problem z rozrusznikiem gs500f 2004
Odpowiedz do tematu

artur.amo
[Usunięty]
: problem z rozrusznikiem gs500f 2004
Cześć,
Od wtorku mam problem z odpaleniem motocykla na zimnym. Wygląda to tak, że włączam start i słychać dźwięk jakby z wiertarki. Rozrusznik nie kręci korbowodem. Wystarczy popchnąć lekko na biegu, wrzucić spowrotem luz i odpala bez problemu. Wcześniej zdarzyło się takie coś raz może dwa. Od wtorku za każdym razem jak trochę ostygnie. Na ciepłym silniku pali od strzała. To mój nowy motocykl, ma 18tys przebiegu z czego moje jakieś 3,5 tys w tym roku.
Czy może ktoś po tym opisie może określić co się stało?
Czy naprawa tego jest skomplikowana/droga?
Czy odpalając metodą, że jak nie odpala tylko słychać "wiertarkę" popycham na biegu i odpalam nie niszczy mi czegoś przy okazji?

DZIĘKI
Artur

:
artur.amo napisał/a:
Wygląda to tak, że włączam start i słychać dźwięk jakby z wiertarki. Rozrusznik nie kręci korbowodem. Wystarczy popchnąć lekko na biegu, wrzucić spowrotem luz i odpala bez problemu.

Wygląda to na problem z bendixem, czyli sprzęgłem rozrusznika jak by się zębatka zawieszała i nie cofała po włączeniu rozruchu. Na początek wyjął bym rozrusznik i sprawdził czy nie jest tam nic zapieczone, albo czy nie pękła jakaś sprężynka.
Rozrusznik jest pod tą dużą czarną klapką w korpusie silnika, która jest pod gaźnikami.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
artur.amo
[Usunięty]
:
Dziękuje Ci Studi bardzo za szybką odpowiedź
Czy uda się dostać do rozrusznika bez rozbierania moto? Czy ktoś bez znajomości mechaniki sobie z tym poradzi?
Czy moja metoda tj te popchnięcie na biegu, luz i odpalenie może coś zniszczyć? Bo jak tak to już umawiam się z mechanikiem, jak może poczekać to zrobie to na spokojnie.
Udanego dnia

:
artur.amo napisał/a:
Czy moja metoda tj te popchnięcie na biegu, luz i odpalenie może coś zniszczyć? Bo jak tak to już umawiam się z mechanikiem, jak może poczekać to zrobie to na spokojnie.

dla pozostałej części motocykla nie powinno mieć to wpływu, nie wiem natomiast czy nie ma wpływu na sam rozrusznik, gdy działa on bez obciążenia, gdyż rozpędza się do dużo większych prędkości niż normalnie, z tego względu takie odgłosy.
artur.amo napisał/a:
Czy uda się dostać do rozrusznika bez rozbierania moto?

możesz próbować, ale może się okazać, że trzeba zdemontować co najmniej napinacz rozrządu, ale na pewno dużo łatwiej będzie dostać się po zdjęciu zbiornika oraz gaźników, przy czym w ten sposób sprawdzisz tylko, czy nie poluzowała się zębatka na samym rozruszniku, reszta wymaga już spuszczenia oleju i rozebrania silnika, co widać na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=Tg5k_7KHZ7k, gdyż sam bendix jako taki znajduje się za koszem

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
artur.amo
[Usunięty]
:
Dokładnie to jest to!
Sam sobie z tym nie poradzę. No nic, pójdzie do lekarza w wolnej chwili.
Teraz będę odpalał od razu lekkim popchnięciem, luz i wtedy start tak żeby nie kręcić samym rozrusznikiem
Jeszcze raz dziękuje bardzo za pomoc.

:
Rozrusznik wyjmuje się bez żadnego demontażu Gaźników czy baku. Po zdjęciu dekielka i odkręceniu dwóch śrub mocujących , rozrusznik wyjmiesz bez problemu.

Gs 500 F ------> Bandit 600S
:
Piter napisał/a:
Rozrusznik wyjmuje się bez żadnego demontażu Gaźników czy baku. Po zdjęciu dekielka i odkręceniu dwóch śrub mocujących , rozrusznik wyjmiesz bez problemu.


