Ciekawe czy jak to wprowadzą i miasta zdecydują się na wprowdzenie ekostref to ceny starszych motocykli (nie zabytkowych) polecą na łeb na szyję...
"Przepisy dotyczą też motocykli. Te wyprodukowane od 1 września 1980 do 16 czerwca 1999 roku dostaną żółtą naklejkę. Zieloną otrzymają motocykle wyprodukowane w okresie od 17 czerwca 1999 roku do 30 czerwca 2007 roku. Jednoślady zarejestrowane po 30 czerwca 2007 roku znajdowały się w strefie błękitnej (piątej)."
Moje jajko łapałoby się na żółtą kartkę
Odpowiedz do tematu
: Ekostrefy
:
Kolejny genialny pomysł ekodebili.
:
Na kogo głosujemy tego mamy
:
kello, jakieś źródło? ja gdzieś czytałam (ale nie pamiętam gdzie), że przepisy względem motocykli mają być łagodniejsze niż w przypadku samochodów benzynowych i ponoć nie są jeszcze dokładnie rozpisane
:
W samochodach, benzyniaki powyżej 93 roku będą mogły spokojnie wjeżdżać do centrum miasta, tak więc myślę, że z motorami nie będzie problemu tym bardziej.
:
Podział w projekcie na poszczególne strefy uzależniony jest od klasy pojazdu, co pezentuje poniższa grafika:
Natomiast same klasy pojazdów definiuje Załącznik nr 2 do PoRD
I mamy pełny obraz sytuacji - wszystkie motocykle o zapłonie iskrowym wjadą wszędzie, ponieważ dla pojazdów klasy L, a takim jest motocykl, klasy emisji są wyłącznie dla pojazdów z zapłonem samoczynnym
Natomiast same klasy pojazdów definiuje Załącznik nr 2 do PoRD
Kod: |
Załącznik nr 2
Kategorie pojazdów 1. Kategoria M: pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu osób mające co najmniej cztery koła, w tym: 1) kategoria M1: pojazdy do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy; 2) kategoria M2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 5 t; 3) kategoria M3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 5 t. 2. Kategoria N: pojazdy samochodowe mające co najmniej cztery koła i zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków, w tym: 1) kategoria N1: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t; 2) kategoria N2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 3,5 t, ale nieprzekraczającą 12 t; 3) kategoria N3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą przekraczającą 12 t. ... 4. Kategoria L: pojazdy dwukołowe lub trójkołowe, niektóre pojazdy czterokołowe, w tym: 1) kategoria L1e - motorowery dwukołowe; 2) kategoria L2e - motorowery trójkołowe; 3) kategoria L3e - motocykle dwukołowe bez bocznego wózka; 4) kategoria L4e - motocykle dwukołowe z bocznym wózkiem; 5) kategoria L5e - motocykle trójkołowe; 6) kategoria L6e - czterokołowce lekkie; 7) kategoria L7e - czterokołowce. Do kategorii L nie mogą być zaliczone pojazdy: a) których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 6 km/h, b) przeznaczone do kierowania przez osobę pieszą, c) ciągniki i maszyny używane do celów rolniczych lub podobnych, d) rowery i wózki rowerowe. |
I mamy pełny obraz sytuacji - wszystkie motocykle o zapłonie iskrowym wjadą wszędzie, ponieważ dla pojazdów klasy L, a takim jest motocykl, klasy emisji są wyłącznie dla pojazdów z zapłonem samoczynnym
:
studi, dzięki za wyjaśnienia!
