Motocykl zarejstrowany na A2 |
Autor |
Wiadomość |
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 16 Gru, 2014
|
|
|
Nie wiem jak jest w Niemczech bo możliwe, że nie mają tam przepisu
RedShadow napisał/a: | że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2. |
Generalnie jest tak, że ubezpieczyciele nie wysyłają pierwszych lepszych gości od wszystkiego tylko przyjedzie agent, który na motocyklach się zna i zrobi się mało ciekawie. Dlatego nie warto się w to bawić. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
nav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2011 Pochwał: 11 Posty: 294 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16 Gru, 2014
|
|
|
RedShadow napisał/a: | jest tam jeszcze zapis, że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2. |
Czyżby suzuki tez robiło ludzi w konia? Sprzedają GSR750 na A2, podczas gdy nominalnie ma 106KM
http://www.suzuki-moto.pl...dane_techniczne
Może z jakiegoś powodu fabryczne blokady są dopuszczane? |
_________________ XR&XR&FE |
|
|
|
|
Patrycja500 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
no dlatego nie chce kombinować i jeździć w pełni legalnie , planuje kupic zx4r i zdławić ją u mechanika tak by rzeczywiście miała te 46 koni |
|
|
|
|
matiorku [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Witam.
Kupiłem gs 500 2006 r
moc w dowodzie to 35.10 KW
masa własna 193kg
Czy bedę mógł nim jeździć na kat A2 ?
albo jakos zarejestrować ? co wgl moge zrobic ? |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Kategoria A2 obejmuje motocykle do 35kW. Twój ma o 1/10 kW za dużo. Niby nic ale mogą być problemy. |
_________________ |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2015
|
|
|
Nie "mogą być problemy", tylko w razie kontroli/wypadku na pewno będą, to jest jazda bez kategorii prawa jazdy. Wyjście jest takie żeby zrobić korektę mocy. Dokładnie musiałbyś poszukać jak to się robi, ale ścieżka była mniej więcej: hamownia -> przegląd -> urząd komunikacji. W żadne blokowanie bawić się nie trzeba bo nie ma szans żeby te 35kW wyszło. |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
matiorku [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
Byłem dziś zapytać na stacji diagnostycznej i z tego co zrozumiałem to jak załatwię "Świadectwo homologacji typu pojazdu" z salonu suzuki to moga na jego podstawie poprawić tą moc w dowodzie.
W sumie coś mi nie gra brzmi za łatwo.
jak takie coś uzyskać ? |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
Skoro tak powiedział to zadzwoń do salonu/serwisu suzuki w okolicy i zapytaj. |
_________________ |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
matiorku, ale dokument, o którym mówił diagnosta niestety potwierdzi to co zapisane jest w dowodzie rejestracyjnym, bo wszystkie fabrycznie niezdławione GSy począwszy od roku 2004 posiadają te nieszczęsne 0,1KW więcej niż przewiduje to ustawa, i właśnie chodzi o to aby zhamować motocykl i na tej podstawie obniżyć moc w stosunku do tego co jest w świadectwie homologacji.
Świadectwo homologacji dostaniesz mailowo wystarczy wysłać prośbę do Suzuki Motor Poland.
dokładny opis dzięki uprzejmości jednego z czytelników zamieścił na swoich stronach motogen -> http://www.motogen.pl/Red...ic,18236/1.html |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
Już pomijając to, że 3 linijki tekstu i obrazek są rozbijane na 4 strony w tym portaliku to opisany tam sposób blokowania motocykla jest co najmniej wątpliwy.
Równie dobrze można zmniejszyć pojemność silnika żeby płacić mniejsze składki OC - napychając waty do silnika. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
tmi napisał/a: | to opisany tam sposób blokowania motocykla jest co najmniej wątpliwy |
przytoczyłem jako pokazanie procedury zmiany mocy w dowodzie a nie jako modyfikacja motocykla, z drugiej strony czy dam ogranicznik odwinięcia rolgazu, czy podkładkę w gaźnikach nie pozwalającą się podnieść przepustnicom do końca efekt będzie ten sam. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015
|
|
|
studi napisał/a: | ogranicznik odwinięcia rolgazu, czy podkładkę w gaźnikach nie pozwalającą się podnieść przepustnicom do końca efekt będzie ten sam. |
Bardzo łatwy do usunięcia. Dlatego nie wiem czy tego typu modyfikacje są zgodne z prawem. Wiem, że podałeś to jako przykład procedury ale bardzo słaby w dodatku w wątpliwym portalu.
Wystarczy dokładniej czytać i nie wierzyć we wszystko co się przeczyta.
Zgodnie z załączonym obrazkiem wykresu mocy http://www.motogen.pl/gfx...public/a2_2.jpg ten motocykl osiąga te 28kW przy 8000-9000 RPM i kręci się do 10 tys. Jakim cudem? |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
PLJohnny
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
Witam!
Stoję przed tym samym problemem co matiorku a moje pytanie dotyczy tego, czy muszę posiadać fakturę - dowód wykonania przeróbki, mimo że takiej przeróbki nie przeprowadzę bo oczywiste jest to, że w moim 9-cio letnim motocyklu moc na 100% spadła poniżej 35,1 kW co wykaże hamownia? |
_________________ Rozwaga przede wszystkim |
|
|
|
|
yelomoto
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Sty 2015 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
PLJohnny,
Ja już ponad msc się męczę z korektą stosunki mocy do masy w motocyklu. Nie chce straszyć, ale w Polsce nie ma certyfikowanej hamowni, także mimo wydania kasy itp, może nie przejść w WK. A świadectwo nie jest tak łatwo dostać, miliony maili, telefonów i odwiedzenie osobiste dealera suzuki nie pomogło... |
|
|
|
|
PLJohnny
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
Ale z mojej wiedzy wynika, że wykres z hamowni interesuje tylko i wyłącznie stację kontroli pojazdów, skąd dostaje kwit z którym idę do WK. A co do świadectwa to wydaje mi się, że nawet jak je dostaniesz od Suzuki to i tak będzie tam napisana moc zgodna z fabryczną co nie rozwiązuje problemu. |
_________________ Rozwaga przede wszystkim |
|
|
|
|
|