WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
problem z rozrusznikiem gs500f 2004
Autor Wiadomość
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Czw 26 Cze, 2014   

Jak wiadomo metal nagrzany się rozszerza i pewne elementy mogą lepiej się spasowywać (ciaśniej) na gorąco niż na zimno i kiedy metal ostygnie zwiększa się gdzieś luz i jakaś część się ślizga.

Jeśli jesteś już ustawiony z mechanikiem to jak już problem zostanie rozwiązany podziel się tym co dokładnie się tam wydarzyło i jak to naprawili/co zostało wymienione. :)
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
artur.amo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Cze, 2014   

ok rozumiem rozszerzanie się metalu pod wpływem temperatury
ale na zimnym wystarczy, ze ruszę wałem (popchnę motocykl na dwójce) i wrzucam luz i jest ok rozusznik kręci wałem i motocykl pali od strzała. Dlaczego tak się dzieje?
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Cze, 2014   

ja bym się zabrał za to samemu. Specjalistyczne narzędzia jakie potrzebujesz kupisz bez problemu w cenie robocizny serwisu albo taniej...

Jak będziesz zabierał się za demontaż magneta:

Ja kupiłem u Seta zestawik: http://netbiker.pl/produk...owego-suzuki-gs

do tego potrzebujesz solidnego klucza który odkręci śrubę - to chyba jedna z mocniej przykręcanych śrub w GS'ie + jest potraktowana klejem do gwintów. Ja odkręciłem kluczem 50 cm.

Do tego przydałby się płaski nieco zeszlifowany klucz (chyba 19) bo jest niewiele miejsca żeby to złapać.

Do montażu potrzebujesz klucza dynamometrycznego ze sporymi momentami (jakoś do 110) i niebieskiego kleju do gwintów i uszczelki pod dekiel.

Jak będziesz widział co jest nie tak, u Seta możesz kupić zarówno zestaw naprawczy ( http://netbiker.pl/produk...nika-honkawasuz ) jak i używane części.
 
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pią 27 Cze, 2014   

Witam
Simin dzięki. Tak samo może u mnie kupić całe sprzęgło jednokierunkowe te co jest za kołem magnesowym. Ale ja bym z tym wszystkom poczekał do rozbiórki.
Ja tam napisze co może być i co się zdarza.
1. Rozrusznik jest prawie niezniszczalny
2. Między rozrusznikiem a kołem sprzęgła jednokierunkowego jest zębatka z tulejką redukująca obroty. Czasem tulejka się wyrabia.
3. Sprzęgło jednokierunkowe. Zdarza się że w tym sprzęgiełku pęknie sprężynka jednego z i wtedy raz łapie a raz nie.
4. Koło magnesowe. Zdarza się że się po prostu śłizga na wale.

Spuść olej
odkręć dekiel
kluczem do sciągania koła magnesowego zdejmij koło magnesowe.
sprawdz sprzęgiełko jednokierunkowe oraz zębatki pośrednie.

Jak koło magnesowe same zejdzie wtedy wiadomo co.

nie inwestuj w mechaników gdyż i oni czesto nie wiedzą i się uczą przy tym co robią i jeszcze kase zdzierają.

http://netbiker.pl/produk...rzy-rozruszniku
http://netbiker.pl/produk...kole-magnesowym
http://netbiker.pl/produk...owym-wolne-kolo
http://netbiker.pl/produk...owego-suzuki-gs

[ Dodano: Pią 27 Cze, 2014 ]
Witam
Simin dzięki. Tak samo może u mnie kupić całe sprzęgło jednokierunkowe te co jest za kołem magnesowym. Ale ja bym z tym wszystkom poczekał do rozbiórki.
Ja tam napisze co może być i co się zdarza.
1. Rozrusznik jest prawie niezniszczalny
2. Między rozrusznikiem a kołem sprzęgła jednokierunkowego jest zębatka z tulejką redukująca obroty. Czasem tulejka się wyrabia.
3. Sprzęgło jednokierunkowe. Zdarza się że w tym sprzęgiełku pęknie sprężynka jednego z i wtedy raz łapie a raz nie.
4. Koło magnesowe. Zdarza się że się po prostu śłizga na wale.

Spuść olej
odkręć dekiel
kluczem do sciągania koła magnesowego zdejmij koło magnesowe.
sprawdz sprzęgiełko jednokierunkowe oraz zębatki pośrednie.

Jak koło magnesowe same zejdzie wtedy wiadomo co.

nie inwestuj w mechaników gdyż i oni czesto nie wiedzą i się uczą przy tym co robią i jeszcze kase zdzierają.

http://netbiker.pl/produk...rzy-rozruszniku
http://netbiker.pl/produk...kole-magnesowym
http://netbiker.pl/produk...owym-wolne-kolo
http://netbiker.pl/produk...owego-suzuki-gs

i jeszcze potem to
http://netbiker.pl/produk...ywy-alternatora
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
kurysh 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 31
Skąd: ciechanów
Wysłany: Nie 29 Cze, 2014   

zgadzam się z przedmowca, trzeba spusic olej i sprawdzic jak dziala sprzegielko rozrusznika. W jedna strone kreci w walem a w druga sie blokuje. Moze to byc rowniez slizgajace sie magneto na wale, albo poczatkowe objawy jego luzowania sie. Warto sprawdzic to jak najszybciej, zeby ew magneto nie scianalo stozka walu. A jesli sie okaze ze tak jest to pasta do zaworow na stozek, zalozyc magneto i przycierac az do wyrownania sie powierzchni. Jak juz bedziesz mial zdjety dekiel od alteratora to wszystko ladnie mozna sprawdzic. Szkoda z tym do mechanika ganiac, bo pewnie policzy pare stowek, chyba ze masz jakiegos zaufanego i z pojeciem.
 
