problem z rozrusznikiem gs500f 2004
Odpowiedz do tematu

:
Jak wiadomo metal nagrzany się rozszerza i pewne elementy mogą lepiej się spasowywać (ciaśniej) na gorąco niż na zimno i kiedy metal ostygnie zwiększa się gdzieś luz i jakaś część się ślizga.

Jeśli jesteś już ustawiony z mechanikiem to jak już problem zostanie rozwiązany podziel się tym co dokładnie się tam wydarzyło i jak to naprawili/co zostało wymienione. :)

artur.amo
[Usunięty]
:
ok rozumiem rozszerzanie się metalu pod wpływem temperatury
ale na zimnym wystarczy, ze ruszę wałem (popchnę motocykl na dwójce) i wrzucam luz i jest ok rozusznik kręci wałem i motocykl pali od strzała. Dlaczego tak się dzieje?

:
ja bym się zabrał za to samemu. Specjalistyczne narzędzia jakie potrzebujesz kupisz bez problemu w cenie robocizny serwisu albo taniej...

Jak będziesz zabierał się za demontaż magneta:

Ja kupiłem u Seta zestawik: http://netbiker.pl/produk...owego-suzuki-gs

do tego potrzebujesz solidnego klucza który odkręci śrubę - to chyba jedna z mocniej przykręcanych śrub w GS'ie + jest potraktowana klejem do gwintów. Ja odkręciłem kluczem 50 cm.

Do tego przydałby się płaski nieco zeszlifowany klucz (chyba 19) bo jest niewiele miejsca żeby to złapać.

Do montażu potrzebujesz klucza dynamometrycznego ze sporymi momentami (jakoś do 110) i niebieskiego kleju do gwintów i uszczelki pod dekiel.

Jak będziesz widział co jest nie tak, u Seta możesz kupić zarówno zestaw naprawczy ( http://netbiker.pl/produk...nika-honkawasuz ) jak i używane części.

:
Witam
Simin dzięki. Tak samo może u mnie kupić całe sprzęgło jednokierunkowe te co jest za kołem magnesowym. Ale ja bym z tym wszystkom poczekał do rozbiórki.
Ja tam napisze co może być i co się zdarza.
1. Rozrusznik jest prawie niezniszczalny
2. Między rozrusznikiem a kołem sprzęgła jednokierunkowego jest zębatka z tulejką redukująca obroty. Czasem tulejka się wyrabia.
3. Sprzęgło jednokierunkowe. Zdarza się że w tym sprzęgiełku pęknie sprężynka jednego z i wtedy raz łapie a raz nie.
4. Koło magnesowe. Zdarza się że się po prostu śłizga na wale.

Spuść olej
odkręć dekiel
kluczem do sciągania koła magnesowego zdejmij koło magnesowe.
sprawdz sprzęgiełko jednokierunkowe oraz zębatki pośrednie.

Jak koło magnesowe same zejdzie wtedy wiadomo co.

nie inwestuj w mechaników gdyż i oni czesto nie wiedzą i się uczą przy tym co robią i jeszcze kase zdzierają.

http://netbiker.pl/produk...rzy-rozruszniku
http://netbiker.pl/produk...kole-magnesowym
http://netbiker.pl/produk...owym-wolne-kolo
http://netbiker.pl/produk...owego-suzuki-gs

[ Dodano: Pią 27 Cze, 2014 ]
Witam
Simin dzięki. Tak samo może u mnie kupić całe sprzęgło jednokierunkowe te co jest za kołem magnesowym. Ale ja bym z tym wszystkom poczekał do rozbiórki.
Ja tam napisze co może być i co się zdarza.
1. Rozrusznik jest prawie niezniszczalny
2. Między rozrusznikiem a kołem sprzęgła jednokierunkowego jest zębatka z tulejką redukująca obroty. Czasem tulejka się wyrabia.
3. Sprzęgło jednokierunkowe. Zdarza się że w tym sprzęgiełku pęknie sprężynka jednego z i wtedy raz łapie a raz nie.
4. Koło magnesowe. Zdarza się że się po prostu śłizga na wale.

Spuść olej
odkręć dekiel
kluczem do sciągania koła magnesowego zdejmij koło magnesowe.
sprawdz sprzęgiełko jednokierunkowe oraz zębatki pośrednie.

Jak koło magnesowe same zejdzie wtedy wiadomo co.

nie inwestuj w mechaników gdyż i oni czesto nie wiedzą i się uczą przy tym co robią i jeszcze kase zdzierają.

http://netbiker.pl/produk...rzy-rozruszniku
http://netbiker.pl/produk...kole-magnesowym
http://netbiker.pl/produk...owym-wolne-kolo
http://netbiker.pl/produk...owego-suzuki-gs

i jeszcze potem to
http://netbiker.pl/produk...ywy-alternatora

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
zgadzam się z przedmowca, trzeba spusic olej i sprawdzic jak dziala sprzegielko rozrusznika. W jedna strone kreci w walem a w druga sie blokuje. Moze to byc rowniez slizgajace sie magneto na wale, albo poczatkowe objawy jego luzowania sie. Warto sprawdzic to jak najszybciej, zeby ew magneto nie scianalo stozka walu. A jesli sie okaze ze tak jest to pasta do zaworow na stozek, zalozyc magneto i przycierac az do wyrownania sie powierzchni. Jak juz bedziesz mial zdjety dekiel od alteratora to wszystko ladnie mozna sprawdzic. Szkoda z tym do mechanika ganiac, bo pewnie policzy pare stowek, chyba ze masz jakiegos zaufanego i z pojeciem.

