WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana klockow hamulcowych - przedni zacisk
Autor Wiadomość
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Wiadomo - pierw zasięgnę wiedzy z forum i właśnie serwisówek. A zrobić i tak trzeba, a wolę sam zrobic bo wiem wtedy jak jest zrobione.

A co do hydrauliki to powiem ci że jak tak zrobilerm to jedynie co to troszke plyny ucieklo mi z zbiorniczka, ale oba tłoczki sie nie ruszyły jak naciskałem drugi.
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Czyli podejście do tematu prawidłowe ;)

Cytat:
A co do hydrauliki to powiem ci że jak tak zrobilerm to jedynie co to troszke plyny ucieklo mi z zbiorniczka, ale oba tłoczki sie nie ruszyły jak naciskałem drugi.


No więc wygląda na to, że zacisk woła o serwis bo to oznaka zapieczonych tłoczków, jeśli wciskając jeden z nich drugi nie drgnie, to znaczy ze się zakleszcza.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
Podkopnik 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 1022
Skąd: Warszawa/Opoczno
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Pamiętaj że w zacisku są bodajże po dwie uszczelki (takie o ringi) gumowe na tloczek. Musisz brać pod uwagę że mogą być do wymiany. Jeden jest uszczelniaczem przeciwpyłowym drugi uszczelnia komorę zacisku z tłoczkiem żeby płyn nie wyleciał. Największy problem z ponownym włożeniem możesz mieć z tym pierwszym oringiem przeciwpyłowm dlatego że z czasem ulega on odkształceniom, rozciąga się. A jak chcesz mieć spokojną głowę to kup od razu na allegro zestaw takich uszczelek i będziesz miał pewne wszystko.

Aha i jak chcesz się do tego zabierać to przypadkiem nie spuszczaj na samym początku płynu hamulcowego bo bedziesz miał problem żeby ręcznie wyciągnąć tłoczki.
Zrób tak jak to zrobiłeś wcześniej zdemontuj zacisk i wyjmij klocki hamulcowe z zacisku, potem naciśnij ostrożnie klamkę aż tłoczki wyskoczą. Może być tak a na pewno będzię że jeden tłoczek będzie chciał wyjść szybciej a drugi będzie stał w miejscu. Wtedy wyciśnij klamką jeden tłoczek do momentu aż wyjdzie chociaż do połowy zablokuj go jakimś drewienkiem i poprzez ponowne naciśniecie klamki powinien ten drugi też wyjść. Pamietaj żeby robić to powoli bez pośpiechu.
Życzę powodzenia:)
_________________
Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Masz na myśli taki zestaw uszczelek: http://allegro.pl/komplet...3813301129.html ?
 
 
Podkopnik 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 1022
Skąd: Warszawa/Opoczno
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Tak na allegro są też ciut tańsze. Jeżeli jesteś przygotowany na taką kwotę to kup sobie od razu a jak nie to zawsze możesz próbować złożyć na starych uszczelkach.
Ja jak robiłem swój to z ledwością ale udało się wcisnąć stare i było dobrze. Jednak zabawy było sporo. Trzeba uważać żeby nie uszkodzić tych uszczelek...

Te uszczelki na aukcjach różnią się między sobą więc zwróć uwagę na to przy zakupie a najlepiej skonsultuj to ze sprzedawcą na allegro.

http://allegro.pl/listing...=category-19047
_________________
Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
 
 
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

jutro wracajac z roboty wskocze do sklepu motocyklowego i zpobacze co tam mają, i przy okazji kupię płyn nowy do wymiany.

Pytanie takie z innej beczki - co z starym zrobić? nawieźć nim kwiatki czy dla odmiany odwieźć go do zakładu utylizacji i śmiecioznawstwa?
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

jak masz ogródek to dobry będzie do marchewki i truskawek.


Semy napisał/a:
jutro wracajac z roboty wskocze do sklepu motocyklowego i zpobacze co tam mają, i przy okazji kupię płyn nowy do wymiany.

Pytanie takie z innej beczki - co z starym zrobić? nawieźć nim kwiatki czy dla odmiany odwieźć go do zakładu utylizacji i śmiecioznawstwa?
_________________
My Suzi
.

