WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Motocykl zarejstrowany na A2
Autor Wiadomość
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 16 Gru, 2014   

Nie wiem jak jest w Niemczech bo możliwe, że nie mają tam przepisu
RedShadow napisał/a:
że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2.

Generalnie jest tak, że ubezpieczyciele nie wysyłają pierwszych lepszych gości od wszystkiego tylko przyjedzie agent, który na motocyklach się zna i zrobi się mało ciekawie. Dlatego nie warto się w to bawić.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
nav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2011
Pochwał: 11
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 16 Gru, 2014   

RedShadow napisał/a:
jest tam jeszcze zapis, że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2.

Czyżby suzuki tez robiło ludzi w konia? Sprzedają GSR750 na A2, podczas gdy nominalnie ma 106KM
http://www.suzuki-moto.pl...dane_techniczne

Może z jakiegoś powodu fabryczne blokady są dopuszczane?
_________________
XR&XR&FE
 
 
 
Patrycja500
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Gru, 2014   

no dlatego nie chce kombinować i jeździć w pełni legalnie , planuje kupic zx4r i zdławić ją u mechanika tak by rzeczywiście miała te 46 koni :)
 
 
matiorku
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Witam.
Kupiłem gs 500 2006 r

moc w dowodzie to 35.10 KW
masa własna 193kg

Czy bedę mógł nim jeździć na kat A2 ?
albo jakos zarejestrować ? co wgl moge zrobic ?
 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Kategoria A2 obejmuje motocykle do 35kW. Twój ma o 1/10 kW za dużo. Niby nic ale mogą być problemy.
_________________
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Nie "mogą być problemy", tylko w razie kontroli/wypadku na pewno będą, to jest jazda bez kategorii prawa jazdy. Wyjście jest takie żeby zrobić korektę mocy. Dokładnie musiałbyś poszukać jak to się robi, ale ścieżka była mniej więcej: hamownia -> przegląd -> urząd komunikacji. W żadne blokowanie bawić się nie trzeba bo nie ma szans żeby te 35kW wyszło.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
matiorku
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

Byłem dziś zapytać na stacji diagnostycznej i z tego co zrozumiałem to jak załatwię "Świadectwo homologacji typu pojazdu" z salonu suzuki to moga na jego podstawie poprawić tą moc w dowodzie.
W sumie coś mi nie gra brzmi za łatwo.
jak takie coś uzyskać ?
 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

Skoro tak powiedział to zadzwoń do salonu/serwisu suzuki w okolicy i zapytaj.
_________________
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

matiorku, ale dokument, o którym mówił diagnosta niestety potwierdzi to co zapisane jest w dowodzie rejestracyjnym, bo wszystkie fabrycznie niezdławione GSy począwszy od roku 2004 posiadają te nieszczęsne 0,1KW więcej niż przewiduje to ustawa, i właśnie chodzi o to aby zhamować motocykl i na tej podstawie obniżyć moc w stosunku do tego co jest w świadectwie homologacji.

Świadectwo homologacji dostaniesz mailowo wystarczy wysłać prośbę do Suzuki Motor Poland.

dokładny opis dzięki uprzejmości jednego z czytelników zamieścił na swoich stronach motogen -> http://www.motogen.pl/Red...ic,18236/1.html
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

Już pomijając to, że 3 linijki tekstu i obrazek są rozbijane na 4 strony w tym portaliku to opisany tam sposób blokowania motocykla jest co najmniej wątpliwy.

Równie dobrze można zmniejszyć pojemność silnika żeby płacić mniejsze składki OC - napychając waty do silnika.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

tmi napisał/a:
to opisany tam sposób blokowania motocykla jest co najmniej wątpliwy

przytoczyłem jako pokazanie procedury zmiany mocy w dowodzie a nie jako modyfikacja motocykla, z drugiej strony czy dam ogranicznik odwinięcia rolgazu, czy podkładkę w gaźnikach nie pozwalającą się podnieść przepustnicom do końca efekt będzie ten sam.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015   

studi napisał/a:
ogranicznik odwinięcia rolgazu, czy podkładkę w gaźnikach nie pozwalającą się podnieść przepustnicom do końca efekt będzie ten sam.

Bardzo łatwy do usunięcia. Dlatego nie wiem czy tego typu modyfikacje są zgodne z prawem. Wiem, że podałeś to jako przykład procedury ale bardzo słaby w dodatku w wątpliwym portalu.

Wystarczy dokładniej czytać i nie wierzyć we wszystko co się przeczyta.
Zgodnie z załączonym obrazkiem wykresu mocy http://www.motogen.pl/gfx...public/a2_2.jpg ten motocykl osiąga te 28kW przy 8000-9000 RPM i kręci się do 10 tys. Jakim cudem? :D
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
PLJohnny 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

Witam!
Stoję przed tym samym problemem co matiorku a moje pytanie dotyczy tego, czy muszę posiadać fakturę - dowód wykonania przeróbki, mimo że takiej przeróbki nie przeprowadzę bo oczywiste jest to, że w moim 9-cio letnim motocyklu moc na 100% spadła poniżej 35,1 kW co wykaże hamownia?
_________________
Rozwaga przede wszystkim
 
 
yelomoto 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

PLJohnny,
Ja już ponad msc się męczę z korektą stosunki mocy do masy w motocyklu. Nie chce straszyć, ale w Polsce nie ma certyfikowanej hamowni, także mimo wydania kasy itp, może nie przejść w WK. A świadectwo nie jest tak łatwo dostać, miliony maili, telefonów i odwiedzenie osobiste dealera suzuki nie pomogło...
 
 
PLJohnny 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Ale z mojej wiedzy wynika, że wykres z hamowni interesuje tylko i wyłącznie stację kontroli pojazdów, skąd dostaje kwit z którym idę do WK. A co do świadectwa to wydaje mi się, że nawet jak je dostaniesz od Suzuki to i tak będzie tam napisana moc zgodna z fabryczną co nie rozwiązuje problemu.
_________________
Rozwaga przede wszystkim
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.