WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ekostrefy
Autor Wiadomość
kello 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 358
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   Ekostrefy

Ciekawe czy jak to wprowadzą i miasta zdecydują się na wprowdzenie ekostref to ceny starszych motocykli (nie zabytkowych) polecą na łeb na szyję...

"Przepisy dotyczą też motocykli. Te wyprodukowane od 1 września 1980 do 16 czerwca 1999 roku dostaną żółtą naklejkę. Zieloną otrzymają motocykle wyprodukowane w okresie od 17 czerwca 1999 roku do 30 czerwca 2007 roku. Jednoślady zarejestrowane po 30 czerwca 2007 roku znajdowały się w strefie błękitnej (piątej)."

Moje jajko łapałoby się na żółtą kartkę :P
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Kolejny genialny pomysł ekodebili.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Na kogo głosujemy tego mamy :)
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
ingaginger 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączyła: 09 Lis 2012
Posty: 295
Skąd: tąd
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

kello, jakieś źródło? ja gdzieś czytałam (ale nie pamiętam gdzie), że przepisy względem motocykli mają być łagodniejsze niż w przypadku samochodów benzynowych i ponoć nie są jeszcze dokładnie rozpisane
 
 
Muciek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

W samochodach, benzyniaki powyżej 93 roku będą mogły spokojnie wjeżdżać do centrum miasta, tak więc myślę, że z motorami nie będzie problemu tym bardziej.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Podział w projekcie na poszczególne strefy uzależniony jest od klasy pojazdu, co pezentuje poniższa grafika:


Natomiast same klasy pojazdów definiuje Załącznik nr 2 do PoRD
Kod:
Załącznik nr 2

 
Kategorie pojazdów


1. Kategoria M: pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu osób mające co najmniej cztery koła, w tym:

1) kategoria M1: pojazdy do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy;

2) kategoria M2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 5 t;

3) kategoria M3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 5 t.

2. Kategoria N: pojazdy samochodowe mające co najmniej cztery koła i zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków, w tym:

1) kategoria N1: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t;

2) kategoria N2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 3,5 t, ale nieprzekraczającą 12 t;

3) kategoria N3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 12 t.

...

4. Kategoria L: pojazdy dwukołowe lub trójkołowe, niektóre pojazdy czterokołowe, w tym:

1) kategoria L1e - motorowery dwukołowe;

2) kategoria L2e - motorowery trójkołowe;

3) kategoria L3e - motocykle dwukołowe bez bocznego wózka;

4) kategoria L4e - motocykle dwukołowe z bocznym wózkiem;

5) kategoria L5e - motocykle trójkołowe;

6) kategoria L6e - czterokołowce lekkie;

7) kategoria L7e - czterokołowce.

Do kategorii L nie mogą być zaliczone pojazdy:

a) których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 6 km/h,

b) przeznaczone do kierowania przez osobę pieszą,

c) ciągniki i maszyny używane do celów rolniczych lub podobnych,

d) rowery i wózki rowerowe.


I mamy pełny obraz sytuacji - wszystkie motocykle o zapłonie iskrowym wjadą wszędzie, ponieważ dla pojazdów klasy L, a takim jest motocykl, klasy emisji są wyłącznie dla pojazdów z zapłonem samoczynnym
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
kello 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 358
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

studi, dzięki za wyjaśnienia! :D
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

A jak już jesteśmy przy projektach, w przyszłym tygodniu odbędzie się I czytanie ustawy o zmianie ustawy PoRD, gdzie m.in. znajdzie się zapis o mandatach za przekroczenie prędkości ujawnione poprzez stacjonarne fotoradary
Cytat:
Art. 140al. 1. Wysokość kary pieniężnej za naruszenie w zakresie niestosowania się do
ograniczenia prędkości określonego ustawą lub znakiem drogowym przy uwzględnieniu
wartości przekroczenia prędkości dopuszczalnej, o której mowa w art. 140af ust. 3
wynosi:
1) o 11 km/h do 20 km/h włącznie – 3%,
2) o 21 km/h do 30 km/h włącznie – 5%,
3) o 31 km/h do 40 km/h włącznie – 9%,
4) o 41 km/h do 50 km/h włącznie – 14%,
5) o 51 km/h i więcej – 20%
- przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedzający,
ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym
Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".
2. Wysokość kary obliczoną na podstawie ust. 1 zaokrągla się w dół do pełnych
dziesiątek złotych.
3. Wysokość kary, o której mowa w ust. 2 podlega podwojeniu w przypadku naruszeń
ujawnionych w obszarze zabudowanym.
4. Czwarta kara pieniężna i kolejne nałożone w okresie 12 miesięcy od dnia ujawnienia
pierwszego naruszenia, o którym mowa w ust. 1, podlegają podwyższeniu o 50%.

