Motocykl zarejstrowany na A2
Odpowiedz do tematu

:
Nie wiem jak jest w Niemczech bo możliwe, że nie mają tam przepisu
RedShadow napisał/a:
że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2.

Generalnie jest tak, że ubezpieczyciele nie wysyłają pierwszych lepszych gości od wszystkiego tylko przyjedzie agent, który na motocyklach się zna i zrobi się mało ciekawie. Dlatego nie warto się w to bawić.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
RedShadow napisał/a:
jest tam jeszcze zapis, że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2.

Czyżby suzuki tez robiło ludzi w konia? Sprzedają GSR750 na A2, podczas gdy nominalnie ma 106KM
http://www.suzuki-moto.pl...dane_techniczne

Może z jakiegoś powodu fabryczne blokady są dopuszczane?

XR&XR&FE
Patrycja500
[Usunięty]
:
no dlatego nie chce kombinować i jeździć w pełni legalnie , planuje kupic zx4r i zdławić ją u mechanika tak by rzeczywiście miała te 46 koni :)

matiorku
[Usunięty]
:
Witam.
Kupiłem gs 500 2006 r

moc w dowodzie to 35.10 KW
masa własna 193kg

Czy bedę mógł nim jeździć na kat A2 ?
albo jakos zarejestrować ? co wgl moge zrobic ?

:
Kategoria A2 obejmuje motocykle do 35kW. Twój ma o 1/10 kW za dużo. Niby nic ale mogą być problemy.

:
Nie "mogą być problemy", tylko w razie kontroli/wypadku na pewno będą, to jest jazda bez kategorii prawa jazdy. Wyjście jest takie żeby zrobić korektę mocy. Dokładnie musiałbyś poszukać jak to się robi, ale ścieżka była mniej więcej: hamownia -> przegląd -> urząd komunikacji. W żadne blokowanie bawić się nie trzeba bo nie ma szans żeby te 35kW wyszło.

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
matiorku
[Usunięty]
:
Byłem dziś zapytać na stacji diagnostycznej i z tego co zrozumiałem to jak załatwię "Świadectwo homologacji typu pojazdu" z salonu suzuki to moga na jego podstawie poprawić tą moc w dowodzie.
W sumie coś mi nie gra brzmi za łatwo.
jak takie coś uzyskać ?

:
Skoro tak powiedział to zadzwoń do salonu/serwisu suzuki w okolicy i zapytaj.

:
matiorku, ale dokument, o którym mówił diagnosta niestety potwierdzi to co zapisane jest w dowodzie rejestracyjnym, bo wszystkie fabrycznie niezdławione GSy począwszy od roku 2004 posiadają te nieszczęsne 0,1KW więcej niż przewiduje to ustawa, i właśnie chodzi o to aby zhamować motocykl i na tej podstawie obniżyć moc w stosunku do tego co jest w świadectwie homologacji.

Świadectwo homologacji dostaniesz mailowo wystarczy wysłać prośbę do Suzuki Motor Poland.

dokładny opis dzięki uprzejmości jednego z czytelników zamieścił na swoich stronach motogen -> http://www.motogen.pl/Red...ic,18236/1.html

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Już pomijając to, że 3 linijki tekstu i obrazek są rozbijane na 4 strony w tym portaliku to opisany tam sposób blokowania motocykla jest co najmniej wątpliwy.

Równie dobrze można zmniejszyć pojemność silnika żeby płacić mniejsze składki OC - napychając waty do silnika.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
tmi napisał/a:
to opisany tam sposób blokowania motocykla jest co najmniej wątpliwy

przytoczyłem jako pokazanie procedury zmiany mocy w dowodzie a nie jako modyfikacja motocykla, z drugiej strony czy dam ogranicznik odwinięcia rolgazu, czy podkładkę w gaźnikach nie pozwalającą się podnieść przepustnicom do końca efekt będzie ten sam.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi napisał/a:
ogranicznik odwinięcia rolgazu, czy podkładkę w gaźnikach nie pozwalającą się podnieść przepustnicom do końca efekt będzie ten sam.

Bardzo łatwy do usunięcia. Dlatego nie wiem czy tego typu modyfikacje są zgodne z prawem. Wiem, że podałeś to jako przykład procedury ale bardzo słaby w dodatku w wątpliwym portalu.

Wystarczy dokładniej czytać i nie wierzyć we wszystko co się przeczyta.
Zgodnie z załączonym obrazkiem wykresu mocy http://www.motogen.pl/gfx...public/a2_2.jpg ten motocykl osiąga te 28kW przy 8000-9000 RPM i kręci się do 10 tys. Jakim cudem? :D

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Witam!
Stoję przed tym samym problemem co matiorku a moje pytanie dotyczy tego, czy muszę posiadać fakturę - dowód wykonania przeróbki, mimo że takiej przeróbki nie przeprowadzę bo oczywiste jest to, że w moim 9-cio letnim motocyklu moc na 100% spadła poniżej 35,1 kW co wykaże hamownia?

Rozwaga przede wszystkim
:
PLJohnny,
Ja już ponad msc się męczę z korektą stosunki mocy do masy w motocyklu. Nie chce straszyć, ale w Polsce nie ma certyfikowanej hamowni, także mimo wydania kasy itp, może nie przejść w WK. A świadectwo nie jest tak łatwo dostać, miliony maili, telefonów i odwiedzenie osobiste dealera suzuki nie pomogło...

:
Ale z mojej wiedzy wynika, że wykres z hamowni interesuje tylko i wyłącznie stację kontroli pojazdów, skąd dostaje kwit z którym idę do WK. A co do świadectwa to wydaje mi się, że nawet jak je dostaniesz od Suzuki to i tak będzie tam napisana moc zgodna z fabryczną co nie rozwiązuje problemu.

Rozwaga przede wszystkim
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.