.
 
 
jakjak7222 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 133
Skąd: Lipno
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

Mam pytanie dotyczące klocków hamulcowych czy klocki od wersji po liftowej pasują do przed liftowej ;) ?
_________________
Romet Chart 210 50cm3 - Sprzedane
Mz Etz 150 - Sprzedane
Suzuki Gs 500E - Sprzedane
Yamaha FZS 600 - Sprzedane
Suzuki Gsx-R 600 K4 - Obecnie użytkowane :)

- Gs 500 E
- Yamaha FZS 600
- Suzuki Gsx-R 600 K4
 
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

Nie pasują, od "96 zmieniły się zaciski. Ale nie sugeruj się wersją motocykla tylko zobacz na zacisk, bo ktoś mógł go wymienić.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
jakjak7222 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 133
Skąd: Lipno
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

aaa ok ok ;) a powiedz mi bo niby sprawdzałem ale tył był taki sam we wszystkich rocznikach ?
_________________
Romet Chart 210 50cm3 - Sprzedane
Mz Etz 150 - Sprzedane
Suzuki Gs 500E - Sprzedane
Yamaha FZS 600 - Sprzedane
Suzuki Gsx-R 600 K4 - Obecnie użytkowane :)

- Gs 500 E
- Yamaha FZS 600
- Suzuki Gsx-R 600 K4
 
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

Głowy nie dam urwać ale na 90% tył jest taki sam od początku produkcji. Przód na bank się zmienił w 1996.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
jakjak7222 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 133
Skąd: Lipno
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

ok ok dzięki za szybką pomoc ;))
_________________
Romet Chart 210 50cm3 - Sprzedane
Mz Etz 150 - Sprzedane
Suzuki Gs 500E - Sprzedane
Yamaha FZS 600 - Sprzedane
Suzuki Gsx-R 600 K4 - Obecnie użytkowane :)

- Gs 500 E
- Yamaha FZS 600
- Suzuki Gsx-R 600 K4
 
 
 
Pavlak 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 14
Skąd: śląsk
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   

Panowie, szykuje mi się wymiana klocków w przednim zacisku. GS z roku 98. Proszę o poradę jakie klocki kupić, jakie są warte uwagi. Na Allegro widzę najtaniej jakieś "Sifferty", później jakieś NHC, EBC, SBS, Fren Gold i najdroższe TRW.
GS'em jeździ moja dziwczyna, ja mam swój sprzęt ale czasem sobie też i GS'a pożyczam od niej aby go "przepalić" :) Generalnie nie ma to być jakieś badziewie piszczące i niszczące tarczę. Uznaję zasadę - lepiej kupić coś lepszego niż później wymieniać zrujnowaną tarczę za kilka stówek.

Co polecacie z tego co jest na Allegro, co warte uwagi?

Pozdrawiam ;)
_________________
- Honda VFR 800FI
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   

No co można polecić.. EBC, Lucas (TRW), Ferodo, Galfer - to też dobra marka. Nie chcesz żeby zjadały tarczę, kupuj zwykłe a nie sintery. Ale wtedy licz się z tym, że klocki będziesz musiał wymieniać częściej. Mimo to jednak lepiej tak, niż "szybko" rozglądać się za nową tarczą. Ja u siebie mam teraz TRW Lucas (zwykłe, nie wzmacniane) no i powiem, że jeśli chodzi o siłę hamowania to bez zarzutu, bdb. Klocki się już kończą i wytrzymały 7,5k km mojej nie-emeryckiej jazdy. Tarcza jakoś szczególnie nie ucierpiała. Mogę je polecić, ale spróbowałbym teraz czegoś innego żeby samemu wiedzieć jak jest. O Ferodo kiedyś czytałem, że lubią sobie czasem zapiszczeć, ale to i tak bdb klocki. EBC wiadomo, sprawdzone przez ogół i są ok. Na niewiadomoco w stylu NHC czy Siffertów to ja bym osobiście nie patrzył (choć są ludzie którzy takie zakładają i nie narzekają), wydaje mi się że już te Gold Freny lepsze. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Pzdr.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
Diesel21
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   

ja mialem wczesniej lucasa - TRW, teraz na przód również kupiłem TRW - POLECAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.