ogien z tlumika |
Autor |
Wiadomość |
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
Wysłany: Sro 04 Mar, 2015
|
|
|
Najpierw i tak padną świece, zawory ciut później, choć przy luzach z GSa to "ciut" moze być szybciej niż się wydaje |
_________________ https://www.facebook.com/rotor.krosno/ |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
to co prawda intruder ale świece nie padły a tak wyglada zawór.
zła mieszanka i zły ogólnie gaznik to zrobił :
nie licząc braku regulacji luzów zaworowych |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Ojej...
Czy po czymś takim cylinder i pierścienie nadają się jeszcze do czegoś? |
|
|
|
|
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Tu nie było ubogo na bank tylko luzu pewnie zero. Przy ubogiej zwory wydechowe są białe, lub siwe a nie czarne |
_________________ https://www.facebook.com/rotor.krosno/ |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Typowy objaw dla braku luzu zaworowego, lub przedostawania się spalin przez nieszczelności pomiędzy przylgnią gniazda i zaworu. Zawór (wydechowy) był podparty/podwieszony, przez co nie miał możliwości oddania ciepła na głowicę, i ujarało przylgnię, lub też występowała nieszczelność na zaworze wydechowym. Zdjęcie bardzo ładnie odzwierciedla te przypadki.
Zawory aby mogły sprawnie wykonywać swoją funkcję, muszą utrzymywać temperaturę na wlaściwym poziomie. Jest to możliwe tylko przy zachowaniu właściwego luzu zaworowego/szczelności. Wtedy zawór w kontakcie z gniazdem rozprasza (oddaje) nadmiar ciepła na glowicę. A kiedy do tego wszystkiego dochodzi jeszcze ruch obrotowy zaworu wokół swojej osi... to już całkiem jest dobrze.
Zawór wydechowy (uszkodzony) widoczny na zdjęciu jest jaśniejszy, widać to dokładniej w miejscu przepalenia co świadczy o tym, że zawór ten nagrzewał się bardziej od widocznych pozostałych zaworów, które są normalne (ciemniejsze). |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
Zaowazcie ile tam wogole nagaru jest. Mieszanka ustawiona bardzo zle |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
toffic napisał/a: | nagar jest OK, to nie z paliwa. |
Do powstawania nagaru w silniku przyczynia się w dużej mierze styl jazdy kierowcy. Jeśli unika on średniego i wysokiego zakresu obrotów silnika to ryzyko odkładania się osadu węglowego w silniku istotnie rośnie. Silnik zbyt długo się rozgrzewa przez co długo zbyt długo pracuje na zbyt bogatej mieszance paliwo-powietrznej
Odkładający się nagar w silniku przyczynia się do przedwczesnego zużycia takich elementów silnika jak :
- zawory silnika;
- kolektor dolotowy i wydechowy (spada wydajność silnika);
- turbosprężarka (zatkaniu ulega cienki przewód doprowadzający olej do łożyska turbiny, uszkodzeniu ulega też system zmiennej geometrii kierownic turbiny VGT );
- klapy wirowe w silnikach wysokoprężnych (np. 1.9 JTD);
-tuleje cylindrowe silnika (nagar ściera ich powierzchnię);
- zawór EGR;
-pierścienie tłokowe’
-filtr cząstek stałych;
-katalizator. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015
|
|
|
teorie miałem opanowaną juz w wieku 8 lat a od tamtego wieku do teraz opracowuje praktyke i ciagle sie ucze |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|