:
Zaskoczyłeś mnie kurysh - dzieki za rade
miałem kiedyś taki ślizgające się koło magnesowe. Przyznam się że metody z pastą sie stosowałem. Magneto samo zeszło mi rękami. Wyczyściłęm wszystko i mocno dokręciłem. Ale właśnie czegoś mi brakowało. Czułem że to może sie powtórzyć.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
Niestety ale mialem ten problem - potrzeba matka wynalazku. Na szczescie w gs zebatka, ktora siedzi na sprzegielku rozrusznika ma troche luzu w kierunku od i do walu. W zaleznosci od tego jak glebokie masz wzery wewatrz magneta i na stozku walu, tym bardziej "wchodzisz" z magnetem blizej walu. Pol godzinki tarcia magnetem na wale i powierzchnie robia sie gladkie a co za tym idzie, lepiej przylegaja i jest wieksze tarcie miedzy nimi. Jak juz beda super przylegaly to cala paste bedzie Ci wyciskalo w kierunku walu. Oczywiscie dobrze wszystko wypadaloby rozpuszczalnkiem oczyscic przed przykrecaniem.

artur.amo
[Usunięty]
:
Koledzy mój mechanik rozebrał motocykl i jak mówi jest uszkodzone sprzęgło kierunkowe rozrusznika. Tak jak podejrzewaliście. Mówi, że używki można kupić około 50-100zł.
Czy warto używkę wstawiać czy kupić nowe?
Proszę o pilną odpowiedź. Gdzie to szybko i w miarę tanio kupie

DZIĘKI!

:
artur.amo, mogę Ci zaproponować zestaw naprawczy -> http://www.larsson.pl/ind...MA==&bid=109880 za 88,60 PLN oraz uszczelkę pod dekiel http://www.larsson.pl/ind...Mw==&bid=109880 za 19 PLN z odbiorem w poniedziałek albo jak się domówimy to nawet jutro,

ew. możesz od Seta zamówić kompletną używkę, była w tych linkach co Ci podawał w swojej odpowiedzi.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
artur.amo
[Usunięty]
:
Dzięki Studi,
Powiedzcie czy lepiej zestaw naprawczy plus uszczelka
czy używany komplet?
Jakie jest Wasze zdanie?

:
artur.amo, może skonsultuj to ze swoim mechanikiem, IMHO jak zregenerujesz (użyjesz zestawu naprawczego) wszystkie główne elementy masz nowe, jak kupisz używkę nie wiesz kiedy padnie, choć z drugiej strony nie jest to raczej często uszkadzająca się rzecz.
Może KATANA rozsądzi, ma dużą wiedzę w tym względzie.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi napisał/a:
artur.amo, może skonsultuj to ze swoim mechanikiem, IMHO jak zregenerujesz (użyjesz zestawu naprawczego) wszystkie główne elementy masz nowe, jak kupisz używkę nie wiesz kiedy padnie, choć z drugiej strony nie jest to raczej często uszkadzająca się rzecz.
Może KATANA rozsądzi, ma dużą wiedzę w tym względzie.


W takim razie dopisuję się do powyższego... należy użyć nowych części (zestawu naprawczego).

Studi. Rzecz w tym, że to właśnie te mechanizmy najczęściej ulegają uszkodzeniom. Tak samo jak w samochodach i innych, gdzie występuje problem z rozruchem silnika (pomimo że rozrusznik kręci)... przeważnie nawala bendix. Dlaczego?, po prostu... te mechanizmy są najbardziej obciążone.

artur.amo
[Usunięty]
:
Cześć

Mechanik rozebrał motocykl i po ściągnieciu koła okazało się, że 2 śruby mocujące sprzegło kierunkowe do koła urwały się a trzecia mocno obluzowana zerwała gwint.
:(
Co mogło być przyczyną?

No nic szukam koła magnesowego, może podpowiecie gdzie to kupić ?

:
artur.amo napisał/a:
Co mogło być przyczyną?


Spowodowały to poluzowane śruby mocujące sprzęgiełko. Jak już wspomniałem, jest to element mocno obciążony podczas rozruchu, dlatego efekt końcowy jest taki jak widać.

artur.amo napisał/a:
No nic szukam koła magnesowego, może podpowiecie gdzie to kupić ?


Najszybciej chyba tu- http://netbiker.pl/

W takim razie skoro to poluzowsane śruby uległy urwaniu a samo sprzęgiełko jest ok, to wystarczy poszukać koła magnesowego (jeśli otwory gwintowane w starym kole uległy uszkodzeniu), oraz nowych śrub montażowych sprzęgiełka. Jeśli zachodzi taka potrzeba również nowe sprzęgiełko, o którym już mówiliśmy wyżej.

artur.amo
[Usunięty]
: zobaczcie zdjecia magneta
Dzisiaj przywiozłem magneto z mojego Gsa
Zobaczcie zdjęcia w załączeniu

Dwie śruby ścięło, jedna wyrwała się z magneta - to było przyczyną problemów z rozrusznikiem. W motocyklu z 19tys przebiegu. Jak to sięmogło stać

Gorsze jest to, ze nadal szukam magneta. Chce znaleźć z motocykla po lifcie czyli od 2003 roku takie jak miałem, ale lekko nie jest :(
Mój pierwszy sezon zacząłem dość ładnie, do końca czerwca zrobiłem 4 tys (wszystko wkoło komina), a teraz już prawie miesiąc jestem uziemiony :(
LwG

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.