:
A jak już jesteśmy przy projektach, w przyszłym tygodniu odbędzie się I czytanie ustawy o zmianie ustawy PoRD, gdzie m.in. znajdzie się zapis o mandatach za przekroczenie prędkości ujawnione poprzez stacjonarne fotoradary
W projekcie tym mowa także o odcinkowych pomiarach prędkości, które będą wyłącznie na terenach zabudowanych
Bardzo obiecująco brzmią także zapisy odbierające strażom gminnym możliwość użytkowania fotoradarów i to zarówno stacjonarnych - te dostanie ITD, jak i mobilnych - te dostanie policja
W uzasadnieniu czytamy
Jeśli to wejdzie w życie wreszcie skończy się polowanie ze śmietnika w krzakach na kierowców
więcej w druku sejmowym nr 3222 -> http://orka.sejm.gov.pl/D...24File/3222.pdf
Cytat: |
Art. 140al. 1. Wysokość kary pieniężnej za naruszenie w zakresie niestosowania się do
ograniczenia prędkości określonego ustawą lub znakiem drogowym przy uwzględnieniu wartości przekroczenia prędkości dopuszczalnej, o której mowa w art. 140af ust. 3 wynosi: 1) o 11 km/h do 20 km/h włącznie – 3%, 2) o 21 km/h do 30 km/h włącznie – 5%, 3) o 31 km/h do 40 km/h włącznie – 9%, 4) o 41 km/h do 50 km/h włącznie – 14%, 5) o 51 km/h i więcej – 20% - przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedzający, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski". 2. Wysokość kary obliczoną na podstawie ust. 1 zaokrągla się w dół do pełnych dziesiątek złotych. 3. Wysokość kary, o której mowa w ust. 2 podlega podwojeniu w przypadku naruszeń ujawnionych w obszarze zabudowanym. 4. Czwarta kara pieniężna i kolejne nałożone w okresie 12 miesięcy od dnia ujawnienia pierwszego naruszenia, o którym mowa w ust. 1, podlegają podwyższeniu o 50%. Art. 140am. 1. Wysokość kary pieniężnej za naruszenie w zakresie niestosowania się do sygnału świetlnego wynosi 20% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedzający, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski". 2. Wysokość kary obliczoną na podstawie ust. 1 zaokrągla się w dół do pełnych dziesiątek złotych. 3. Wysokość kary, o której mowa w ust. 2 podlega podwojeniu w przypadku naruszeń ujawnionych w obszarze zabudowanym. 4. Czwarta kara pieniężna i kolejne nałożone w okresie 12 miesięcy od dnia ujawnienia pierwszego naruszenia, o którym mowa w ust. 1, podlegają podwyższeniu o 50%. Art. 140an. Minister właściwy do spraw transportu może ogłosić do końca lutego każdego roku w drodze obwieszczenia wysokość kar pieniężnych, o których mowa w art. 140al ust. 1 i art. 140am ust. 1. Art. 140ao. 1. Kary pieniężne, o których mowa w art. 140al i 140am, u iszcza s ię n a wskazany w decyzji rachunek bankowy. 2. Kary pieniężne podlegają przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. 3. Obowiązek uiszczenia kar pieniężnych przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym kary powinny zostać uiszczone. |
W projekcie tym mowa także o odcinkowych pomiarach prędkości, które będą wyłącznie na terenach zabudowanych
Bardzo obiecująco brzmią także zapisy odbierające strażom gminnym możliwość użytkowania fotoradarów i to zarówno stacjonarnych - te dostanie ITD, jak i mobilnych - te dostanie policja
Cytat: |
Art. 7.1. Strażnicy gminni (miejscy) są uprawnieni do wykonywania kontroli ruchu
drogowego kierującego pojazdem naruszającego przepisy ruchu drogowego przy użyciu stacjonarnych urządzeń rejestrujących, na dotychczasowych zasadach, przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. 2. Postępowania w sprawach o wykroczenia popełnione w zakresie naruszeń niestosowania się do ograniczenia prędkości określonego ustawą lub znakiem drogowym, lub niestosowania się do sygnałów świetlnych, ujawnione przy użyciu stacjonarnego urządzenia rejestrującego popełnione w okresie, o którym mowa w ust. 1, prowadzi się według przepisów postępowania w sprawach o wykroczenia. 3. Stacjonarne urządzenia rejestrujące należące do straży gminnych (miejskich) podlegają nieodpłatnemu przekazaniu Inspekcji Transportu Drogowego w terminie 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. 