Art. 140am. 1. Wysokość kary pieniężnej za naruszenie w zakresie niestosowania się do
sygnału świetlnego wynosi 20% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za
rok poprzedzający, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w
Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".
2. Wysokość kary obliczoną na podstawie ust. 1 zaokrągla się w dół do pełnych
dziesiątek złotych.
3. Wysokość kary, o której mowa w ust. 2 podlega podwojeniu w przypadku naruszeń
ujawnionych w obszarze zabudowanym.
4. Czwarta kara pieniężna i kolejne nałożone w okresie 12 miesięcy od dnia ujawnienia
pierwszego naruszenia, o którym mowa w ust. 1, podlegają podwyższeniu o 50%.

Art. 140an. Minister właściwy do spraw transportu może ogłosić do końca lutego
każdego roku w drodze obwieszczenia wysokość kar pieniężnych, o których mowa w art.
140al ust. 1 i art. 140am ust. 1.
Art. 140ao. 1. Kary pieniężne, o których mowa w art. 140al i 140am, u iszcza s ię n a
wskazany w decyzji rachunek bankowy.
2. Kary pieniężne podlegają przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w
przepisach ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w
administracji.
3. Obowiązek uiszczenia kar pieniężnych przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od
końca roku kalendarzowego, w którym kary powinny zostać uiszczone.


W projekcie tym mowa także o odcinkowych pomiarach prędkości, które będą wyłącznie na terenach zabudowanych

Bardzo obiecująco brzmią także zapisy odbierające strażom gminnym możliwość użytkowania fotoradarów i to zarówno stacjonarnych - te dostanie ITD, jak i mobilnych - te dostanie policja

Cytat:
Art. 7.1. Strażnicy gminni (miejscy) są uprawnieni do wykonywania kontroli ruchu
drogowego kierującego pojazdem naruszającego przepisy ruchu drogowego przy użyciu
stacjonarnych urządzeń rejestrujących, na dotychczasowych zasadach, przez okres 18
miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.
2. Postępowania w sprawach o wykroczenia popełnione w zakresie naruszeń niestosowania
się do ograniczenia prędkości określonego ustawą lub znakiem drogowym, lub niestosowania
się do sygnałów świetlnych, ujawnione przy użyciu stacjonarnego urządzenia rejestrującego
popełnione w okresie, o którym mowa w ust. 1, prowadzi się według przepisów postępowania
w sprawach o wykroczenia.
3. Stacjonarne urządzenia rejestrujące należące do straży gminnych (miejskich) podlegają
nieodpłatnemu przekazaniu Inspekcji Transportu Drogowego w terminie 18 miesięcy od dnia
wejścia w życie ustawy.
4. Przekazanie następuje na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych, zawierających
wykaz przekazywanych sprawnych urządzeń i ich wyposażenia ze wskazaniem typu (modelu)
urządzenia rejestrującego, szczegółowym określeniem miejsca ich instalacji oraz opisem
infrastruktury technicznej towarzyszącej instalacji, a także wyszczególnieniem wyposażenia
technicznego niezbędnego do eksploatacji wyżej wymienionych urządzeń.
Art. 8. 1. Przenośne urządzenia rejestrujące należących do straży gminnych (miejskich)
podlegają nieodpłatnemu przekazaniu Policji w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie
ustawy.
2. Przekazanie następuje na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych, zawierających
wykaz przekazywanych sprawnych urządzeń i ich wyposażenia ze wskazaniem typu (modelu)
urządzenia rejestrującego, a także wyszczególnieniem wyposażenia technicznego
niezbędnego do eksploatacji wyżej wymienionych urządzeń.


W uzasadnieniu czytamy
Cytat:
Przepisy projektu ustawy w art. 129b nadają nowe brzmienie pkt 1 w ust. 2, określając, że
strażnicy gminni (miejscy) są uprawnieni do wykonywania kontroli ruchu wobec kierującego
pojazdem niestosującego się do zakazu ruchu w obu kierunkach. Tym samym strażnicy
gminni (miejscy) tracą obecne uprawnienia do wobec naruszającego przepisy ruchu
drogowego, w przypadku ujawnienia i zarejestrowania czynu przy użyciu urządzenia
rejestrującego.

