WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
GS500 jako alternatywa "turystyczna" dla F650
Autor Wiadomość
Dolon 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 55
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 41
Skąd: Planeta Ziemia
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Było o tym: GS jako alternatywa turystyczna!!! Napisalem, że nie! To jest moje zdanie! Problem w tym, że nie trzymacie się tematu - są lesze w tej cenie motocykle do tego. Łatwo przychodzi Wam za to rzucanie się na kogoś, kto myśli inaczej niż Wy! To już czwarty zielony czepiający się każdego słówka - brawo... możecie sobie używać na mnie do woli, mam to gdzieś. Trzymajmy się faktów - tani w utrzymaniu bo mało pali? bo robicie wszystko sami? Nie wszyscy chcą, potrafią tak jak Wy, pomyślcie o tym!
_________________
XV535 -> GS500 -> XV1100
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Dolon napisał/a:
Napisalem, że nie! To jest moje zdanie!

A my wyrażamy swoje.
Dolon napisał/a:
Trzymajmy się faktów - tani w utrzymaniu bo mało pali?

Zawsze mi się wydawało, że spalanie jest dość istotnym elementem kosztów utrzymania pojazdu.
Ogólnie nikt tu nie mówi, że GS to najlepsze moto, a XJ to złom. Każdy z tych sprzętów ma swoje zalety, po prostu argument o niższych kosztach utrzymania XJty jest naprawdę nietrafiony z powodów, które już podaliśmy.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Dolon 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 55
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 41
Skąd: Planeta Ziemia
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

A mi się zawsze wydawało, że przeglądy co 6tyś km, są bardziej kosztowne/czasochłonne od tych co 24tyś. Jeżeli chodzi o koszty, to spalanie(choć istotne) nie zawsze decyduje o końcowej kwocie. Wystarczy poczytać wątki o kłopotach z doborem płytek do reg. zaworów(tolerancje w granicach setnych mm) w innych motocyklach nie ma takiej dokładności. Jak ktoś nie chce odstawiać na dwa tygodnie moto na kołki, to ma kłopot i wydatek. Pozostaje jakiś majster/partacz. Szanuje Twoje zdanie - fakt, Ty mojego nie musisz! Poza tym, jak wspomniałem z Towarzystwem Wzajemnej Adoracji nie mam zamiaru robić pyskówek :)
PS - skuter 50ccm jest tańszy w eksplatacji, ale czy przez to lepszy do turystyki?
_________________
XV535 -> GS500 -> XV1100
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Dolon, nie wiem po co się unosisz. Nikt tu nie robi osobistych wycieczek tylko przedstawia inne zdanie.

Prawda jest taka że wszystko zależy od egzemplarza. Moje moto tanie w utrzymaniu nie jest ;)

Już chyba w sumie z 2k wydałem na serwisy, z 3k na części jak sam robiłem itd.

A spalanie? Max jaki osiągnąłem to ok 10-11l/100km. Minimum? ok 4l :P


Odnośnie luzów to w GS ma być od 0,03 do 0,08 dla ssących i wydechowych.
Po szybkim poszukiwaniu w XJ ma być:
ssące: 0,11-0,15 mm
wydechowe: 0,16-0,20 mm (lub na innym forum 0.21-0.25mm)

więc tolerancję XJ ma mniejszą od GS'a.


Cały ten wątek podsumuje tak:
Nie jeździłem na XJ, ale obstawiam że do turystyki znacznie bardziej się nadaje niż GS z wielu powodów - ale koszt utrzymania nie jest jednym z nich.
 
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Jeżeli ktoś chce kupić sobie motocykl (nie ważne jaki) musi liczyć się z tym, że będzie to skarbonka bez dna. Cały czas będzie trzeba coś robić. A to nasmarować łańcuch, a to wymienić żarówkę, a to zrobić duży serwis, a to wymienić olej itd. Nie ma pojazdu, za który się raz zapłaci i potem już nic się w niego nie inwestuje.
Jak już się ktoś zdecyduje na zakup motocykla musi liczyć się z dodatkowymi kosztami. Trzeba kupić ciuchy, gadżety i inne takie.
Potem pojazd trzeba ubezpieczyć, zrobić przegląd itd. Kolejne koszty.
I tak będzie przez cały czas!!
A odnośnie specyfikacji motocykli, nie ma motocykla do wszystkiego!!
"Chciałbym tani motocykl do zapierdzielania po torze, dobry do turystyki w 2 osoby i żebym mógł nim po lasach poganiać, i koniecznie żeby był czarny" ...
Oczywiście, każdym motocyklem można się wybrać w teren, nawet plastikiem, tylko po co... Każdym motocyklem można uprawiać turystykę. Każdym można zapierdzielać po torze.
Chcesz motocykl do turystyki? Kup motocykl turystyczny! Niestety GS500 takim motocyklem nie jest (nigdy nie był i zapewne nie będzie). Pojedziesz w pierwszą trasę na GS-ie to pewnie będziesz zadowolony jak małe dziecko. Pojedziesz w trasę na turystyku to zmienisz zdanie...
Chcesz motocykl tani w użytkowaniu? Naucz się samemu serwisować motocykl i znajdź taki, który praktycznie wszędzie możesz samemu ogarnąć.
Co to dla mnie znaczy?
Na przykładzie Freewinda:
- luz zaworowy na śrubach, mając zestaw kluczy i szczelinomierz - robisz to sam;
- filtr powietrza gąbkowy (myjesz / czyścisz i nasączasz) - robisz to sam;
- gaźniki - jak znasz się na rzeczy robisz to sam;
- opony dętkowe - w trasie nie straszna ci żadna guma, naprawiasz lub wymieniasz dętkę i jedziesz dalej. Nawet jak pokrzywisz felgę to da radę dojechać do jakiegoś serwisu.