4. Przekazanie następuje na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych, zawierających wykaz przekazywanych sprawnych urządzeń i ich wyposażenia ze wskazaniem typu (modelu) urządzenia rejestrującego, szczegółowym określeniem miejsca ich instalacji oraz opisem infrastruktury technicznej towarzyszącej instalacji, a także wyszczególnieniem wyposażenia technicznego niezbędnego do eksploatacji wyżej wymienionych urządzeń. Art. 8. 1. Przenośne urządzenia rejestrujące należących do straży gminnych (miejskich) podlegają nieodpłatnemu przekazaniu Policji w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. 2. Przekazanie następuje na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych, zawierających wykaz przekazywanych sprawnych urządzeń i ich wyposażenia ze wskazaniem typu (modelu) urządzenia rejestrującego, a także wyszczególnieniem wyposażenia technicznego niezbędnego do eksploatacji wyżej wymienionych urządzeń. |
W uzasadnieniu czytamy
Cytat: |
Przepisy projektu ustawy w art. 129b nadają nowe brzmienie pkt 1 w ust. 2, określając, że
strażnicy gminni (miejscy) są uprawnieni do wykonywania kontroli ruchu wobec kierującego pojazdem niestosującego się do zakazu ruchu w obu kierunkach. Tym samym strażnicy gminni (miejscy) tracą obecne uprawnienia do wobec naruszającego przepisy ruchu drogowego, w przypadku ujawnienia i zarejestrowania czynu przy użyciu urządzenia rejestrującego. |
Jeśli to wejdzie w życie wreszcie skończy się polowanie ze śmietnika w krzakach na kierowców
więcej w druku sejmowym nr 3222 -> http://orka.sejm.gov.pl/D...24File/3222.pdf
:
kello, znając naszych pismaków szukających tylko wszędzie sensacji i często mijających się z prawdą wolę sam wszystko sprawdzać u źródeł
kello napisał/a: |
studi, dzięki za wyjaśnienia! |
kello, znając naszych pismaków szukających tylko wszędzie sensacji i często mijających się z prawdą wolę sam wszystko sprawdzać u źródeł
:
Najbardziej mi się podoba, że będę mógł cisnąć wszędzie swoim pełnoletnim motocyklem bez katalizatora Na pohybel EURO6!
:
Rocznikowy podział jest z dupy wzięty, a nawet powiem, że jest dyskryminujący. Powinno być po badaniu emisji spalin, które by było robione np. przy przeglądzie technicznym, a nie po roczniku. Dopiero po badaniu emisji spalin można stwierdzić do jakiej klasy przydzielić pojazd. Takim sposobem by wyłapali pojazdy, które mają wycięte katalizatory i wszelkie śmierdzące diesle, które wciągają olej, a sa po roczniku 2001, a nawet 2006.
Rocznikowy podział niczego nie daje i nie obniży zanieczyszczenia. Jest to tylko i wyłącznie w moim odczuciu próba zmuszenia do zakupu nowszych aut, a raczej zrobienia miejsca w miastach dla gawiedzi, które ma auta w leasingu/kredycie lub bogatych prezesów banków itp.. Tylko pytanie za co obywatel przygnieciony tak olbrzymimi podatkami względem zarobków ma kupic nowszy samochód?
To jest Polska i mamy mafie więc jakie lobby posmaruje lepiej tak oni rządzą.
Rocznikowy podział niczego nie daje i nie obniży zanieczyszczenia. Jest to tylko i wyłącznie w moim odczuciu próba zmuszenia do zakupu nowszych aut, a raczej zrobienia miejsca w miastach dla gawiedzi, które ma auta w leasingu/kredycie lub bogatych prezesów banków itp.. Tylko pytanie za co obywatel przygnieciony tak olbrzymimi podatkami względem zarobków ma kupic nowszy samochód?
To jest Polska i mamy mafie więc jakie lobby posmaruje lepiej tak oni rządzą.
:
Wilk, jak byś poczytał projekt a nie ufał tylko enuncjacją prasowym to byś wiedział, że dla pojazdów z gorszej klasy istnieje po właśnie badaniu technicznym możliwość przeniesienia do klasy wyższej przy założeniu, że pojazd spełni warunki normy dla nowszych aut.
:
Banda kretynów i debili nic więcej.
:
Czytałem i nie zmienia to stanu, że jest to w pełni debilizm ponieważ jak już napisałem LOBBY posmarowało to tak rządzą. Akurat jestem ostatni, który ulega błekotowi i taniej sensacji prasy. Ustawa w obecnej formie to BUBEL.
