby na dolnej i górnej półce. lagi moga sie same wysunąc wiec je przytrzymój. poluznione wszystko wiec wyciągasz lagi w dół i na sół z nimi.
wkrecasz delikatnie w imadło zeby czasem ich nie zgnieśc. i odkrecasz te dużą sróbe co widać na twojej fotce. klócz dwadzieścia ileś. pamietaj ze jak to odkrecisz laga niech bedzie w pionie i przy odkreceniu ta duza sróba ci lekko wyskoczy wiec sie nie przestrasz. jak odkrecisz to odkrecasz z imadła i wylewasz olej z lagi. Najlepiej kup sobie menzurke w sklepie chemicznym duża na której jest opisana skala. i wlewasz stary olej do tej menzurki. w ten sposób bedziesz wiedział ile było oleju. w serwisówce masz podana ilość jaka powinna być tam wlana. zlewajac stary olej musisz uwazać zeby ci sprezyna nie wypadła. po zlaniu oleju wyciagasz sprężyne i wszystko co tam jest. samoistnie ci wypadnie jak obrócisz dogury nogami.
nastepnie od dołu lagi jest sróba imbusowa która nalezy odkrecić aby wyszła reszta z lagi. nalezy ją odkrecić za pomoca klucza udarowego. po odkreceniu wyciągasz lage z golenia.
na ladze jest kapturek który muszisz sciagnąć. pod kapturkiem jest sprezynka którą tez wysuwasz i wtedy ładnie uszczelniacz ci schodzi. nanstepnie składasz po koleji analogicznie i po robocie.
ps w serwisówce są rysunki wiec nie muszisz znać angielskiego |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
anddab17 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
zgoda z sezrg,
ale ta duza srube polecam poluzowac jak lagi sa jeszcze na motocyklu.... ale podkreslam POLUZOWAC. wtedy omija nas cala zabawa z imadlem.
Jak nie masz klucza udwarowego to tez to mozna obejsc - musisz zalatwic sobie pret gwintowany, nakrecic na niego nakretki i skontrowac zeby sie nie obracaly - pret 16mm (okolo pol metra dlugosci - lepiej za dlugi niz za krotki, nakretki M16.
Wszystko raczej proste - rob pojedynczo w raze czego zebys mial jak na drugiej podejrzec co i jak i sciagnij sobie schemat gdzie sa rozstrzelone.
Jak wszystko rozebrane polecam wypolerowac lagi... a zakladajac nowe uszczelniacze zalozyc je uzywajac reklamowki - jako kondonika - mam nadzieje ze wiesz o co chodzi. |
|
|
|
|
Arcisz
Model GSa: GS 500E
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lut 2015 Pochwał: 5 Posty: 578 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
anddab17 napisał/a: | mam nadzieje ze wiesz o co chodzi. |
22 lata ma wiec chyba wie |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Sposób w jaki ci goście wbijają uszczelniacz przyprawia mnie o ciarki... |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
kowal-jr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 53 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
To znowu ja powoli sobie dłubie i tak tyle zlałem oleju z jednej lagi (słoik po ogórkach czy po jakimś tam przecierze) chyba trochę za mało
Działałem według planu użytkownika sezrg aż do momentu w którym trzeba odkręcić tego inbusa u dołu lagi (obkręca z wnetrznościami) a tak sobie to rozłożyłem
I teraz mam dwie opcje:
1. Lecieć do warsztatu samochodowego i próbować kluczem udarowym.
2. Użyć metody użytkownika anddab17, ale za bardzo nie wiem na czym ona polega, taki pręt gwintowany w castoramie kosztuje parę złoty i nakrętki też jakieś się znajdą ale co później mam zrobić?
Cytat: | mam nadzieje ze wiesz o co chodzi. |
poproszę dziewczynę to mi pomoże
Właśnie nie chce się kierować pierwszym lepszym filmem z YT bo mogło by to się źle skończyć
Gdzieś wyczytałem że mogę zapowietrzyć lagi prawda to? Jak je później odpowietrzyć?
Dzięki za odpowiedzi wiem że truje dupę |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Teraz zanim dorobisz odpowiednie narzedzie to 5 razy obskoczysz warsztat i za free ci odkreca. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Problemy z odkręceniem tego tłoczka są zazwyczaj wynikiem błędu przy złożeniu.
Należy to zrobić odpowiednim momentem /i chyba też na klej do gwintów, serwisówka Yamahy do Fazera tak zaleca/. To jest długi i drobny gwint, nie potrzeba tam używać siły jak do ruskiego czołgu. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
kowal-jr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 53 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2015
|
|
|
Zrobiłem sobie taki klucz z pręta stalowego i dospawałem nakrętkę M16 i zdał egzamin.
I ja nie wiem co za idioci to robili za ostatnim razem ale nie założyli tego zabezpieczenia z drutu w goleniu i porysowali całą rurę nośną!
I teraz mam pytanie co robić nie mam kasy na nową rurę bo kosztuje pare stów a o polerowaniu nie mam zielonego pojęcia, jedyne co mnie może uratować że ta dziura jest pod uszczelniaczem i nie będzie za niego wychodzić?
Czym najlepiej wyczyścić stary olej jakiś specyfik? czy szmatą to wyczyścić?
Może mi ktoś sprawdzić ile mam wlać oleju do jednej lagi bo ja się nie mogę odnaleźć, Suzuki GS500e 1992r. (wyczytałem że 382ml ale nie jestem pewny)
Edit: Druga rura też porysowana
[ Dodano: Sob 23 Maj, 2015 ]
Na necie znalazłem ludzi którzy się zajmują lagami (prostowanie i tego typu rzeczy) napisałem im maila ze zdjęciem i napisał mi że lagi nadaje się na złom |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015
|
|
|
z tym wrzerem to juz nic nie zrobisz. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
kowal-jr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 53 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2015
|
|
|
Szkoda że ten wżer jest na wysokości uszczelniacza bo gdy by był pod nim to tam luz a tak to muszę kupić nowe rury tylko teraz za bardzo nie wiem jakie, wszystkie modele mają takie samo zawieszenie z przodu?
Ktoś kupował np takie http://e-katalog.intercar...rura-nosna.html ?
Trochę się boje kupić gdzieś używane bo mogą być w takim samym stanie i trzeba się kłócić ze sprzedającym co za przyjemne nie jest a po drugie to też jest czasochłonne a moto stoi w garażu |
|
|
|
|
|