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Nie 29 Cze, 2014   

Zaskoczyłeś mnie kurysh - dzieki za rade
miałem kiedyś taki ślizgające się koło magnesowe. Przyznam się że metody z pastą sie stosowałem. Magneto samo zeszło mi rękami. Wyczyściłęm wszystko i mocno dokręciłem. Ale właśnie czegoś mi brakowało. Czułem że to może sie powtórzyć.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
kurysh 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 31
Skąd: ciechanów
Wysłany: Nie 29 Cze, 2014   

Niestety ale mialem ten problem - potrzeba matka wynalazku. Na szczescie w gs zebatka, ktora siedzi na sprzegielku rozrusznika ma troche luzu w kierunku od i do walu. W zaleznosci od tego jak glebokie masz wzery wewatrz magneta i na stozku walu, tym bardziej "wchodzisz" z magnetem blizej walu. Pol godzinki tarcia magnetem na wale i powierzchnie robia sie gladkie a co za tym idzie, lepiej przylegaja i jest wieksze tarcie miedzy nimi. Jak juz beda super przylegaly to cala paste bedzie Ci wyciskalo w kierunku walu. Oczywiscie dobrze wszystko wypadaloby rozpuszczalnkiem oczyscic przed przykrecaniem.
 
 
 
artur.amo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

Koledzy mój mechanik rozebrał motocykl i jak mówi jest uszkodzone sprzęgło kierunkowe rozrusznika. Tak jak podejrzewaliście. Mówi, że używki można kupić około 50-100zł.
Czy warto używkę wstawiać czy kupić nowe?
Proszę o pilną odpowiedź. Gdzie to szybko i w miarę tanio kupie

DZIĘKI!
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

artur.amo, mogę Ci zaproponować zestaw naprawczy -> http://www.larsson.pl/ind...MA==&bid=109880 za 88,60 PLN oraz uszczelkę pod dekiel http://www.larsson.pl/ind...Mw==&bid=109880 za 19 PLN z odbiorem w poniedziałek albo jak się domówimy to nawet jutro,

ew. możesz od Seta zamówić kompletną używkę, była w tych linkach co Ci podawał w swojej odpowiedzi.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
artur.amo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

Dzięki Studi,
Powiedzcie czy lepiej zestaw naprawczy plus uszczelka
czy używany komplet?
Jakie jest Wasze zdanie?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 04 Lip, 2014   

artur.amo, może skonsultuj to ze swoim mechanikiem, IMHO jak zregenerujesz (użyjesz zestawu naprawczego) wszystkie główne elementy masz nowe, jak kupisz używkę nie wiesz kiedy padnie, choć z drugiej strony nie jest to raczej często uszkadzająca się rzecz.
Może KATANA rozsądzi, ma dużą wiedzę w tym względzie.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

studi napisał/a:
artur.amo, może skonsultuj to ze swoim mechanikiem, IMHO jak zregenerujesz (użyjesz zestawu naprawczego) wszystkie główne elementy masz nowe, jak kupisz używkę nie wiesz kiedy padnie, choć z drugiej strony nie jest to raczej często uszkadzająca się rzecz.
Może KATANA rozsądzi, ma dużą wiedzę w tym względzie.


W takim razie dopisuję się do powyższego... należy użyć nowych części (zestawu naprawczego).

Studi. Rzecz w tym, że to właśnie te mechanizmy najczęściej ulegają uszkodzeniom. Tak samo jak w samochodach i innych, gdzie występuje problem z rozruchem silnika (pomimo że rozrusznik kręci)... przeważnie nawala bendix. Dlaczego?, po prostu... te mechanizmy są najbardziej obciążone.
 
 
artur.amo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Lip, 2014   

Cześć

Mechanik rozebrał motocykl i po ściągnieciu koła okazało się, że 2 śruby mocujące sprzegło kierunkowe do koła urwały się a trzecia mocno obluzowana zerwała gwint.
:(
Co mogło być przyczyną?

No nic szukam koła magnesowego, może podpowiecie gdzie to kupić ?
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014   

artur.amo napisał/a:
Co mogło być przyczyną?


Spowodowały to poluzowane śruby mocujące sprzęgiełko. Jak już wspomniałem, jest to element mocno obciążony podczas rozruchu, dlatego efekt końcowy jest taki jak widać.

artur.amo napisał/a:
No nic szukam koła magnesowego, może podpowiecie gdzie to kupić ?


Najszybciej chyba tu- http://netbiker.pl/

W takim razie skoro to poluzowsane śruby uległy urwaniu a samo sprzęgiełko jest ok, to wystarczy poszukać koła magnesowego (jeśli otwory gwintowane w starym kole uległy uszkodzeniu), oraz nowych śrub montażowych sprzęgiełka. Jeśli zachodzi taka potrzeba również nowe sprzęgiełko, o którym już mówiliśmy wyżej.
 
 
artur.amo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Lip, 2014   zobaczcie zdjecia magneta

Dzisiaj przywiozłem magneto z mojego Gsa
Zobaczcie zdjęcia w załączeniu

Dwie śruby ścięło, jedna wyrwała się z magneta - to było przyczyną problemów z rozrusznikiem. W motocyklu z 19tys przebiegu. Jak to sięmogło stać

Gorsze jest to, ze nadal szukam magneta. Chce znaleźć z motocykla po lifcie czyli od 2003 roku takie jak miałem, ale lekko nie jest :(
Mój pierwszy sezon zacząłem dość ładnie, do końca czerwca zrobiłem 4 tys (wszystko wkoło komina), a teraz już prawie miesiąc jestem uziemiony :(
LwG

IMG_0518.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 159,76 KB

IMG_0513.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 125,46 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.