Nie zrozumiałeś do końca mojej wypowiedzi. Ile jeszcze papierkologii trzeba będzie załatwić przy zmianie klasy? W praktyce się okaże, że pewnie w ch*j. Więc zatrudnią dodatkowych urzędników do spraw zmiany klasy eko w pojazdach.
Wprowadzać podział rocznikowy pojazdów w kraju gdzie średnia wieku (bodajże 16 lat) samochodu wynosi o wiele więcej niż w Niemczech to jest pełny debilizm i jak już napisałem jest to wręcz dyskryminacja, bo społeczeństwo w PL tzn. przeciętny Polak nie jest tak bogaty jak przeciętny Niemiec.
Co ta ustawa zmienia względem zanieczyszczeń w pojazdach z wyciętym katalizatorem?
Co ta ustawa zmienia względem zanieczyszczeń jak już napisałem względem pojazdów ciągnących olej itp.?
Absolutnie nic, bo nikt tego nie przebada, bo rocznikowo będzie OK więc może walić zanieczyszczeniami ile wlezie. Śmierdzi lobbystami na kilometry.
Przegląd techniczny robisz tak czy siak i mogliby badać także emisje spalin przy okazji i wystawiać ocenę wszystkim badamy pojazdom, a nie tylko jak ktoś chce zmienić klasę pojazdu na wyższą. Jak dbamy o czystość to dbamy o czystość. Emisja spalin zależy przede wszystkim od stanu technicznego pojazdu, a nie tylko i wyłącznie jego rocznika.
Zgodnie z ustawą pojazd klasy 5
http://www.youtube.com/watch?v=qAkrzEqHHyA
studi napisał/a: |
Wilk, jak byś poczytał projekt a nie ufał tylko enuncjacją prasowym to byś wiedział, że dla pojazdów z gorszej klasy istnieje po właśnie badaniu technicznym możliwość przeniesienia do klasy wyższej przy założeniu, że pojazd spełni warunki normy dla nowszych aut. |
Czytałem i nie zmienia to stanu, że jest to w pełni debilizm ponieważ jak już napisałem LOBBY posmarowało to tak rządzą. Akurat jestem ostatni, który ulega błekotowi i taniej sensacji prasy. Ustawa w obecnej formie to BUBEL.
Nie zrozumiałeś do końca mojej wypowiedzi. Ile jeszcze papierkologii trzeba będzie załatwić przy zmianie klasy? W praktyce się okaże, że pewnie w ch*j. Więc zatrudnią dodatkowych urzędników do spraw zmiany klasy eko w pojazdach.
Wprowadzać podział rocznikowy pojazdów w kraju gdzie średnia wieku (bodajże 16 lat) samochodu wynosi o wiele więcej niż w Niemczech to jest pełny debilizm i jak już napisałem jest to wręcz dyskryminacja, bo społeczeństwo w PL tzn. przeciętny Polak nie jest tak bogaty jak przeciętny Niemiec.
Co ta ustawa zmienia względem zanieczyszczeń w pojazdach z wyciętym katalizatorem?
Co ta ustawa zmienia względem zanieczyszczeń jak już napisałem względem pojazdów ciągnących olej itp.?
Absolutnie nic, bo nikt tego nie przebada, bo rocznikowo będzie OK więc może walić zanieczyszczeniami ile wlezie. Śmierdzi lobbystami na kilometry.
Przegląd techniczny robisz tak czy siak i mogliby badać także emisje spalin przy okazji i wystawiać ocenę wszystkim badamy pojazdom, a nie tylko jak ktoś chce zmienić klasę pojazdu na wyższą. Jak dbamy o czystość to dbamy o czystość. Emisja spalin zależy przede wszystkim od stanu technicznego pojazdu, a nie tylko i wyłącznie jego rocznika.
Zgodnie z ustawą pojazd klasy 5
http://www.youtube.com/watch?v=qAkrzEqHHyA
:
Odpowiedz do tematu
A tak btw jak naklejki będą egzekwowane na moto? Jak jest szybka to niby "ok" bo jest wg władzy gdzie przylepić - ale co z nakedami? Każą naklejać np. na zbiornik? Czy za każdym razem będą legitymować czy ten motocykl może tam wjechać?