pytania ogolne.
Odpowiedz do tematu

pawlo300
[Usunięty]
: pytania ogólne.
witam :) zacznę od krótkiego opisu a więc: zakupiłem gs z 97 roku, pierwsza rejestracja 98. przebieg 62tys
rzecz w tym że jestem totalnym laikiem no i można powiedzieć że dałem się troche nabić w butelkę. motocyklem jeździł fornal tylko wsiadał i jeździł. technicznie wygląda dobrze no ale ma trochę wad ukrytych. pierwsze co wziąłem się za uszczelnienie lag (wszystkie naprawy wykonuje mój ojciec mechanik) no i po demontażu okazało się że lagi krzywe. nie dało sie tego wyczuć podczas jazdy. dzisiaj chciałem uszczelnić korek spustu oleju, się okazało że zerwany gwint (koleś gadał że świeżo po wymianie oleju a tu olej czarny jak w starej szeździesiątce) no nic panowie skoro tak jest to ten sezon polatam ale w zimę biorę się i chce zrobić wszystko po swojemu:)
panowie i tu też moje pytanie jeśli otworze rozrząd to co muszę tam wymienić? to że uszczelniacze zaworowe i łańcuszek rozrządu to wiem na co jeszcze muszę zwrócić uwagę ? wiem że są jakieś płytki itp jaki będzie koszt tej naprawy mniej więcej ?
synchronizacji dokonałem metodą na wężyk niestety motocykl i tak nie pracuje tak jak powinien niby jest inaczej dobrze się zbiera, ale potrafi na biegu jałowym zgasnąć, chwile chodzi równo a za chwile nie, tata mówi że w najgorszym wypadku mogę mieć słabsze ciśnienie na jeden gar, czy mogę się tego spodziewać czy raczej to będzie wina mej złej domowej synchronizacji?:)
panowie ja wiem że większość informacji mogę znaleść w internecie no ale nikt dokładniej nie potrafi tego opisać (tata naprawia samochody osobowe także nie orientuje się biegle w motocyklach) na co mam jeszcze zwrócić uwagę żeby go w zimę zrobić tak żeby o nic się nie bać a wiadomo że wszystkiego na raz nie kupię, muszę organizować części na zaś:D dziękuje i pozdrawiam:)

:
O widzę nowy forumowicz, dobrze sie składa bo akurat jesteśmy w tym samym wieku i ja jestem z Wąbrzeźna, ale w Brodnicy często jestem bo dziewczynę mam tam:P

:
Joł. Sporo się dowiesz jak już będzie zdjęta pokrywa zaworów. Sprawdzanie luzów zaworowych, będziesz widział stan napinacza rozrządu jak i samego łańcuszka. Co do gwintu to są specjalne sprężynki gwintujące. Wytrzymałość jest większa jak oryginalnego gwintu - przynajmniej tak twierdzi producent :) . Jakbyś odpowiednio podwiesił motocykl, żeby przednie koło było w powietrzu miałbyś dobry dostęp do śruby spustowej. Koleżka ostatnio tak robił w R6 i wyszło elegancko. Zrobiłeś synchro domowym sposobem, może być ok, ale nie wykluczone, że gaźniki wymagają czyszczenia.
Wstaw kilka dobrych fotek, może coś przykuje czyjąś uwagę.

:
Ja bym radził otworzyć pokrywę zaworów, sprawdzić stan rozrządu (wyciągnięcie łańcucha, ślizgacze oraz czy jest w ogóle rozrząd prawidłowo ustawiony), następnie pomierzył i ustawił luzy zaworowe. Potem zmierz ciśnienie sprężania i wtedy ewentualnie podejmiesz decyzję czy trzeba wymieniacz uszczelniacze itp. Za gaźniki (ogólny stan uszczelnień, czyszczenie, regulacja, synchro) się weź dopiero po luzie zaworowym.

pawlo300
[Usunięty]
:
witam :) tzn w tym sezonie nic nie ruszam motocykl będe używał sporadycznie, tak aby wszystko porobić w zimę jak się należy :) tak więc dzięki za podpowiedzi, zacznę od rozrządu kończąc na gaźnikach:) na czym jeszcze zwrócić uwagę? no napęd swoją drogą to wiem czy jest coś jeszcze co mogło by wpływać na komfort jazdy i zagrażające silnikowi ?:) czy opłaca się prostować lagi, czy lepiej kupić używki z demontażu?:) pozdrawiam:D

:
Wydaje mi się, że lepiej zainwestować w proste używane niż prostować stare jeśli wgl Ci to wyjdzie bo to nie jest proste zadanie, jeżeli kupisz drugie to ewentualnie wymienisz sobie olej oraz uszczelniacze i masz spokój na długi czas z przednim zawieszeniem:p ale niech wypowiedzą się inni znawcy tematu bardziej doświadczeni.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.