I napiszę coś jeszcze. Jeździłem GS500, Kawasaki ER6F, teraz mam Freewinda.
Gdybym miał krótko opisać te 3 różne motocykle:
GS500 - super na start do nauki, tani w zakupie, tanie części.
ER6F - Super motocykl do miasta, już nie taki tani w użytkowaniu, choć paliwa żarł malutko (na wtrysku). Do turystyki się nie nadaje (choć w 2 sezony nakręciłem nim ponad 25000 km... :P )
Freewind - dla mnie motocykl prawie idealny. W mieście daje radę, w trasie super. Może nie jest za szybki, może mało nie pali ale wiem że mnie dowiezie tam gdzie chcę. W użytkowaniu wychodzi praktycznie tyle samo co ER6F. Więcej kasy idzie na benzynę ale mniej na serwis i części. No i kosztuje połowę tego co ER6F.
Ale jakbym miał bawić się w turystykę z plecakiem to i Freewind się nie nada.
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


 
 
 
Dolon 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 55
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 41
Skąd: Planeta Ziemia
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

simin ... przyznaję z tym "TWA" trochę mnie poniosło, w tej dyskusji nie tylko mnie :) Zaczęło się od turystyki, skończyło na kosztach użytkowania. Masz rację, nie ma sensu zaczynać od początku - też uważam, że mimo tego, iż GS, to super maszyna , jednak do turystyki, być może są lepsze motocykle(w tej klasie) ;)
Pozdrawiam wszystkich zabierających głos i... macie u mnie po browarze - być może kiedyś będzie okazja - za upór(choć nie zawsze to dobra cecha) <piwosz>
sqaerk - Ty masz(browca) za konkrety
_________________
XV535 -> GS500 -> XV1100
 
 
kudłaty
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Panowie, po co ta kłótnia?
Koszty eksploatacji owszem są ważne, ale spokojnie sobie z nimi poradzę.
Chcę kupić tanie moto ze względu na wejście na inne uprawnienia za jakieś 1,5 roku.
Niemniej jednak podpisałem dzisiaj bardzo dobry kontrakt i możliwe, że będę celował w nowszy sprzęt / nowy (zablokowany dl-650, f650gs z ~2006-2007r. - bardzo podobają mi się te motocykle czy też gs500f jak stwierdzę, że sześćset to za dużo).
Decyzji jeszcze żadnej nie podjąłem, przeglądam oferty i jak coś w podanym w pierwszym poście budżecie się pojawi to pewnie kupię - czy to GSa czy XJ600 czy też F650 (nie-gs). A jak się nie pojawi, a pieniądze będą pozwalały na zakup czegoś nowego / kilkuletniego "forumowego" (mówię tu niekoniecznie o gieesie) to pewnie pójdę w tę stronę i zabezpieczę się w blokadę.

Żeby nie było - opinie dalej mnie interesują (choć już dużo mi przekazaliście wiedzy) i temat jest jak najbardziej aktualny. Sytuacja pozwala mi jednak patrzeć szerzej i kalkulować co będzie dla mnie lepsze.

Ale na forum na pewno zostanę niezależnie od wyboru, bo - mimo nie do końca przyjemnej dyskusji w moim wątku - podoba mi się u Was. Pamiętajmy, że wspólna pasja powinna nas do siebie zbliżać - niezależnie od znaczka na (niby)baku - a nie prowadzić do potyczek słownych. I mam nadzieję, że nic nie przeszkodzi nam w pokonaniu wspólnie fajnej trasy czy wypiciu piwka na spocie.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

:troll2: Troll mode on :troll2:

squarek napisał/a:
- filtr powietrza gąbkowy (myjesz / czyścisz i nasączasz) - robisz to sam;
Zapomniałeś o "Kleisz"

:troll2: Troll mode off :troll2:
 
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

...