W jakim konkretnym celu chcesz wyjmować rozrusznik (silnik elektryczny- uściślając) skoro on działa. Problemem tutaj jest zupełnie inny mechanizm...

:
Ja nie chce go wyjmować , odpisałem jedynie koledze wyżej że nie trzeba wyjmować napinacza itp by wyjąć rozrusznik.

Gs 500 F ------> Bandit 600S
artur.amo
[Usunięty]
:
pomyślałem, że rozrusznik może wyjmę sam i sprawdzę jak Studi pisał czy nic nie jest zapieczone. Chociaż jak pisałem rozrusznik słychać jak kręci
Ruszenie wałem korbowym (popchnięcie na biegu) powoduje, że odpala normalnie.
Na ciepło też nie ma problemów.
Rozumiem, że mojego gsa czeka rozbieranie silnika, szkoda bo świeżo po przeglądzie.
Dzięki koledzy za pomoc :(

:
KATANA napisał/a:
W jakim konkretnym celu chcesz wyjmować rozrusznik (silnik elektryczny- uściślając) skoro on działa.

Bo ja tak zasugerowałem, żeby sprawdzić, czy przyczyną nie jest na osi rozrusznika, reszta jest już pod pokrywą i bez większej rozbiurki się nie da
Piter napisał/a:
odpisałem jedynie koledze wyżej że nie trzeba wyjmować napinacza itp by wyjąć rozrusznik.

a ja napisałem, ze wygodniej jak się zdejmie, bo nie każdy ma drobne ręce i niektórym się tam nie mieszczą ;)

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Piter napisał/a:
Ja nie chce go wyjmować , odpisałem jedynie koledze wyżej że nie trzeba wyjmować napinacza itp by wyjąć rozrusznik.


W porządku.

studi napisał/a:
Wygląda to na problem z bendixem, czyli sprzęgłem rozrusznika jak by się zębatka zawieszała i nie cofała po włączeniu rozruchu. Na początek wyjął bym rozrusznik i sprawdził czy nie jest tam nic zapieczone, albo czy nie pękła jakaś sprężynka.


Tutaj nic się nie zawiesza i nie cofa, to nie jest rozrusznik jak ten typowy w samochodach.

studi napisał/a:
czy nie poluzowała się zębatka na samym rozruszniku


Ale co się miało poluzować, skoro zębatka została wykonana bezpośrednio na wałku wirnika i stanowią ze sobą jeden nierozłączny element. Co najwyżej może ulec urwaniu/ukręceniu, lub pęknięciu.

studi napisał/a:
gdyż sam bendix jako taki znajduje się za koszem


za czym?



Kolego artur.amo.

W ogólnym opisie należy pochylić/oprzeć moto na prawą stronę, następnie odkręcić lewą pokrywę silnika (alternatora). Następnie należy zdemontować magneto (koło magnesowe) do którego przykręcony jest mechanizm odpowiadający za przekazanie napędu z rozrusznika na wał korbowy, mechanizm ten w tym przypadku nazywamy właściwie po imieniu z zasady jego konstrukcji "SPRZĘGIEŁKIEM JEDNOKIERUNKOWYM WOLNEGO KOŁA" a nie bendix. Po zdemontowaniu koła magnesowego i odkręceniu od niego koła wolnego będzie można dokonać kontroli zużycia bieżni wewnętrznej/zewnętrznej rolek, sprężynek, jak również samych rolek. W razie konieczności/potrzeby elementy zużyte należy wymienić na nowe/zestaw naprawczy. Do wykonania tej czynności nie jest wymagany całkowity demontaż silnika.

Do przeprowadzenia tej naprawy wymagane są specjalistyczne narzędzia.

:
KATANA napisał/a:
za czym?

za koszem koła magnesowego, taki skrót myślowy
KATANA napisał/a:
studi napisał/a:
Wygląda to na problem z bendixem, czyli sprzęgłem rozrusznika jak by się zębatka zawieszała i nie cofała po włączeniu rozruchu. Na początek wyjął bym rozrusznik i sprawdził czy nie jest tam nic zapieczone, albo czy nie pękła jakaś sprężynka.