Jeśli to wejdzie w życie wreszcie skończy się polowanie ze śmietnika w krzakach na kierowców

więcej w druku sejmowym nr 3222 -> http://orka.sejm.gov.pl/D...24File/3222.pdf
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

kello napisał/a:
studi, dzięki za wyjaśnienia!

kello, znając naszych pismaków szukających tylko wszędzie sensacji i często mijających się z prawdą wolę sam wszystko sprawdzać u źródeł
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
kello 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 358
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 07 Maj, 2015   

Najbardziej mi się podoba, że będę mógł cisnąć wszędzie swoim pełnoletnim motocyklem bez katalizatora :) Na pohybel EURO6!
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

Rocznikowy podział jest z dupy wzięty, a nawet powiem, że jest dyskryminujący. Powinno być po badaniu emisji spalin, które by było robione np. przy przeglądzie technicznym, a nie po roczniku. Dopiero po badaniu emisji spalin można stwierdzić do jakiej klasy przydzielić pojazd. Takim sposobem by wyłapali pojazdy, które mają wycięte katalizatory i wszelkie śmierdzące diesle, które wciągają olej, a sa po roczniku 2001, a nawet 2006.
Rocznikowy podział niczego nie daje i nie obniży zanieczyszczenia. Jest to tylko i wyłącznie w moim odczuciu próba zmuszenia do zakupu nowszych aut, a raczej zrobienia miejsca w miastach dla gawiedzi, które ma auta w leasingu/kredycie lub bogatych prezesów banków itp.. Tylko pytanie za co obywatel przygnieciony tak olbrzymimi podatkami względem zarobków ma kupic nowszy samochód?
To jest Polska i mamy mafie więc jakie lobby posmaruje lepiej tak oni rządzą.
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

Wilk, jak byś poczytał projekt a nie ufał tylko enuncjacją prasowym to byś wiedział, że dla pojazdów z gorszej klasy istnieje po właśnie badaniu technicznym możliwość przeniesienia do klasy wyższej przy założeniu, że pojazd spełni warunki normy dla nowszych aut.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

Banda kretynów i debili nic więcej.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

studi napisał/a:
Wilk, jak byś poczytał projekt a nie ufał tylko enuncjacją prasowym to byś wiedział, że dla pojazdów z gorszej klasy istnieje po właśnie badaniu technicznym możliwość przeniesienia do klasy wyższej przy założeniu, że pojazd spełni warunki normy dla nowszych aut.


Czytałem i nie zmienia to stanu, że jest to w pełni debilizm ponieważ jak już napisałem LOBBY posmarowało to tak rządzą. Akurat jestem ostatni, który ulega błekotowi i taniej sensacji prasy. Ustawa w obecnej formie to BUBEL.
Nie zrozumiałeś do końca mojej wypowiedzi. Ile jeszcze papierkologii trzeba będzie załatwić przy zmianie klasy? W praktyce się okaże, że pewnie w ch*j. Więc zatrudnią dodatkowych urzędników do spraw zmiany klasy eko w pojazdach. ;)
Wprowadzać podział rocznikowy pojazdów w kraju gdzie średnia wieku (bodajże 16 lat) samochodu wynosi o wiele więcej niż w Niemczech to jest pełny debilizm i jak już napisałem jest to wręcz dyskryminacja, bo społeczeństwo w PL tzn. przeciętny Polak nie jest tak bogaty jak przeciętny Niemiec.

Co ta ustawa zmienia względem zanieczyszczeń w pojazdach z wyciętym katalizatorem?
Co ta ustawa zmienia względem zanieczyszczeń jak już napisałem względem pojazdów ciągnących olej itp.?
Absolutnie nic, bo nikt tego nie przebada, bo rocznikowo będzie OK więc może walić zanieczyszczeniami ile wlezie. Śmierdzi lobbystami na kilometry.
Przegląd techniczny robisz tak czy siak i mogliby badać także emisje spalin przy okazji i wystawiać ocenę wszystkim badamy pojazdom, a nie tylko jak ktoś chce zmienić klasę pojazdu na wyższą. Jak dbamy o czystość to dbamy o czystość. Emisja spalin zależy przede wszystkim od stanu technicznego pojazdu, a nie tylko i wyłącznie jego rocznika. ;)

Zgodnie z ustawą pojazd klasy 5 :troll2:
http://www.youtube.com/watch?v=qAkrzEqHHyA
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
ingaginger 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączyła: 09 Lis 2012
Posty: 295
Skąd: tąd
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015   

A tak btw jak naklejki będą egzekwowane na moto? Jak jest szybka to niby "ok" bo jest wg władzy gdzie przylepić - ale co z nakedami? Każą naklejać np. na zbiornik? :D Czy za każdym razem będą legitymować czy ten motocykl może tam wjechać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.