- filtr powietrza gąbkowy (jak się rozlatuje to kleisz :troll2: ; myjesz / czyścisz i nasączasz) - robisz to sam;

...
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


 
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

squarek napisał/a:
może mało nie pali

Bo jest zepsuty :troll2: Nie wiem jak to jest, ja schodziłem w trasie poniżej 4l/100km :P
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Hehe, zobaczymy jak będzie po serwisie :D
A zresztą, nawet "zepsuty" palni mniej niż większość plastików :D
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Jak może nie być zepsuty jak na 1 gar chodzi :troll2:
 
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

A twój to może na 2?? :troll2:

Zresztą te dodatkowe cylindry to jest tylko zapas. Dunja może coś na ten temat powiedzieć. :D

Ja u siebie zapasowe mam tylko gaźniki... :P
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


 
 
 
dunja 


Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011
Pochwał: 7
Posty: 696
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 13 Sty, 2015   

squarek napisał/a:
A twój to może na 2?? :troll2:

Zresztą te dodatkowe cylindry to jest tylko zapas. Dunja może coś na ten temat powiedzieć. :D

Ja u siebie zapasowe mam tylko gaźniki... :P


Tak, gieesy mają zapasowy cylinder i ja go śmiało używam!

Ale jak już się wezwałam do tablicy to się wyraże - imho GS W OGÓLE nie nadaje się do turystyki. Jeszcze do Turcji dojedzie ale dalej to może być ciężko :przestraszony:

A na serio - do turystyki dla DWÓCH osób moim zdaniem GS się nie nadaje tak jak i wszystkie pozostałe motocykle tej klasy w sensie małe golasy (hornet, bandit). Teoretycznie się da ale praktycznie będzie ciężko - mało miejsce dla pasażera, jeszcze mniej miejsca na bagaż, namiot, karimaty itp. Aczkolwiek nie mówię że się nie da - mój brat wiele lat hornetem w dwie osoby zjeździł Chorwację. Ale jak w końcu zmienił moto na większe to odetchnął z ulgą.
Także jak masz finanse i szukać moto na podróże z plecaczkiem - rozejrzyj się może faktycznie za większym turystykiem np. DL.

Trzymam kciuki za podróżników! Może się spotkamy gdzieś w trasie na gieesach :D Bo na razie tylko jednego spotkałam...
_________________
I cherish my ignorance on the subject...
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 13 Sty, 2015   

Tak jak poprzednicy mówią, sam podróżowałem GSem z bagażami, niestety z racji zawodowych czas nie pozwalał na wypady poza granice naszego kraju, i GS oczywiście dawał radę nawet z 3 kuframi i dwiema osobami, oczywiście nie ma co wtedy oczekiwać luksusów i nie wiadomo jakiego kopa, każdy manewr typu wyprzedzania to bardzo, bardzo, bardzo przemyślana decyzja, bo przy takim obciążeniu, dużo przekraczającym prawne DMC tego motocykla on po prostu nie jedzie ale jak pokazało i to forum da się i pół europy w dwie osoby na MZce przejechać więc wszystko jest dla ludzi.

Sprawa się natomiast obecnie zmieniła po przesiadkę na DLa, jest to inna klasa podróżowania - inna pozycja to przede wszystkim, więcej miejsca dla kierowcy i pasażera, z racji trochę większej mocy a przede wszystkim momentu i silnika typu V w ogóle nie odczuwa się tego, że jedziesz z pasażerem, potrzebujesz wyprzedzić tira to odkręcasz i jedziesz. Ale aby nie było tak różowo to przeglądy z wymianą oleju jak w każdym suzuki co 6tyś, luzy zaworowe na płytkach - aczkolwiek bardziej typowych niż w GSe i łatwiej dostępnych, w starszych modelach DLa jak i SVki piętą achillesową było zalewanie przedniej świecy oraz uszkodzenia chłodnicy oleju, w nowym już wyeliminowano te przypadłości.

Więc jeśli jak piszesz stać cię będzie na nowe moto to wbijaj do salonu i bierze DLa w wersji A2, a jak już będziesz mógł, oddławienie go to tylko odłączenie jednego kabla w wiązce sterownika tak aby przełączyć mapę wtrysku, lub wizyta w serwisie za ok. 300 PLN który to zrobi za Ciebie.

Nie wypowiadam się tu w aspekcie turystyki w ogóle o fizjonomii człowieka i tym, że jednych zaczyna boleć ta część ciała gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę już po 100km a inni mogą przejechać bez niczego i 1000km, bo to sprawa indywidualna i miałem porównanie jadąc w trasie sam GSem wraz z innymi GSami jak kto wytrzymuje, bo nie można było powiedzieć, że to kwestia innego motocykla.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.