Tutaj nic się nie zawiesza i nie cofa, to nie jest rozrusznik jak ten typowy w samochodach.
quote napisał/a:
czy nie poluzowała się zębatka na samym rozruszniku

Ale co się miało poluzować, skoro zębatka została wykonana bezpośrednio na wałku wirnika i stanowią ze sobą jeden nierozłączny element. Co najwyżej może ulec urwaniu/ukręceniu, lub pęknięciu.

nie jestem na co dzień mechanikiem, nie rozbierałem GSa nie wiadomo ile razy, znam zasadę działania i lokalizację części i staram się pomagać, może istotnie zębatka rozrusznika jest integralną częścią jego osi jak mówisz ale co do zasady działanie jest zasadniczo takie same.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
artur.amo
[Usunięty]
:
Bardzo Ci dziękuje kolego KATANA za wyczerpującą odpowiedź. Nie będę się zabierał sam bo nigdy tego nie robiłem i jak napisałeś potrzebne są specjalistyczna narzędzia. Zależy mi na tym aby mój motocykl był zrobiony dobrze. Czy ten zestaw do regeneracji sprzęgła polecasz kupić w serwisie Suzuki?
Powiedz jeszcze czy do czasu naprawy mogę odpalać moim sposobem tj przy wyłączonym silniku lekko popycham na biegu, wrzucam luz i odpalam.
Czy takie odpalanie i jazda z taką usterką może coś uszkodzić?

DZIĘKI!
Artur

:
studi napisał/a:
nie jestem na co dzień mechanikiem, nie rozbierałem GSa nie wiadomo ile razy, znam zasadę działania i lokalizację części i staram się pomagać, może istotnie zębatka rozrusznika jest integralną częścią jego osi jak mówisz ale co do zasady działanie jest zasadniczo takie same.


...w porządku.


artur.amo

Zestaw naprawczy sprzęgiełka rozrusznika kupisz w każdym większym sklepie z częściami do moto. Ewentualnie możesz także kupić części oryginalne w serwisie suzuki, jednak musisz wiedzieć że ceny części oryginalnych są znacznie wyższe od części zamiennych z reguły tańszych. Tutaj np. masz taki zestaw http://www.larsson.pl/ind...MA==&bid=109880

Jednak zanim kupisz, najpierw demontaż/kontrola/diagnoza, a dopiero później naprawa. Serwis motocykli będzie wiedział co ma zrobić.

Z reguły nie powinno nic ulec uszkodzeniu bo to zależy bezpośrednio od stopnia zużycia/wyeksploatowanej części. Poza tym cały mechanizm układu rozrusznika po uruchomieniu silnika jest wyłączany wraz z zatrzymaniem się pracy rozrusznika, jednak ostatecznie może (ale nie musi) zdarzyć się tak, że zużyte/nieprawidłowo działające sprzęgiełko złapie/zakleszczy wolne koło i napęd pójdzie w drugą stronę czyli z wału korbowego na rozrusznik. W takiej sytuacji rozrusznik takiego przełożenia (obrotów) nie wytrzyma i posypie się w mak. Powiedz sam, czy przyjemnie jest kombinować z odpalaniem moto na pych?, od tego jest rozrusznik... a że już wiesz gdzie szukać przyczyny to dla własnej wygody warto to naprawić jak najszybciej.

artur.amo
[Usunięty]
:
Jeszcze raz dzięki, umówiłem się z mechanikiem na przyszły piątek ale szkoda żeby tak motocykl stał :)
Przed chwilą byłem chwile na przejażdżce i nie musze nic robić na pych, wystarczy, że wrzucam dwójkę, popycham tyle żeby zakręciło silnikiem, wrzucam luz i odpala bez problemu z rozrusznika. Później jak tylko trochę popracuje, wystarczy kilka minut i normalnie odpala z rozrusznika od pierwszego strzału. Wtedy rozrusznik normalnie łapie wał i nim kręci. Ciekawe.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.