Cześć!
Piszę co prawda nie w sprawie GS500 a Hondy CB500, ale zawsze na tym forum znajdywałem pomoc jeszcze przed wyborem motocykla i mam nadzieję że nie macie nic przeciwko że zakładam temat o sprawie technicznej która nie dotyczy GS.
Pękła mi ostatnio linka sprzęgła - zamówiłem więc nową, dedykowaną do CB500, wymieniłem, nasmarowałem, wyregulowałem przy klamce i przy cięgnie sprzęgła tak, aby była właściwie napięta.
Po tym wszystkim okazało się, że sprzęgło 'bierze' dopiero przy prawie całkowitym zwolnieniu klamki - wcześniej brało w okolicach połowy głębokości i była to dużo bardziej wygodna pozycja.
Nasunęło mi się więc pytanie: Czy sprzęgło jest bardzo zużyte i wyszło to dopiero przy założeniu nowej linki, czy ja ją po prostu w jakiś niewłaściwy sposób wyregulowałem?
Pozdrawiam
Odpowiedz do tematu
: Regulacja linki sprzęgła
:
czyli mówiąc inaczej rozłącza Ci napęd nawet przy lekkim wciśnięciu klamki, jeśli dobrze zrozumiałem to wkręć głębiej korpus pancerza w uchwyt klamki spowoduje to, że linka się poluzuje i będzie rozłączać napęd dużo głębiej, zresztą to zdrowiej, bo przy tak mocno naciągniętej lince możesz nawet nieświadomie jechać na półsprzęgle jeśli jesteś w zakręcie - podobny efekt do nadmiernie naciągniętej linki gazu i przyspieszaniu samoistnym przy skręcie.
Greg_krk napisał/a: |
Po tym wszystkim okazało się, że sprzęgło 'bierze' dopiero przy prawie całkowitym zwolnieniu klamki |
czyli mówiąc inaczej rozłącza Ci napęd nawet przy lekkim wciśnięciu klamki, jeśli dobrze zrozumiałem to wkręć głębiej korpus pancerza w uchwyt klamki spowoduje to, że linka się poluzuje i będzie rozłączać napęd dużo głębiej, zresztą to zdrowiej, bo przy tak mocno naciągniętej lince możesz nawet nieświadomie jechać na półsprzęgle jeśli jesteś w zakręcie - podobny efekt do nadmiernie naciągniętej linki gazu i przyspieszaniu samoistnym przy skręcie.
:
Odpowiedz do tematu
Studi, dzięki wielkie. Zrobiłem jak mówisz i wszystko hula tak jak powinno.